Øyvind 2 035 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 Utvilsomt noe som skurrer her! Samtidig forstår vi nå bedre hvorfor Ingo har sagt at han/vi skal øke inntektene med 10 mill. Er tvingende nødvendig dersom vi skal holde oss i TL Det hører med til historien at Stabæk budsjetterte med 5 mill i minus i år. Når det er sagt er det vanskelig å skjønne hva som er overraskende kostnader annet enn; lønn til Veigar og Mads J (men vi slapp lønna til Peter halveis), lønn til Ingo og Jan Erik, utgifter til flomlys (som burde vært med i budsjettet, men neppe var det). Hvis Stabæk blir belastet med kostnader i forbindelse med Fornebu så kan jeg tenke meg at de har blitt mye høyere enn budsjettert. Ting har ikke akkurat gått på skinner i det prosjektet. Man har vel neppe budsjettert med flere tilskuere enn det vi har hatt til nå (4200 i snitt) og heller ikke semi i cupen og 1. runde i E-cup. Nå generer ikke det all verden før vi eventuelt er i gruppespillet i E-cupen. Totalt sett er det vel litt færre plusser enn minuser her, men opptil seks millioner er fryktelig mye ut fra en omsetning på 22 mill. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 Er det noen som har kontakt med stabæk administrasjonen og kan få et svar?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 Hadde de budsjettert med inntekter fra Fornebu stadion i år!?!?! Det er helt fantastisk at fotball-Norge til stadighet har de mest tvilsomme økonomene. Med alle spiller-salgene Stabæk har hatt er dette nesten utrolig. Samtidig driver Odd Grenland på sparebluss, antagelig minste budsjettet i tippeligaen, men har allikvel aldri vært lavere enn midt på tabellen. Skjerpings!!! Nå er det vel ikke sånn at Stabæk har budsjetert med inntekter fra ny stadion denne sesongen, men fakta er vel det at Stabæk hadde regnet med at bygging var påbegynt og i så tilfelle ville pengene sittet løsere hos investorer med tanke både på spillerkjøp, flomlys også videre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 007 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 Jeg har ikke fått lest noe særlig om dette ennå, så derfor: Gjelder det Stabæk Fotball eller Stabæk Fotball ASA? Vi gikk vel endel minus i fjor også, som en følge av Fornebuutsettelsen, slik at det neppe er overraskende at det skjer igjen i år. Dårlig økonomistyring av EN person? Hvem i helvete er det?? Hvis vedkommende er skyld i mange av disse millionene er det på hue og ræva ut! Espen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 15. September 2004 (endret) Del Skrevet 15. September 2004 (endret) Siste nytt: http://www.budstikka.no/redaksjonelt/sport...rticleID=157895 Ingebright: Vi har ikke vært på hugget nok på inntektssiden, sier Ingebrigt Steen Jensen. Hva faen??? Var det ikke derfor han ble hentet inn?? Som understreker at Stabæks eliteserielisens er i noen umiddelbar fare. DEt må være skriveleif fra stikka. Skal vel være en IKKE der... Endret 15. September 2004 av Mortimer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 "Vi har ikke vært på hugget nok på inntektssiden, sier Ingebrigt Steen Jensen" Vi driter i unnskyldninger her, Ingo. Gjør jobben din! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 La meg gjette at personen det siktes til er Stein Erik Jensen, tidligere daglig leder, som bare forsvant. Han etterlot seg et gapende hull på Fornebu, det såkalte Stein Erik-hullet. Som takk for at hele prosjektet han har styrt 100% aleine gikk på trynet fikk han vel noen mill. i fallskjerm for å slutte. (jo dårligere jobb en leder gjør, desto større fallskjerm). Det værste er at jeg tror alle kostnadene som er pådratt på Fornebu-prosjektet ikke er kostnadsført noe sted ennå.... Bra sesong! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 La meg gjette at personen det siktes til er Stein Erik Jensen, tidligere daglig leder, som bare forsvant. Han etterlot seg et gapende hull på Fornebu, det såkalte Stein Erik-hullet. Kødder du? Har han bare slutta? Han drev jo faen meg nesten hele FB prosjektet... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 Hepp, Det er ikke bare å knipse med fingrene og så renner millionene inn. Ingo er på saken og da kommer intektene det er jeg helt trygg på, men det kommer til å ta tid! Når VIF trekker 20000 tilskuere på en hjemmekamp mot f.eks lyn så tilsvarer det fort 4 hjemmekamper eller nesten 1/3 dels sesong for oss!!! Det er klart at vi da må se etter alternative inntektskilder.... En liten kuriosa til en annen tråd her på forumet. Var på hytta i helga iog plukket opp lokalavisa Hamar Arbeiderblad, de kunne fortelle at Ham Kam i år ville tjene 500 000 NOK på brødsalget sitt!!! Det er faktisk en hel del penger det!!! Vi må finne tilsvarende måter å tjene penger på dersom vi skal konkurrere i toppen! @ringo PS: Det hørtes over hele Ringsaker at vi vant på Mandag!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 007 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 La meg gjette at personen det siktes til er Stein Erik Jensen, tidligere daglig leder, som bare forsvant. Han etterlot seg et gapende hull på Fornebu, det såkalte Stein Erik-hullet. What?? Når skjedde dette? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 Om ikke annet, så kan jo ASAet glede seg over fremførbart underskudd. Det ligger vel i kortene at stadionprosjektet blir dyrere og dyrere for hver dag som går, for hvert møte som holdes, og for hver eneste kamp vi går glipp av med 15.000 tilskuere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 Jeg er veldig klar for Stabæk loff! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 Stabæk burde naturligvis inngå avtaler med sine partnere om videresalg av produkter. Alle som kjøper en VW på Auto-E18 og referer til Stabæk fotball får med DVD spiller og dette gir Stabæk en cut. Alle som bestiller DFDS/Color Line gir cut til Stabæk, alle på Rainbow Hotels... m.m. Dette burde naturligvis opplyses om på Stabæks hjemmesider. Er int. i en McStabæk med dobbel ost som gir penger i Stabæk kassa. Bruker selv naturligvis Stabæk Esso kort som gir Stabæk en liten pot (tror jeg ihvertfall) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 15. September 2004 Del Skrevet 15. September 2004 For øyeblikket går vi bedre enn budsjett hver eneste måned, understreker Ingebrigt. Og lykkes klubben sportslig, kan situasjonen bli veldig positiv. - Vi har jo tross alt ikke budsjettert med cupfinale og gruppespill i UEFA-cupen, sier han. Dette var bra da... Les resten her Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. September 2004 Del Skrevet 16. September 2004 phew - trodde det var oss en stund Dette er landets dårligste fotballag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg