Gå til innhold

Anbefalte innlegg

37 minutter siden skrev Ace:

Hvis han ikke skulle til Enga etter sesongen hadde det ikke vært et problem. Men når det stilles spørsmål ved hvor fokuset hans er blir dette utrolig dumt.

Syns det er kritikkverdig at han fortsatt løper rundt i gangene, og at han drar på match for å se sin nye arbeidsgiver det burde være det siste han gjør her hos oss, adios! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev odd:

Apropos. Bruker vi fortsatt krefter på å trene opp Høgh, eller har han dratt for å hilse på Glimt for godt?

Han er vel vår spiller, så rehab gjøres nok. Men blir ikke første gang vi sender utrente partydansker til Bodø.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 minutter siden skrev yiddo:

Han er vel vår spiller, så rehab gjøres nok. Men blir ikke første gang vi sender utrente partydansker til Bodø.

Kan jo være i alles interesse at Glimt overtar ansvaret for han med en gang? De får han inn i treningsgruppa, blir kjent med han som person, det medisinske apparatet blir kjent med skaden hans osv. Ingen grunn til at han ikke kan begynne å trene med dem nå, vinduet regulerer bare at han ikke får spilt kamper før han kan registreres i januar. 

For vår del, hvis han uansett ikke blir aktuell denne sesongen, så slipper vi å bruke tid og krefter på han. Kanskje vi til og med kan dytte lønnskostnader over på Glimt (vil tro de er villige til å betale lønna hans for å få fordelene nevnt over). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

49 minutter siden skrev odd:

Kan jo være i alles interesse at Glimt overtar ansvaret for han med en gang? De får han inn i treningsgruppa, blir kjent med han som person, det medisinske apparatet blir kjent med skaden hans osv. Ingen grunn til at han ikke kan begynne å trene med dem nå, vinduet regulerer bare at han ikke får spilt kamper før han kan registreres i januar. 

For vår del, hvis han uansett ikke blir aktuell denne sesongen, så slipper vi å bruke tid og krefter på han. Kanskje vi til og med kan dytte lønnskostnader over på Glimt (vil tro de er villige til å betale lønna hans for å få fordelene nevnt over). 

Det er vel NAV som betaler lønna hans nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutter siden skrev archstanton:

Det er vel NAV som betaler lønna hans nå.

Utgangspunktet i arbeidslivet er at NAV dekker opp til 6G, som er ca 700.000. Jeg kan tenke meg at fotballspillere har kontrakter som dekker det NAV ikke betaler også? Om klubbene så har forsikringer videre vet jeg ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 timer siden skrev odd:

Utgangspunktet i arbeidslivet er at NAV dekker opp til 6G, som er ca 700.000. Jeg kan tenke meg at fotballspillere har kontrakter som dekker det NAV ikke betaler også? Om klubbene så har forsikringer videre vet jeg ikke.

Menne... om en person som går på NAV får bursdagspresang på Vipps så regnes det som inntekt og trekkes fra NAV-støtte. Kan man få både NAV-støtte og ekstralønn bare fordi man er fotballspiller? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 minutter siden skrev Posse:

Menne... om en person som går på NAV får bursdagspresang på Vipps så regnes det som inntekt og trekkes fra NAV-støtte. Kan man få både NAV-støtte og ekstralønn bare fordi man er fotballspiller? 

Du kan fint få sykepenger gjennom Nav og fortsatt beholde alt du får av andre inntekter. Det er folk på sosialtrygd som blir utsatt for det du beskriver. Det er noe helt annet enn sykepenger. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

24 minutter siden skrev Bebe:

Du kan fint få sykepenger gjennom Nav og fortsatt beholde alt du får av andre inntekter. Det er folk på sosialtrygd som blir utsatt for det du beskriver. Det er noe helt annet enn sykepenger. 

Ikke gi Posse noen ideer 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Latmann:

Ikke gi Posse noen ideer 

Det er fint mulig å få sykepenger fra NAV og produsere Stabæk-videoer mens man er syk. Bare for å gi Posse de riktige idéene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

50 minutter siden skrev blaasoldat:

Interessant lesing, ang at vi bruker Ia som konsulent! 

https://www.tv2.no/sport/forste-eksempelet-pa-omgaelse-av-regelverket/16247661/

TV2 liker å gå etter Stabæk? 

1. En tidligere Enga-kar og konkurrent av IA (antar jeg) er ute og mener at han "ikke har noe problem med Stabæk, IA eller det lovlige i dette", men mener det er et hull i regelverket.
  2. Stabæk påpeker at dette er en organiseringsform som ikke er uvanlig rundt i Europa (her kunne jo en god journalist ha fulgt opp og sjekket om dette er riktig eller ikke).
  3. Etter å ha skrevet langt om Stabæk som virker å ikke bryte noen regler, kommer de til at Brann har en agent fast ansatt. Som tydeligvis er ulovlig, i motsetning til innleie.
  4. På slutten toucher de innom at Steinfelds selskap på en eller annen måte fortsatt eksisterer, men med en leder som ikke har riktig lisens og som er veldig uklar på hva som faktisk skjer. Uten at de gidder å spørre mer om det.

Om dette faktisk er et hull eller bevisst forskjell gjenstår å se. Fotball er en sinnsykt stor industri der innleie av arbeidskraft er veldig vanlig. At FIFA ikke har tenkt på at agentselskap kan ha konsulentoppdrag? Jeg tviler...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev odd:

1. En tidligere Enga-kar og konkurrent av IA (antar jeg) er ute og mener at han "ikke har noe problem med Stabæk, IA eller det lovlige i dette", men mener det er et hull i regelverket.
  2. Stabæk påpeker at dette er en organiseringsform som ikke er uvanlig rundt i Europa (her kunne jo en god journalist ha fulgt opp og sjekket om dette er riktig eller ikke).
  3. Etter å ha skrevet langt om Stabæk som virker å ikke bryte noen regler, kommer de til at Brann har en agent fast ansatt. Som tydeligvis er ulovlig, i motsetning til innleie.
  4. På slutten toucher de innom at Steinfelds selskap på en eller annen måte fortsatt eksisterer, men med en leder som ikke har riktig lisens og som er veldig uklar på hva som faktisk skjer. Uten at de gidder å spørre mer om det.

Om dette faktisk er et hull eller bevisst forskjell gjenstår å se. Fotball er en sinnsykt stor industri der innleie av arbeidskraft er veldig vanlig. At FIFA ikke har tenkt på at agentselskap kan ha konsulentoppdrag? Jeg tviler...

Enig i at dette er tynt, men ad nr 3 og 4:
Han har sagt opp lisensen sin og solgt/selger seg ut av selskapet. Da er det innenfor regelverket.

"– Han har allerede solgt seg ut av agentselskapet og prosessen med å terminere FIFA-lisens er iverksatt.

På Fifas agentplattform står nå Steinfeld med deaktivert lisens."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19 minutter siden skrev boie:

På Fifas agentplattform står nå Steinfeld med deaktivert lisens."

Sånn for å forsvare innlegget mitt litt 🙂 Nederst i artikkelen:

Rettelser: Da denne saken ble publisert tirsdag morgen stod det at Steinfeld sin lisens var aktiv, dette ble endret i Fifas systemer etter at saken ble publisert. Steinfeld står nå med deaktivert lisens og saken ble endret 28.11 klokken 09.04.

Da de skrev og vinklet dette, trodde de han hadde aktiv lisens.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev odd:

Daniel, som er kompis av meg, solgte sine deler av selskapet tidligere iår, slik jeg har blitt forklart det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 minutter siden skrev Mike:

Totalrenovering må til. Jon og alle gutta. Få inn noen med kompetanse og erfaring

Ingen tvil over det. 2 nedrykk på 3 år. Det skandaløse Kjønø prosjektet og lot Bohinen få holde på alt for lenge i år. 

Noen/flere må gå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev stbS:

Ingen tvil over det. 2 nedrykk på 3 år. Det skandaløse Kjønø prosjektet og lot Bohinen få holde på alt for lenge i år. 

Noen/flere må gå. 

Blir vel prosjekt Michael Bradley i OBOS. Skeptisk til dette. Få inn en Fagermo eller Rekdal så er opprykket i boks. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Styret og ledelsen i Stabæk Fotball Herrer
  • Opprett ny...