Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lars, du er en bra mann! At ikke plakatene dine står klistret opp over hele Bærum - i MEGAformat - er for meg en gåte.

Men - over til neste kamp:

PROBLEMET del 1: Stabæk slipper inn latterlig enkle mål.

PROBLEMET del 2: Stabæk scorer ikke mål (fordi vi savner en rask panserkrysser av en spiss).

LØSNINGEN: Sett Muri opp som spiss. IA tar stopperplassen.

Enkel seier mot kanari.

:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LSK ser iallefall ikke ut til å ha noe som helst å kjempe for. Virker svært ustabile. Fra å være en klar medaljekandidat (gull faktisk), til å rote seg nesten ned i nedrykksstriden "vår". Etter stygt 0-4 hjemme mot Odd hjelper det lite med stor borteseier mot Sogndal, når man igjen taper hjemme mot Ham-Kam. Nei, skal Stabæk klare dette i år er LSK riktig lag å begynne med. Dette klarer vi!

:rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja til det....Hva med Muri i forsvar og IA direkte inn på topp? Vil heller at han, men minimal matchtrening tabber seg ut på topp enn der bak...Og Muri? Alle gode ting er 3, ikke sant? Gjør ikke en brøler i tre tippeligakamper på rad vel.... :blink:

Håper forresten at alt er vel med Mike...Er det noen vi trenger på banen nå, så er det ham...håper han hviler mot Souchaoux, som antydet i Budstikka, men at IA spiller. Han trenger denne oppkjøringen før pipippene for å komme ordentlig igang igjen...

Kom igjen IA, vie TRENGER deg!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter ikke vitsen i å spekulere i alskens obskure spiss-alternativer.

Vi kunne hatt Thierry Henry på topp, og ville fortsatt stått med 0 mål mot Viking. I 1 mot 4-5 situasjoner skal det jævlig mye til å score. Ergo handler det ikke om enkelt spillere, men at hele laget må ha lyst, og føle ansvar, for å score. Ikke bare lempe ballen inn i boksen, eller sentre den til Thomas/Mads, og deretter tro at de skal passere 5 spillere uten hjelp fra lagkamratene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter ikke vitsen i å spekulere i alskens obskure spiss-alternativer.

Ahhhhh, du skulle sett mine VIRKELIG obskure spissalternativer! :D

Vi kunne hatt Thierry Henry på topp

Kunne vi?? Ja da må noen ta hatten sin og gå siden det ikke ble noe av! :P:D

Er det ikke dette vi lever og ånder for da?

Heia oss!!!

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IA på topp mot LSK sammen med Veigar, bytt om til tre bak, som i fjor (selvfølgelig med forbehold om at LSK spiller i 442 formasjon) og Mads og Martin sentralt, med Henning som anker og wowoah og ohr på kantene!

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis I.A er frisk kan ha ta plassen til Muri.

Og ved Manitou, få Samuel tilbake på venstre kant.

Kan vi være så snill å prøve å spille inn folk i faste posisjoner, eller skal Jon forsøke seg på topp i neste?

Tviler på at Stabæk blir noe mer samspilte av å stokke om på laget fullstendig, feks sette forsvarere i angrep ol.

Både Eirik og Thomas kan score mål. Det vet vi. Får de litt mer støtte fra resten av laget, samt skyter når de får sjansen, så kan de score masse mål. I iz a believer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp

Det er et valid poeng Steel!

Vi har på ingen måte "satt laget" i år! Det er egentlig ikke så overraskende tatt i betraktining av hvor sent de ny spillerne kom på plass i årets seseong!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har på ingen måte "satt laget" i år! Det er egentlig ikke så overraskende tatt i betraktining av hvor sent de ny spillerne kom på plass i årets seseong!

Ikke noe dårlig poeng, men samtidig har f.eks. FFK "satt" sitt nye lag på noen få uker etter sommerferien. Så noen umulighet er det ikke.

Jeg er enig med Steel i at spissene får for lite støtte, men samtidig virker det vel ikke som vi har så mye å tape i å teste ut noen nye løsninger akkurat nå, eller hur? Vi har jo god historie mot LSK med uvant lagoppstilling......

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et av hovedproblemene våre er, som nevnt på flere andre tråder, at vi ikke utnytter overgangsmulighetene godt nok. Fremfor hurtige overganger har vi i stedet brukt tid på å bygge opp angrepet. Dette har gitt motstanderne anledning til å komme i balanse hvilket igjen medfører at spissene får en tøffere jobb. Vi må blir flinkere til å spille i lengderetningen, utnytte farten vi tross alt har og amgripe når motstanderlaget er i ubalanse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steel Fidel og Thomas er inne på noe her. Hva hjelper det med 50 trekk på tvers foran 10 Vikingspillere? Dette handler egentlig ikke om possesion eller Drillo. Vi må beherske BEGGE deler. Slik det er nå kan vi ikke kontre. Vi bruker så lang tid på å komme i angrep at motstander ALLTID får defensiv kontroll. Må alle spillerne ha ballen før noen kan skyte? Og hvorfor er det ingen som tør avslutte? Mulig det ikke er noe Gaute ber dem om (ikke å skyte) men da må det være lov å vise litt temperament på benken hvis spillerne ikke følger ordre. Mot Viking kunne mora til Rune Vidala stått i mål for Viking og vi hadde likefullt tapt 1-0. Som Martin uttalte til scatpressen: Vi har ikke noe angrepsspill. Og da hjelper det ikke med Henry og van Nistleroy på topp.

JEg er helt overbevist om at roblemet i år er av spilletaktisk karakter. Ikke laguttak eller at spillere ikke jobber. Alle andre lag vet hvordan de skal få "stabækstilen" ut av rytme. Og hva gjør vi da? Jo mer av det samme. Må vi innom Harstad på vei fra Bekkestua til Drammen?

Det er som å ha prøvd å sjekke ei dame i 24 år i samme gård ved å fortelle om den flotte frimerkesamlinga. Hva med å prøve noe annet? Glansbilder er undervurdert.

Vær så snill lagledelse: Prøv noe nytt, noe annet enn det vi har gjort hittil i år.

Toppscoreren har 3 mål på 22 kamper. (!) Ingen har fungert som spisser og vi har prøvd Thomas, Eirik, Veigar, Sammy, Samir, MadsJ, Branimir og Peter. Problemet er i forkant av spissene. Oppspillsvariantene våre funker rett og slett ikke. Vi kommer alltid i undertall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig så enig, Alz. Og det hele finner jeg merkelig. Gaute er veldig glad i spillere som har fart. Så å si hver gang det er snakk om en ny spiller vurderes farten. Men hva skal vi med fart når vi ikke bruker den? Er det spillerne som av ulike årsaker ikke følger eller klare å følge taktikken eller er det selve taktikken det er noe galt med. Ja, si det...

En ting er uansett klart: jeg støtter Gaute 100%. Det er viktig at han skjermes for unødvendig støy slik at han får nødvendig ro til å konsentrere seg om de resterende kampene. Deretter må en sette seg ned, vurdere sesongen og vurdere eventuelle endringer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et av hovedproblemene våre er, som nevnt på flere andre tråder, at vi ikke utnytter overgangsmulighetene godt nok. Fremfor hurtige overganger har vi i stedet brukt tid på å bygge opp angrepet. Dette har gitt motstanderne anledning til å komme i balanse hvilket igjen medfører at spissene får en tøffere jobb. Vi må blir flinkere til å spille i lengderetningen, utnytte farten vi tross alt har og amgripe når motstanderlaget er i ubalanse.

Jeg liker at folk begynner å få sansen for Drillo igjen. (og ikke samenligner han med Semb). Drillo er en ekspert/proffesor i hvordan effektiv fotball skal spilles. Er det noen som får gåsehud og gode minner når de hører defensiv trygghet, breakdowns, gjennombruddshissige, spille i bakrom, gode på døballer osv osv.. er dette noe Stabæk trenger?!...JA!!! Kanskje Drillo vil hjelpe Stabæk neste sesong?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forresten godt fornøyd med uavgjort i kveldens kamp mellom vif og til med tanke på vår nært forestående tur til bartebyen.... Herlig om Rosenborg ikke på død og liv MÅ mose oss for å beholde førsteplassen... :unsure:

Med selvtillitt fra en real arbeidsseier mot lsk tror jeg det igjen kan bli moro på lerkendal...

Herregud gutter og jenter, jeg prøver så hard å være optimistisk at det snart bikker over for meg!

Hvorfor ikke komme med et utopist tips i samme slengen? 5-0 mot Souchaux på Torsdag anført av Henning, Mads C, en fandenivoldsk og revansjesugen IA, samt en ung og RASK Christian som regjerer der bak sammen med Morten.

Resultatet? Penger og ikke minst selvtillit på bok. Det er jo ganske kaldt her i Norge? Kanskje løvene får kuldesjokk og krampe? Dessuten kan vi banne på at Souchaux ikke akkurat stiller med toppet lag i denne kampen... :rolleyes:

vad tycks? galehuset neste på pedro? :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og mens jeg kjeder meg, og dere, reker jeg på kjernens forum...

''Det ble uavgjort, og det er unektelig bra for oss. Nå ligger i alle fall alt i våre egne hender. Selv om Stabæk-kampen kommer rett etter en landskamp skal dette gå bra. Vi tåler ett tap. Som sagt, greier ikke gutta dette, fortjener vi ikke seriegull. ''

Jau, dere tåler å tape mot oss....Må Allah gi deg rett i dine spådommer...

''Jeg liker ikke når vi møter Stabæk i én av de tre siste serierundene. Vi kan risikere å møte et lag som enten kjemper med nebb og klør for å berge plassen, eller et lag som allerede har rykka ned og spiller for æren. Og sånne lag er det ofte ganske jævlig å møte.

Landskamper er alltid et helvete midt inne i viktige kamper. Jeg gruer meg litt til akkurat den Stabæk-kampen, skal være fornøyd når den er overstått.''

Jau, håper du får rett i det første scenariet, og håper faktisk for første gang at Martin ikke spiller landskampen, men er uthvilt og revansjesugen foran kampen på lerkendal...Sorry Martin, tenker kun med blått hjerte i disse dager... :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Nordea og Budstikka har kjøpt opp et antall billetter til kampen mot LSK for å dele ut til lokale lag i Asker og Bærum. Forstår fra hjemmesiden til Stabæk at klubben gjør det samme.

Et prisverdig tiltak. Vi trenger all den støtten vi kan få på mandag!

Jeg prøver nemlig fortsatt å glemme episoden der gulsorte fylte opp hovis (grøss).

Oppfordrer herved alle til å gjøre følgende: Få med mor og far og alle andre du kjenner (fortrinnsvis med puls og blå klær) til Nadderud på mandag!!

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mike er OK. Han teente som vanlig i dag. Står over på torsdag, men er klar mot LSK.

Stabæk har forresten sperret alt billettsalg til LSK kampen via tivketmaster/posten. Samme opplegg som mot Brann, man må kontoret for å kjøpe

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare en liten ting jeg lurer litt i granne på:

Hvorfor har Klubben stengt billetsalget på posten og på billetservice?

Dette er jo en kamp hvor vi kanskje greier å fylle opp tribune for en gangs skyld. Så på kanarifuglenes sin hjemmeside at de hadde fått svingen, og det var de visst ikke særlig fornøyd med. Burde være bedre å få de på en ordentlig plass. De er jo faen meg Norges beste supporter gjeng (etter oss da!)

sigurdlk skrev:

"Jeg prøver nemlig fortsatt å glemme episoden der gulsorte fylte opp hovis (grøss)."

Er dette vi er redd for???

Et lag som spiller så dårlig om dagene tviler jeg sterkt på at greier å fylle opp en tribune når de ikke greier å fylle åråsen hjemme mot ham.kam en gang(<- og dette var jo en stor kamp, med tanke på royal league kvalik)

For så vidt jeg kreide å lese ut ifra hjemmesiden til kfl (www.kfl.no) så kommer kanarifansen til å kjøpe billeter over alt, og det blir ikke særlig morsomt når de stiller med 200 mann her og to hundre mann der osv. (<- sitat kanari fansen),. For da kommer de i allefall til å overkjøre oss på tribunen (med tanke på om hvis de har folk over alt). For er det noe kanraifansen greier så er det å lage liv å synge frem laget uansett. Her har vi mye å lære gutta.

De kan jo sammelignes med klanen, selv om man ikke har mye til overs til østkant kara, som bare lager bråk og faenskap.(Var på Ullevål og så Vif - Lsk, skal sies at stemningen på den kampen var helt synsyk. Tenke seg at det står 10000 klans medlemmer(fylt opp hele postbank tribunen og cola svingen) som er helt stille, mens 5000 kanarifans skriker "NÅ BLEI DET STILLE PÅ PLATA") Det fyrte opp Klanen kan man tro. Synd Lsk tapte, har mer til over for dem en VIF. Men å stille opp for laget sitt. Det kan klanen uten tvil. Blir faktisk imponert når de alltid stiller med 8000 mann og fyller opp hele postbanken tribunen ullevål, i motgang som i medgang. Uansett om de ligger i tippeligaen eller første divisjon. Her har vi også mye å lære.

Vi må få fotball feberen tilbake i Bærum. Vekke opp alle steder i omegn. Det er rett og slett flaut og være på bortekamp og alltid bli sammenlignet med f(u)c(k) Lyn Oslo som heller ikke trekker mennesker

sigurdlk skrev:

"Jeg prøver nemlig fortsatt å glemme episoden der gulsorte fylte opp hovis (grøss)."

Skal sies at kanarifansen er kanskje norges beste fans. Synes det er utrolig rart at Arne Erlandsen hetser de så mye. De har vel tross alt stillt med godt over 1000 mann på hver eneste borte kamp her på østlandet. I motsettning til klanen er dette en gjeng det går an å sitte på pub med og prate fornuftig med. (man kan kalle dem bønder og alt mulig, men de er faen meg ok folk). Det har jeg selv erfarte. Har selv stått i Stabæk drakta på Martins pub i lillestrøm(<- Puben til kanarifansen) og blitt tatt godt i mot. Med andre ord, Blitt spandert på av kanarifansen, grillet med dem, blitt med på biljardturnering osv.

Mulig de vinner på tribunen, men på matta. Tvilsomt, tipper en utrolig kjip kamp, "(1-1) (<- her håver jeg inn cash etter å satt 1000 spenn på oddsen!)", med svært få sjanser til begge lag. Vi er dårlig til å skape sjanser, Lillestrøm skaper tydeligvis ikke så mye om dagen de heller. Men har et ok forsvar og det har sannelig vi også!

Hvis noen skulle synes at det er litt rot i det jeg har skrevet, så er det fordi jeg akkurat har kommer hjem fra byen og er litt godt påseilet

Sov godt alle Stabæk fans

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Stabæk - Lsk
  • Opprett ny...