geirti 12 274 Del Skrevet 10. November 2013 Del Skrevet 10. November 2013 Med 15 minutter igjen av TL2013, sitter jeg og tenker på denne nedrykksstriden som fortsatt pågår: Tromsø er på direkte nedrykk, og trenger to tre mål for å nå kvalikk Sarpsborg er på direkte nedrykk, men trenger bare ett mål (selv eller laget av Odd) for å nå trygg grunn Hønefoss er på kvalikk, og kan ikke komme høyere, men ett mål til Odd eller Sarp, og de er på direkte nedrykk. Sandnes Ulf er på trygg grunn nå, men går mot klart tap og er avhengige av at ikke Sarpsborg får et mål. I så fall blir det kvalikk. Sogndal og VIF virker å være berget. De er flere mål unna å havne på kvalikk. Hva ønsker vi oss? Vi ønsker oss selvfølgelig at de lagene som kommer til å være sterkest neste år rykker ned. Tromsø er nok et slikt lag. Det er nok lettere å skulle legge Sandnes Ulf eller Sogndal bak seg enn "Gutan". Vi ønsker nok også at Ranheim vinner kvalikken, uansett hvem det blir mot. Men hvem av Sarp og Hønefoss øsker vi på direkte nedrykk? Det er kanskje ikke så nøye? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 10. November 2013 Del Skrevet 10. November 2013 Nå ble det i alle fall Hønefoss som gikk rett ned og jeg tror ikke det er så veldig mange som er så lei seg for det. Hadde håpet på at Enga skulle få kvalik, men det viste seg tidlig at de slapp det. Skulle helst vært kvitt Ulf Sandnes pga den utrolig kjipe langturen også, men heller ikke det gikk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 602 Del Skrevet 10. November 2013 Del Skrevet 10. November 2013 Nå ble det i alle fall Hønefoss som gikk rett ned og jeg tror ikke det er så veldig mange som er så lei seg for det. Hadde håpet på at Enga skulle få kvalik, men det viste seg tidlig at de slapp det. Skulle helst vært kvitt Ulf Sandnes pga den utrolig kjipe langturen også, men heller ikke det gikk Er vel først og fremst en målvakt på Hønefoss jeg synes det er greit må en divisjon ned, men ellers kunne jeg godt tenkt meg at den klubben beholdt plassen siden ting tyder på at laget blir svakere neste år. Sarpsborg tror jeg det fort kan gå motsatt vei med (jepp, tror de tar Ranheim i kvaliken også av sportslige grunner). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 10. November 2013 Del Skrevet 10. November 2013 Hadde helst sett at Sandnes Ulf rykket ned og Tromsø behold plassen av hensyn til en bedre fordeling av Tippeliga-lag på de forskjellige landsdelene, som jeg tror har noe å si for oppslutningen om norsk fotball. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 10. November 2013 Del Skrevet 10. November 2013 Jøss, Tromsø ned. Det hadde jeg ikke trodd. Men det er selvfølgelig kun deres egen feil. Men: tipper Sarpsborg 08 tar den kvaliken mot Ranheim greit, altså. De er i storform. I mine øyne kan vi håpe på 18-25 poeng på hjemmebane, pluss poeng på bortebane mot Vålerenga, Lillestrøm, Sarpsborg 08, Sogndal, Sandnes Ulf, Odd og Start. Hele forskjellen blir naturligvis hvorvidt det blir trepoengere eller ettpoengere. Pluss at dette er et første anslag såklart, med mange ting som kan endre seg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 10. November 2013 Del Skrevet 10. November 2013 Vi burde vel håpet at de beste lagene rykket ned, fx. RBK og Brann og LSK og at de svakeste lagene + Ranheim ble værende. Dessverre rykka Hønefoss og TIL ned, og vi får nå sette vår lit til Ranheim. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MattaS 374 Del Skrevet 10. November 2013 Del Skrevet 10. November 2013 Tror vi skal være ganske godt fornøyd med at Hønefoss og Tromsø rykket ned. Så får vi håpe at Ranheim vinne kvalikken. Da får vi to bortekamper i Bartebyen og tror vi skal ha mulighet til å ta 6 poeng mot de:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 11. November 2013 Del Skrevet 11. November 2013 Tror vi skal være ganske godt fornøyd med at Hønefoss og Tromsø rykket ned. Så får vi håpe at Ranheim vinne kvalikken. Da får vi to bortekamper i Bartebyen og tror vi skal ha mulighet til å ta 6 poeng mot de:) Spørsmålet er hvor Ranheim spiller hvis de rykker opp. DNB Arena kan vel neppe godkjennes for Eliteserien, og ifølge en av vaktene der så vil ikke RBK slippe til andre på Lerkendal. Han fryktet at de i så fall må til Molde for å spille hjemmekamper... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 11. November 2013 Del Skrevet 11. November 2013 Ranheim har ikke råd til å rykke opp, aldri verden om de vinner kvalikken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 11. November 2013 Del Skrevet 11. November 2013 Ranheim har ikke råd til å rykke opp, aldri verden om de vinner kvalikken. Råd og råd... det er kanskje flere som sier om STB også, rundt om i det ganske land? Har hørt noen rykter om så tett samarbeid på spiller, trener og utviklingsarbeid mellom RBK og Ranheim at RBK ikke "vil tillate" dem å spille TL neste sesong. De vil jo bli direkte konkurrenter på sponsormarkedet også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 11. November 2013 Del Skrevet 11. November 2013 Den stadionen til Ranheim er nok ganske mye lenger unna Tippeliga-standard enn det Nadderud er også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 11. November 2013 Del Skrevet 11. November 2013 Ranheim har ikke råd til å rykke opp, aldri verden om de vinner kvalikken. Råd og råd... det er kanskje flere som sier om STB også, rundt om i det ganske land? Har hørt noen rykter om så tett samarbeid på spiller, trener og utviklingsarbeid mellom RBK og Ranheim at RBK ikke "vil tillate" dem å spille TL neste sesong. De vil jo bli direkte konkurrenter på sponsormarkedet også. Det er vel en av tingene som menes med "ha råd". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sincus 1 306 Del Skrevet 12. November 2013 Del Skrevet 12. November 2013 Ranheim har ikke råd til å rykke opp, aldri verden om de vinner kvalikken. Og de er godt i gang med forberedelsene for å unngå opprykk. http://www.nrk.no/ostfold/_moi_-melder-landslagsforfall-1.11351318 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
NaturligPessimist 411 Del Skrevet 12. November 2013 Del Skrevet 12. November 2013 Har hørt noen rykter om så tett samarbeid på spiller, trener og utviklingsarbeid mellom RBK og Ranheim at RBK ikke "vil tillate" dem å spille TL neste sesong. Samarbeidsklubb? Hvordan ser NFF på dette, i teorien og i praksis? Dersom dette er "lov" har vi i utgangspunktet en avtalt kamp og det er fritt frem å satse gård og grunn på at Ranheim taper. To klubber som sammen prissetter en spiller utover hva NFF forstår er automatisk svindelforsøk av en klubb NFF ikke har noe med, mens når "hele Norge" vet at to klubber samarbeider om hvem som spiller i tippeligaen, en liga NFF i aller høyeste grad har noe med, så er det ikke verdt et kritisk spørsmål eller to? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mattis 170 Del Skrevet 13. November 2013 Del Skrevet 13. November 2013 Noen som vet når oppsettet offentligjøres ? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 13. November 2013 Del Skrevet 13. November 2013 Har hørt noen rykter om så tett samarbeid på spiller, trener og utviklingsarbeid mellom RBK og Ranheim at RBK ikke "vil tillate" dem å spille TL neste sesong. Samarbeidsklubb? Hvordan ser NFF på dette, i teorien og i praksis? Dersom dette er "lov" har vi i utgangspunktet en avtalt kamp og det er fritt frem å satse gård og grunn på at Ranheim taper. To klubber som sammen prissetter en spiller utover hva NFF forstår er automatisk svindelforsøk av en klubb NFF ikke har noe med, mens når "hele Norge" vet at to klubber samarbeider om hvem som spiller i tippeligaen, en liga NFF i aller høyeste grad har noe med, så er det ikke verdt et kritisk spørsmål eller to? Tja, nå vant ikke 08 mer enn 1-0 i den første kampen hjemme så kanskje ryktene jeg har hørt ikke er helt "pålitelige"? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 13. November 2013 Del Skrevet 13. November 2013 Har hørt noen rykter om så tett samarbeid på spiller, trener og utviklingsarbeid mellom RBK og Ranheim at RBK ikke "vil tillate" dem å spille TL neste sesong. Samarbeidsklubb? Hvordan ser NFF på dette, i teorien og i praksis? Dersom dette er "lov" har vi i utgangspunktet en avtalt kamp og det er fritt frem å satse gård og grunn på at Ranheim taper. To klubber som sammen prissetter en spiller utover hva NFF forstår er automatisk svindelforsøk av en klubb NFF ikke har noe med, mens når "hele Norge" vet at to klubber samarbeider om hvem som spiller i tippeligaen, en liga NFF i aller høyeste grad har noe med, så er det ikke verdt et kritisk spørsmål eller to? Tja, nå vant ikke 08 mer enn 1-0 i den første kampen hjemme så kanskje ryktene jeg har hørt ikke er helt "pålitelige"? Det er vel mer S08s fortjeneste enn Ranheims. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 943 Del Skrevet 18. November 2013 Del Skrevet 18. November 2013 20 min intervju med IAO som oppsummerer året, snakker om potensielle nysigneringer og innstillingen før neste sesong. http://www.stabak.no/news/article/9sr3vou8njxq1gnfm4urrhedz/title/inge-andre-godt-fornoyd-og-ser-fremover 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MattaS 374 Del Skrevet 18. November 2013 Del Skrevet 18. November 2013 20 min intervju med IAO som oppsummerer året, snakker om potensielle nysigneringer og innstillingen før neste sesong. http://www.stabak.no/news/article/9sr3vou8njxq1gnfm4urrhedz/title/inge-andre-godt-fornoyd-og-ser-fremover Bra intervju, syntes det er bra at IAO tar seg tid til et sånt intervju. Det er viktig for oss supportere å se hvordan det blir jobbet, og det er morsomt å høre litt snakk om nye spillere. Håper dette er noe man kan fortsette med i fremtiden, trenger ikke alltid vare så lenge som 20 min. Men bare en snutt på 5 min, med enten spillere, trenere eller sportsdirektør er veldig bra. Merker at jeg allerede gleder meg til neste sesong. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Budstikla papir melder at Haidar, Bjarte og Benjaminsen ikke er med vidre. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Ikke overraskende... Men da må vi vel ha en ny høyreback... I tillegg til de IA nevnte i intervjuet. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Betyr det at Herman blir? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Nja, Herman avventer, men IA er optimistisk. Samme med Stokkelien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Nja, Herman avventer, men IA er optimistisk. Samme med Stokkelien. Stokkelien er optimistisk? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Budstikla papir melder at Haidar, Bjarte og Benjaminsen ikke er med vidre. Det som imidlertid er sikkert er at Bjarte Haugsdal, Erik Benjaminsen og Adnan Haidar ikke er med videre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Litt synd Bjarte ikke fortsetter egentlig.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 442 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Nå som Petter er ute, hvem blir den nye treneren? I 2012 var det disse Norske trenerne som hadde UEFA PRO-lisens Andreas Morisbak Nils Arne EggenEgil OlsenNils Johan SembTrond Johan SolliedVidar DavidsenTerje SkarsfjordArne ErlandsenErik BrakstadPer-Mathias HøgmoHarald AabrekkBjørn Hansen Hallvar ThoresenÅge Hareide Teitur ThordarsonTom NordlieEven PellerudOla By RisePer BrogelandØivind NilsenGaute LarsenÅge SteenBjarne BerntsenPer Joar Hansen Eli Landsem Ivar Morten NormarkDag Opjordsmoen Kjetil Rekdal Arne SandstøStåle SolbakkenTor Thodesen Bård Wiggen Reidar Vågnes Dag-Eilev FagermoLars TjærnåsTrine Lise AndersenTor Ole Skullerud Knut TørumJan JönssonUwe RöslerJan Halvor HalvorsenSteinar NilsenTruls JenssenHenning BergJarl TorskeKent R. BergersenKarl Oskar EmberlandPål Arne JohansenGeir BakkeRune SkarsfjordHans KnutsenKåre IngebrigtsenTorbjørn GlomnesArild StavrumBård FlovikGøril KringenDag RiisnæsTrond NordsteienHege RiiseRonny Deila Trond AmundsenTom Freddy AuneTrond HenriksenAgnar ChristensenThomas BerntsenPetter MyhreOtto UlsethPetter BelsvikErland JohnsenJostein GrindhaugKaz SokolowskiMartin AndresenGunnar Halle Hvem ser dere på som aktuelle kandidater? Er det eventuelt noen utenlandske som er aktuelle som ikke er på listen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabæk_lange 786 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Gi meg en svenske 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Nå som Petter er ute, hvem blir den nye treneren? I 2012 var det disse Norske trenerne som hadde UEFA PRO-lisens Andreas Morisbak Nils Arne Eggen Egil Olsen Nils Johan Semb Trond Johan Sollied Vidar Davidsen Terje Skarsfjord Arne Erlandsen Erik Brakstad Per-Mathias Høgmo Harald Aabrekk Bjørn Hansen Hallvar Thoresen Åge Hareide Teitur Thordarson Tom Nordlie Even Pellerud Ola By Rise Per Brogeland Øivind Nilsen Gaute Larsen Åge Steen Bjarne Berntsen Per Joar Hansen Eli Landsem Ivar Morten Normark Dag Opjordsmoen Kjetil Rekdal Arne Sandstø Ståle Solbakken Tor Thodesen Bård Wiggen Reidar Vågnes Dag-Eilev Fagermo Lars Tjærnås Trine Lise Andersen Tor Ole Skullerud Knut Tørum Jan Jönsson Uwe Rösler Jan Halvor Halvorsen Steinar Nilsen Truls Jenssen Henning Berg Jarl Torske Kent R. Bergersen Karl Oskar Emberland Pål Arne Johansen Geir Bakke Rune Skarsfjord Hans Knutsen Kåre Ingebrigtsen Torbjørn Glomnes Arild Stavrum Bård Flovik Gøril Kringen Dag Riisnæs Trond Nordsteien Hege Riise Ronny Deila Trond Amundsen Tom Freddy Aune Trond Henriksen Agnar Christensen Thomas Berntsen Petter Myhre Otto Ulseth Petter Belsvik Erland Johnsen Jostein Grindhaug Kaz Sokolowski Martin Andresen Gunnar Halle Hvem ser dere på som aktuelle kandidater? Er det eventuelt noen utenlandske som er aktuelle som ikke er på listen? Hepp, Jeg trodde ikke at listen med udugelige trenere var så lang Ikke mange, om noen, som frister her gitt... @ringo 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer 240 Del Skrevet 20. November 2013 Del Skrevet 20. November 2013 Nå som Petter er ute, hvem blir den nye treneren? I 2012 var det disse Norske trenerne som hadde UEFA PRO-lisens Nils Arne Eggen (Hehehe..) Ola By Rise Knut Tørum Steinar Nilsen (Er han bundet til TIL?) Erland Johnsen Martin Andresen Synspunkter? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå