fexter 4 398 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 Takk for innsatsen Jon og lykke til videre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Desember 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Desember 2023 Det virker som det er noe Jon har planlagt en stund, så da har de kanskje kommet litt på vei i å tenke etterfølge også. Her er noen navn som på ingen måte er seriøst ment 🙂 Øystein Olsen. 71 år er 10 år yngre enn presidenten i USA. Hva gjør han egentlig borte på setet sitt? Jens Stoltenberg. Får jo uansett ikke den sentralbanksjefjobben når han kommer hjem. Jan Åge Fjørtoft. Profesjonell fotballmann i flere tiår. Sterke bånd til klubben. Sindre Finnes. Har bygget seg opp erfaring i hurtige transaksjoner, og vil sånn sett kanskje klare å holde følge med IA i rollen som sportssjef IA Olsen himself. (Utgår, da vi tross alt ikke ønsker at Ringo skal få infarkt.) Erik Espeseth. Lang erfaring som daglig leder i Eliteserien. Sikkert interessert i en ny jobb? Daniel Nannskog. Vil fokusere på damelaget også. Jesper Mathiesen. Fotballekspert med forretningsteft. Joacim Jonsson. Klar for steget helt til topps etter suksessen i Enga. Kristian Bernt Torgersen. 1 år på NHH må da være nok til å kunne ta over som daglig leder i en liten fotballklubb? Tommy Stenersen. Har jobbet i bank, så må være kvalifisert. 34 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Robinho 1 150 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Desember 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Desember 2023 Takk for enorm innsats, Jon! Og takk for det gode arbeidet og samarbeidet på stadionprosjektet. Vi ses på Nadderud til våren. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 20 minutter siden skrev fexter: Takk for innsatsen Jon og lykke til videre. Send han heller en Mail! Ikke lenge siden han skrev i en Mail til meg at han kuttet ut Forum for lenge siden pga av alle personangrepene på ledelsen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 266 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 33 minutter siden skrev odd: Det virker som det er noe Jon har planlagt en stund, så da har de kanskje kommet litt på vei i å tenke etterfølge også. Her er noen navn som på ingen måte er seriøst ment 🙂 Øystein Olsen. 71 år er 10 år yngre enn presidenten i USA. Hva gjør han egentlig borte på setet sitt? Jens Stoltenberg. Får jo uansett ikke den sentralbanksjefjobben når han kommer hjem. Jan Åge Fjørtoft. Profesjonell fotballmann i flere tiår. Sterke bånd til klubben. Sindre Finnes. Har bygget seg opp erfaring i hurtige transaksjoner, og vil sånn sett kanskje klare å holde følge med IA i rollen som sportssjef IA Olsen himself. (Utgår, da vi tross alt ikke ønsker at Ringo skal få infarkt.) Erik Espeseth. Lang erfaring som daglig leder i Eliteserien. Sikkert interessert i en ny jobb? Daniel Nannskog. Vil fokusere på damelaget også. Jesper Mathiesen. Fotballekspert med forretningsteft. Joacim Jonsson. Klar for steget helt til topps etter suksessen i Enga. Kristian Bernt Torgersen. 1 år på NHH må da være nok til å kunne ta over som daglig leder i en liten fotballklubb? Tommy Stenersen. Har jobbet i bank, så må være kvalifisert. Du glemte Marius Skjelbæk. Marius har null relevant erfaring, men kan imitere alle stemmene til de som har nettopp erfaringen. Calle Norén som Daglig Leder?! Jeg sier ja. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 Du skal ha for den jobben du har gjort vedr. Nye Nadderud. Godt jobbet! Når det gjelder ny daglig leder må vel tidligere frivillig i Stabæk, hr. Erik Espeseth være en utmerket mann for den stillingen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 2 minutter siden skrev guttensindet: Du skal ha for den jobben du har gjort vedr. Nye Nadderud. Godt jobbet! Når det gjelder ny daglig leder må vel tidligere frivillig i Stabæk, hr. Erik Espeseth være en utmerket mann for den stillingen? Siden de virket så ekstremt fornøyde med han i Vålerenga, tenker du? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 2 minutter siden skrev Torres: Siden de virket så ekstremt fornøyde med han i Vålerenga, tenker du? Tja, sitter du i samme stilling i 6-7 år i Enga, så har han vel ikke gjort seg helt bort. Vet ikke om han sluttet eller ble bedt om å slutte, men han har i alle fall bakgrunn til å gjøre jobben i Stabæk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 Espeseth ?? Ser? Nei nei nei!!! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 1 minutt siden skrev nichb: Espeseth ?? Ser? Nei nei nei!!! Neivel! Og begrunnelsen er? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 266 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 2 minutter siden skrev guttensindet: Tja, sitter du i samme stilling i 6-7 år i Enga, så har han vel ikke gjort seg helt bort. Vet ikke om han sluttet eller ble bedt om å slutte, men han har i alle fall bakgrunn til å gjøre jobben i Stabæk. Mye greier med Espeseth. Trenger ikke søke veldig langt på twitter for å finne mer eller mindre oppegående folk som peker på hvorfor han er/var mislikt blant enga-fansen. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 7 minutter siden skrev guttensindet: Neivel! Og begrunnelsen er? Les litt over feks, jeg mener og tror vi trenger en som samler klubben og ikke splitter den…en mer lokal og Blaa håper jeg på. Espeseth er like «Blaa« som Aalbu familien.. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 14 minutter siden skrev Styrmann: Mye greier med Espeseth. Trenger ikke søke veldig langt på twitter for å finne mer eller mindre oppegående folk som peker på hvorfor han er/var mislikt blant enga-fansen. OK, dette visste jeg ikke. Case closed! Har lest hva Rostvåg skriver og hvis halvparten av dette er sant må jeg si at jeg er mer enn overraskert over at en slik person kan sitte i over 7 år i stillingen. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 1 minutt siden skrev guttensindet: OK, dette visste jeg ikke. Har lest hva Rostvåg skriver og hvis halvparten av dette er sant må jeg si at jeg er mer enn overraskert over at en slik person kan sitte i over 7 år i stillingen. Det kommer ofte ann på hvem som har ansvaret for eventuell sparking. Er vel aset som ansetter og sparker daglig leder…og hvem bestemmer i aset i vif? Mr Trøim som har gitt vif over 100 mill i gjeld til eget selskap i skatteparadis..Jeg orker ikke sånne maktfolk inn iklubben as…hadde resten av klubben bestemt så hadde han nok ikke sittet 7 år…. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 266 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 2 timer siden skrev nichb: Det kommer ofte ann på hvem som har ansvaret for eventuell sparking. Er vel aset som ansetter og sparker daglig leder…og hvem bestemmer i aset i vif? Mr Trøim som har gitt vif over 100 mill i gjeld til eget selskap i skatteparadis..Jeg orker ikke sånne maktfolk inn iklubben as…hadde resten av klubben bestemt så hadde han nok ikke sittet 7 år…. Stemmer. I kontrakten mellom om VIF Fotball og VIF Fotball AS så er det AS’et som ansetter DL og lønner administrasjonen. Så EE var trygg så lenge Trøim gav faen i hva fansen deres mente. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 602 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 5 timer siden skrev odd: Det virker som det er noe Jon har planlagt en stund, så da har de kanskje kommet litt på vei i å tenke etterfølge også. Her er noen navn som på ingen måte er seriøst ment 🙂 Øystein Olsen. 71 år er 10 år yngre enn presidenten i USA. Hva gjør han egentlig borte på setet sitt? Jens Stoltenberg. Får jo uansett ikke den sentralbanksjefjobben når han kommer hjem. Jan Åge Fjørtoft. Profesjonell fotballmann i flere tiår. Sterke bånd til klubben. Sindre Finnes. Har bygget seg opp erfaring i hurtige transaksjoner, og vil sånn sett kanskje klare å holde følge med IA i rollen som sportssjef IA Olsen himself. (Utgår, da vi tross alt ikke ønsker at Ringo skal få infarkt.) Erik Espeseth. Lang erfaring som daglig leder i Eliteserien. Sikkert interessert i en ny jobb? Daniel Nannskog. Vil fokusere på damelaget også. Jesper Mathiesen. Fotballekspert med forretningsteft. Joacim Jonsson. Klar for steget helt til topps etter suksessen i Enga. Kristian Bernt Torgersen. 1 år på NHH må da være nok til å kunne ta over som daglig leder i en liten fotballklubb? Tommy Stenersen. Har jobbet i bank, så må være kvalifisert. Selv om dette ikke var seriøst ment var det tre stk jeg kunne tenkt meg i en rolle i klubben. Dog nødvendigvis ikke som daglig leder. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 6 minutter siden skrev sexxes: Selv om dette ikke var seriøst ment var det tre stk jeg kunne tenkt meg i en rolle i klubben. Dog nødvendigvis ikke som daglig leder. Nannskog, Bernt og Steners? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 602 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 8 minutter siden skrev Ace: Nannskog, Bernt og Steners? Foretrekker å ikke svare, men har sett verre gjetting. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kardelj 14 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 23 minutter siden skrev sexxes: Selv om dette ikke var seriøst ment var det tre stk jeg kunne tenkt meg i en rolle i klubben. Dog nødvendigvis ikke som daglig leder. Med Jens Stoltenberg vil klubben få positiv medieomtale, uansett hva vi måtte gjøre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa_Ottz 89 Del Skrevet 5. Desember 2023 Del Skrevet 5. Desember 2023 Bjarmann inn som daglig leder. Evt Bohinen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 Morten Skjønsberg bør være kvalifisert. Jobbet tross alt med Ødegaard og Haaland. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 845 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 Hva med Jostein Flo som sporslig leder? Godset har åpenbart gjort mye riktig, selv om de også har hatt store utfordringer de siste årene på flere områder (intern uro, treneravgang mm). 17 år på rad i eliteserien er sterkt, ressursmessig er de ganske sammenlignbare med oss. Han var jo dessuten lei og trakk seg for en sesong eller to siden, men lot seg overtale til å bli og det ser jo ut til funke bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 Hva med å først finne ut hvor vi skal, før vi ansetter noen til å ta oss dit? Det er lurt i de aller fleste tilfeller. Også ved rekruttering av trener/spillere. Den motsatte metoden er å gå etter navn man har hørt om før, og be dem om å ta oss dit de vil. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 Skulle gjerne sett vi ansatte daglig leder før sportsjef for så trener….er redd vi starter i motsatt ende nå.. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 Spørsmålet er om trenger sportssjef om Bob velger å bli. Han lar seg uansett ikke styre. Da er det kanskje like greit å kalle det en managerrolle? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 21 minutter siden skrev nichb: Skulle gjerne sett vi ansatte daglig leder før sportsjef for så trener….er redd vi starter i motsatt ende nå.. Enten får vi Bob nå eller så er det naturlig å starte med rekkefølgen du nevner. Dvs. at ingen av disse retningene er feil? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 Hvis Bob og Michael blir har vi i praksis økt kapasiteten til Bob. Da er det naturlig at han holder i noen oppgaver som ville falt på Bjarmann. Når det er sagt. Hvilke oppgaver har sportssjefen utover å være sjefen til treneren? Vi har den berømmelige sportsplanen. Ansvar for koblingen mot Akademiet. Ansette trener. Altså generelt å ha tanker om hvordan vi skal spille fotball. Samme person er også ansvarlig for logistikk. Dette er igjen flerdelt: Vi har tilknyttete speidere. Vi har agenter vi trolig kjenner bedre enn andre. Vi har innkommende forespørsler med tilgjengelige spillere. Og vi har det å holde oversikt over hvem som til en hver tid er tilgjengelige i verden. Motsatt vei er det både å ta seg av forespørsler om våre spillere, men også å posisjonere spillere vi vil ha ut. Når sportssjef, speidere og trenere er enige, kommer det et veldig viktig punkt: evne til å forhandle og prioritere pengebruk. Det siste punktet gjelder også ved kontraktsfornyelser og generelt man management sammen med treneren. — Er dette virkelig samme person? Med noen kjente personer ville jeg gjerne hatt Bob og Ordinas ansvarlig for sportsplan og å finne ut hvordan vi skal fremstå. Men jeg ville på ingen måte tro det er riktig å bruke dem til å håndtere agenter og forhandle kontrakter og overgangssummer. Jeg kunne tenkt meg en setup med Bob som engelsk manager med overordnet ansvar og rapportering til styret. Michael og Karadas som hovedtrenere på feltet og person X som managerens «executive» på overgangsmarkedet. Den personen kan være IA. Mye av kritikken mot han går på typer han har hentet. I et oppsett der han rapporterer til Bob og har ansvaret for å finne akkurat det som bestilles og forhandle gode avtaler vil de elementene fjernes. Så legger vi til Finstad som administrativ leder for å organisere treningsleire osv. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 635 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 22 minutter siden skrev odd:. Den personen kan være IA. Mye av kritikken mot han går på typer han har hentet. I et oppsett der han rapporterer til Bob og har ansvaret for å finne akkurat det som bestilles og forhandle gode avtaler vil de elementene fjernes. Så legger vi til Finstad som administrativ leder for å organisere treningsleire osv. Problemet med IA er vel kanskje enda mer «forhandle frem gode avtaler»-delen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 Og det moralske kompasset.. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 1 time siden skrev Sindre: Problemet med IA er vel kanskje enda mer «forhandle frem gode avtaler»-delen? Eller hvem avtalen skal være god for. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå