jokke 48 Del Skrevet 26. September 2004 Del Skrevet 26. September 2004 Selv om jeg selvfølgelig håper at vi ikke rykker ned, er det stor sjanse for at vi gjør det. Hva tror dere vil skje? Har noen spillere nedrykksklausul? Har vi råd til å ta et år i 1.div uten å selge noen spillere? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 26. September 2004 (endret) Del Skrevet 26. September 2004 (endret) ingen i dagens tropp har nedrykksklausuler. Men det betyr også at de ikke går ned i lønn (automatisk) om vi rykker ned. Klarer ikke Stabæk å få med sponsorene og investorene på et satsning som betyr dirkete opprykk, så vil man få problemer med å betale lønningene. Da kan man fort komme i en situasjon hvor enkeltspillere blir enige med Stabæk om å rive i stykker dagens kontrakt og dra til andre klubber. Skjer det rakner hele greia. En annen negativ sak er at 2. laget automatisk vil bli flyttet ned til 3. divisjon. Det betyr dårligere matching for egne talenter. De aller fleste spillerne har kontrakter som løper lengre enn ut denne sesongen. I farten kommer jeg bare på 3-4 stykker som har kontakter som går ut nå. Det er Eirik, Mads Clausen, Bjørnar (?) og Samir. Branimir har vel lengre kontrakt og er bare leiet ut frem til 1.1. Man skal ikke overdramatisere et nedrykk. Det er nok av eksempler på at man rykker rett opp igjen. Dessverre er det også nok av eksmpler på at man forsvinner inn i skyggenes dal i årevis. Det som avgjør det hele er om man får på plass en økonomi som muliggjør et raskt opprykk Endret 26. September 2004 av Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Men med det økonomiske underskuddet klubben allerede her, avhengigheten av en stadion osv så passer det jævla drålig å rykke ned. Hvor langt strekker nff seg ( eller de som bestemmer det ) før klubben blir satt under administrasjon? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 En annen negativ sak er at 2. laget automatisk vil bli flyttet ned til 3. divisjon. Det betyr dårligere matching for egne talenter. Ikke nødvendigvis! selv om du sier at spillerne ikke har nedrykkskalusuler så er det vel sansynlig at endel av spillerne likevel ikke blir med Stabæk ned til 1.div. Dette vil derimot gi større matching for de unge spillere på 2. laget som for kortere veil til første laget og som vil ha større mulighet til og hevde seg i 1.div da de fortsatt er for svake for eliteserien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Men med det økonomiske underskuddet klubben allerede her, avhengigheten av en stadion osv så passer det jævla drålig å rykke ned. Hvor langt strekker nff seg ( eller de som bestemmer det ) før klubben blir satt under administrasjon? Det der med økonomien er ikke fullt så enkelt fordi det er forskjelle på Stabæk IL som har plasse i serien og Stabæk ASA som vel er de som går med underskudd. Dette er et triks for ikke og få straff fra nff. De kan liksom ikke straffe idretslaget med f.eks og sende dem ned i divisjonene da det ikke er de som er økonomisk ruin.....eh...dette ble litt vanskelig og forklare.....jeg er ingen økonom så jeg kjenner ikke detaljene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Tror jeg skjønner tegninga. Takk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Hva skjer i en prestasjonsgruppe dersom man ikke presterer som forventet? I næringslivet går man ihvertfall glipp av bonusen, ja kanskje man til og med må redusere lønnen noe for i det hele tatt ha en jobb å gå til. Hvis det skulle gå så galt at dettte ender med nedrykk tar jeg det som en selvfølge at gutta blir og spiller oss opp igjen. Med bare et lite snev av selvinnsikt vil gutta skjønne at det de har prestert samlet i år ikke ble bedre en den plassen de oppnår. Glem dommeravgjørelser. Glem stenger som stod i veien. Glem bortforklaringer. Se på prestasjonene. Vi er ikke bedre i år. Hvis det kun rekker til nedrykk. Javel. Da har ikke gutta tippeliganivået inne, men 1. divisjonsnivået. Hvis noen i sin egen fortreffelighet "forlater skuta" så glemmer de dette faktum. Naivt. Javel. Men allikevell en sannhet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Mener å huske at Enga fikk dispansasjon for annetlaget, slik at de ikke rykket ned fra 2. div... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Mener å huske at Enga fikk dispansasjon for annetlaget, slik at de ikke rykket ned fra 2. div... Før fikk man i hvertfall lov til å beholde 2. laget i 2. div. i ett år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Hepp, Vi snakker om nedrykk og hvilke spillere vi evt. mister.... La oss snu på flisa og tenke litt konstruktivt! Og sett att vi rykker ned og mister noen av spillerene. F.eks. Jon, Kjølø, Ohr, Andresen, Mads J og Sammy... Finnes det spillere lenger ned i systemet som vi evt kan hente inn som billigere erstattere??? Jeg har sansen for Aleksander Midtsian fra Ull/Kisa... Sentral midtbane/venstre kant... Teknisk brukbar, ung og beskrevet som en sympatisk fyr... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 @ringo, har du funnet denne karen i Hattrick?!? Høres sånn ut på din beskrivelse av han Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Hatrick??? Nope! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Please folkens.... Kan vi ikke drite i tråder som dette til (måtte gud forby) nedrykket er et faktum?? Dette er irrelevant akkurat nå. Vil ikke bli mer overtroisk enn jeg allerede er. Må vi prate på oss en aksept av at dette kommer til å gå rett til helvete? Det siste vi trenger er at apati sprer seg til tribunen. Folk gir ikke alt fordi de tror at løpet er kjørt uansett osv... ...huff huff huff... Vi får mer enn nok tid til å diskutere et nedrykks utfordringer og eventualiteter etter sesongslutt DERSOM det skulle bli aktuelt. Konstruktive forslag om hvordan vi skal bli bedre foran neste TIPPELIGASESONG derimot mottas med takk... Dette kan leses som et forsøk på sensur, eller et forsøk på å tenke positivt og bruke vår kreativ energi på å finne måter å hjelpe laget vårt med å overleve... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Dette er jo et diskusjonsforum. Man må jo få utløp for følelser/tanker/maninger et sted. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Hvabehager? Hva slags funksjon har syklubben din da Mortimer? Jauda...er klar over at jeg kaster en liten brannfakkel. Mitt poeng er vel bare, jo mer vi innstiller oss selv på at det blir førstedivisjon til neste år og diskuterer all finjussen og eventualiteter som kommer med dette, jo mer passive blir vi i forhold til den oppgaven vi står foran. Kampen blir liksom tapt på forhånd...Tror det er farlig å begynne å lete etter det 'positive' ved et nedrykk når det ikke har skjedd enda. Det sniker seg inn en apati og en aksept som jeg ikke vil se på tribunene før løpet er kjørt, og helst ikke engang da... Snakker kun om en signaleffekt...og så er jeg litt overtroisk også da... thats all. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaaamann 0 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Stabæk IL faktisk.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Jeg er forsåvidt enig med deg i at det ikke er noe særlig POENG i å diskutere om det blir bortetur til Mandal og Kongsvinger før vi i realiteten kan sette opp bussturen. MEN hvis noen har interesse av å diskutere seg i mellom så er jo det derfor dette forumet er her, for at stabæk supportere skal kunne diskutere med hverandre.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Jeg er forsåvidt enig med deg i at det ikke er noe særlig POENG i å diskutere om det blir bortetur til Mandal og Kongsvinger Nei, for da må jo Kongsvinger først ta kvalikplassen i 1. divisjon, og vi må havne så langt ned på tabellen at vi må ut i kvalik..... Hvilket ikke skjer, for vi skal KLARE OSS!!! (Obligatorisk jubel og krigsdans følger med dette innlegget) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tigergutt 0 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Hva skjer i en prestasjonsgruppe dersom man ikke presterer som forventet? I næringslivet går man ihvertfall glipp av bonusen, ja kanskje man til og med må redusere lønnen noe for i det hele tatt ha en jobb å gå til. Hvis det skulle gå så galt at dettte ender med nedrykk tar jeg det som en selvfølge at gutta blir og spiller oss opp igjen. Med bare et lite snev av selvinnsikt vil gutta skjønne at det de har prestert samlet i år ikke ble bedre en den plassen de oppnår. Glem dommeravgjørelser. Glem stenger som stod i veien. Glem bortforklaringer. Se på prestasjonene. Vi er ikke bedre i år. Hvis det kun rekker til nedrykk. Javel. Da har ikke gutta tippeliganivået inne, men 1. divisjonsnivået. Hvis noen i sin egen fortreffelighet "forlater skuta" så glemmer de dette faktum. Naivt. Javel. Men allikevell en sannhet. Hvorfor tror nesten alle her på forumet at gutta spiller for klubben og drakta og føler et stort ansvar når det går dårlig? Jeg tror ikke man skal ta det som en selvfølge at de skal være med å spille klubben opp igjen. Spillerne er ansatt i Stabæk og de har mest sannsynelig det samme forholdet til arbeidsgiveren sin som vi andre har til vår. Altså, hvis bedriften går dårlig, slik at det resulterer i at du ikke får utviklet deg videre eller at du får det dårligere økonomisk vil du mest sannsynlig løfte hode og se deg etter en ny arbeidsgiver. Som nevt tidligere i denne tråden, er det nok en del kontrakter som bir revet i stykker og ikke erstatte med en ny hvis Stabæk skulle rykke ned. Bite tenna sammen og gå ned i lønn samt å jobbe for dårligere rammebetingelser er det nesten bare aksjonærene som er villige til å gjøre. (og de som ikke er gode nok for konkurrerende bedrifter). Vi får håpe kjærestene, samboeren og konene til spillerne ikke ønsker å flytte på seg og overtaler dem til å godta lønnskutt slik at de fortsatt kan spille for Stabæk. (Stabæk er litt uheldig med at de har flere eliteserie klubber i nærheten som sikkert kan virke fristende). Men hva er problemet? Gaute har jo garantert at Stabæk spiller i eliteserien neste sesong! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Du har selvfølgelig et poeng Tigergutt, men det finnes også eksempler på lag som ikke har blitt ribbet ved nedrykk. Feks VIF, Tromsø, Ålesund... Dette er ikke nødvendigvis fordi de var så jævla lojale, men heller fordi arbeidsmarkedet ikke er hva det var - hverken for fotballspillere eller oss vanlige arbeidstagere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tigergutt 0 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Mitt poeng er vel bare, jo mer vi innstiller oss selv på at det blir førstedivisjon til neste år og diskuterer all finjussen og eventualiteter som kommer med dette, jo mer passive blir vi i forhold til den oppgaven vi står foran. Kampen blir liksom tapt på forhånd...Tror det er farlig å begynne å lete etter det 'positive' ved et nedrykk når det ikke har skjedd enda. Det sniker seg inn en apati og en aksept som jeg ikke vil se på tribunene før løpet er kjørt, og helst ikke engang da...Snakker kun om en signaleffekt...og så er jeg litt overtroisk også da... thats all. Jeg tror Ingebrigt kastet denne ballen først med: (hentet fra Stabak.no 3/9-04) Og selv om fotball er viktig og Stabæk viktigst: Min datter Thea har evig rett når hun sier at ”det er bare fotball, pappa. Ingen er død. Ingen er stukket ned med kniv”. Hun er en av de mest glødende blaa jeg kjenner og sover dårlig etter et tap, men evner likevel å sette det hele i perspektiv. Det er ingen gisselaksjon eller sultkatastrofe det handler om, det er fotball og fellesskap, og vi overlever uansett. Om ikke i Tippeligaen, så i hvertfall som klubb, mennesker, venner og brødre og søstere i ånden. Å komme med noe slikt er vel nesten det samme som å si at de har gitt opp håpet. Det er bare å se det i et annet perspektiv...og vips så er det ikke så viktig om Stabæk spiller i eliteserien eller 1. divisjon. Alt er veldig OK! Hvis det jæv... skjer og Stabæk skulle rykke ned, håper jeg de klarer å forberede seg både sportslig og økonomisk på den nedturen som venter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Jeg ringte NFF og sjekka. De sier det ikke gis disp lenger og at 2. laget i tilfelle også rykker ned. Økonomien er uanset det som blir jævligst. I mange av dagens avtaler ligger det nedrykksklausuler. Det betyr f.eks at en sponsor kan kutte bidraget med 40%. Nordeas avtale om hovedsponsorat går ut etter denne sesongen. Jr. avdelingen vil alene tape anslagsavis mellom 800.000 og 1 mill bare på redusert kiosksalg Hva sa det ikke er krise? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 4. Oktober 2004 Del Skrevet 4. Oktober 2004 Vålerenga legger ikke skjul på at Martin Andresen står høyt på klubbens ønskeliste neste sesong - dersom Stabæk skulle rykke ned. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 4. Oktober 2004 Del Skrevet 4. Oktober 2004 Fy faen! MARTIN ER VÅR! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 4. Oktober 2004 Del Skrevet 4. Oktober 2004 Fy faen! MARTIN ER VÅR! Ingen tvil om det, men alt kan selges (og kjøpes) for penger. Dersom vi skulle rykke ned, og Martin fortsatt har ambisjoner om landslagsspill, så tviler jeg på at han blir... Tror dessverre ikke Hareide vil ha 1.divisjonsspillere i landslagstroppen. Men i så fall tror jeg at han blir vår nest dyreste spiller gjennom tidene - skal vel litt til å slå Tobbe. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 4. Oktober 2004 Del Skrevet 4. Oktober 2004 Jeg ser for meg at vi leier ut Martin i såfall, sånn at han kan komme tilbake etter et år i slummen. Håper det ihvertfall. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 6. Oktober 2004 Del Skrevet 6. Oktober 2004 Jeg ringte NFF og sjekka. De sier det ikke gis disp lenger og at 2. laget i tilfelle også rykker ned. Aftenposten skriver om dette i dag. Det er meget synd at det ikke lenger gis dispensasjoner. Går utfra at det ikke er noe automatikk i at 2. laget rykker opp når 1. laget rykker opp. I så fall er det snakk om dobbeltstraff. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 6. Oktober 2004 Del Skrevet 6. Oktober 2004 Sånn er reglene, så det er ikke noe å gjøre noe med. Alternativet til disse reglene er at andrelagene ikke får lov å spille i det ordinære seriesystemet. Molde er forøvrig i samme situasjon som oss, uten at Aftenposten gadd å nevne det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 6. Oktober 2004 Del Skrevet 6. Oktober 2004 Ja hvem bryr seg om Molde? Ikke vi... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 12. Oktober 2004 Del Skrevet 12. Oktober 2004 Hepp, Ser at Sogndal begynner å planlegge for neste sesong i 1. divisjon. Per i dag er også Stabæk en 1. divisjonsklubb, ledelsen har uttalt at de ikke vil legge planer for en tilværelse i 1. div. av ren frykt for at det skal ha en selvoppfyllende effekt. Nå har vi vært på etterskudd i et helt år! Vi var for sene med å hente erstattniger for andresen i vinter, vi var for sene med å hente en angripsspiller før overgangsvinduet stengte i sommer, vi var for sene med å gjøre endringer i sprotslig ledelse. Nå jobber Sogndal, Start og AAFk med å forberede stallene for neste sesong. Sannsynligvis i samme spillermarked som vi må jobbe i dersom vi må ta den tunge veien ned i 1. div. Kan vi forvente at alle nøkkelspillerene i dagens stall blir med ned i 1. div? Har vi råd til å ha med oss dagens nøkkelspillere ned i 1. divisjon? Har vi råd til å være på etterskudd nå også? Vet det er dystre tanker, men jeg mener de må¨tenkes og de må tenkes NÅ! Hvem blir, hvem forsvinner og hvem skal erstatte de som forsvinner for å sikre at oppholdet i 1. div blir så kort som mulig..... @ringo Maler fanden på veggen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg