@ringo 22 148 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 Et annet problem med IA slik jeg ser det er evnen til å bedømme ferdigheter og potensial. Det har vært jevnt over for dårlig kvalitet på signeringene hans. Michael Bradley har bygget opp en betydelig formue gjennom en lang karriære. Om han skal bosette seg i norge må han betale formuesskatt (kan gjelde Bob og) - det kommer til å koste han flere millioner i året. Han kommer ikke tilbake. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 6. Desember 2023 Del Skrevet 6. Desember 2023 32 minutter siden skrev @ringo: Michael Bradley har bygget opp en betydelig formue gjennom en lang karriære. Om han skal bosette seg i norge må han betale formuesskatt (kan gjelde Bob og) - det kommer til å koste han flere millioner i året. Han kommer ikke tilbake. Det spørs helt hvor man plasserer formuen det. Skatteparadis, overføre verdier til andre familiemedlemmer osv… men skjønner hva du mener, jeg hadde ikke risikert det for å bli utdannet trener…da hadde jeg valgt et annet sted for utdannelsen si.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 266 Del Skrevet 7. Desember 2023 Del Skrevet 7. Desember 2023 22 timer siden skrev nichb: Det spørs helt hvor man plasserer formuen det. Skatteparadis, overføre verdier til andre familiemedlemmer osv… men skjønner hva du mener, jeg hadde ikke risikert det for å bli utdannet trener…da hadde jeg valgt et annet sted for utdannelsen si.. Må han skatte av formue hvor 100% er opptjent utenfor Norge? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperDungeonMaster 2 093 Del Skrevet 7. Desember 2023 Del Skrevet 7. Desember 2023 Slik jeg skjønner det, må du, dersom du er skattemessig bosatt i Norge, som utgangspunkt skatte av formue selv om den befinner seg i utlandet. Men dette kan variere alt ettersom hvilke skatteavtaler Norge har med det aktuelle tredjelandet. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperDungeonMaster 2 093 Del Skrevet 7. Desember 2023 Del Skrevet 7. Desember 2023 Men hey, en postkasse på Bermuda er kanskje også et alternativ. Men det er vel ganske dyrt å sette opp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 7. Desember 2023 Del Skrevet 7. Desember 2023 På 6.12.2023 den 11.29 skrev mbh: Hva med å først finne ut hvor vi skal, før vi ansetter noen til å ta oss dit? Det er lurt i de aller fleste tilfeller. Også ved rekruttering av trener/spillere. Den motsatte metoden er å gå etter navn man har hørt om før, og be dem om å ta oss dit de vil. Dette. Jeg opplever at klubben står i en identitetskrise der det de siste årene ikke har vært verken fugl eller fisk, og man har gått for kortsiktig brannslukking i den tro at når vi får nytt stadion vi alt løse seg. De rette folkene er nødt å definere hvem og hva Stabæk egentlig skal være, og så ansette en DL som passer det. Jeg håper inderlig at man ikke går for et kjent navn med den begrunnelsen at "det fungerte jo så bra i <klubb>". 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 7. Desember 2023 Del Skrevet 7. Desember 2023 43 minutter siden skrev SuperDungeonMaster: Men hey, en postkasse på Bermuda er kanskje også et alternativ. IA, er det deg? Men mer seriøst. Ja, flytter man til Norge blir man skattemessig bosatt når man er her mer 183 dager i løpet av 12 måneder. (Eller 270 i løpet av tre år, så ikke mulig å være her i deler av sesongen og på La Manga om vinteren.) Skatteavtaler kan regulere dette annerledes. Noen har klaget på fotballkunnskaper i styret. Men er det noen som tviler på at de har kompetanse på internasjonal skatterett? 🙂 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 7. Desember 2023 Del Skrevet 7. Desember 2023 1 time siden skrev Styrmann: Må han skatte av formue hvor 100% er opptjent utenfor Norge? Ikke hvis pengene er tjent på narkotika, men ellers må man det. Det er bare å spørre Nicolay Tangen (om den delen som ikke dreier seg om inntekter fra narkotikasalg). 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 7. Desember 2023 Del Skrevet 7. Desember 2023 Som @SuperDungeonMaster og @odd skriver kan skatteavtaler regulere dette annerledes. Og det ser ut til at skatteavtalen mellom Norge og USA nettopp gjør at man ikke trenger å betale norsk skatt for formue opptjent i USA. Sitat fra Skatteetaten.no: USA: Formue og inntekt skal ikke skattlegges i Norge. Det gis ikke fullt fradrag for gjeld og gjeldsrenter Før noen spør, inntekt i denne sammenhengen dreier seg om inntekt fra formue (f.eks. utleie av eiendom). Også vil jeg tro at det er annerledes for norske statsborgere (f.eks. Nicolai Tangen). Håper og forventer at klubben har hjulpet Bob og Michael med å sjekke opp dette ordentlig, hvis det kan påvirke avgjørelsen deres. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 287 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Desember 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Desember 2023 1 time siden skrev Jan Fredrik: Som @SuperDungeonMaster og @odd skriver kan skatteavtaler regulere dette annerledes. Og det ser ut til at skatteavtalen mellom Norge og USA nettopp gjør at man ikke trenger å betale norsk skatt for formue opptjent i USA. Sitat fra Skatteetaten.no: USA: Formue og inntekt skal ikke skattlegges i Norge. Det gis ikke fullt fradrag for gjeld og gjeldsrenter Før noen spør, inntekt i denne sammenhengen dreier seg om inntekt fra formue (f.eks. utleie av eiendom). Også vil jeg tro at det er annerledes for norske statsborgere (f.eks. Nicolai Tangen). Håper og forventer at klubben har hjulpet Bob og Michael med å sjekke opp dette ordentlig, hvis det kan påvirke avgjørelsen deres. Vi er Stabæk fra Bærum, om noen skulle være i tvil. Klubben der formueskatt debatteres på supporterforumet. Nydelig 😆 57 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet 8. Desember 2023 Del Skrevet 8. Desember 2023 Stillingen til daglig leder ute på Finn https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=331758812 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 12. Desember 2023 Del Skrevet 12. Desember 2023 Alternativ til ny sportssjef ( eller trener hvis Bob drar) https://www.fkh.no Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 346 Del Skrevet 13. Desember 2023 Del Skrevet 13. Desember 2023 Drømmescenario: Bob med Michael og Azar som ass. Trenere. Toni Ordinas som sportslig leder En blaa lederutdannet person med peiling på fotball, helst tidligere utøver. om Bob skulle bli for vanskelig hadde Michelsen med Azar som ass vært gull 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 346 Del Skrevet 13. Desember 2023 Del Skrevet 13. Desember 2023 14 minutter siden skrev Blaakækse: Drømmescenario: Bob med Michael og Azar som ass. Trenere. Toni Ordinas som sportslig leder En blaa lederutdannet person med peiling på fotball, helst tidligere utøver. om Bob skulle bli for vanskelig hadde Michelsen med Azar som ass vært gull Tom Stenvoll. Lokal mann, elsket av lokalsamfunnet og erfaring med å drive bedrift. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 13. Desember 2023 Del Skrevet 13. Desember 2023 1 time siden skrev Blaakækse: Tom Stenvoll. Lokal mann, elsket av lokalsamfunnet og erfaring med å drive bedrift. Integrert lokal kanskje? Men Andenes er ikke helt lokalt... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 346 Del Skrevet 13. Desember 2023 Del Skrevet 13. Desember 2023 er det noen som vet hva Tor-Kristian Karlsen driver med om dagen? Mer fotballkyndig og erfaren sportsdirektør i Norge skal man lete godt etter Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 346 Del Skrevet 13. Desember 2023 Del Skrevet 13. Desember 2023 Ser jo at han har en slags skribent-rolle i ESPN, men må da klø litt etter å komme seg ut i felt igjen. Både som daglig leder og sportslig leder er han soleklart kvalifisert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristh0707 1 389 Del Skrevet 14. Desember 2023 Del Skrevet 14. Desember 2023 1 time siden skrev Blaakækse: er det noen som vet hva Tor-Kristian Karlsen driver med om dagen? Mer fotballkyndig og erfaren sportsdirektør i Norge skal man lete godt etter Godt spørsmål. TKK ville vært helt enormt. Vet at han har vært på jobb i Georgia i noen perioder i år, så sikkert jobbet litt som speider for europeiske klubber. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joffen 954 Del Skrevet 14. Desember 2023 Del Skrevet 14. Desember 2023 Har han hatt vært noe sted det har gått bra de siste 10 årene? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 14. Desember 2023 Del Skrevet 14. Desember 2023 Nei, han er kjent for å være meget vrien å jobbe sammen med. Men klart, man skal ikke undervurdere en klubb som tross alt klarte å ansette Bård Wiggne sin evne til å gjøre dårlige beslutninger.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 266 Del Skrevet 14. Desember 2023 Del Skrevet 14. Desember 2023 9 timer siden skrev kristh0707: Godt spørsmål. TKK ville vært helt enormt. Vet at han har vært på jobb i Georgia i noen perioder i år, så sikkert jobbet litt som speider for europeiske klubber. Mener han har hatt div speideroppdrag ja. Hyggelig fyr å ta en øl med. Kan ikke ha vært lett å prøve å rette opp Start skuta heller. For et surr det var og er der nede. Han snakker om en del av det i Fotballklubben til Schau og Aune her: https://open.spotify.com/episode/3o7njDXBn2QH6k8lGIJ5X2?si=c75dcb1f677c4639 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 14. Desember 2023 Del Skrevet 14. Desember 2023 Jeg forstår ikke at hverken trenere eller spillere ønsker å gå til en klubb hvor det er så mye rot som i Start. Da ville jeg, uten tvil, heller ha valgt Stabæk. Vi er tross alt bare på vår 9. trener og 3. nedrykk siden 2012/2013. For tiden mangler vi det meste. Hva kan være mere spennende for folk med både kvalifikasjoner og ambisjoner? 😊 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 266 Del Skrevet 14. Desember 2023 Del Skrevet 14. Desember 2023 28 minutter siden skrev mbh: Jeg forstår ikke at hverken trenere eller spillere ønsker å gå til en klubb hvor det er så mye rot som i Start. Da ville jeg, uten tvil, heller ha valgt Stabæk. Vi er tross alt bare på vår 9. trener og 3. nedrykk siden 2012/2013. For tiden mangler vi det meste. Hva kan være mere spennende for folk med både kvalifikasjoner og ambisjoner? 😊 Start burde skifte navn. IK Hold our Beer ville vært mer passende. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 413 Del Skrevet 14. Desember 2023 Del Skrevet 14. Desember 2023 27 minutter siden skrev mbh: Jeg forstår ikke at hverken trenere eller spillere ønsker å gå til en klubb hvor det er så mye rot som i Start. Da ville jeg, uten tvil, heller ha valgt Stabæk. Vi er tross alt bare på vår 9. trener og 3. nedrykk siden 2012/2013. For tiden mangler vi det meste. Hva kan være mere spennende for folk med både kvalifikasjoner og ambisjoner? 😊 Vi mangler det meste. MEN; vi har Rasmus Eggen Vinge og en haug med utestående videresalgsklausuler. Det er en god start (no pun etc etc). 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 14. Desember 2023 Del Skrevet 14. Desember 2023 10 minutter siden skrev yiddo: Vi mangler det meste. MEN; vi har Rasmus Eggen Vinge og en haug med utestående videresalgsklausuler. Det er en god start (no pun etc etc). Vel og bra, MEN vi skulle jo gjerne hatt et slagkraftig lag å heie på også. Vi holder riktignok til i Bærum, men det er uansett ikke like gøy å drikke øl og lese regnskap. P.s. Vinge er topp, men blir vel snart overført til finansregnskapet, han også. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet 14. Desember 2023 Del Skrevet 14. Desember 2023 5 hours ago, @ringo said: Nei, han er kjent for å være meget vrien å jobbe sammen med. Men klart, man skal ikke undervurdere en klubb som tross alt klarte å ansette Bård Wiggne sin evne til å gjøre dårlige beslutninger.... Hvis man ser på jobbene han har hatt som sportssjef eller lignende er det ikke veldig tillitsvekkende, nei: I Fredrikstad var han ansatt fra 1. november 2008 til han trakk seg 22. januar 2009, i Monaco fra 12. mars 2012 til januar 2013, i Maccabi Haifa fra mai 2016 til mai 2017 og til sist i Start fra august 2017 til desember 2019. Han har flytt bemerkelsesverdig lenge på at han var en del av speiderapparatet til Bayer Leverkusen da de hentet Lúcio, det skal han ha. For øvrig har han gitt et heller dårlig inntrykk. IAO og TKK ville blitt litt av et tospann... 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaa4alltid 38 Del Skrevet 18. Desember 2023 Del Skrevet 18. Desember 2023 På 13.12.2023 den 18.20 skrev Blaakækse: Drømmescenario: Bob med Michael og Azar som ass. Trenere. Toni Ordinas som sportslig leder En blaa lederutdannet person med peiling på fotball, helst tidligere utøver. om Bob skulle bli for vanskelig hadde Michelsen med Azar som ass vært gull Du nevner: En blaa lederutdannet person med peiling på fotball, helst tidligere utøver. Disse har vi flere av innad i klubben allerede, som tilogmed også innehar meget god kompetanse på økonomi samt mye rundt lover og regler. Kan hende vi ikke trenger å gå utenfor klubben for å finne en ny leder. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Desember 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Desember 2023 Har vært nevnt i en annen tråd, men føler for å gi litt kudos til Espen Moe og co for å ha landet forlengelsen med The Bradleys - imponerende og vanvittig gledelig! 33 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 20. Desember 2023 Del Skrevet 20. Desember 2023 Har en følelse av at en av de gamle gutta har vært helt sentral i å få Bob til å bli: Knut Harlem 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 Jeg stusser egentlig litt over sammensetningen av personligheter i den nye ledelsen. Wangberg virker som en flott type! Thomas Finstad fremstår ikke som noen stor leder i intervjuene, men har sannsynligvis mer pondus enn jeg har fått med meg. IAO trodde jeg vi kjente fra før. Noen må tydeligvis kjenne ham bedre enn andre. Jeg håper den nye organiseringen fører oss fremover, og ikke bare blir "flere kokker, mere etc.". Det virker som vi vil få et utpreget Bob Bradley -show fremover. Ingen av de ovennevnte har autoritet til å overprøve ham. Tror jeg. Da har vi en klubb som i praksis er styrt av et aksjeselskap, og en sportslig avdeling som i praksis er styrt av treneren. Jeg skal like å se den nye daglige lederen som enkelt finner sine naturlige plass i denne gjengen. Så er det bare å håpe at klubben sitter styrket igjen når denne Bradley-perioden en gang er over. Som Alltid. Det blir Uansett gøy å prøve noe nytt. God Jul! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå