Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo òg trivelig å lese at landslagskapteinen vår mener Sæternes burdet blitt felt når han var igjennom før 2-1 målet. Bra forbilde for kommende generasjoner han der... <_<

- Vi hadde vel en tre-fire tabber på rad. Mads skulle tatt ballen før spretten, og i hvert fall ikke solgt seg helt. Da det ikke gikk, burde vi felt Brann-spilleren som fikk ballen.

- Martin Andresen til Aftenposten

Endret av Hasund
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.

Har full forståelse for å ville felle enn spiller på vei gjennom i en så viktig kamp som en semifinale i cupen. Det eg reagerer på er at han sier det rett ut i et avisintervju.

Men det er vel egentlig en bagatell. Eg skal ikkje plage Andresen mer enn nødvendig :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi faar for guds skyld haape at de kan klare aa holde dette spillet oppe i seriekampene som kommer..

Du, ErikErik, ikke fortvil. Dere var tross alt nest best på Nadderud i går kveld. Nest best, ErikErik, det ække dårlig!

Så dommeren var banens beste?

Skjønner ikke at dere gidder å gå gjennom bryet med å legge inn innlegg på disse sidene.

Ta deg en tur innom Pakistan cricket forum og fortell gutta der inne hvor glad du er i Mons. Tipper cricket-gutta er like interessert som oss. Hvis du kan engelsk da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg e fcha Bæææææææærgen å BRANN e bache så jææææævelig mye bedche ænn møkkalaget Stabæk!!!!!!!!!!!!!!!!

HEIA BRANN HEIA BRANN HEIA BRANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håpe dåkke chykke ned!!!!!!!! Åsså e dåkke nochges dåchligæste suppåchteche!!!!!!!!

Sånn så har vi vel kort oppsummert tidligere og kommende innlegg fra provinslandsbyen på vestlandet, slik at de slipper å gjenta seg selv.

Vi er mektig imponert over de verbale ekvilibristene fra vestlandet som til de grader tilfører intellekt til våre debattsider. Det hadde vært brillefint om de kunne postet innlegg her hele tiden så mye fotballfaglig innsikt de har.

De kan evt sende noen flere åndfulle sms-meldinger til dommeren i Bodø-kampen. Voksent.

Joda vi har endelig fått skikkelig respekt for det som utvilsomt hadde vært Norges beste supportere, var det ikke for at hanseatene ikke ønsker å være en del av landet vårt. Det er jammen synd, gitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er INGEN tvil om hvem sine supportere som vant tribunekrigen. INGEN tvil!! Jeg måtte faktisk konsentrere meg for å høre etter om jeg i det heletatt hørte talefeil-sentralen synge. De få gangene de startet deres patetiske "Byen er Bergen...." ble de effektivt overkjørt av et massivt Stabæk Support + +.

Fortell deg dette om igjen og om igjen. Kanskje det blir sant da?

Tror ikke det.

Hørte Stabæk én gang, og det var hovedtribunens "Stabæk" <klapp-klapp-klapp>. Det var etter at Stabæk utlignet. Når vi i svingen ikke sang, så ble det helt knyst på arenaen. Man kunne høre spillerne rope beskjeder til hverandre.

Men på en åpen plass med '250 meter' mellom tribunene, så blir det jo nødvendigvis ikke lett å høre hverandre uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare si til dere stabæk supportere at dere fortjener bedre.. ALDRI i helvete om dere rykker ned med slikt spill i går!

Har ikke negler igjen på fingeren etter semien i går, så nervepirrende var Brann's dårlige pasningsspill og offensive plan i første omgangen.

Men andre omgang var bedre, og jeg føler at Brann beviste litt av det som bor i laget spesielt i begynnelsen av andre omgang, og i ekstraomgangene!

Stå på stabæk, er fler lag jeg heller skulle sett i 1. divisjon enn dere!

Ta mitt innspill som et tegn på at det ikke KUN finnes kuker i Brann drakter.. ;)

Lykke til i serien! Dere klarer dere nok mes slikt spill som i går!

PS : Synes forsåvidt seieren til Brann var grei nok. Winters/Sæternes er en kombinasjon uten like :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare si til dere stabæk supportere at dere fortjener bedre.. ALDRI i helvete om dere rykker ned med slikt spill i går!

Har ikke negler igjen på fingeren etter semien i går, så nervepirrende var Brann's dårlige pasningsspill og offensive plan i første omgangen.

Men andre omgang var bedre, og jeg føler at Brann beviste litt av det som bor i laget spesielt i begynnelsen av andre omgang, og i ekstraomgangene!

Stå på stabæk, er fler lag jeg heller skulle sett i 1. divisjon enn dere!

Ta mitt innspill som et tegn på at det ikke KUN finnes kuker i Brann drakter.. ;)

Lykke til i serien! Dere klarer dere nok mes slikt spill som i går!

PS : Synes forsåvidt seieren til Brann var grei nok. Winters/Sæternes er en kombinasjon uten like :)

Dæven, jeg liker denne karen!

Og Ricky, selv du vet at det er helt feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ørene mine fungerer helt fint, og øl smakte jeg ikke på i løpet av turen. Hørte "Stabæk" <klapp klapp klapp> fra hovedtribunen, og det var det. Skuffende, spesielt nå når $$-folk i ettertid roser sin egen innsats opp i skyene.

Har ingen ønsker om å hetse Stabæk-fans som 'ligger nede', men det er nå iallefall min versjon. 20 fra Tornekrattet og 30 fra Havørnan pleier jo visstnok også å "synge ut" Brann Stadion, så det er noe jeg har blitt vant med å lese på fora etterhvert. Men folk må jo få tro og mene hva de vil.

Om noen kjenner jenten som satt i kassen på Kiwi i går ettermiddag, så kan dere jo hilse fra meg og si "ha ha ha ha ha", men legg gjerne til at jeg håper U-hjelpen på seks poeng som vi har gitt dere er nok til å berge kontrakten. Stabekk er et greit sted å være bortesupporter, selv om Nadderud Stadion er rævva og vi ofte må frem med kulerammen for å holde orden på stillingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 fra Tornekrattet og 30 fra Havørnan pleier jo visstnok også å "synge ut" Brann Stadion, så det er noe jeg har blitt vant med å lese på fora etterhvert. Men folk må jo få tro og mene hva de vil.

har prøvd å finne forumet til Tornekrattet men dere er det 3-4 stk som skriver inn...dem skriver like mye som Bærum og det sier sitt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...

Godt å se at det finnes fornuftige Bergensere. Har hatt noen timer på å fordøye det begredelige resultatet, men er enig i at det mest effektive laget vant. dermed fortjent. Selv Ingo kunne si det... Når det er sagt så synes jeg VÅRT spill frem til det gjenstår ca.16 meter av banen egentlig har vært bra i hele år, og klikk-klakken igår var til tider av gammel merke.

Men som det effektivt oppsummeres her. Forskjellen igår var 2x dødlig effiktivitet fra et av eliteseriens beste spisspar. Der ligger forskjellen når et lag er i motgang og mangler selvtilliten og flyten slik vi har gjort siden begynnelsen av sesongoppkjøringen! Husker noen treningskampene våre? Hmm...

Men jeg synes allikevel at det var så utrolig mye positivt som skjedde med våre gutter igår at jeg faktisk er mer optimistisk med tanke på vår videre eksistens i toppserien etter denne kampen enn jeg var etter seieren i Bergen. Thomas og Veigar er med igjen. Det er absolutt Markegoal også. Nå må de bare se på Mads og lære at det er greit å skyyyyyte! IA tilbake blir en sårt tiltrengt dimensjon i foravaret som egentlig var solid igår. Og takk gud for Jon. Den mannen har vært STOR denne sesongen og fortjener en kasse pils fra $$ ved sesongslutt uansett...

Jon kom forresten innom polet på Bekkestua mens jeg jobbet idag og jeg fikk fortalt ham litt om våre følelser etter denne kampen. Føltes godt å kunne fortelle ham at vi VET dette går veien dersom de spiller som de gjorde igår. Jon var selvsagt enig og kunne fortelle at vår Support igår virkelig ble lagt merke til...

Er faktisk i et merkelig humør idag, mer positiv og fandenivoldsk enn noensinne, og det er forhåpentligvis denne effekten dette tapet kommer til å ha på gutta også. Det virket som om Jon var mer enn klar for revansje på Søndag.

Nok pjatt. Mer glad enn noensinne for at jeg er NORSK (les, ikke drabantby-bonde med verdens styggeste talefeil og ræva full av mindreverdighetskomplekser), at jeg er Stabæk supporter og blaa i hjerte og sjel!

Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Fy FAEN så sterke vi blir til neste år... :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, Brann vant fortjent. Fotball handler om å score flest mål, og det gjorde utvilsomt Brann. Da hjelper det ikke at vi har ballen mest og flest sjanser, antagelig som forrige kamp borte i Bergen, bare motsatt. Da var det vi som kontret inn målene.

Men det er mer enn et tankekors at vi ikke vinner kamper vi fører, som sist mot FFK. Både Brann og FFK måkte baller opp på sine spisser, vi spiller oss opp gjennom midtbanen slik at motstander ALLTID kommer i balanse og har flere mann mellom ballen og eget mål enn vi er i angrep. Det er jo ikke rart det blir vrient å score? Vi holder ballen i nitten trekk og den triller ut ved cornerflagget. Vi synger "Stabæk leker". Brann/FFK bruker tre trekk og skyter. I mål. Barbarene synger "seiern er vår"

Kampen i går viser at det ikke er gutta det er noe galt med, det er taktiske feil.

Gaute styrer skuta og må nå finne på noe annet enn den ineffektive og omstendelige possesion-fotballen vi har tapt med i hele år.Med raske spillere som Sammy, thomas og Stian på topp kunne vi bare prøvd å legge oss littegrann bakpå med de tre ventende oppi motstandernes forsvarere og mæle litt ball? Nei, det ser ikke fint ut, og Ingo vil sikkert gjøre i buksene over manglende sambafotball. Men vi behøver da heller ikke gjøre det i 90 minutter?

La oss tette igjen bak. Forsvarsspillet var bra mot Brann, inntil vi ble for overivrige og skulle angripe med 8(!) mann. Det er helt unødvendig på 1-1 i en cupsemi. Eller i serien.

Og så MÅ det fokuseres på å score, ikke ballbesittelse. Og det er lettest å score på raske overganger. Se på kampen borte mot RBK i fjor (6-1) RBK har ballen 75% av tida. Vi forsvarer oss og kontrer inn 6 mål på kanskje 10 sjanser. Slik vi spiller nå har vi 40 sjanser i en kamp, fyrer av 1-10 skudd på mål mens motstander har hele laget i forsvar og vi scorer ca 1 mål pr kamp. For øvrig det samme som RBK scora mot oss da de hadde 40 sjanser og 10 avslutninger på mål.

Hva er vitsen med raske spisser som skal true bakrom (=Drillo) når ALLE angrep må inkludere at sentral midtbane (Henning eller Martin) spiller ballen tilbake til Mike eller Muri? Kan ikke vi også mæle litt ball og satse på at av og til treffer den en av våre på topp? Det er jo det vi alltid tyr til mot slutten, og det gir jo mange sjanser i sluttspurten.

Jeg tror faktisk vi kan spille ut motstanderen i hver av de siste 5 kampene med 75% ballbesittelse og ende opp med 5 scorede mål og 5 poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i deler av kritikken mot ineffektiv spillestil, men jeg mener ikke det er så ille. Vi har historisk sett skapt mange sjanser, og vi har stort sett alltid trengt mange sjanser for å putte mål (det er ihvertfall min virkelighetsoppfatning når jeg tenker tilbake på årene i eliteserien). Problemet i år er at vi skaper færre sjanser, og når vi ikke har klart å forbedre effektiviteten, så byr dette på problmer.

Jeg tror forøvrig at vi kunne skapt mange flere sjanser med samme spillet som i dag, men da måtte vi hatt en klart plan fra 25m og inn. Sånn det er per dags dato så er det litt for tilfeldig hva som skjer i angrep, og resultatet blir ofte at vi mister ballen i litt farlige sitasjoner, eller avslutter med dårlige skudd eller innlegg. Jeg savner at våre kantspillere utfordrer sitt bakrom, noe som er total mangelvare i dag. Stian venter på å få ballen i beina nesten hver gang, og det samme gjør Sammy. Mads er ikke en kantspiller i samme forstand, og han skal ha ballen i beina. Det er greit. Noe av problemet som oppstår når kantspillerne ikke går i bakrom, er at de må utforde backen 1 mot 1, og hverken Stian eller Sammy har Chippens kvaliteter i så måte. Resultatet blir ofte at en blir presset for langt mot dødlinja, og innlegget blir nesten umulig å vri utover, og havner derav ofte hos keeper. Så dette flere ganger i år. Når først innlegget kommer 45, så bør vi ha flere mann i boks. Det bør være 3 mot første stolpe, og alltid en mot bakerste. Naturlig nok bør motsatt kantspiller komme på bakerste, mens spissene, samt en av de sentrale på midten, må møte på første stolpe.

Det er virkelig synd at det ikke er jobbet mer med angrepsvarianter, for jeg synes vi har et lag mange formspillere akkurat nå. Foruten Jon, så er unggutta i mine øyne, i stor form. Morten spiller fletta av de fleste på backplassen sin, virkelig imponerende. Stenersen har funnet seg til rette på den andre backen, og leverer varene stort. Henning har tatt over sjefsrollen sentralt, nå som Martin er litt skranten. Henning river og sliter, samtidig som han viser prov på veldig bra pasningsfot, og driv forover. Mads har vokst seg stor i de siste kampene, og er i sin beste Stabæk-form. Veigar har også funnet godformen, og imponerte meg i går. Han har et voldsomt mottak, og et vanvittig bra oppspillspunkt. Thomas var i går tilbake i noe som minnet om toppform, også dette var veldig gledelig.

I motsatt ende av skalaen befinner i mine øyne Martin, Stian og Sammy seg. Martin og Stian vil heve seg, men jeg lurer på hvorvidt det bør vurderes om Sammy er den spillern vi trenger til neste år. Jeg synes viljen til å kjempe, gå på løp, og evnen til å true goalen, er for lav hos Sammy. Han kan gjøre noen spektatulære ting med ballen innemellom, men ellers synes jeg han bidrar i for liten grad. Både Tom og Mads kan spille venstrekant, og det holder strengt tatt med en kantspiller av tradisjonelt format (Stian, Chippen, etc.). Prøv heller å få Kopteff, eller evt. prøv å få tak i en storscorer.

Håper gutta trener avslutninger, angrepsmønster og smarte løp på treningene før søndag.

FORZA STABÆK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to verste drittlagene med de mest uspiselige supporterne møtes i finalen. Breiale selvgode bønder mot snobben på Montebello. Det blir i allefall tidenes laveste seertall på tv for årets cupfinale.

Jeg støtter FleskiKnut i at snøvær - hva med haglbyger? - er det eneste som kan gjøre dette til en finale som er verdt å huske.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...forresten så var det mer enn et plaster på såret at vi ikke vant når motstanderen viste seg å være Lyn. Nå er jeg faktisk glad for at vi ikke endte i finalen. Skulle vi spilt finale måtte det vært mot LSK. De har i hvertfall skikkelige fans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det egentlig noen som følger en cupfinale helt og holdent om ikkje ens eget lag er med? Eg vet i alle fall at eg ikkje hadde brydd meg stort om Stabæk-Lyn og forstår forsåvidt at Stabæk-supportere heller ikkje er spesielt interessert i Brann-Lyn.

Vil tro det eneste som virkelig fenger folket generelt er om kombinasjoner av RBK, LSK, VIF og Brann spiller finalen. Med tanke på blant annet tilskuertallet på Nadderud regner eg med Stabæk-folk har selvinnsikt nok til å innrømme at de blå nok ikkje har spesielt stor appell utover egen krets.

Forøvrig skal det sies at Drillo og Scheie var skjønt enig om at de sjeldent hadde sett Stabæk slå så mykje langt som i denne kampen. Innimellom var det spill gjennom midten, men de lange ballene dominerte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det egentlig noen som følger en cupfinale helt og holdent om ikkje ens eget lag er med?

Det er det nok.

Selv bodde jeg i Stavanger jubelåret 1998. Og MANGE hadde lyst til å bivåne rbk-mosingen.

Men selv synes jeg cupfinalen er like interessant som kongefamilien hvis ikke Stabæk er med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbake til vår kamp: Fem finaler på blaa resept

Her synes jeg martin setter fingeren på det som har manglet i år.

- Godt spørsmål, sier Martin Andresen. - Vi har ikke noe eget spill - vi har ikke et angrepsmønster i ryggmargen. Og derfor sliter vi - det er rytmen som mangler. Og flyten.

Da Stabæk kjørte på som mest før ekstraomgangene, kom de skjulte fotballfølelsene i Bærum. Fra tribunene, der det helt plutselig ble hett. For det var trøkk på Nadderud noen dramatiske minutter denne kvelden - der gamle som unge, med og uten varmeputer, pledd og sponsorcapser - tømte sine følelser inn i kampen.

Trøkk på tribunen

Akkurat slik andre fotballsupportere gjør fra midten av april til begynnelsen av november.

Med andre ord: Fotball betyr noe bak velfriserte hekker og hagegjerder også. Det var ikke bare tanken om en hyggelig søndag på Ullevaal som fikk fotballnasjonens blaaeste til å gå av skaftet denne kvelden. For Stabæk-familien ville dit - de skulle til Ullevaal.

Resten handler om å ville berge plassen i Tippeligaen.

Endret av Blaaereennblaaest
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Semien
  • Opprett ny...