Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, det har ikke vært noen drømmesesong, men dette syns jeg var trist å høre. Sesongens dårlige resultater er det mange som er del-skyldige i. Lykke til videre, GAUTE!

Trist??? Dette er en gledens dag! Jeg har ikke vært så glad på lenge! Jeg har virkelig fått tilbake troen, selv om trener kabalen ikke har blitt offentliggjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, for denne HÅPLØST timete avgjørelsen vil sikkert proppe spillerene FULL av selvtillit og positive tanker foran de fire viktigste kampene i år!!!!

FY FAEN, hva er dette for noe timing! Er det faenmeg MULIG spør jeg meg om. Stabæk-ledelsen bør faenmeg ha en genial plan klar for å veie opp for denne dritten. Man sparker for helvete ikke treneren når det gjenstår Fire, jge gjentar, KUN 4!!!!! Runder!!!! Jeg gir faen om det er eggen selv eller Alex Ferguson som kommer inn, dette er en tver igjennom horribel timet avgjørelse, som enten burde ha kommet tidligere, eller først etter sesongen....

Hva er alternativene her? Tørum? Hmmm....hovedtreneren til Moss? Flotte greier....

Belsvik?! Fy faen, narr meg ikke til å le... :angry: :angry: :angry:

Dette er det mest hodeløse jeg har sett denne klubben gjøre siden opprykket...håper for gud skyld de har en genial løsning på lager....

Sint, sint, sint!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trist?

Når du har en sko som gnager, og du har gått langt og lengere enn langt - prøver du alt, bare du slipper den jævla skoa..

Sier som Tigergutt: Dette er en gledens dag! Jeg har ikke vært så glad på lenge!

Har fått tilbake fotball følelsen igjen - nå har jeg endelig tro på styret - uansett (nesten - ikke vis han får fortsette) hva de gjør - det var ikke lenge siden de sa at de ikke kunne sparke Gaute, fordi det var de som hadde ansatt han.

Og at en ny trener skal bruke så lang tid på å komme seg inn i den nye rollen, det tror jeg ikke noe på - Iversen/Sæternes gikk rett inn på laget etter bare en trening, ja dette er spillere men hvorfor skal ikke dette gå for trenere også? Drillo klarte det.

Nå tror jeg vi klarer å holde plassen - nå ser jeg håp.

og blir det 1.div neste år - så er jeg forsatt stabæk supporter!

:D:D:D:D:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Gaute for alt det bra han har gjort for klubben i lang tid. Det er faen meg helt naturlig med nedturer også, men i fotball er de altså sjebnesvangre... Veldig trist at det måtte ende sånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid støttet Gaute, og det kommer jeg til å fortsette med. Han står for meg som en reflekter, god trener med selvinnsikt, et sunt perspektiv på fotballsirkuset og en egen evne til å få det beste ut av det materialet han rådde over under de SVÆRT vanskelige forutsetningene han måtte finne seg i.

Han mistet spiller etter spiller, fikk inn erstattere som var ute av form, skadede etc.

Han måtte finne seg i at Media gjennom hele forsesongen spådde hans tidlige avgang og klubbens undergang og hele apparatet slåss med ryggen mot veggen fra første spark på ballen denne sesongen. Gaute tok det hele med en verdighet og en innstilling som rett og slett var beundringsverdig.

Gaute tok alltid ansvaret. Han nektet i motsetning til så godt som ALLE andre å legge skylden på en horribel vårsesong på at Martin ikke var i klubben, at Martin spillte bridge, at vi ikke hadde penger og vilje nok til å hente inn erstatninger, bla, bla, bla.

Gaute brukte sin energi der den trengtes mest og det var på å gjøre jobben sin.

Der andre trenere hengte ut sine spillere i media...Teitur i Bergen, Baxter i Lyn, Erlandsen i LSK, Rekdal i VIF, nektet Gaute å la seg trekke ned i gjørma av den patetiske tabloidpressen vi har her til lands.

Gaute nektet å skylde på dommeren etter kontroversielle avgjørelser. De gangene han skapte overskrifter, så stod de i positivt fortegn. Det var Gaute Larsen som skulle blitt kåret til tippeliganes beste trener ifjor, det kan det ikke være mye tvil om.

Gaute lot aldri en spiller gå foran laget, og han nektet å løpe fra sitt ansvar.

Gaute Larsen er en fotballtrener med noe så sjelden som RYGGRAD og VERDIGHET som behandlet spillere og fans med STOR respekt, men som til syvende og sist kanskje ble litt for lite brøleape i dress (det er det folket her inne vil ha...) for å kunne snu den negative trenden han selv ikke var ansvarlig for at vi var kommet inn i.

Dette er et stort tap for klubben, og jeg vil alltid mene at det er en kollektiv svikt som skjedde før sesongen engang var igang og som ble forsterket av den økonomiske situasjonen i klubben som gjør at vi er i den situasjonen vi er i idag.

Jeg misunner virkelig den klubben som snapper opp Gaute nå, og tror faktisk at det ikke er noen spillere i denne klubben som unnet seg selv og Gaute denne sjebnen nå.

TAKK FOR ALT GAUTE, det er noen her som aldri vil glemme hva du har gitt denne klubben. For meg er du velkommen tilbake anytime!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske enig med deg Pedro.

Tipper han ender opp i Sogndal neste sesong jeg <_< , tror dem snapper opp Gaute fordi han har gjort så mye positivt med Stabæk med lite midler...helt likt som med Sogndal, bare at dem har ikke oppnått noenting

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gaute ville også være et naturlig valg for Bryne i og med at han er fra traktene, men tror egentlig han kommer til en større klubb enn det, kanskje Aalesund dersom Nordmark drar til Tromsø, eller hvorfor ikke Tromsø selv...hehe ingenting er umulig nå. Godset er jo også mulig...

Synd er det uansett at han ikke blir ut sesongen. Unner ham festen når vi berger plassen...

Prøver å tenke positivt, men det er faen så vanskelig akkurat nå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid støttet Gaute, og det kommer jeg til å fortsette med. Han står for meg som en reflekter, god trener med selvinnsikt, et sunt perspektiv på fotballsirkuset og en egen evne til å få det beste ut av det materialet han rådde over under de SVÆRT vanskelige forutsetningene han måtte finne seg i.

Han mistet spiller etter spiller, fikk inn erstattere som var ute av form, skadede etc.

Han måtte finne seg i at Media gjennom hele forsesongen spådde hans tidlige avgang og klubbens undergang og hele apparatet slåss med ryggen mot veggen fra første spark på ballen denne sesongen. Gaute tok det hele med en verdighet og en innstilling som rett og slett var beundringsverdig.

Gaute tok alltid ansvaret. Han nektet i motsetning til så godt som ALLE andre å legge skylden på en horribel vårsesong på at Martin ikke var i klubben, at Martin spillte bridge, at vi ikke hadde penger og vilje nok til å hente inn erstatninger, bla, bla, bla.

Gaute brukte sin energi der den trengtes mest og det var på å gjøre jobben sin.

Der andre trenere hengte ut sine spillere i media...Teitur i Bergen, Baxter i Lyn, Erlandsen i LSK, Rekdal i VIF, nektet Gaute å la seg trekke ned i gjørma av den patetiske tabloidpressen vi har her til lands.

Gaute nektet å skylde på dommeren etter kontroversielle avgjørelser. De gangene han skapte overskrifter, så stod de i positivt fortegn. Det var Gaute Larsen som skulle blitt kåret til tippeliganes beste trener ifjor, det kan det ikke være mye tvil om.

Gaute lot aldri en spiller gå foran laget, og han nektet å løpe fra sitt ansvar.

Gaute Larsen er en fotballtrener med noe så sjelden som RYGGRAD og VERDIGHET som behandlet spillere og fans med STOR respekt, men som til syvende og sist kanskje ble litt for lite brøleape i dress (det er  det folket her inne vil ha...) for å kunne snu den negative trenden han selv ikke var ansvarlig for at vi var kommet inn i.

Dette er et stort tap for klubben, og jeg vil alltid mene at det er en kollektiv svikt som skjedde før sesongen engang var igang og som ble forsterket av den økonomiske situasjonen i klubben som gjør at vi er i den situasjonen vi er i idag.

Jeg misunner virkelig den klubben som snapper opp Gaute nå, og tror faktisk at det ikke er noen spillere i denne klubben som unnet seg selv og Gaute denne sjebnen nå.

TAKK FOR ALT GAUTE, det er noen her som aldri vil glemme hva du har gitt denne klubben. For meg er du velkommen tilbake anytime!

Og kanskje akkurat fordi han er så snill og grei har han problemer med å sparke baller når det trengs. Det nytter ikke at fyren er snill når det ikke er det vi trenger. Trenger du prest - gå til presten!

Grunnen til at Drillo lykkes så godt var at han la opp taktikken etter spillerne han hadde. Gaute har jo kjørt samme taktikk som vi gjorde da Linderoth var her. Forskjellen er at det har forsvunnet en del klassespillere siden den gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke at det er min sak, men jeg syntes faktisk det var merkelig av styret å sparke hovedtreneren nå! burde nok kanskje vært ventet med til serien var over!

lite en ny person kan tilføre et lag, når det gjenstår kun 4 kamper, og det er en fare for at det kan spre seg mer usikkerhet i gruppen!

uansett så håper jeg det ordner seg for dere, og at dere får tatt nok poeng til tl spill til året også, forhåpentlig vis sammens med ffk!

lykke til

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik taler en trener med klubbfølelse...Enda ett element ved Gaute som jeg glemte å nevne...

''Det er leit å bli sparket. Jeg aksepterer ikke avgjørelsen, men velger å sette klubben foran min egen karriere. Vi er heller ikke blitt enige om en kompensasjon, sa Larsen''

Gaute fortjener all den respekten han kan få. Det er hans ansver kanskje, men ikke hans skyld at denne seriesesongen har gått på ræva.

Dere som kritiserer valg av spillestil ville kanskje at vi skulle spillt gammel drillo/lsk fotball rett etter at Linderoth slutta dere...Herregud, tenk dere om da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som kritiserer valg av spillestil ville kanskje at vi skulle spillt gammel drillo/lsk fotball rett etter at Linderoth slutta dere...Herregud, tenk dere om da...

Det er lenge siden Linderoth sluttet - og det er mange spillere som er sluttet etter den tid. Du kan ikke forsette å slå Flo passninger når Flo ikke lenger er på laget. Spillestilen har ikke vært endret i det hele tatt de siste tre årene (og fortell meg gjerne at jeg tar feil).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar litt feil...mener bestemt at vi på papiret har blitt mer fokusert på kantspill enn før. Rett etter Linderoth sluttet var vi fortsatt veldig sentral midtbane dominert. Dette er tildels pga Ohr og Sammy, men også fordi samspillet på midtbanen ikke har fungert like bra i år som den gjorde med Martin og Steners, Martin og Tobbe og Martin SVindal før det igjen...

Men siden vi for helvete ikke har gode spisser som kan ekspedere disse innleggene i mål så har ikke mye godt kommet ut av dette heller...Man for all del, vi er og blir en klubb som er flink på ballbesittelse, som har teknisk gode spillere som regjerer før de kommer innenfor 20 meter på motstanderens banehalvdel, og som gladelig roter det til innenfor egen 10 meter... <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fint med taktikken "hold på ballen så lenge at motstanderen velger å begå selvmål" :D

Nei, jeg tror vi burde tenke litt mer på hva som kan fungere med de spillerne vi har. Vi har jo f.eks bare scoret ett mål på corner i år. Corneren før dét må ha vært i fjor med Flem. Det har jo vært slik at når våre gutter er innenfor motstanderens 16 meter føler man at det skal mirakler til for å få mål. MEN, når motstanderen er innenfor vår 16 meter skal det tilsvarende mirakler til for ikke å slippe inn mål. Spennende må man jo si at det har vært, men....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar litt feil...mener bestemt at vi på papiret har blitt mer fokusert på kantspill enn før. Rett etter Linderoth sluttet var vi fortsatt veldig sentral midtbane dominert. Dette er tildels pga Ohr og Sammy, men også fordi samspillet på midtbanen ikke har fungert like bra i år som den gjorde med Martin og Steners, Martin og Tobbe og Martin SVindal før det igjen...

Men siden vi for helvete ikke har gode spisser som kan ekspedere disse innleggene i mål så har ikke mye godt kommet ut av dette heller...Man for all del, vi er og blir en klubb som er flink på ballbesittelse, som har teknisk gode spillere som regjerer før de kommer innenfor 20 meter på motstanderens banehalvdel, og som gladelig roter det til innenfor egen 10 meter... <_<

Men hvorfor har vi ikke noen gode spisser da? Jeg mener talentet er der, så det må være trening og opplæringen det skorter på. Det virker på meg som om spissene våre har blitt trent som tilretteleggere, ikke avsluttere. Og når alle skal legge til rette og ingen avslutte så blir det tynt med mål også. Dette er et treningsproblem.

Og hvorfor har vi slitt med hasardpasninger i backrekken i hele år? Det er ikke værre enn å fortelle forsvaret at når de er presset så skal de bare måke ballen langt vekk. Men gud forby, det kan jo se ut som drillo fotball, og stabæk skal absolutt ikke assosieres med det fotballaget som banket brazil i marseille. Da er det langt bedre med en pasning halvveis tilbake til keeper i tett duell med motstanders spiss.... Når dette er standard for hele forsvaret så er det ikke den enkelte forsvarsspillers skyld, men noe de har blitt instruert til å gjøre og følgelig trener sin feil.

Trist at Gaute måtte slutte, han skal ha honnør for alt han har gjort for klubben og sin lojale holdning. Har ikke noe vondt å si om gautes innsats som trener i stabæk, men han var ikke rette mann til å snu motgangen, det har han vist i 30-40 kamper i år.

Kanskje ikke rette tidspunkt å sparke han på, det burde vært gjort mye tidligere. Men han hadde neppe klart å snu dette innen de siste 4 kampene når han ikke klarte det på de første 30.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ærlig talt, jeg er forbanna - det er da faen meg ikke sånn man behandler mennesker. Eller er det det ?

Styret virker jo helt på tur, har virket det i hele år...

Støtter den slutningen Markus og vil med det takke Gaute for alle de gode stundene han og Stabæk gutta har gitt meg gjennom mange sesonger.

Trist at det skulle ende slik.

Har mye jeg brenner inne med men venter til etter sesongen med de kommentarene :angry:

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er feil å sparke en trener 4 runder før sesong slutt.. Gaute har gjort veldig mye bra, og med untak av denne sesong har han veldig gode resultater å vise til...

enten burde han vært sparka før, eller fått sittet helt ut..

Gaute har som sagt gjort det veldig bra før, men i år syns jeg han har virket litt tam.. Han er veldig sindig og rolig, jeg ville gjerne sett en trener med litt mer temperament, en som hoppa å skreik litt.. Tror dette kunne tent spillerene mer..

Men jeg tror vi beholder plassen (det tror jeg vi hadde gjort med Gaute å).. Så da skal det bare bli spennende å se hva som blir det permanente løsningen (og hvem som skal føre oss tilliga gull neste år)...

Mine våteste drømme er N. A. Eggen, men det blir vel med drømmen...

Lykke til videre Gaute

Stabæk. Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor har vi ikke noen gode spisser da? Jeg mener talentet er der, så det må være trening og opplæringen det skorter på. Det virker på meg som om spissene våre har blitt trent som tilretteleggere, ikke avsluttere. Og når alle skal legge til rette og ingen avslutte så blir det tynt med mål også. Dette er et treningsproblem.

Og hvorfor har vi slitt med hasardpasninger i backrekken i hele år? Det er ikke værre enn å fortelle forsvaret at når de er presset så skal de bare måke ballen langt vekk. Men gud forby, det kan jo se ut som drillo fotball, og stabæk skal absolutt ikke assosieres med det fotballaget som banket brazil i marseille. Da er det langt bedre med en pasning halvveis tilbake til keeper i tett duell med motstanders spiss.... Når dette er standard for hele forsvaret så er det ikke den enkelte forsvarsspillers skyld, men noe de har blitt instruert til å gjøre og følgelig trener sin feil.

:D:D KONGE BRA SKREVET :D:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Trist!
  • Opprett ny...