Gå til innhold

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=245744

Høgmo teller på knappene om han skal ta ett år til i Tromsø etter årets eventyrlige suksess. I kontrakten han signerte i fjor, sikret han seg en klausul som åpner for «exit» hvis andre interessante jobbtilbud dukker opp.

Etter hva VG forstår er det akkurat det som har skjedd. Høgmo har ikke flyttet nordover med sin kone og to sønner som først planlagt. Og etter hva VG erfarer, skal familien ha bestemt seg for å bli boende i Moss.

KJØR DEBATT

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit at Gutta og Gaute skal ha 100% støtte. Men det er da ikke skadelig å diskutere, er det vel? Jeg synes ikke Gaute har gjort noen dårlig jobb med Stabæk, greit at sesongen i år har vært skuffende, men Gaute har fortsatt min tillitt. Grunnen til at jeg tenkte på Høgmo i Stabæk er:

Klubber som kan trenes i akseptabel avstand fra Moss ( greit at klinsmann trener tyskland fra USA )

Fredrikstad: Eggen har kultstatus etter det han har gjort med FFK, ingenting tyder på at han er på vei ut.

Moss: Har akkurat ansatt vår hjelpetrener som hovedtrener, heller ikke særlig attraktivt for en som trener Tromsø

VIF: Reka blir der til han går av med pensjon.

Lyn: En trenerduo som har fått klubben med i kampen om seriegullet

Lillestrøm: Erlandsen ut, Røsler og Halle inn.

HamKam: Ståle er vel GUD på hamar

Stabæk: Ingen ting som tyder på at Gaute er på vei ut porten.

Odd: Sandstø fikk vel nettopp ny kontrakt...

Ikke vet jeg, men det kan være VG som skaper en sak om dette

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredrikstad: Eggen har kultstatus etter det han har gjort med FFK, ingenting tyder på at han er på vei ut.

Med mindre to seriekamper, null poeng, 1-7 i målforskjell og en tapt CL-kamp tyder på at By Rises karriere som trener i REMA-land kan bli kortere enn han selv ønsker.........

Ikke usannsynlig at Eggen har kjøreruta Fredrikstad-Trondheim liggende som skrivebordsbakrunn på pc'en sin.

:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal vi bytte trener? Skal Gaute slutte?

JA! Hvis Herren er nådig.

Et av tippeligaens aller beste mannskap under-presterer så til de grader i 40 kamper på rad, og allikevel presterer noen å lire av seg slike wannabe-lojal floskler.

La oss få en som beviselig får det beste ut av de lagene han trener. Fotball handler om å score mål, noe Stabæk faktisk er ligaens dårligste på å gjøre, og det med klar margin! Er det da spissenes skyld fordi de er for ineffektive? Eller er det midtbanens skyld fordi pasningene er for upresise? Eller er det det at samhandlingen fremover på banen er totalt fraværende. At vår anprepsstruktur rett og slett er elendig organisert????

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal vi bytte trener? Skal Gaute slutte?

JA! Hvis Herren er nådig.

Et av tippeligaens aller beste mannskap under-presterer så til de grader i 40 kamper på rad, og allikevel presterer noen å lire av seg slike wannabe-lojal floskler.

La oss få en som beviselig får det beste ut av de lagene han trener. Fotball handler om å score mål, noe Stabæk faktisk er ligaens dårligste på å gjøre, og det med klar margin! Er det da spissenes skyld fordi de er for ineffektive? Eller er det midtbanens skyld fordi pasningene er for upresise? Eller er det det at samhandlingen fremover på banen er totalt fraværende. At vår anprepsstruktur rett og slett er elendig organisert????

Nå skal det legges til at Gaute ikke har fått de forsterkningene han ønsket denne sesongen også da!

Vi må huske på at nesten alle har forsterket lagene sine betraktelig...

FFK f.eks med 5! spiller (alle i start eleveren)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre to seriekamper, null poeng, 1-7 i målforskjell og en tapt CL-kamp tyder på at By Rises karriere som trener i REMA-land kan bli kortere enn han selv ønsker.........

Ikke usannsynlig at Eggen har kjøreruta Fredrikstad-Trondheim liggende som skrivebordsbakrunn på pc'en sin.

:D

Tviler på at Eggen kommer til å gå til Tr.heim da han kjører på en helt annen stil, nemmelig langballer! Det er veldig anti RBK...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss få en som beviselig får det beste ut av de lagene han trener.

Skal ikke ta stilling til om Gaute må gå eller ikke, det er ikke min jobb!

Om de som har som ansvar for å gi mannen fyken eller ikke, kommer til å foreta seg noe, er et helt annet spørsmål!

Men uansett; jeg håper at Gaute ikke sitter trygt! Ingen som bommer så til de grader på målsettingen bør føle at de sitter trygt. Like lite som Martin ikke skal kunne føle seg trygg på fast plass i startoppstillingen, bare fordi han har gjort det veldig bra før!

Slik er det nå engang i en prestasjonsgruppe, lik det eller ikke!

En liten "teori" til slutt:

Stabæk har alltid (?) spilt dårlig mot antatt dårligere lag.

Etter 3dje plass i fjor, var det plutselig veldig mange antatt dårligere lag.

Med andre ord; -vi kan glede oss til neste sessong i TL, da er det nemlig ikke mange antatt dårligere lag enn oss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja oppi alt det negative er det én viktig og svært positiv ting i FFK-kampen:

Med unntak av selvmålet til Muri slipper vi ikke FFK til mer enn et fåtall sjanser, stort sett langskudd. Forsvarsarbeidet er mer enn godkjent, selv inkludert FFKs mål.

Og det er egentlig ikke vanskeligere - uansett hvor lite flinke vi er til score:

Kan vi være kyniske mot Brann og holde eget bur tomt, er sannsynligheten for finale svært stor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med unntak av selvmålet til Muri slipper vi ikke FFK til mer enn et fåtall sjanser, stort sett langskudd. Forsvarsarbeidet er mer enn godkjent, selv inkludert FFKs mål.

Og det er egentlig ikke vanskeligere - uansett hvor lite flinke vi er til score:

Kan vi være kyniske mot Brann og holde eget bur tomt, er sannsynligheten for finale svært stor.

Sant det. Når vi sliter såpass med å score er det utrolig viktig at vi er tette bakover. Men Muri var katastrofal i går, bortsett fra i hodespillet.

Vet noen om IA er klar snart?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Muri var katastrofal i går

Det er jeg ikke enig i - syntes Muri stort sett hadde kontroll jeg. Holder omtrent farten til West og plasserer seg slik at han i 8 av 10 tilfeller når ballen før West. Målet var en tabbe ingen tvil, der skal han pælme ballen langt avgårde, og han gjorde det i de tilfelle som kom etterpå. Kjip kamp å få en lærepenge i, men den måtte komme før eller senere.

Syntes derimot Mike må ut. At en mann uten følelse i foten skal brukes som langball mester blir helt galt. Likte alternativet å gi Stenersen ballen, han er en bedre balldistributør enn Mike. Faktisk så jeg vurderer å sette Stenersen inn sammen med Muri og Mike ut på venstre. Evt Mike ut på benken, Stenersen inn og en av unggutta på venstre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[

Sant det. Når vi sliter såpass med å score er det utrolig viktig at vi er tette bakover. Men Muri var katastrofal i går, bortsett fra i hodespillet.

Vet noen om IA er klar snart?

Muri hadde et katastrofalt tilbakespill og som han forklarer så blir han dratt ut av balanse i det han skal spille ballen.

Muri har vært suveren de siste 6-7 kampene etter en daff start på sesongen. Det er ikke mange Tl spillere som holder farta til West, men det gjorde da Muri i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Stenersen er en kraftig forbedring av vår venstrekant, og er "redd" for å flytte han bort derfra. Elsker wing-backer som tar med seg ballen oppover på banen, og har litt flere alternativer enn langpasning/støttepasning i sitt reportear.

men du er enig at Mike ikke er mannen som skal distributere baller fra forsvaret. Mannen treffer jo ikke noe

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt vi ikke er trenere. Tror det kunne blitt tøffe diskusjoner gitt. I går hadde jeg tatt Muri av banen etter FFKs mål. Det er ikke første gang Muri er litt ukonsentrert i starten av en kamp.

Mike er god i går, likeledes Morten og Tommy. Muri er god unntatt blemma. Men den ødelegger alt. Hvis vi skal tillate sånt til 4 forsvarsspillere, Markus, blir det vanskelig å vinne kamper.

Forresten, West parkerte ALLE med farta si - men etter hans grisetakling av Jon, fatter jeg ikke at han ikke fikk igjen med samme mynt, så hadde vi løst det problemet. Men han skapte jo ikke noe mer heller.

Forsvarsspillere vurderes først og fremst ut fra at de ikke skal gjøre feil. Angrepsspillere vurderes ut fra hva de gjør riktig - og de kan godt gjøre det på "gal" måte.

Jeg synes forsvarsspillet vårt er blitt bedre. Men scorer Brann så mye som 1 mål, skjønner ikke jeg hvordan vi skal klare å vinne. I serien har vi putta 21 mål på 21 kamper. Og det blir nærmest latterlig at vi kan snakke om "toppscorere" i klubben når de to beste har 3 mål. Thomas har vel spilt/kommet innpå i samtlige?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig, Mike burde ikke ut av laget, det er sikkert ikke lett å få frem pasninger når ingen møter ballen og de rette løpene aldri kommer. Det jeg ikke liker er at mannen bommer med 50 meter på en 40 meters pasning og det ødelegger overganger. Dessutten kan han ikke se på høyre øyet, han spiller aldri til Ohr. I tillegg har han ved flere anledninger i år som bakerste mann skutt rett i fremadstormende motstandere og det har gitt farlige muligheter.

Stenersen har dog noen Holter tendenser og smeller avgårde i rettning Ohr. Stenersen er fast venstrebækk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til topic, kanskje Høgmo kunne vært noe for oss? Resultatmessig har han utretta mirakler med gråstein. Stabæk har totalt mistet evnen til hurtig kontringsspill, og det er selvsagt vanskelig å banke kula i nettet når du har 10 motspillere mellom deg og målet, slik vi spiller angrep. TIL og Høgmo kan effektivitet. Kjedelig fotball, javisst, men jeg driter i stilkarakterer. Jeg vil ha seire. "Stabækstilen" med "underholdning" og "ballbesittelse" er pålagt treneren av Stabæks styre. Det er helt feil etter min mening. Gaute må få frie tøyler til å velge hvordan Stabæk skal spille. Men også derfor er det nok helt uaktuelt for klubbledelsen å ansette en mann som Høgmo.

JEg får et merkelig bilde på netthinnen av ei kjerring på vei ned i et fossefall mot 1. divisjon mens hu skriker: klippe! klippe! klippe!

Det er tid for kynisme, kriging og effektivitet, gitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohr burde vært brukt mer, men FFK med 4 stk Roar Strand på midtbanen stressa i stykker vårt spill. Jeg tror ikke spillerne klarte å få med seg hvor det var mulig å spille ballen. Så blir det trangt og panisk. Og uhyggelig lite effektivt. Hvor mange skudd hadde vi på mål? 1?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Kan Det Være Noe I Dette?
  • Opprett ny...