Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Alle ultraer som holder med stabæk burde samles bak et banner på bortmatch mener nå jeg. Hadde vært fett, istedet for at vi drasser med oss 3 store banner. Kunne heller hatt noen mindre, eller logoer på UB-banneret.

Noen som har noen kommentarer til dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle ultraer som holder med stabæk burde samles bak et banner på bortmatch mener nå jeg. Hadde vært fett, istedet for at vi drasser med oss 3 store banner.

Bra idè. Vi kunne jo f.kes. samles under navnet Stabæk Support...

Rich

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå bør vi bruke Stabæk Support som den samlende supporterklubben den skal være. Samlende - ikke fordi vi skal være så jævla enige om allting, men samlende overfor omverden. Sammen står vi sterkere. Så lenge vi sliter med at vi er få, bør vi kanskje ned ultras ditt og ultras datt. (Jeg tråkker sikkert på noen såre tær nå, men det får være)

Selvsagt må vi få bedre bortefølger, men vi høster vel nå bare fruktene av flere års konflikter og intriger. Hvis alle kan tenke litt mer på seg sjøl og på Stabæk, stå opp for hverandre og klubben i kamper og drite i hva andre som heier på Stabæk gjør feil, vil vi sakte men sikkert komme dit vi skal. Bortefølgeantallet kan vi gjøre fint lite med på kort sikt. Vi må rekruttere nye og holde på de "gamle" ved å være imøtekommende og hjelpe folk med inn i et fellesskap. Hvis vi skal ha konkurranse om å være kulest og drite hverandre ut hele tida, får vi ikke nye folk verken på ståtribunen eller på turer.

Vi kan vel begynne med oss som har vært med i noen år. Klarer ikke vi å samle oss om turer og på ståtribunen - hvordan skal vi da få samla flere? Vi må velge - skal vi være eksklusive eller skal vi være mange? Her må vi balansere riktig. Begge ytterligheter er like ille.

Vi får gjøre som Stabæk - ta tak i den ikke alt for sterke kjernen vi er og de begrensede midlene vi har, jobbe hardt og målrettet og bli skikkelig bra i løpet av en 3-5 års-periode. Dessverre får vi neppe hjelp av ny stadion med det første.

Kjipt med tidspunktene på treningskampene, men hvis alle som har mulighet starter sesongoppkjøringa nå, skal vi hvertfall bli bedre enn i 2002 på tribunen.

Med andre ord: Vi får drite i om vi ikke er mange og bare sørge for at vi som er med har det moro. Og at Stabæk Fotball kan være stolte av oss som faktisk stiller opp. Ære, respekt, stolthet, samhold, styrke, enhet, romslighet og lojalitet skal være våre verdier. Så får vi dyrke våre ego og kameratgjenger i andre fora.

Kampen mot Lyn i Rallhall bør være en god indikasjon på hvordan sesongen kan bli. Lyn tror jeg vil hevde seg i toppen med rike onkel Brynestad bak roret. Jeg prøver i allefall å komme meg dit. Det bør vi alle..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sakset fra stikken. sitert herr larsen.

"Det kommer vi til å fortsette med en stund fremover, sier Larsen og røper at resultatene i treningskampene frem til La Manga (månedsskiftet februar/mars) er av liten betydning.

- Vi kommer blant annet til å trene en del på 4-2-3-1-formasjonen. "

At kampene så tidlig ikke betyr en dritt skjønner vel de fleste. Guttene har fortsatt mye juleferie i kropp og sjel. Forøvrig ser jeg ikke noen grunn til at vi skal ligge nede i sumpa i år. Vi har solgt Marel. Hva tilførte ham laget i fjor? Ikke mye det nei. Selges chipsen - vil erstatning finne sted. I fjor kjempet vi om medaljer helt til den skandaløse vikingmatchen. Kan godt være vi middelhavsfarer blir, men noen dumpekandidat ser jeg ikke for meg.

La nå disse ultrassuprasgjengene styre med sitt. Dette har ingenting med ikke å støtte ss å gjøre. Bare kameratgjenger som koser seg med supporterlivet. Disse har uansett en del overbevisning igjen før de kan påsmykke seg ultrastittel..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at de som har tenkt på seg selv og sitt eget ego er dem som ikke lenger er med (NB: tenker ikke på folk som på grunn av gikt og alderdom velger å se Stabæk fra hovis), de som helt tydelig var med for å få et påskudd for å drikke seg stupfulle.

For å bli bedre på kort sikt (les: iår) er vi avhengige av at alle vi som allerede er her jobber mye hardere enn ifjor. Lenge siden siste nyhetsbrev fra Stabæk Support. Hva skjer? Har vi noen spennende prosjekter på gang? Hvorfor ikke begynne allerede nå med å ta påmeldinger til Sogndal? Trenger man hjelp er det nok bare å spørre. Tifogruppa begynner forøvrig i disse dager arbeidet med det som skal bli et gloriøst comeback.

Ellers enig i at en sterk supporterklubb er viktig for vår vekst. Men mer eller mindre seriøse grupper som Bekkestua Boys, Gjettum Ultras ol. er 100% Stabæk Support lojale når det kommer til stykket. Tror de bare er positive for å kanalisere engasjementet til folk som ellers ville være passive. Bekkestua Boys har for eksempel flere "hangarounds" som på sikt kan bli verdifulle på ståplass. Misjonen til disse gruppene vil uansett falle bort når medlemmene etterhvert blir eldre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers enig i at en sterk supporterklubb er viktig for vår vekst. Men mer eller mindre seriøse grupper som Bekkestua Boys, Gjettum Ultras ol. er 100% Stabæk Support lojale når det kommer til stykket. Tror de bare er positive for å kanalisere engasjementet til folk som ellers ville være passive. Bekkestua Boys har for eksempel flere "hangarounds" som på sikt kan bli verdifulle på ståplass

Helt enig med Henrik. At vi har masse ultrasgrupper er bare et ekstra krydder. Jeg synes det er mer "go" i supportermassen enn på lenge. Supportermessig tror jeg 2003 blir et bra år.

Når det gjelder nyhetsskriv så kommer det snart.

ps

Det er lov å følge med på stabek.no mellom nyhetsskrivene, det er jo ikke bare kødd det som står der.... :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg verken mener eller har sagt at "ultrasgrupperingene" ikke er 100%lojale til Stabæk Support. Poenget mitt er at når man stiller opp med 7 ulike ultrasbannere på en kamp, og ikke ett av dem refererer til Stabæk Support er signalet til alle som ikke helt veit hva dette er: en fraksjonert supportergjeng - og hvorfor skal man gidde å være med i Stabæk support - de er jo ikke der engang...

Siste halvdel av sesongen i fjor var det konsekvent ikke med Stabæk Support-bannere, kun Inferno og div. ultras-greier. Det starta vel som en slags protest mot hva styret foretok seg eller ikke foretok seg etter bortekampen mot Brann. Men selv da dette burde ha vært ute av verden fortsatte flagginga og mangel på flagging som hvertfall for andre klubber vitner om alt annet enn fellesskap og enhet.

Derfor synes jeg vi nå skal konsentrere oss om å lage "felles" bannere og flagg. Stabæk fotball/Stabæk Support skal være fellesnevneren og førsteinntrykket vi gir utad - eller bare klubbfarvene hvis man synes supporterklubben blir for politisk. Klanen og KFL er flinke til dette. Og jeg synes vi nå må rydde litt i fargebruk. Mer riktig mørkeblått og riktig blått, vekk med hvitt, lyseblått gult, rødt, adidasstriper og alt annet som ikke hører hjemme. Så må vi også klare å enes om en kjerne av sanger vi kan synge på alle sammen - uavhengig av hvem som starter.

Og jeg tror vi må øke takhøyden - ikke for ekstreme ytringer, men for å få flere "vanlige" folk med. Noen er fremdeles opptatt av å disse folk som synger feil, starter feil sang etc. Vi må være mer tolerante for alt som er ment positivt.

Håper poenget mitt kom bedre fram nå.

Vi kan gå en tøff sesong i møte. Da er det viktig å ha en sterk kultur FOR laget, ikke imot. Også får vi være litt mer kkonstruktive og positive i 2003 enn i 02. Jeg skal i hvertfall prøve å spre færre ukvemsord på ståtribunen, selv om det er vanskelig når engasjementet er sterkest..

Ellers enig med gladlaks i at stallen ikke er svekka uten Marel. Vi får se om noene av unggutta viser seg fram før seriestart. Jeg er som alltid pessimist. men vi har i allefall ikke noe favorittstempel foran 2003.

Ny sesong betyr nye muligheter og ikke minst en ny start - også for supporterne. La oss alle lære av feilene fra i fjor og bli bedre i år - hver og en av oss. 2002 er historie, og la oss begrave alle gamle interne stridigheter og stå samla mot de 13 møkkalagene vi skal banke livsskiten ut av i 2003.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart at det er noe uheldig at det ikke finnes noen Stabæk Support bannere på kamp. Det skal vi nok kunne gjøre noe med. Etter hva jeg har forstått på Atle så vil han dukke opp på turer ol. iår, så da håper jeg han tar med seg banneret sitt på turer og henger det ut av vinduet før kamper hjemme på Bekkestua. Stabæk Inferno banneret blir med iår også, dersom det ikke råtner fullstendig for oss. Det har vært "overalt" og vi er svært glade i det. Det lange "Ultras" banneret ble ødelagt i Molde ifjor, noe mer om det er det ikke nødvendig å si, det er borte for godt.

Det dukker vel sikkert opp et Bekkestua Boys banner iår tenker jeg.

Dersom noen vet hvor det ble av "Maiden Bærum" banneret så er det bare å si ifra...

Tror ikke det var ment som en protest at det aldri ble laget noe Stabæk Support banner. Men dette er faktisk noe jeg har tenkt på en stund. Iår skal vi ha et slikt banner.

Når det gjelder fargene er jeg noe enig, men mest uenig. Jeg er enig i at blåfargene vi bruker bør ligne mest mulig på Stabæks. Poenget er at "riktige" farger ofte er vanskelige å få tak i, og de gangene vi har bestilt fra Italia har vi fått ganske skandaløse farger. Imidlertid har vi fått helt korrekte farger i vår siste leveranse, det er jo en god start. Ellers synes jeg litt hvitt, gult og orange i beskjedne mengder gjør seg svært godt både på flagg og bannere. Mulig vi har overdrevet til tider, men å bruke slike farger til skrift ol. bryter fint med blått/mørkeblått og gjør det hele litt mindre kjedelig. Tenk om Rosenborg eller Odd kun brukte sort og hvitt i tifo-arrangementene sine; spør du meg ville det blitt dørgende kjedelig.

Kanskje noe urettferdig å sammenligne Stabæks farger med Rosenborgs, men poenget er det samme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det etter Kristiansand, hadde det på en eller annen hjemmekamp. Jeg burde kanskje ikke tatt det med på Frp`s landsmøte for så å drikke meg full med Jan Simonsen. Kan hende det forsvant da. Ingen som har sett det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henrik: Tror vel vi er relativt enige om farvebruk - selvsagt må skriften synes, og da blir det vanskelig med blått og mørkeblått. Jeg ser likevel ingen grunn til at vi skal ha hvite flagg med blå skrift f.ex. Og vi bør standardisere: fx. at alle flagg/bannere er blå/mørkeblå ogevt har hvit eller gul skrift. "engangsbannere" som "takk for den fine scoringen i forfjor, Tommy svindal" i avskjedskamp kan godt være "enkle", dvs hvite med blå skrift. Generelt er det klubbfarvene som skal dominere alle flagg og bannere.

MAO tribunen skal ikke se ut som et jævla loppemarked. Når vi først har så kule klubbfarver som blått/mørkeblått behøver ingen stille i beige/rosa/røde/gule/brune/hvite klær eller effekter på kamp.

Vår uniform er blå/blåsvart.

Fint at det kommer noen Stabæk Support-effekter. Jeg mener ellers at vi burde laget noen skikkelige fester/flaggstenger som gjør at vi kan ha svære flagg/bannere rundt ståtribunen uten å skygge for reklameskilt og uten for mye jobb med rigging før kamp. Er det noe å jobbe videre med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen dum ide, men jeg kan vanskelig se for meg hvor det kan være. Eneste plassen er nok å henge bannere ned fra undersiden av gerderobebygget slik vi gjorde før, men disse vil uansett skjules av folk på øverste rad under matchene uansett. Vi får ta en kikk og se hva vi kan få til. På dette området har vi imidlertid alltid vært ivrige og jeg tror vi har vurdert hver reklamefri millimeter i nærheten av ståplass. men det skader selvsagt ikke å sjekke en gang til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har jo faktisk ikke reklame foran oss på matchene lenger. Når det gjelder farger så har vel den oransje iallefall kommet for å bli. Gult speiler jo også fargen fra klubblogoen.

Lilla kan vi også bruk da denne er i IFS logon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror faktisk vi har best plass til bannere av samtlige i tippeligaen. Vi har hele gjerdet på langsiden vår i tillegg til hele rekken med raklame. Skiltene er jo vendt mot oss, så bannere kan henges opp på baksiden og dermed peke mot banen.

-Anders

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er uenig med Alzheimer når det gjelder å bruke hvit farge. Jeg ser på hvit som en nøytral farge og så lenge vi bruker den sammen med blått/mørke blått så ser jeg ingenting i veien med det.

Hvit er jo også den mest synlige fargen vi kan ha sammen med blått/mørkeblått.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rosa er en farge som er undervurdert

Tar jeg mye feil hvis jeg antar at du har et godt øye til Alaves?

velger ikke fotball-lag på bakgrunn av hvilken farge de har på skjorten, selv om stabæks fargevalg falt godt i smak, selv om det er litt kjedelig. de burde få seg rosa bortedrakter. det hadde vært snax. down for det. aiight.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

velger ikke fotball-lag på bakgrunn av hvilken farge de har på skjorten, selv om stabæks

Forskning viser at draktens utseende er det viktigste valgkriteriet for nordmenn når de skaffer seg et lag i England. Drøyt 64% oppgir draktfarve som det viktgste.....

Ellers synes jeg borte drakter i lillapastel hadde vært kong

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Ultras Bærum
  • Opprett ny...