Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvillken holdning har Stabæk Support til flatfyll på sin tribune (eller på Nadderud generelt)

Mener det står på billetten at "sterkt berusede personer blir bortvist fra stadion" - altså de kommer ikke inn.

Det har lenge vært en debatt rundt alkolholservering på idrettsarrangementer. Jeg har vært positiv til det, da det vil gi økte inntekter til klubben, en bedre service til tilskuerne, og sikkert ennå bedre stemning på tribunen.

Igår fikk jeg et klart bevis på de negative konsekvensene av tilskuere med alkohol i blodet. Et par drittunger (17-20 års alderen) benyttet de 90 minuttene til å slenge dritt til de som stod i nærheten, og dyttet hverandre opp og ned trappene med de konsekvenser det fikk for de som stod i nærheten. (Det var faktisk trangt for en gangs skyld blant $$)

Vi var svært nærme en "incident" igår, da det er ekstremt begrenset hvor mye dritt man gidder å motta fra en jypling med sprit-ånde.

Hvilke muligheter har vi for å stenge slike drittsekker ute, slik at det neste gang ikke ender med håndgemeng?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvillken holdning har Stabæk Support til flatfyll på sin tribune (eller på Nadderud generelt)

Mener det står på billetten at "sterkt berusede personer blir bortvist fra stadion" - altså de kommer ikke inn.

Det har lenge vært en debatt rundt alkolholservering på idrettsarrangementer. Jeg har vært positiv til det, da det vil gi økte inntekter til klubben, en bedre service til tilskuerne, og sikkert ennå bedre stemning på tribunen.

Igår fikk jeg et klart bevis på de negative konsekvensene av tilskuere med alkohol i blodet. Et par drittunger (17-20 års alderen) benyttet de 90 minuttene til å slenge dritt til de som stod i nærheten, og dyttet hverandre opp og ned trappene med de konsekvenser det fikk for de som stod i nærheten. (Det var faktisk trangt for en gangs skyld blant $$)

Vi var svært nærme en "incident" igår, da det er ekstremt begrenset hvor mye dritt man gidder å motta fra en jypling med sprit-ånde.

Hvilke muligheter har vi for å stenge slike drittsekker ute, slik at det neste gang ikke ender med håndgemeng?

Er ikke det vaktene på stadion sin jobb å få disse kastet ut?

Vaktholdet på Nadderud er ikke utført av kvalifisert sikkerhetspersonale. Hvem som står for dette aner jeg ikke?

Selvfølgelig er det provoserende å få dritt slengt etter seg og det skjer jo flere ganger i løpet av en sesong.

På q feltet der jeg pleier å sitte hender det at det kommer dritt fra bortesupportere og har man kort lunte da smeller det.

Det finnes ikke vakter og som jeg har sakt før her inne må det vel skje en episode før de ansvarlige tar tak i dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stod i nærheten og kan bekrefte hvor ufattelig irriterende det var for alle som stod rundt disse gutta. Prøvde ved et par anledninger å si ifra, men de var såpass rusa på alkololen, så vel som sin pubertale testosteron at det var nytteløst...Registrerte at det var like før det smallt flere ganger...Så selvsagt Rich og andre ledere i $$ på tribunen og vurderte å si ifra, men det er vel ikke styrets sin oppgave å være barnevakter/utkastere heller...Det skal være takhøyde blandt oss på tribunen, javel, men det er grenser for hva man tåler spesiellt med tanke på at noen med LETTHET kunne blitt skadet igår...

Da kastes ballen over til ledelsen, hva gjør man når det ikke hjelper når man sier ifra?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva gjør man når det ikke hjelper når man sier ifra?

Si i fra til folk rundt, styret og eller evt. vaktene som "passer" vår tribune. Vaktene skal og bør ta affere, evt holde nøye oppsikt en stund.

Selvjustis er normalt det beste...altså man respekterer når andre på feltet snakker til en på en skikkelig måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvjustis er normalt det beste

Let's be realistic. Selvjustis er ikke-eksisterende blant folk med høy promille. Spesielt ikke hos den yngre garde.

Ja, man kan si fra til vaktene. Det blir en smal balansegang mellom det å ha takhøyde, og ende opp med å "tyste".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir en smal balansegang mellom det å ha takhøyde, og ende opp med å "tyste".

Mulig det, men hvis det er et problem for flere enn deg og situasjoen er slik du beskriver, provoserende og uholbar, og vedkommende bråkemaker ikke gidder og ta et hint.....ja da er det faktisk lov og sladre..... Da tar kanskje vedkommende bråkemaker hintet nestegang??

Jeg har ingen fasit svar, bare lufter hvordan jeg ville ha handlet i situsjonen....desverre så gikk nok dette meg hus forbi i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir en smal balansegang mellom det å ha takhøyde, og ende opp med å "tyste".

Mulig det, men hvis det er et problem for flere enn deg og situasjoen er slik du beskriver, provoserende og uholbar, og vedkommende bråkemaker ikke gidder og ta et hint.....ja da er det faktisk lov og sladre..... Da tar kanskje vedkommende bråkemaker hintet nestegang??

Jeg har ingen fasit svar, bare lufter hvordan jeg ville ha handlet i situsjonen....desverre så gikk nok dette meg hus forbi i går.

Poenget her er at når en person som er synlig beruset og i tillegg provoserer skal det være unødvendig for tilskuere/supportere å si fra til noen.

Det skal vaktene på tribunen ta med en gang.

Hvis man skal nå fram til en beruset, provoserende person må det gjøres av en person med uniform evuntuelt en vakt.

Hva er poenget med vakter som ikke gjør jobben sin?

Får disse personene lønn?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaktene er frivillige, og får ikke lønn. De som derimot får det, er politi (med eller uten tyttebær på armen). Ikke dermed sagt at disse skal kontaktes med det første, men jeg ville definitivt brukt stadionvertene i denne situasjonen. Hvis de ikke vil håndtere situasjonen, får de lempe byrden videre. (Sladring var vel forresten et ord man brukte i barnehagen.=)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Si fra direkte til vedkommende på en hyggelig måte.

hjelper ikke det:

2. Si fra at du mener det alvorlig

hjelper ikke det:

3. Ta det opp med noen i styret (på ståtribunen) eller vakter (ellers på tribunen)

hjelper det ikke at de snakker til vedkommende:

4: Utkastelse. Vi unngår uansett i det lengste å bruke politi e.l. på våre egne supportere.

Husk alle har lov til å drite seg ut innimellom, men alle har også en moralsk plikt til å beskutte folk mot seg selv i slike situasjoner.

Fyll på stadion er ellers en jævla uting. Folk kan godt ha tatt seg en øl eller 5, men komadritings folk som ikke får med seg noe av det som skjer på banen og skjemmer ut klubben kan heller holde seg hjemme. Og - jada - det var JEG som sa det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi tar frem den gode gamle inndelingen av fyllas 6 stadier:

Stadie 1 - SMART:

Dette er når du plutselig blir en ekspert på alle emner i den vide verden.

Plutselig kan du alt, og du vil gjerne fortelle det du kan til den som vil

høre på. På dette stadiet har du alltid RETT. Og selvfølgelig; den du

prater med tar FEIL. Dette er bakgrunnen for en interessant samtale når

begge er SMARTE.

Stadie 2 - KJEKK:

Dette er når du plutselig innser at du er den KJEKKESTE personen i hele

baren, og at folk faktisk liker deg. Du kan gå bort til en helt

tilfeldig, vitende at de liker deg og at de virkelig vil snakke med deg.

Husk at du fortsatt er SMART, så du kan snakke med denne personen om alt

mellom himmel og jord.

Stadie 3 - RIK:

Dette er når du plutselig blir den rikeste personen i verden. Du kan

spandere drinker på hele baren, fordi du har en svær bil full av penger

parkert rett borti nabolaget her. Du kan også vedde på dette stadiet, fordi

du selvfølgelig fortsatt er SMART, og du vil selvfølgelig vinne alle

veddemålene. Det har ikke noe å si hvor mye du vedder, for du er RIK. Du

kan også spandere drinker på alle du vil, for du er den KJEKKESTE personen

i verden.

Stadie 4 - SKUDDSIKKER:

Nå er du klar til å slåss med hvem som helst, hvor som helst, spesielt med

de du har veddet med og diskutert med. Dette er fordi ingenting kan skade

deg. På dette stadiet kan du også gå bort til partneren til den du liker og

utfordre dem til kamp, både når det gjelder intelligens eller penger. Du

har absolutt ingen frykt for å tape denne kampen, for du er SMART, RIK og

helvete heller - du er langt KJEKKERE enn dem!

Stadie 5 - USYNLIG:

Dette er det siste stadiet. Nå kan du gjøre det du vil, for INGEN KAN SE

DEG.Du kan danse på bordet bare for å imponere de menneskene du liker -

resten kan jo ikke se deg. Du kan også gå rundt på gata og synge av full

hals, for ingen kan verken se eller høre deg, og siden du fortsatt er SMART

kan du ALLE ordene!

Vi må ikke glemme fyllas sjette stadium;

Du er FATTIG fordi du brukte opp alle pengene dine da du trodde du var rik,

du er STYGG fordi øynene dine er like rød som en solnedgang om høsten,

tennene dine er dekket av et teppe bestående av gammel tobakksrøyk, lunken

øl og Rom og øynene er smalere enn kredittkortet du mistet i går, den

flotte blåveisen du fikk i baren og skrubbsårene på knærne og på ryggen før

deg til å føle det som om du er LAGET AV GLASS, du er ikke usynlig, men

ØREDØVENDE TILSTEDE fordi tusen gærne tømmerhuggere fra Toten har

motorsagstevne i bakhodet ditt.

Hvor på skalaen skal man holde seg hjemme? Mellom stadie 5 og 6?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Si fra direkte til vedkommende på en hyggelig måte.

hjelper ikke det:

2. Si fra at du mener det alvorlig

hjelper ikke det:

3. Ta det opp med noen i styret (på ståtribunen) eller vakter (ellers på tribunen)

hjelper det ikke at de snakker til vedkommende:

4: Utkastelse. Vi unngår uansett i det lengste å bruke politi e.l. på våre egne supportere.

Husk alle har lov til å drite seg ut innimellom, men alle har også en moralsk plikt til å beskutte folk mot seg selv i slike situasjoner.

Fyll på stadion er ellers en jævla uting. Folk kan godt ha tatt seg en øl eller 5, men komadritings folk som ikke får med seg noe av det som skjer på banen og skjemmer ut klubben kan heller holde seg hjemme. Og - jada - det var JEG som sa det.

enig med deg.

kanskje de har bare prøvd hvor langt de kan gå?

husk at de er unge gutter...

hvis de dukker opp like fyll på neste kamp og ødelegger det for andre, så snakk med dem på en rolig måte. det hjelper hvis alle i området snakker med guttene, ikke bare 1 person. men man må være rolig og bestemt, og ikke gi dem følelsen av å være uønsket eller noe. gi klar beskjed at ikke de som supportere forstyrrer freden på tribunen men at deres atferd forstyrrer/ødelegger mye.

hvis det ikke hjelper er det virkelig best å be vaktene om hjelp.

utestengelse tror jeg er den dårligste veien...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Fyll På Tribunen
  • Opprett ny...