Gå til innhold

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/fo...ticle875743.ece

Aalbu truer med å slutte

Jan-Erik Aalbu vurderer å slutte i Stabæk dersom det blir nedrykk i serien og tap i semifinalen i kveld.

- Blir det nedrykk og økonomien krever at vi nedjusterer satsingen kraftig, hopper jeg av. De har hentet feil mann, om de ikke satser. Kan vi opprette samme satsingen for å ta steget rett opp igjen, blir jeg derimot værende, sier Aalbu til Bergens Tidende før kveldens semifinale mot Brann.

Mannen som har vært med og tapt en cupfinale for Vålerenga, har også vært med å bygge verdens beste hopplag og verdens beste kombinertlag.

Han ble hentet til Stabæk for å gjøre klubben til en av Norges beste. Nå ligger de blå-grønne bare ett poeng over kvalifiseringsplassen, og de sliter med flere millioner i underskudd.

- Norgestoppen er målet. Jeg kan ikke huske sist jeg gikk med på noe som gikk fryktelig dårlig. Det skal jeg ikke være med på her heller. En del av jobben min er å få alle i klubben til å tro på det, sier Aalbu til BT.

(Aftenpostens nettutgave)

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

om de ikke satser

heter vel "om VI ikke satser"

Det er vell snakk om økonomisk satsing og ikke nødvendigvis direkte sportslig, selv om sportslig resultater kommer noe av god økonomi...

Stabæk trenger flere penger for å ta stegene oppover!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det er nok et signal om at han krever at det satses dersom vi går ned... og for å sette press på hele organisasjonen om å presetere.

Media velger nært sagt alltid en negativ vinkling på alle historier, og det kan som sagt forhåpentligvis være et taktisk utspill fra Allbu.

Men jeg synes det var svært unødvendig og etter min mening uprofft å gå ut i media med det her nå, uansett bakenforliggende motiver.... <_>

@ringo

Småirritert!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faen meg det jævligste jeg har hørt på lenge! Mannen vil bare forbindes med suksess og ser ikke at han smører sitt eget navn med dritt når han fremstår som en idiot som ikke tåler den minste motgang!

Å fortelle pressen om dine fremtidsplaner i Stabæk på dette tidspunktet er lattertlig Aalbu, og du hjelper sikkert ikke gutta med selvtilliten. Tror du at du får tillit av spillerne og fansen når du presterer den dritten her???

Skandale!

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis han ikke er populær i spillergruppa så kanskje de taper med vilje for å bli kvitt han???? Neida. Er vel best å ta det som står i aviser med en klype salt. Men det er unødvendig å gi et sånt intervju rett før semien, akkurat som om spillerne ikke har nok press på seg fra før.

Hvis mannen ikke har møtt motgang før så er det ikke rart han hopper av, det vet han ikke hvordan han skal takle det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faen meg det jævligste jeg har hørt på lenge! Mannen vil bare forbindes med suksess og ser ikke at han smører sitt eget navn med dritt når han fremstår som en idiot som ikke tåler den minste motgang!

Å fortelle pressen om dine fremtidsplaner i Stabæk på dette tidspunktet er lattertlig Aalbu, og du hjelper sikkert ikke gutta med selvtilliten. Tror du at du får tillit av spillerne og fansen når du presterer den dritten her???

Skandale!

Innleggget ditt er jo som å lese vg,dagbladet og se og Hør på en gang :D

Det jeg leser med mine blå øyne er at han ikke har noe jobb hvis det ikke satses på direkte opprykk hvis man skulle rykke ned.

Jobben hans er å få Stabæk opp i toppen av Tl.

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mitt skjønn er dette en solid avskjedssøknad. Godt illustrert i artikkelen at Ingo er sirkusdirektør. Aalbu er faen meg klovn.

Enkel leveregel i media, Aalbu: Har man ikke noe smart å melde, hold kjeft. Hva har han egentlig bidratt med i det hele tatt? Alt jeg har sett er surmaget kritikk av lag og spillere. Det kan jeg gjøre også - helt gratis.

Jeg blir mer og mer forbanna på at lønna hans kunne skaffet oss det vi virkelig trnger, en spiss med målteft.

Hvorfor i helvete skal han sette fokus på dette rett foran en semifinale? Amatør! IDAG SKAL VI SLÅ BERGENSERNE skal det hete.

Få tilbake Fjørtoft i stedet. Mannen har i det minste humor.

Ellers er det betryggende å lese at han trekker seg ved nedrykk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der Aalbu greiene synes jeg bare er noe tull.

Virker som at media er "gale" etter han (og det er jo egentlig bra), og at de dermed må ha noe å skrive om. Dermed får han all verdens spørsmål som han skal ta en stilling til...

Dette er bare hvissomatte hele veien. HVIS vi rykker ned, og HVIS vi ikke har midler og HVIS det medfører at vi IKKE satser på et opprykk osvosv.

Fean heller; vi skal da ikke rykke ned, men skulle det utrolige skje så skal vi da for helvete opp igjen med en gang. Det vil si; Aalbu blir uansett!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg så forbanna mye om Aalbu. Og det er vel han hopptreneren som skal ha mye av æren for hoppsuksessen. Når det er sagt, må jeg få si at min favoritthopper er (var?) Erik Noppi som stort sett var et hode høyere enn alle andre på cornere.

Like vel synes jeg det er positivt at vi har fått inn en mann som Aalbu. Det virker som han har store personlige kvaliteter (ref. Ohr spiller bra igjen). Samtidig tror jeg Stabæk desperat trenger nye impulser i ledelsen.

Når jeg leste over dette innlegget før jeg postet det, synes jeg faktisk at argumentene mine var så gode at vi rett og slett kan stoppe debatten her.

Stopp debatt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Storm i et bittelite vannglass...Les avisene idag folkens. ALT handler om stabæk og brann og semifinalen, alle skal finne en egen sak, en egen vinkling. Jeg synes Aalbu sine ord er forfriskende. Her er en mann som krever at alle satser like høyt som ham. Jeg ser på disse utsagnene, om de tas med en klype salt eller ikke, som et spark til de som sitter med pengesekker, ikke til det sportslige apparatet.

Med den jobben han kommer til å gjøre i seriepausen tror jeg Aalbu kommer til å bli gull verdt foran neste sesong, med eller uten Gaute bak roret. Han har såvidt funnet seg til rette i fotballens verden, noe han selv innrømmer i andre intervjuer, og det er først neste sesong vi virkelig kan begynne å dømme hans arbeid mener nå jeg...

Seriøst folkens. Når er dere villig til å gi Aalbu cred da? Etter seieren mot Brann borte? Nope, nevnes ikke. Etter en dårlig uavgjort og noen avisoppslag så er han ubrukelig?

Synes alle i klubben burde ha den samme fandenivoldske innstillingen som han har. Enten så satser vi, eller så har vi ingenting i toppidrettsverdenen å gjøre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men pedro; hvorfor i all verden snakker han om sin avgang på samme dag som vi spiller en utrolig viktig kamp? Prøver han å legge enda mer press på gutta?

Jeg er enig med det som tidligere har blitt sagt; har du ikke noe vettu å si til journalistene, hold kjeft.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke jobben hans å få pengegutta til vrenge foret og gutta til å kjempe som løver?

Han er SPORTSELIG direktør! dvs sjefen til Gaute.

Klart han skaal "skaffe" penger til klubben, men det er hans oppgave å mase nok på de som skal skaffe penger til klubben. Sørge for at vi har kompetente folk (gjenre overkvalifiserte) i alle ledd innenfor det sportslige.

Resten er det Ingo som tar.

"sjefen" til Ingo og Aaalbu er Loe som formann

Endret av I A Hagen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele greia er en jævla avisand. Problemstillingen er gangske hypotetisk. INGEN avspillerne har nedrykksklausul i kontraktene sine, det betyr at vi MÅ satse om vi skulle rykke ned. Vi har rett og slett ikke råd til annet.

Alternativet er å la spillere gå fordi vi ikke klare å betale lønna deres., men da regner jeg med at både Aalbu, Schelvan, Ingo osv osv er rasjonalisert bort FØRST

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aalbu i Nettavisen;

- Det eneste jeg har sagt, etter gjentatte spørsmål fra journalisten, er at jeg må vurdere om jeg skal være med videre dersom satsingen eventuelt trappes kraftig ned i fremtiden.

Som om vi ikke visste det. Dustejournalist!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, så kommer jeg fram til at denne saken er skapt av en viss avis som sikkert er drit redd for at brann ikke kommer til finalen. Forresten noen som så tv2sporten og Davys avslutningskommentar rett etter stabækinnslaget?

Ja, det er bare å bestille en rødglødende oslo weekend i november

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Aalbu
  • Opprett ny...