superblaa 1 465 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Var på fotballtrening med nevøen min i dag, han går i første klasse, og trener på Høvik. "Trenern" hans måtte avslutte treningen tidligere ikveld, fordi han skulle på Ullevål. Han holdt ikke med Enga han assa, det var bare broren hans som var fyso der eller noe. Nei, han holdt med Lyn han, og begge sønnene hans løp rundt i Lyn drakt på gresset. Noen andre smågutter ropte heia Lyn, buuu med Stabæk. Jeg ble mildt sagt sjokkert, greit at de kun er 6-7 år, men det går grenser for hva en skal måtte høre i tjukkeste Bærum. Noen andre foreldre presterte å si at "går ikke ann å holde med Stabæk nå, sånn som de spiller om dagen...". Trist, bare trist. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Toretøsch 1 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Det er hva jeg kaller medgangsupportere Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
booi 1 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Skammelig, men her har klubben en jobb å gjøre! Forbildene her finner vi i f.eks NHL der klubbene er helt avhengig av sitt "community" for å i det hele tatt imøtese de kostnadene som disse klubbene har. Snakket tilfeldigvis med sjefs-speidern for Montreal Canadiens i Europa under B-WM i vår. Han nevnte at det viktiste utenomsportslige området klubbene jobbet med var nettopp det å markedsføre klubben mot sitt nærmiljø; Det å hele tiden være synlige i lokalmiljøet, enten det gjaldt skoler, sykehus, kjøpesentre, etc... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 Jeg tror klubbrivaliseringa innenfor kommunegrensa er det største problemet hva lokalpatriotisme angår. Folk føler seg knyttet til sitt Bærums Verk, Fossum, Jardar eller Frem 31 og ikke til kommunens topplag. Når ungene da skal velge lag så er det vanskelig å holde med en klubb som de spiller mot flere ganger i serien. Slik blir det lett å heie på Brann, RBK eller Tromsø fordi en av foreldrene eller en gammel grandtante satte foten sin i de tilhørende byene en gang på sekstitallet. Dessuten er VIF kult. Det kan Stabæk vanskelig konkurrere med. Det beste de i så fall kan gjøre er å lever på banen, markedsføre seg i lokalmiljøet (på skoler osv) og kanskje bygge et nytt sted å spille hjemmekampene sine på. Det vil da lang tid før en grendeklubb som Stabæk kan bli hele Bærums lag. Men dere er jo på vei. Dessverre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 For en sjelden gangs skyld har du et poeng. At Stabæk har lag for de små er egentlig et handicap. På den annen side - det har VIF også. Jeg har alltid ment at Stabæk og Bærum burde hatt et tett samarbeid, så vi fikk matchet våre nest beste i 1. div. og Bærum ga mulighet for spill i Tippeligaen via Stabæk (utlånsordninger begge veier) Ordningen kunne gjelde helt til BSK evt. kunne rykke opp i TL. BSK har visstnok satt foten ned for et slikt samarbeid. Nå er de i 2. div... Nei tror det er VIF som har "ManU"-effekten på barna. Lyn er ingen trussel. Bortsett fra at de har kuppa NTG på Bekkestua. SKANDALE. Medgangssupportere trekker vi ikke mange av nå nei. Og det er blitt svært så stille på Fornebu. Fremdeles er den største utfordringa å få folk til å være stolte av Bærum. Der har vi langt igjen. Og jeg mener seriøst at både BSK+BUSK og vi tjener på å begrave stridsøksa til vi skal møtes på banen. Jo mer populære Stabæk blir, jo mer interesse for BSK. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GuleDon 0 Del Skrevet 27. September 2004 Del Skrevet 27. September 2004 For en sjelden gangs skyld har du et poeng. At Stabæk har lag for de små er egentlig et handicap. På den annen side - det har VIF også. Jeg har alltid ment at Stabæk og Bærum burde hatt et tett samarbeid, så vi fikk matchet våre nest beste i 1. div. og Bærum ga mulighet for spill i Tippeligaen via Stabæk (utlånsordninger begge veier) Ordningen kunne gjelde helt til BSK evt. kunne rykke opp i TL. BSK har visstnok satt foten ned for et slikt samarbeid. Nå er de i 2. div... Nei tror det er VIF som har "ManU"-effekten på barna. Lyn er ingen trussel. Bortsett fra at de har kuppa NTG på Bekkestua. SKANDALE. Medgangssupportere trekker vi ikke mange av nå nei. Og det er blitt svært så stille på Fornebu. Fremdeles er den største utfordringa å få folk til å være stolte av Bærum. Der har vi langt igjen. Og jeg mener seriøst at både BSK+BUSK og vi tjener på å begrave stridsøksa til vi skal møtes på banen. Jo mer populære Stabæk blir, jo mer interesse for BSK. VIF har også lag for barn, det er klart. Men som du sier, VIF har en Manu-effekt om dagen. Dét er skandale! Ingen i Bærum SK ønsker samarbeid. Hatet til Stabæk bare vokser på Kadda om dagen. Petter Belsvik er siste grunn til det. Fra før kan vi nevne Lars Tjernås, Thomas Finstad og Gaute Larsen . Bærum lanserte forslag angående sammenslåing av de to klubbene på åttitallet. Man ble møtt av hånlige flir fra den store femtedivisjonklubben fra Stabekk. At mange ikke er spesielt stolte av Bærum er selvsagt et problem, men vi er jo mange nok som er det slik at et godt besøkt topplag egentlig ikke burde være et problem. Personlig så ønsker jeg selvsagt at Bærum SK skal ta over Stabæks plass i Tippeligaen. Det er uansett en litt fjern drøm, men overhodet ikke umulig i det lange løp. Kanskje vil vi også få like mange supportere som Stabæk, kanskje flere, men noen Bergens-tendenser blir det nok aldri. Ønsker man ett skikkelig topplag burde man ha slått sammen alle klubbene i kommunen, gjerne også alle klubbene i Asker, og skapt ETT lag som ville representere oss alle, uansett om vi har hjertet vårt på Kadda, Bærums Verk, Stabæk osv. Da kunne man ikke ha drømt om at sin egen klubb ville vokse seg større enn Stabæk. Man kunne selvsagt drite i å holde med dem, men er du fra Lommedalen IL eller whatever blir det som å drite i eget reir, ettersom man ville hatt et system som tilførte alle småklubbene penger til rekruttering/talentutvikling osv. Dét ville vært det eneste fornuftige, men siden ting er som de er så sitter vi her da, på hver vår egen tue og drømmer om å dominere fotball-Norge med 15000 fans på tribunen. Både dere og vi er langt unna den drømmen akkurat nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 28. September 2004 Del Skrevet 28. September 2004 høres kanskje ut som en våt drøm å ha 15-20 tusen på hver kamp og 8 års venteliste på å få sesongkort, MEN, hvis vi skulle slått sammen alle klubbene i Bærum og Asker hvor blir det da av alle de lokale klubbene? Skulle vi flyttet all rekrutering over på "det store" laget i Asker og Bærum. Men hva med Småguttene/jentene, hvor skal de få matchingen...Oslo? Håper jeg forstår deg rett da og att du mener bare de 3 "store" klubbene I Asker og Bærum, Asker, Bærum og Stabæk, ser ikke noen grunn til å skulle slått oss sammen med Noen andre, hvis det er store talenter der ute så burde vi så fall hatt avtaler med klubbene i Asker oh Bærum om at vi har første prioritet på å få dem, slik at dem ikke kunne slippe spillerne til VIF. Men dette vil aldri skje før Stabæk Eventuelt skulle bosatt seg i 1.div(La oss for guds skyld håpe at det aldri skjer ) og Bærum opp og ned fra 2 til 1 div. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Toretøsch 1 Del Skrevet 28. September 2004 Del Skrevet 28. September 2004 enig med rubster... Har kjørt slalåm og spilt fotball noen år og stabæk var argeste konkurenter i begge grener.. men tror at Stabæk må markedsføre seg selv bedre som dere sier... må jo være mye morosmere for ungene å holde med et lokalt topplag... ikke rbk eller lignende... da er man jo skjelden på kamper og sånn.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg