palau 0 Del Skrevet 28. September 2004 (endret) Del Skrevet 28. September 2004 (endret) En nedrykkstruet klubb kan skifte trener = ok. En klubb som vår skulle enten gjort det for 2 mnd siden eller ventet til etter TLslutt. Det er, og har vært, problemet at dette forb,,,,,, laget ikke scorer MÅL! Det er neppe Gautes feil alene, men et administrativt problem. Stabæk asa handlet ikke raskt nok eller var ikke i forkant nok: - da treningskampene viste tap på tap, - da ting ikke fungerte i første del av sesongen , - da det nå gikk mot stupet! All kritikk av de som leder. Dette er for dårlig. De skulle tatt grep FØR! Skifte trener noen uker før sesongslutt er patetisk! I beste fall kan en nyansatt Keepertrener (nå som hovedtrener) gi en mental opptur i gruppa. Men har ikke gruppa skjønt alvoret de siste 5-6 ukene, tror jeg dessverre ikke Berg greier å skape erkjennelse og konsekvens NÅ. Dette var for sent. Og det er ASA-ledelsen som skulle ha tatt ansvar tidligere. Nå er et trenerskifte bare som Pontius Pilatus: vi toer våre hender så vi i ettertid kan si "vi skifta trener og gjorde det vi kunne...." - my ass. min feeling er: - u mot LSK og MFK - t mot RBK og VIK - direkte nedrykk - en viss spillerflukt - trøbbel med økonomi og sponsorer (er det mulig med mer øk. trøbbel?) - en viss avgang fra jr/Stabæk 2 fordi de vel se større potensiale andre steder - null nytt stadion - flerårs opphold i 1.div,,,, og muligens et langsiktig opprykk. Sorry guys.. min pessimisme er styrt av : - erkjennelse av årets sesong - ledelsens svakhet og manglende evne til å handle i tide Endret 28. September 2004 av palau Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 28. September 2004 (endret) Del Skrevet 28. September 2004 (endret) Som jeg sa tidligere, det går mot en totalrenovasjon av klubben, (jeg håper) særlig på ledelses planet. Og det tror jeg vi har godt av, så lenge det ikke ender opp med at vi forsvinner nedover ligaene. Timingen stusser jeg også veldig på: "- Med bare fire serierunder igjen følte vi at vi måtte gjøre noe. Vi tror at sjansene til å overleve i eliteserien er større med en endring nå, sier Ingebrigt Steen Jensen." Bare 4 runder igjen? Hva når det var bare 5 runder igjen? Ja ja, en lang dag går mot slutten. Vi får vente å se hva som skjer. Forza Stabæk, takk Gaute. Endret 28. September 2004 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 29. September 2004 Del Skrevet 29. September 2004 Hvor mange var det som støttet et trenerskifte for 2 mnd siden? Ikke mange. Det er, og har vært, problemet at dette forb,,,,,, laget ikke scorer MÅL! Det er neppe Gautes feil alene, men et administrativt problem Et administrativt problem... hallo i parkveien! Hvis det ikke er trenerens ansvar at ikke spillerne fungerer som et lag, og dermed scorer mål, da er virkelig trenerens rolle misforstått. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 29. September 2004 Del Skrevet 29. September 2004 min feeling er:- u mot LSK og MFK - t mot RBK og VIK - direkte nedrykk - en viss spillerflukt - trøbbel med økonomi og sponsorer (er det mulig med mer øk. trøbbel?) - en viss avgang fra jr/Stabæk 2 fordi de vel se større potensiale andre steder - null nytt stadion - flerårs opphold i 1.div,,,, og muligens et langsiktig opprykk. Sorry guys.. min pessimisme er styrt av : - erkjennelse av årets sesong - ledelsens svakhet og manglende evne til å handle i tide ikke tenk så negativ! serien er ikke over nå! det er 4 kamper igjen. og vi har muligheten/ferdigheter til å vinne! har tro på laget ditt! hvis du tenker så fryktelig negativ, smitter du alle i nærheten...på tribunen, på puben og på banen... stabæk trenger kjempeinnsats nå, både på tribunen og på banen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 29. September 2004 Del Skrevet 29. September 2004 Godt sagt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 29. September 2004 Del Skrevet 29. September 2004 og måtte det bli slik! Pål har en herlig innstilling og imorgen får vi se om han allerede kan ha gjort noen grep, gleder meg som en unge! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 29. September 2004 Del Skrevet 29. September 2004 gleder meg som en unge! Ikke så rart, er ikke du 15 år gammel da? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
quarten 0 Del Skrevet 29. September 2004 Del Skrevet 29. September 2004 Enig i at dette var feil måte å "ordne opp i problemene" på. Det at styret velger å fjerne Gaute Larsen nå, eller som det ble sagt: "Vi har blitt enige med gaute om..." stiller styret i et dårlig lys. Og viser mangel på respekt for treneren som har bidratt til så mye.Det er sikkert en del som mener tabellsituasjonen er Gaute sin feil, men han kan ikke tilskrives dette alene. Ei heller er dette måten å bli kvitt han på. Spark heller egoene i styret! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 29. September 2004 Del Skrevet 29. September 2004 gleder meg som en unge! Ikke så rart, er ikke du 15 år gammel da? En yngre unge da.. Når det gjelder timingen hadde man kunnet sparke gaute flere runder før, såklart, men vet ikke om jeg ville gjort det eller om styret i det hele tatt tenkte på det.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 Hvor mange var det som støttet et trenerskifte for 2 mnd siden? Ikke mange. Det er, og har vært, problemet at dette forb,,,,,, laget ikke scorer MÅL! Det er neppe Gautes feil alene, men et administrativt problem Et administrativt problem... hallo i parkveien! Hvis det ikke er trenerens ansvar at ikke spillerne fungerer som et lag, og dermed scorer mål, da er virkelig trenerens rolle misforstått. dET ADMINISTRATIVE problemet er at man ikke har fått ut fingern tidligere og - sett spissproblemet, gjort spillerkjøp eller - erkjent at det var et treneroproblem FØR det er 12 poeng igjen å spille om. .. jeg er dønn lojal og optimist, men REALIST også... --derfor skeptisk nå. Men ut fra andre innlegg (i alle fall 10-15 stk) her de siste 5-6 ukene, har jeg solid forsøkt å forsvare Gaute, manet til at man ikke kritiserer, stått lojalt for det gutta yter,, osv... men nå begynner frykten og pessimismen å ta tak! Hjelp meg!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Klodrik 74 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 min feeling er:- u mot LSK og MFK - t mot RBK og VIK - direkte nedrykk - en viss spillerflukt - trøbbel med økonomi og sponsorer (er det mulig med mer øk. trøbbel?) - en viss avgang fra jr/Stabæk 2 fordi de vel se større potensiale andre steder - null nytt stadion - flerårs opphold i 1.div,,,, og muligens et langsiktig opprykk. Sorry guys.. min pessimisme er styrt av : - erkjennelse av årets sesong - ledelsens svakhet og manglende evne til å handle i tide Satser alt på å holde plassen men hvis det går til pokker, er jo et annet scenario: - Ingo bringer fram de 10 millene som han skal hente ekstra fra næringslivet - Dette medfører at Stabæk kan satse like mye om ikke mer til neste år, og dermed beholde de spillerne som klubben ser som mest verdifulle. Kanskje noen kan selges - de unge talentene får flere muligheter til å vise seg på et høyere nivå en 2. divisjon. et naturlig steg på veien - Stabæk herjer i 1. divisjon og skaper samme type steming som Enga, Start og Aalesund har gjort tidligere i denne divisjon. Dette medfører at vi får en tilvekst i supporterskaren (igjen ref Enga). - Når vi rykker opp har vi flere supportere og et sterkere lag pga at unge talentene er modne til å slåss i TL (ikke det at Hauger, Markegård etc ikke er det allerede, men de vil være enda bedre da, tenker i første rekke på de som nå presterer godt i 2. divisjon) - Aalbu jobber videre med trylleformelen sin og skaper et vinnerlag, med de beste premisser og forutsetninger. - Ledelsen overrasker alle meget snart med å starte på ny stadion. Vi feirer opprykk evt. første seriekamp TL 2006 på fornebu jeg er optimist, og forhåpentligvis realist Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 30. September 2004 (endret) Del Skrevet 30. September 2004 (endret) Jeg har også tenkt på det scenarioet. Rykker vi ned må vi gjøre det beste ut av det. Vi kan faktisk tjene på det. Endret 30. September 2004 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 Er ikke dette utrolig svakt av ledelsen, klipper og limer inn fra stikka: - Etter treningen kom det en journalist fra VG bort og sa jeg hadde fått sparken. Det har ikke jeg hørt noe om, sa jeg. Men jeg begynte jo å lure, forteller Gaute Larsen. Da prøvde Larsen å få kontakt med Tom Schelvan og Jan-Erik Aalbu på telefon. Ingen av dem svarte. - Da ble jeg ganske forbannet, for jeg skjønte hvorfor de ikke tok telefonen. Og jeg la igjen en beskjed på svareren til Aalbu som ikke egner seg på trykk, sier Larsen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 hvis det stemmer burde både aalbu og tom få sparken :angry: gaute fortjener såpass med respekt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 Er ikke dette utrolig svakt av ledelsen, klipper og limer inn fra stikka: - Etter treningen kom det en journalist fra VG bort og sa jeg hadde fått sparken. Det har ikke jeg hørt noe om, sa jeg. Men jeg begynte jo å lure, forteller Gaute Larsen. Enig i at det er utrolig klønete hvis det viser seg å stemme, men overraskende er det vel dessverre ikke. Nok av eksempler på liknende tilfeller innen idretten. På den annen side hadde Gaute vel formelt sett ikke fått sparken ennå, så det som VG-journalisten sa kunne ergo ikke være sant. Det sto også at journalister hadde vært på hele Stabæk-ledelsen i ukevis angående Gautes fremtid, så se ikke bort fra at journalisten tok en spansk en overfor Gaute. Man kan til tider få inntrykk av at Vær Varsom-plakaten brukes som dopapir i enkelte redaksjoner, selv om de faktisk hadde rett her. Uansett tragisk at mennesker skal havne i situasjoner som Gaute gjorde, men noen vil vel hevde at det er blitt the name of the game. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 Foreslår at vi konser på kampene nå, og tar all den dritten der etter sesongslutt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 - Etter treningen kom det en journalist fra VG bort og sa jeg hadde fått sparken. Det har ikke jeg hørt noe om, sa jeg. Men jeg begynte jo å lure, forteller Gaute Larsen. Det forundrer meg ikke i det hele tatt. Noen høyt oppe i Stabæk-systemet har varslet VG. Til og med de hyggelige albanerne som klipper hekken min visste det før Gaute. Det er selvfølgelig jævlig dårlig gjort. Men på søndag kveld, mens jeg så på Robinson, gikk det opp for meg. Stabæk har en mulvarp i gruppa, som er der for å ødelegge for de andre og for å skaffe seg fordeler. En stund trodde jeg at det var Muri. Men nå er jeg jaggu ikke sikker lenger. På tirsdag ble to stemt hjem. Vi får se om det hjelper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 ha ha! Vi setter et filmteam på Stabæk Fotball, denne siste måneden. Det blir topp underholdning. Extreme makeover-Muldvarpen-Politiagentane-Nytt på Nytt-Football Factory-Barne TV og Sportsrevyen i ett! Det MÅ bli en suksess! Hvem tror du er muldvarpen. Send en SMS. Det koster bare 300.- RING TV3! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 Dette må vi lage en poll på. Forslag til hvem som bør være med der? Personlig tror jeg at noen i ledelsen har ringt hjem, fortalt det til kona, som fortalte det til naboen, som fortalte det til mannen, som fortalte det til sin kosovoalbanske venn som tipset hekkeklipperen til atleten som tipset vg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 La oss stemme INN spillere isteden for ut. Eller hva med å bytte ut ledere mot spillere. Ala Konebytte greiene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 30. September 2004 Del Skrevet 30. September 2004 jeg lurer på hvordan vi kan få flettet inn homsepatruljen i dette - mulig de nye draktene, fra trønderske Adidas til urbane Puma... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg