odd 18 696 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Det er et par sitater som er lett å tenke på der vi er nå: Ask not what Stabæk can do for you – ask what you can do for Stabæk (JFK) You are either with us, or against us (Bush jr) Kanskje kan det snu seg nå. Nå som alle titter på. Og ser at bak den blå fasaden / er en klubb der alle jobber hardt / et sted der man må gi for å kunne få / det slik man vil ha det. (Jokke Grimstad m.fl.) Men det sitatet jeg vil trekke frem er standardsvaret jeg som trainee og ny i arbeidslivet fikk fra HR-direktøren i konsernet hver gang jeg kommenterte noe som ikke fungerte: "Hva kan DU gjøre med det?" Et svar som for meg bare står sterkere og sterkere. For hvis det skal komme noe godt ut av å snakke om problemer, så er det jo hvis vi får problemene til å forsvinne eller bli mindre. Og hva er MITT bidrag? Er det bare å klage og forvente at noen andre skal fikse det, eller er det noe JEG kan gjøre? Et innlegg her på forumet i dag kritiserte Kjønø fordi han trakk frem at de unge spillerne virker å ha dårlig selvtillit, og at han ikke hadde gjort noe med det. Fair enough, men la oss gå et par uker tilbake, til siste kamp på Nadderud. Selv var jeg på hovis, og en ting kan jeg si sikkert: Det var ikke mange der som var opptatt av å mane frem selvtillit! Det var derimot mange som var opptatt av å fortelle spillerne at de kunne legge opp og at de var en skam. Er det virkelig sånn at vi som supportere skal rive ned mest mulig, og forvente at trenerteamet bygger det opp igjen? Hva kan DU gjøre for at de unge spillerne skal tro på seg selv? Det er mange her som GJØR noe for å få oss ut av dritten vi er i. Hva med en tråd for å hylle de som gjør noe? Og en tråd der man skal få hylle seg selv for det man gjør? Det trenger ikke være store bidrag. Det kan være å dra med en nabo på kamp. Det kan være å ta seg sammen og dra på kamp selv, selv om det er mørkt og det regner. Det kan være hva som helst. Det kan kanskje bare være å slenge en "hold kjeft" til en som skriker dritt til de unge spillerne vi vil skal bygge selvtillit. Men la oss få frem selv de minste ting. For det kan vel ikke være sånn at det sitter hundrevis av aktive lesere på dette forumet som ikke gjør en dritt, mens vi ser at nedrykket kommer nærmere? Jeg vet jo med sikkerhet at noen som er ganske kritiske her inne, som gjør masse. Som skriker seg hese for å støtte gutta. Skryt av det! Vis at du bryr deg. Vis at det ikke er sånn at "det riktige" er å være superkritisk og å ha gitt opp. Alle mennesker er sånn at det føles litt mer komfortabelt om man vet at man ikke er alene om å mene noe. Vis at man ikke er alene om man tenker at slaget ikke er tapt og at det er verdt å fortsatt bruke energi på Stabæk. (Og nei, jeg tenker ikke på "jeg har gjort Moe/Tunholt/Bjarmann/Kjønø/Skytte oppmerksom på at de må gjøre noe" som noe man selv har gjort.) 41 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Selv starter jeg med kudos til @Daigo nr 10. Vi har igjen en turtråd, selv om vi sliter sportslig. Takk for innsatsen! 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 Jeg tok med en kompis på turen til Drammen i går, slik at vi var to av seksten påmeldte på bussen. I tillegg er det noe kluss med bookingsystemet, slik at mine bookinger alltid blir doble. Noe jeg regner med skaper dobbelt glede hos @Daigo nr 10. Dessuten lo jeg da målene rant inn, og forlot stadion etter kampen - uten å kjefte på spillerne. Jeg er med andre ord bevisst mitt kroppsspråk, noe jeg har lært av Thomas André: 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Zlatan 80 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Dette er tråden jeg har ventet på, og lurt litt på hvordan jeg selv skal formulere. Jeg har gått lei av stemningen på Hovis, og hver gang drar jeg hjem med en følelse av at hit trenger jeg ikke dra mer. Men, jeg er selvsagt tilbake til neste hjemmekamp. Etter forrige hjemmekamp, da vi inntok sisteplassen på tabellen, dro jeg hjem og skrev et utkast til ett eller annet. Og jeg klipper derfra nå. Beklager på forhånd for overdreven bruk av komma. Kan vi ikke sammen, nå!, bestemme oss for at vi, i alle fall skal snu det. At vi skal juble for de som prøver heller enn å stønne av at forsøket mislykkes. Kan vi ikke stille oss bak gutta heller enn å stå over dem med pisk og kjeft. Idrettsutøvere formulerer det ulikt, men "Pølsa" sier feks. "smil genererer fokus" og forskning peker på at man kan få 1-2 % bedre utholdenhet av å smile under aktivitet. Vi kan bidra til å fjerne det smilet, dersom vi stønner og kjefter hele tiden. Eller vi kan opprettholde en følelse av at det tross alt er fotball, viktig nok, men tross alt lek og moro. Under korona har det vært spilt fotball for tomme tribuner, som har gitt muligheten for en rekke studier av effekten publikum har på prestasjon. Det er særlig to studier jeg vil trekke frem: 1. Hjemmebanefordelen falt med nesten 10 prosentpoeng. Hjemmelag vant altså signifikant sjeldnere i perioden uten publikum. Dette er i tråd med antakelser fra før korona også, og viser at et hjemmepublikum kan ha en stor positiv effekt på prestasjonen til laget. 2. For enkelte spillere ble prestasjonen bedre: Studien viser hvordan mørkhudede spillere presterte bedre med tomme tribuner. Og det er selvsagt en lang vei fra rasisme til de utropene og stemningen på Nadderud. Rasisme er mange hakk mer alvorlig og vi ikke skal tolerere. Men, det bør likevel være mulig å trekke en parallell og peke på at fravær av negativ påvirkning har en positiv effekt. Før dette blir en ren akademisk diskusjon, så vil jeg konkludere med mine håp og ønsker. Jeg tror rett og slett det er på tide å trekke frem den gode gamle klisjeen: "Elsk meg mest, når jeg fortjener det minst." Både fordi det er nå vi trenger det, og fordi det rett og slett kan ha en direkte effekt på det som skjer på banen. Og nå trenger klubben vår og spillerne våre litt kjærlighet. Så la oss møte opp neste onsdag, med en innstilling om stå bak gutta. Juble for de som prøver, gjøre det lettere å ta det ekstra løpet og fyre opp så det gis det lille ekstra i neste duell. Det verste som skjer, er at vi rykker ned med god stemning på tribunen. 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SAU 3 485 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 JEG kan dra på stadion og STØTTE laget. Vi kan ikke klage på dårlig innsats fra gutta om vi viser like dårlig innsats på tribunen. La oss ikke bli som Brann som piper når det går dårlig, eller som Fredrikstad, som forlater kampen 10 min før slutt når de ligger under. Tenkt så deilig det blir når vi får en seier igjen. DET vil ikke jeg gå glipp av. Sees på Nadderud på onsdag! 25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Tusen takk for denne tråden! Liten avsporing til å hedre enkeltpersoner så ønsker jeg faktisk å hedre Stabæk som klubb fra mitt personlige ståsted. Det jeg har elsket med å være fan av Stabæk, er at jeg er overlykkelig for hvert eneste poeng vi får. Jeg vokste opp med Rosenborg hjemme i stua, og husker jeg var forbanna om de ikke ledet serien samme når det var i sesongen, og alt annet enn tosifret seier var døden. Og det kokte over om de ikke kom videre fra gruppespillet i Champions League. Så møtte jeg Stabæk (takket være Jan Peder Jalland) og fikk en helt annen opplevelse av å være en supporter. Fra "primadonnaer" i Rosenborg, og umulige forventninger jeg satte til klubben, har jeg fått glede av "de små tingene" som faktisk gir mye mer glede i hverdagen, enn å koke over at det ikke ble 13 strake 1. plasser. Jeg skulle i møte med Jan Peder Jalland (daværende G19-trener) pluss en til, og på vei til møtet passerer jeg Stabæks A-lag som var på vei til treningsfeltet (februar 2009). Der sa de fleste hei til meg, uten at jeg hadde sagt noe, og husker jeg var veldig positivt overrasket! Og disse hadde nettopp tatt gull, og likevel var det ikke primadonnaer. Bare den lille gesten med å si hei, til en de ikke ante hvem var, gjorde at jeg allerede hadde stor respekt for klubben, før jeg egentlig hadde begynt. Jeg tror mye av gleden min til klubben handler om alt rundt. Alle opplevelsene, alle man har blitt kjent med. Utrolig mange fantastisk hyggelige folk i supportergjengen, og mange jeg har gode minner med i styre og stell da jeg var i klubben, og ikke minst Lars Jarle Mæhlum. Takket være han fikk jeg i det minste sett én Stabæk-kamp i år. Og til tross for tap var det godt å kjenne på stemningen, gleden ved scoringer (svima nesten av hver gang – true story, bare spør StabækLars), kjenne på stemningen, bli litt brisen på Blaa, før og etter kampen, og ikke minst hyggelig folk å le med etter kampen, slik at tapet ble vasket vekk og troen på bedre tider kom tilbake igjen. Det som imponerer meg er de supporterne som uansett, sesong etter sesong, kommer og bidrar til stemning i positiv retning for spillerne. Positiv støtte på kampdag er alfa omega. 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 Cred til Slum som reiser til Sandefjord! 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bluemaster 1 698 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 10 minutter siden skrev arni: Cred til Slum som reiser til Sandefjord! Hva skal han der? Kan anbefale historiske minner fra vikingtiden, kurbadtiden og hvalfangertiden. Skal han se fotball kommer han til å få en irriterende tur tilbake til Bærum. Han vil se et lag uten sjel, plan, selvtillit som kanskje leder med ett mål etter 20 minutter. Laget kollapser etter pause og flakser inn et 3-1 tap. Alikevel kommer jeg sikkert til lide meg gjennom 90 minutter foran TV-skjermen. Det er supporter det! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 9 minutter siden skrev bluemaster: søppel Takk for engasjerende bidrag. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 Sitatfusk er positivt! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 1 time siden skrev bluemaster: Hva skal han der? Kan anbefale historiske minner fra vikingtiden, kurbadtiden og hvalfangertiden. Skal han se fotball kommer han til å få en irriterende tur tilbake til Bærum. Han vil se et lag uten sjel, plan, selvtillit som kanskje leder med ett mål etter 20 minutter. Laget kollapser etter pause og flakser inn et 3-1 tap. @arni: Hva synes du om et innlegg som dette? Synes du det bidrar til å skape engasjement og glede rundt Stabæk? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 Hører nok mer hjemme i Realisme tråden😊 Bra du følger sitat reglene her Cred til deg Odd for å piske liv i prosjekt Kjønø! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 3 minutter siden skrev arni: Hører nok mer hjemme i Realisme tråden😊 Bra du følger sitat reglene her Cred til deg Odd for å piske liv i prosjekt Kjønø! @arni: Hva synes du om et innlegg som det vi omtaler? Synes du det bidrar til å skape engasjement og glede rundt Stabæk? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bluemaster 1 698 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 1 time siden skrev odd: Takk for engasjerende bidrag. Beklager den søppel meldingen! Den var overhodet ikke meningen å poste!!! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 3 minutter siden skrev odd: @arni: Hva synes du om et innlegg som det vi omtaler? Synes du det bidrar til å skape engasjement og glede rundt Stabæk? Engasjement: JA. Glede: Tja, mer galgenhumor 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bluemaster 1 698 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 4 minutter siden skrev bluemaster: Beklager den søppel meldingen! Den var overhodet ikke meningen å poste!!! Når det er sagt kan jeg ikke se å ha postet den meldingen.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 6 timer siden skrev arni: Sitatfusk er positivt! La nå Odd være menings- og ytringspoliti. Det fyller livet hans med glede. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 Jeg hadde faktisk forventet at folk klarte å se at ordet "søppel" i den sammenhengen var min oppfatning av det som var skrevet. Jeg skulle selvsagt skrevet [søppel] i stedet, og tar selvkritikk på det. Men greit. Jeg ga det et forsøk. Det ser ut som folk her foretrekker "galgenhumor" nå, så da skal jeg gi meg med forsøk på å se lys i tunnelen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 9 timer siden skrev odd: Ask not what Stabæk can do for you – ask what you can do for Stabæk (JFK) Jeg vil gjerne beklage åpningsinnlegget. Det var svært ufint å tillegge JFK et sitat han ikke faktisk har sagt. At mannen er død og ikke kan forsvare seg, gjør overtrampet enda grovere. Jeg lover at det ikke skal skje igjen. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 Akkurat nå skrev odd: Jeg lover at det ikke skal skje igjen. Det sier Kjønø også! 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 7 minutter siden skrev arni: Det sier Kjønø også! Haha!!!!!! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bluemaster 1 698 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 37 minutter siden skrev geirti: La nå Odd være menings- og ytringspoliti. Det fyller livet hans med glede. Hver sin smak! 🤠 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 23. September 2021 Del Skrevet 23. September 2021 Gud bedre… 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 45 minutter siden skrev odd: eg hadde faktisk forventet at folk klarte å se at ordet "søppel" i den sammenhengen var min oppfatning av det som var skrevet. Du overvurderer nivået på enkelte debattanter her ganske grovt. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Er det ekte mennesker bak disse kranglene på forumet, eller er det bot'er med oppdrag om å utslette klubben vår? 26 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 943 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. September 2021 Husker så godt en av kampene i 2012 hvor vi tapte som vanlig, regnet pøste, men vi på supporterfeltet sang elsker Stabæk i det som sannsynligvis var minst 10 minutter i strekk. En av de beste kampene jeg har vært på. Og da vi vant borte mot Enga samme sesong. Elsker Stabæk, elsker Stabæk, Bærums stolthet er de blaa, gjennom tap og, fram til seier, vil vi alltid, sammen stå 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 24. September 2021 Del Skrevet 24. September 2021 6 timer siden skrev superblaa: Er det ekte mennesker bak disse kranglene på forumet, eller er det bot'er med oppdrag om å utslette klubben vår? Det er ikke andelen positiv vs negativt engasjement som er utfordringen - men evt. mangel på engasjement. Basert på de siste dagers trafikk, så kan vi vel si at engasjementet i høyeste grad er levende. Så det vi kan gjøre er å holde engasjementet levende - enten vi tror på solskinn eller regn. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 24. September 2021 Del Skrevet 24. September 2021 Kjønø håpet på 2 supportere i Sandefjord, tror han blir positivt overrasket😊 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bluemaster 1 698 Del Skrevet 24. September 2021 Del Skrevet 24. September 2021 40 minutter siden skrev arni: Kjønø håpet på 2 supportere i Sandefjord, tror han blir positivt overrasket😊 Hadde unektelig vært helt konge om support klarte å mobilisere til Sandefjord selv når laget ikke underholder så bra som fansen drømmer om😀 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. September 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. September 2021 Cred til de som snart tar turen til Sandefjord! 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå