Gå til innhold

Anbefalte innlegg

13 minutter siden skrev mbh:

Jeg stusser egentlig litt over sammensetningen av personligheter i den nye ledelsen.

Wangberg virker som en flott type!

Thomas Finstad fremstår ikke som noen stor leder i intervjuene, men har sannsynligvis mer pondus enn jeg har fått med meg.

IAO trodde jeg vi kjente fra før. Noen må tydeligvis kjenne ham bedre enn andre.

Jeg håper den nye organiseringen fører oss fremover, og ikke bare blir "flere kokker, mere etc.".

Det virker som vi vil få et utpreget Bob Bradley -show fremover. Ingen av de ovennevnte har autoritet til å overprøve ham. Tror jeg.

Da har vi en klubb som i praksis er styrt av et aksjeselskap, og en sportslig avdeling som i praksis er styrt av treneren.

Jeg skal like å se den nye daglige lederen som enkelt finner sine naturlige plass i denne gjengen.

Så er det bare å håpe at klubben sitter styrket igjen når denne Bradley-perioden en gang er over.

Som Alltid. Det blir Uansett gøy å prøve noe nytt.

God Jul!

Mange gode spørsmål - Det er ihvertfall sant at den lederen som skal be Bob skjerpe seg om vi ligger utenfor opprykkskvalikk i september skal være både tøff og faglig sterk. Det er også sikkert at vi ikke blir mindre trenerstyrt den nærmeste tida.

Men kanskje derfor er Wangberg rollen ekstra interessant. Da kan vi kanskje jobbe parallellt med et helhetlig fundament ved siden av og sammen med team USA.

IAs tilknytning er bare bortkastede ressurser, men i det minste så ble han ikke ansatt i sin gamle rolle.

Som sagt tidligere så synes jeg ikke Finstad gjør seg bort - han bør kunne litt fotball og mye Stabæk.

2 av 3 er ikke så gæli - vi kunne ha endt opp MYE værre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 minutter siden skrev kuk:

Tja - uenig.

"Leder" kan være så mangt og det finnes mange varianter av gode ledere. Finstad har lederkvaliteter ved sin omgjengelige og litt "runde" væremåte. 

Jeg er VELDIG glad for at den nye sportslige lederen ikke er samme type leder og autoritet som Bob - da hadde det luktet konflikter lang vei. At vi får satt sammen en ledergruppe med ulike lederkvaliteter er absolutt en fordel så lenge de er på samme bølgelengde sportslig.

Rund og omgjengelig har jeg aldri sett som krav i en stillingsannonse for en leder. Hvilke steder tenker du at dette vil være en fordel (bortsett fra hos oss)? Jeg kommer i farten bare på barnehage eller en tilrettelagt arbeidsplass.

Uten at jeg vet om rund (og/eller omgjengelig) er en karakteristikk som passer for Finstad, så er min erfaring at det kan være vanskelig å forholde seg til "runde" folk. Tydelige ledere er, etter min erfaring, å foretrekke.

MItt hovedpoeng var uansett at nå får Bob Bradley all makt. Det er kanskje like greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

23 minutter siden skrev mbh:

Rund og omgjengelig har jeg aldri sett som krav i en stillingsannonse for en leder. Hvilke steder tenker du at dette vil være en fordel (bortsett fra hos oss)? Jeg kommer i farten bare på barnehage eller en tilrettelagt arbeidsplass.

Uten at jeg vet om rund (og/eller omgjengelig) er en karakteristikk som passer for Finstad, så er min erfaring at det kan være vanskelig å forholde seg til "runde" folk. Tydelige ledere er, etter min erfaring, å foretrekke.

MItt hovedpoeng var uansett at nå får Bob Bradley all makt. Det er kanskje like greit.

Litt overraskende at de ikke ville ha nye impulser til et nedrykket lag. Men nå blir BB både sportsdirektør og hovedtrener da

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40 minutter siden skrev mbh:

Gode ledere finnes i svært mange varianter. Min erfaring er at sammensetning av personer er essensielt.

En leder kan fint være  både rund i kantene, lyttende og samtidig tydelig på hva man forventer av de rundt seg. 

Man kan ikke ha 3 stk Bob. Når vi har valgt å gå for Bob som trener, så forplikter det, og som du sier så betyr denne sammensetningen at Bob kommer til å være hovedpersonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er mer optimistisk enn på lenge. Folkens JEG ER OPTIMIST. Da kan det ikke gå galt. 

Skal dog sies at jeg trodde ikke vi skulle rykke ned tidlig i sesongen heller, men forstod tidlig i den lange rekken uten seier, at det ville ende med nedrykk. Spesielt etter Sandefjord kampen i Sandefjord. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev arni:

Det å indikere @yiddo at Bjarmann ikke jobbet helhjertet for Stabæk faller på sin egen urimelighet!

Vi er der ja. Jeg skriver at han er glad i LSK. Tipper han svarer det samme om du spør han. Har ved flere anledninger rost Bjarmann for jobben han gjorde. Og nå er jeg glad Finstad skal få gjøre jobben videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 minutter siden skrev yiddo:

Vi er der ja. Jeg skriver at han er glad i LSK. Tipper han svarer det samme om du spør han. Har ved flere anledninger rost Bjarmann for jobben han gjorde. Og nå er jeg glad Finstad skal få gjøre jobben videre.

Teksta med Bjarmann denne uka og ingen tvil om at disse åra har betydd mye for han. Blir mer BBking som overtar Bjarmanns rolle. God Jul!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får i alle fall en ledelse som er Blaa innerst til ytterst. Lojale folk med Blaatt hjerte vil bety at alle ønsker det beste for klubben. BB har vært og er superklar for å jobbe sammen med Stabæk Support. Han nevner dette i nær sagt alle intervju. Klubben og supporterne er en viktig del av BBs retur til Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Snillismen med Loberto synes grenseløs, den lange nedturen ifjor startet vel da Hugo ble erstattet av Loberto

Lenke til innlegg
Del på andre sider

47 minutter siden skrev Jan Fredrik:

Har vi tre assistenttrenere nå?

"Trenerteam" er vel begrepet om dagen. Med mer og mer analyse av både kamper og treningsdata gir det jo en viss mening i at vi har flere involvert rundt A-laget. Og vi kan nok være ganske sikre på at det ikke er noe spørsmål om hvem som er Sjef i det teamet...

Helt siden Jallands tid har det jo vært en viss stemning for å skylde på assistenttreneren. Nå kan jo alle ha hver sin favoritt å skyld på 🙂 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

46 minutter siden skrev StabækMykle:

Overrasket over at Loberto får fortsette 

Fordi at noen på forumet ikke liker han eller andre grunner?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

43 minutter siden skrev odd:

"Trenerteam" er vel begrepet om dagen. Med mer og mer analyse av både kamper og treningsdata gir det jo en viss mening i at vi har flere involvert rundt A-laget. Og vi kan nok være ganske sikre på at det ikke er noe spørsmål om hvem som er Sjef i det teamet...

Helt siden Jallands tid har det jo vært en viss stemning for å skylde på assistenttreneren. Nå kan jo alle ha hver sin favoritt å skyld på 🙂 

Kan vi fortsatt skylde på Jalland?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at Larsen får fortsette. Nusa har blant annet hyllet han. Veldig spent på hvilke talentet som kommer opp gjennom Larsen det neste året(ene). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Kan vi fortsatt skylde på Jalland?

Skulle tro det? Mulig han er foreldet, med Wiggen er garantert fortsatt aktuell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor dette passer.

Det har blitt etterlyst mer kommunikasjon, sånn generelt. Basert på flytting av spillertråder har klubben hatt et møte med styret i Support for å informere. Jeg antar at litt av hensikten er at ikke alt skal ut offentlig. Så er det likevel en del ting de har sagt som tydeligvis kan slippes litt her og der.

Hva er grunnen til at ikke det som kan deles fra dette møtet deles direkte, fremfor at noen sitter og holder igjen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

43 minutter siden skrev odd:

Det har blitt etterlyst mer kommunikasjon, sånn generelt. Basert på flytting av spillertråder har klubben hatt et møte med styret i Support for å informere. Jeg antar at litt av hensikten er at ikke alt skal ut offentlig. Så er det likevel en del ting de har sagt som tydeligvis kan slippes litt her og der.

Hva er grunnen til at ikke det som kan deles fra dette møtet deles direkte, fremfor at noen sitter og holder igjen?

Kommer en sak på dette fra klubben når ting er 100% avklart 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 timer siden skrev odd:

Helt enig!

Synes det som kan deles, bør deles med support fra dere som var der, evt samme dag som klubben, men med egne ord!

Så kan klubben også komme med noe på egen plattform når 100% er avklart også!

Spesielt når det drypper ut informasjon om f.eks spillere. Så viser en til ett møte, som ingen andre enn noen få har hørt om!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev blaasoldat:

Helt enig!

Synes det som kan deles, bør deles med support fra dere som var der, evt samme dag som klubben, men med egne ord!

Så kan klubben også komme med noe på egen plattform når 100% er avklart også!

Spesielt når det drypper ut informasjon om f.eks spillere. Så viser en til ett møte, som ingen andre enn noen få har hørt om!

https://www.stabak.no/nyheter/takk-for-innsatsen-og-lykke-til-videre

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 10.1.2024 den 9.46 skrev odd:

Personlig mener jeg det bør være en hovedtråd som kun SS og klubben har tilgang til, slik at det kan kommuniseres mer konfidensielle ting, som gjester og anonyme ikke skal ha tilgang til. 
Hvilken tråd / tråder er ikke offentlige pr i dag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en del møter og kommunikasjon med informasjon som er sensitiv og ikke kan deles offentlig. Vi prøver likevel å dele så mye vi kan. Om man skal dissekere akkurat denne saken så var det kanskje litt forhastet å flytte spillertråder uten at det kunne deles noe mer utfyllende info, men alternativet blir fort at man ikke sier noen ting. I praksis må man regne med at alt man skriver på internett er offentlig, uansett om man lager underforum for medlemmer o.l.. Vi har hatt en del tilfeller der media tråler forumet og lager saker som ikke er gunstige for oss.

Det er også grunnen til at vi ikke har tradisjon for å strømme årsmøter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Styret og ledelsen i Stabæk Fotball Herrer
  • Opprett ny...