Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil først og fremst beklage at enkelte mindre litterate Brannsupportere har vært innnom med sms-språk og skjemmet oss ut.

Det er uansett skuffende at enkelte av dere henfaller til å slenge dritt jeg ikke har sett maken til på noen andre fotballrelaterte forum. Dere ender bare opp med å fremstå som like grunne som dem som tilsynelatende forsøker å provosere dere. Tenk over at det er forskjellige grupperinger fra Brannmiljøet som er innom og leser deres hjemmesider, i tillegg til Brannrelaterte, i anledning Stabæk-Brann. Det faller sikkert ikke i god jord for enkelte.

Dere fremviser generelt sett påfallende lite ydmykhet overfor en klubb som har vært med i det gjeve selvskap i flere tiår, dere har en lang vei å gå før dere kan begynne å slenge "dritt" og dritt til Brann og andre storklubber. Forskjellen på dere og VIF-fansen er at Brann- og VIF-fansen har en egen tone seg imellom. Den bærer preg av konkurranse, "hat" og gjensidig respekt. For oss er dere bare en snodig klubb som har kommet ingenstedsfra og blitt hypet opp av Dynamo og Steen-Jensen, til tross for publikumstekke på frysepunktet og null sjel. Det er vel omtrent som med trassige små unger, dere blir illsinte og skriker til når dere ikke får viljen eller blir hørt.

Når det gjelder det intellektuelle nivået blant Brann-fans vs Stabæk- og andre fans tro jeg det stort sett er jevnt over likt. Jeg skal være den første til å innrømme at nivået blant ENKELTE i Brann Bataljonen (skandaløs orddeling) er skammelig lavt. Det pinlige er at noen av disse velger å blant annet gjeste Stabæk-forumet og andre klubbrelaterte hjemmesider, og etterlate seg et lite representativt inntrykk av Brann og Bergen.

Pga at vi har et publikumsnitt på 13-14000 har vi uansett mange forskjellige og interessante miljøer. Regner med at dere kjenner til Barten, står nok for noe av det mest avanserte innenfor norsk supporterkultur pr idag.

Dere har som sagt en lang vei å gå Stabæk og jeg tror faktisk at dere aldri kommer frem, det ender nok med et forsmedelig nedrykk og økonomisk kollaps i 2004. Dere vil ikke bli savnet. For øvrig var det en fullt fortjent seier, ikke utfra spill men i henhold til sjansestatistikken.

PS! Komisk at dere betegner Norges nest-største by som provins-by. I norsk målestokk er 250 000 pluss 70000 til i nærmeste omland for stort å regne. Hva har dere å vise til Bærum? Sandvika? :P

Endret av Brat
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil først og fremst beklage at enkelte mindre litterate Brannsupportere har vært innnom med sms-språk og skjemmet oss ut.

Det er samme hva slags språk dere bruker; dette forumet her er ingen spybøtte!

Finn deg heller et buekorps å spy på.

puke.jpg

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hevet over enhver tvil at det finnes adskillig flere idioter i Bergen enn i Bærum og tilsvarende flere idioter i Bataljonen enn i Stabæk Support.

Ovenstående innlegg tilfører ikke debatten noe utover:

HEIA BRANN HEIA BRANN HEIA BRANN!!!!!!!!!!!!!!!

STABÆÆÆÆÆÆK ER BÆÆÆSJ STABÆÆÆÆÆK ER BÆSJ!!!!!!!!!!!

annet enn at ordvalget er noe mer dannet. Noe spesielt tegn til intellektuelt bidrag i VÅR debatt på VÅRT forum fant jeg ikke.

Apropos provins: Bærum har 100 000 innbyggere++ og tar vi med nærmeste omland, ca 1 000 000 er det vel grei dekning statistisk for uttrykket om at Bergen er en provins. Jeg vil likevel presisere at vi bruker uttrykket provins om Bergen primært på grunn av innbyggernes provinsielle opptreden og tenkemåte, ikke på grunn av deres i norsk sammenheng høye innbyggertall. Kvantitet kan aldri veie opp for kvalitet.

Nei, det er ikke mange Stabækfans som ser opp til verken Bergen, Brann eller Bataljonen som forbilder på noe som helst. Kanskje tvert i mot.

Vår ydmykhet begrenser seg til Klanen og KanariFansen. Det er noe å se opp til. Plankehaugen er også milevis foran Bataljonen mht. opptreden og liv på stadion og utenfor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere fremviser generelt sett påfallende lite ydmykhet overfor en klubb som har vært med i det gjeve selvskap i flere tiår, dere har en lang vei å gå før dere kan begynne å slenge "dritt" og dritt til Brann og andre storklubber.

Du får sende oss addressen for audition til "Storklubbsupporter-lauget" da, slik at vi også kan være med å støtte klubben vår i tykt og tynt. Regner med at dere sitter i styret, siden dere vet så mye om hvem som er store og har lov til å snakke og hvem som er små og dermed må holde kjeft. Litt sånn Joker-Nord regler kanskje?

Makan til vås.

(Hva er forresten forskjellen på "dritt" og dritt?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fin kommentar.. selvom den dalte i smaklighet mot slutten..

dette med sjel er dog noe jeg stusser ved.. hva er definisjonen her? om du kun relaterer til stor supportergjeng og høyest mulig promille forstår jeg at stabæk blir noe å rakke ned på.. eller er det at klubben har lengere fartstid i øverste divisjon? Stabæk er kun 4 år yngre enn Brann som klubb og 1 år eldre enn Vålerenga.. Stabæk har ligget lavt i divisjonene ja, men se på en klubb som Rosenborg, de kom også ut av intet i sin tid.. dette å komme med at Stabæk bare er en sjelløs klubb som har blitt "hypet" frem av Dinamo er det dummeste jeg hører. Innsats og blodslit ligger til grunn her. Ingenting å si på at Brann er en av de mest historiske klubbene i Norge, som har vært med nesten siden starten, men det må være mulighet for å åpne øynene å se at det finnes klubber rundt om i norge som ikke har vært med fra starten og må kjempe for å bygge seg opp nye kulturer med innsats og mot. Dessuten må de fleste andre klubber klare seg uten investorer og firmaer som redder klubben ut av alle mulige kriser.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg glemmer forresten aldri da Norge røyk ut av EM i 2000 og på vei ut av stadion treffer vi på noen bergensere som synger "SERIEGULL I ÅR TO TUSEN!" foran fortvilte og gråtende nordmenn fra alle andre klubber. De vant ikke mange vennene.

Jepp, Brannfans behersker vikelig dannelsens noble kunst. Ydmykhet - nope. Selvgodhet - yess.

Men det finnes helt ålreite bergensere også. Jeg kjenner flere. Men de skriver selvsagt ikke dritt om oss på vårt forum..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at enkelte er like oppsternasige og bråkjekke, taste-hooligans er om mulig mer patetiske enn de som i ordets rette forstand kaller seg hooligans. Men-men, hva annet er det å forvente seg av Bekkestua Boyz og de andre LIVSfarlige SS-erne? :lol: Færre men værre? Dere har ihvertfall rett på et av punktene.

Når det gjelder respekten vs BBB, Klanen og Kanarifansen: BBB utgjør 1% (1300 medlemmer) av det totale tilskuertallet, dvs at 99% av Brannfansen ikke har noen tilhørighet til den såkalte SS-gjengen. (Store Stå) Inntil en ny, alternativ organisasjon oppstår, som kan fungere mer som en paraply for det store flertallet, vil det forbli på denne måten.

BBB består av gamle BST-travere, men mest for den oppvoksende slekten, dvs sms-tastende fjortisser. Barten er en liten fraksjon på 20-30 stk, casualsene utgjør vel totalt 60-70. Ingen av disse to har hverken ambisjoner eller mulighet til å samle troppene.

Klanen utgjør ca 70-80% av den totale tilskuermassen og husker jeg ikke feil har vel Kanarifansen vel 3000 medlemmer, noe som vil tilsi 50-60% av totalen. Det er ikke rart at man respekterer mer velsmurte organisasjoner som dem i og med at det er større sjanse for kreativitet dess flere tilhørere.

Om dere har mer respekt vs BBB har lite eller ingenting for meg og flertallet å si, det viktigste for meg er at Brann Stadion har ubestridt beste atmosfæren. Stemningen på Nadderud er vel på høyde med det Nordstrand opplever på sine hjemmekamper, til og med VIF- og RBK-fans innrømmer at stemningen på Brann Stadion er i særklasse på sitt beste.

Så for øvrig kampen på TV og må bare meddele at man hørte Brannfansen best, eneste gang jeg la merke til dere var når dere holdt på med en fjollete utgave av linedance. Mulig at dere ble imponert av dere selv, men jeg kan ikke fatte at dere ser med stolthet på deres egen innsats. Blir nok å sitte i Gant-klærne med dertilhørende hårbånd/skjerf på Mcdonalds i Sandvika til neste år, 1 divisjon på Nadderud blir neppe moro. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjeeeeesp

Her var det mye babing.

- Er "oppsternasig" det motsatte av nedsternasig?

- Trenger de virkelig flere paraplyer i Bergen? Jeg trodde det var selve bergensbunaden, jeg.

- Herlig prosentregning gitt,

BBB utgjør 1% (1300 medlemmer) av det totale tilskuertallet, dvs at 99% av Brannfansen ikke har noen tilhørighet til den såkalte SS-gjengen. (Store Stå)
Du verden. 130 000 på store stå må være trangt. Det står jo respekt av at halvparten av barbarene i Bergen frekventerer store stå. Da blir vi ydmyke med en gang.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så for øvrig kampen på TV og må bare meddele at man hørte Brannfansen best, eneste gang jeg la merke til dere var når dere holdt på med en fjollete utgave av linedance. Mulig at dere ble imponert av dere selv, men jeg kan ikke fatte at dere ser med stolthet på deres egen innsats. Blir nok å sitte i Gant-klærne med dertilhørende hårbånd/skjerf på Mcdonalds i Sandvika til neste år, 1 divisjon på Nadderud blir neppe moro. tongue.gif

hva er det du sikter til? du debatterer som en blind bueskytter!

om du ikke kan fatte at vi er stolte, bryr meg like mye som sporten på tv2.. noe JEG ikke kan fatte er at DU er stolt over at møkkalaget deres klarer å samle fler drita søplefolk på kampen deres og at du er så kry at du går rundt på andre supporterforum og i praksis sier "æda bæda bluse vi har større stadion og flere komahuer på kampene våre enn dere!".

den dagen idar vollvik dævver og chess går konk rykker vel dere ned også tenker jeg..

vanlige folk har ikke for vane å gå rundt å trøkke egen tilfredshet opp i trynet på folk, men så er det jo ingen nyhet at bergensere er fritatt fra alt som kalles normal skikk og at bergen er en dass

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tør faktisk påstå at det er ingen,

INGEN

arena i dette landet hvor det selvgode og hinsides-all-fornuft-krafstore-publikummet (det var dette med det absurd forblåste selvbildet til Bergenserne) holder SÅ TOTALT KJEFT med engang det butter imot enn på nettopp Brann stadion. Det er heller få steder jeg har opplevd så mye drittslenging mot egne spillere/trenere/ledere, you name it som på Brann stadion. Og her er heller ikke vi blandt de beste guttene i klassen til min store irritasjon...

Dere påberoper dere å være norges (unnskyld, Bergens) beste supportere gang på gang på gang, mens Klanen og KFL aldri trenger å rope like høyt fordi de vet at de nyter respekten til de andre supportergrupperingene uansett. Det kalles naturlig autoritet, noe man ikke må skrike og bedrive hensynsløs selvskryt for å oppnå...

For andre supportere fremstår dere, mer enn noen annen klubbs supportere, som en gjeng værhaner i storm der dere konstant skifter fra ramaskrik og dommedagsprofetier til elasjon og avgudsdyrkelse alt ettersom dere taper eller vinner EN kamp. Skull gjerne likt å se hva som skjedde dersom dere rykket ned ja...

Nei hold deg for god til å belære oss om supporterkultur...så skal vi fortsette å bygge oss opp ved hjelp av ordentlige forbilder...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man følge resonnementet med tradisjoner osv. må jo bergenserne legge seg paddeflate for smartcluben Lyn, stiftet i 1896. Wow, Bastionen er virkelig noe det står respekt av ja. *knis*

Skriv mer'a, Brat! Jeg elsker ufrivillig humor...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brat, Brat, Bratbratbrat, bratbratbratbrat BRAT BRAT! Heia Heia!!

Så for øvrig kampen på TV og må bare meddele at man hørte Brannfansen best, eneste gang jeg la merke til dere var når dere holdt på med en fjollete utgave av linedance. Mulig at dere ble imponert av dere selv, men jeg kan ikke fatte at dere ser med stolthet på deres egen innsats.

Du skal vite det Brat, at Brann Bataljonen var totalt uhørlige i 110 minutter!! Unttatt på slutten og etter scoringene, men det skulle da bare mangle..

Har en lærer på skolen, en ordentlig kar (i motsetning til visse andre som vet at argumentene deres er så patetisk feil), 50 år, som heier på Brann. Han var utrolig skuffa han, over det Bataljonen hadde klart, han var jo selvfølgelig fornøyd men han la på til slutt at begge kunne vunnet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bare for å ha sagt det med en gang...Jeg LIKER Bergen. Jeg har bodd og jobbet dere flere somre. Digger musikken, digger utelivet og har det egentlig helt fint sammen med Bergenserne...Men dere mangler jo totalt begrep om deres posisjon i dette landet, og deres påtatte bypatriotisme om alt fra noen berg og fjorder til fotballaget deres kunne jo fått en fascist til å rødme!

Jeg bodde nylig fire år i USA og så på nært hold den såkalte 'flaggpatriotismen' som vokste opp der etter 911, rundt president busk...Selv som amerikansk statsborger ble jeg ille berørt og flau på deres vegne...

Vil våge å påstå at Bergenseres image i NORGE er lik USAs image i Europa: Her er det snakk om en MENTALITET og VÆREMÅTE, en brautende, selvgod måte å forholde seg til andre på som mest er latterlig, men også kvalmende og farlig? i lengden...

Dette er på siden av alt vi diskuterer, men vil bare at dere skal forstå litt hvofor folk reagerer så krasst på det dere skriver...Smertegrensen for å ta dritt fra et folkeferd med relativt oppblåst selvbilde i utgangspunktet er klart lavere enn for andre.

Se på Kjernen. De kunne med rette vært de mest arrogante, hovmodige supporterene i Norge, men er de det....nope...Grattis, det er dere. Nok en gang... Forbilde? Tror ikke det....

DU er sikkert et unntak, men jeg snakker generellt fra relativt lang erfaring med Bergensere generellt og fotballsupportere fra Bergen spesiellt...

nok sagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare få si at Stabæk er en liten klubb på et lite sted med folk som som oftest har mye penger i fingrene... men det betyr ikke at alle oppfører seg sånn som rike folk gjør generelt... se på ingebrigt f. eks... er han arrogant og holder seg utenfor alt som stabæk gjør for oss supportere? nei! gjør Aalbu det? NEI! ingebrigt møter opp på hvær kamp og selger stabæk lys og snakker og er drit hyggelig.... Aalbu sa jeg hei til på søndag og han er heller ikke vansklig på snakke med... skikkelig jordnære og drit

hyggelige folk!!!! sier ikke at det er sånn i bergen men saken er den at alle i stabæk er hyggelige og ålreite mennesker og ikke minst jordnære! og de er ikke redd for å si hva de mener. Og det at dere tar Stabæk som et lilleputt lag som egentlig aldri har hatt noe i norsk eliteserie å gjøre, og ser på oss supportere som en gjeng barnehageunger som skal lære seg algebra for føsrte gang syns jeg er helt utrolig kvalmt.

vil runde av med å minne dere faens brann jævler på hvem som sang ut Brann Bataljonen på nadderud på onsdag... dere sang faen meg bare intill Stabæk utlignet og siden det var det faen meg tyst til brann scorte 2-1.... da begynte dere å synge... beviser kanksje ikke det hvor mye dere krever og forventer av laget deres?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit, henda i været og beina fra hverandre ; JEG ER SKYLDIG!

Ja, jeg er skyldig.. I å være Brann supporter. Ser nesten ut som om Brann supporterne er felles mål for dritt etterhvert :| Noe som er vel berettiget.

Bataljonen gjorde meg FLAU under semien på nadderud. Det er som dere Stabæk folk sier ; Dem ble sunget ut av stadion til tider. Nå må jeg atter en gang arrestere meg selv ; Jeg satt hjemme under semifinalen grunnet jobb. Men jeg så kampen på TV og hørte faktisk Stabæk supporterne overdøve Brann supporterne. Nå skulle jo dette bare mangle grunnet hjemmekamp til stabæk, men likevel.

I tillegg må jeg si at det er en del supportere fra Bergen som gjør oss andre seriøse flau. Ja, som faktisk driter oss andre ut. Vi har så liten respekt som overhodet mulig for disse, og tar avstand fra slikt som telefonsjikanering og lignende.

Men en ting har vi : En hel by for oss selv som støtter oppunder Brann. Alle som liker fotball i Bergen liker Brann! Vi fotballelskere er oppdratt i denne "religionen" , og lever for Brann så godt som mulig. De ekte av oss tar avstand fra dårlig oppførsel, men støtter Brann gjennom tykt og tynt!

Selvsagt er det noen supportere som er mindre likt enn andre, og jeg har fått et sterkt inntrykk av at det rett og slett er Brann-fansen som er dårligst likt. Om noen vil, etter å ha sett en gjeng utenfor stadion etter EM-nedtur syngende på Brann sanger, hate Brann supporterne, så må dere bare få lov. Ingen kan stoppe dere. Men, ikke se på alle Brann supportere som idioter, kuker, "vestlandsrævhål", eller udannede meitemark (har hørt verre ting). Det er et stort stort flertall som er ekte og seriøs og som ikke provoserer 24/7. Det dumme er at de som ikke oppfører seg bra, det er de som blir husket.

Har lagt igjen innlegg her før, og jeg sier nå som jeg sa der; Stå på stabæk. Det er bra at dere begynner å få en brukbar mengde supportere, og spiller Stabæk som de gjorde i semien, rykker de ikke ned i 1. divisjon!

Det finner faktisk seriøse bergensere ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke litt underlig at denne Brat bruker masse tid på å forklare hvor flinke disse supporterne er, samtidig som han tar avstand fra dem? BBB = Boring Beyond Belief!

Brannmann, du ser ut til å gjøre en bedre innsats for ditt eget lags rykte enn noen av de andre såkalte supporterne. Der er tydelig at din hjelm ikke sitter så forbanna hardt skrudd på som hos de andre! he he

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gi deg rich, jeg! jack.gif

Vi ønsker Kanarifansen og Lillestrøm lykke til i årets cupfinale.
bustingup.gif

Hvor ble det av "feigt og flaut på Nadderud"-artikkelen på forsiden etter at de du misliker så fryktelig stormet banen? Du burde jo ha skjønt det da de satt på puben din mange timer i forveien....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Ymykhet Stabæk
  • Opprett ny...