Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Om Vi forsøker å bygge klubb, så er det dumt å ha en trener som har den siste stemme  i alle forum!

Vi burde også hatt en assistent som har god track record på arbeid med unge spillere! Det har vi ikke nå!

Klubben bør ta tak på trenersiden, bytt assistenten til Bob eller få inn en til!

Se bare på ViF før og etter Petter Myhre kom inn. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev blaasoldat:

Om Vi forsøker å bygge klubb, så er det dumt å ha en trener som har den siste stemme  i alle forum!

Vi burde også hatt en assistent som har god track record på arbeid med unge spillere! Det har vi ikke nå!

Klubben bør ta tak på trenersiden, bytt assistenten til Bob eller få inn en til!

Se bare på ViF før og etter Petter Myhre kom inn. 

Gikk bedre for Bob i fjor høst da Azar var her. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde assistenten skulle ha god track på defensiv dødball, jeg?

Ingen stabæktrenere, inkludert Toni, har vært mer klar for å slippe til de unge enn det vi ser nå. Hva er galt med at sjefen sjølv er god med dem?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange kommenterer vår lange skadeliste. Finnes det et snev av selvkritikk at grunnen til skadene faktisk kan henge sammen med treningsregime. Det er alltid behagelig med unnskyldninger men alltid kjipt å finne rotårsak. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 timer siden skrev guttensindet:

Eller sagt på en annen måte, er man styreleder i 9 selskaper pluss full jobb så kan det kanskje være slik at styerejobben i Stabæk blir litt ventrehånds arbeid. Ikke at det er det jeg sier, men en kan jo fort tenke seg det, sånn inni seg!

Hele Stabæk anno 2024 fremstår som venstrehåndsarbeid. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 timer siden skrev h1912:

Bare en liten tanke, som sikkert kunne vært mer gjennomtenkt.
Wangberg, er han noe assistenttrener-emne? 

Han kunne hvertfall delt ut hansker, siden spillerne ikke finner dem...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Er vel mange som har pekt på at problemet ligger høyere opp i systemet, trenger ikke være Sherlock Holmes for å se at de som har bommet aller mest ikke er trenerne, men de som ansetter trenere…

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutter siden skrev Ace:

Det er også tre ulike som har vært sportssjefer i perioden; IA, Bjarmann og nå Finstad. Tror det er altfor enkelt å peke på at de ikke mestrer den delen av jobben, på samme måte som det er for enkelt å peke på treneren.

Mange av treneransettelsene har også vært gode på papiret. Ordinas var en spennende og Stabæksk ansettelse, Berg helt håpløst, Janne var de fleste enige om (særlig etter den midlertidige perioden han hadde først), Kjønø et wildcard, Lasse Bo rutinert og godt navn. Til slutt Bob som folk måtte gni seg i øynene over at vi fikk tak i (neida, ikke du @@ringo). Jeg synes mange av trenerne vi har hatt har vært fornuftige ansettelser.

Jeg tenker vel først på styret. Hyppigheten av trenerbytte mellom trenere med helt forskjellig filosofi både når det gjelder talentutvikling og spillestil sier noe om beslutningstagerne som famler i blinde. Tre av de som ikke funket er gamle kjente. Det snakkes mye om store evalueringer, men ingen gjøres (eller fortelles om). Senest skulle de gjøre en grundig evaluering etter forrige sesong før man ansatte en fast trener. Tviler sterkt på at man gjorde det, selv om den ekstremt tannløse sesonginnspurten i fjor burde vært et tegn på at man burde ha tenkt seg om to ganger før man ga Bob en forlengelse. Tviler på at man gjorde det. 

Den eneste ansettelsen jeg synes var fantastisk var Ordinas, og jeg tror fortsatt det var feil å sparke ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev Petter Westlye:

Forventer en skikkelig og åpen gjennomgang av hele sjappa utover høsten. Som resulterer i en tydelig, detaljert og åpen plan for hvordan fotball skal drives på Nadderud fremover. 

Denne hører hjemme i humor tråden

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette virker som en økonomisk motivert ansettelse. Det mest realistiske for resten av sesongen er holde plassen i OBOS. Med dagens eiere ser jeg dessverre ingen vei ut av uføret vårt de siste 10 årene. La oss håpe de ser tegningen på veggen og takker for seg ved å føre klubben tilbake til å være minimum 51% medlemsstyrt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutes ago, Nr14 said:

Dette virker som en økonomisk motivert ansettelse. Det mest realistiske for resten av sesongen er holde plassen i OBOS. Med dagens eiere ser jeg dessverre ingen vei ut av uføret vårt de siste 10 årene. La oss håpe de ser tegningen på veggen og takker for seg ved å føre klubben tilbake til å være minimum 51% medlemsstyrt. 

Dagens samarbeidsavtale skal bekreftes i 2025. Blir spennende å se hvordan den prosessen blir

Lenke til innlegg
Del på andre sider

33 minutter siden skrev Sindre:

Hyppigheten av trenerbytte mellom trenere med helt forskjellig filosofi både når det gjelder talentutvikling og spillestil sier noe om beslutningstagerne som famler i blinde

Dette er det største problemet i min bok. Fellesnevner for veldig mange suksessfulle klubber er kontinuitet i spillestil og filosofi og det gjør at klubben også ikke må starte på "nytt" med ny trener. Selvfølgelig vil trenerbytte medføre noen endringer i taktikk og endringer i spillerstallen bør også medføre noe endringer all den tid vi bør forsøke å la spillere spille på sine styrker og kamuflere sine svakeheter, men vi må jobbe for en reel kontinuitet i spillestill som gjennomsyrer både akademi, 2.lag og A-lag.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Nr14:

Tja, at man bruker folk i egne rekker som en midlertidig løsning er såklart det billigste, samtidig som man kan bruke tid på slik at prosessen med å finne en ny mann blir grundigere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

23 minutter siden skrev Torres:

Tja, at man bruker folk i egne rekker som en midlertidig løsning er såklart det billigste, samtidig som man kan bruke tid på slik at prosessen med å finne en ny mann blir grundigere. 

Må det være en mann?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 timer siden skrev Rich:

Må det være en mann?

Kvinner bør absolutt vurderes på lik linje med menn. Skeid har en kvinnelig trener i Vilde Mollestad Rislaa som jeg topper Postnordligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutter siden skrev Nr14:

Kvinner bør absolutt vurderes på lik linje med menn. Skeid har en kvinnelig trener i Vilde Mollestad Rislaa som jeg topper Postnordligaen.

Og Renate Blinheim har vært trener for Sotra en del år nå, selv om årets sesong i 2.div ikke er noen höjdare så langt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Please trekk dere.. Alle mann. Vi må starte på nytt og det kan ikke henge igjen noe av det gamle. Stabæk er på vei til å miste gnisten, og det er ledelsens feil. Vi har ingenting nå. Hvor mange sesongkort selger vi neste år? 1000? Færre? Folk er på vei til å bli likegyldige til klubben. Har vi noen sinne vært mindre interessante i mediene? 

Vi trenger en samling i bånn. Da kan det ikke henge igjen noe Moe, Sunde, Finstad, Wangberg etc som forteller hvordan vi alltid har gjort det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i styret må ta hatten sin å gå. Det er flaut at en klubb som Stabæk begynner å få likegyldige supportere. Ikke nok med det, ser ganske så traust ut med halvtom ny og dyr stadion. Noe må skje og vi må stake ut en ny kurs. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å sparke Bob var nok et effektiv grep for å gå løs på engasjementet også til grunnfjellet. Man hadde en engasjert kapasitet og mange fantastiske unge spillertalenter, som naturligvis vil variere i prestasjoner, som gjorde en stolt av klubben og ga tro på fremtiden. Men ingen voksne hjemme (jmf. en ledelse helt uten is i maven, som panisk prøver å sikre et opprykk i år) sparker en hardtarbeidende, tydelig, engasjert kompetent kapasitet  og henter heller inn nok en ny rookietrener. Det inngir ikke akkurat til tillit og engasjement. Alltid. Uansett. Med stor vekt på Uansett nå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40 minutter siden skrev joogs:

Please trekk dere.. Alle mann. Vi må starte på nytt og det kan ikke henge igjen noe av det gamle. Stabæk er på vei til å miste gnisten, og det er ledelsens feil. Vi har ingenting nå. Hvor mange sesongkort selger vi neste år? 1000? Færre? Folk er på vei til å bli likegyldige til klubben. Har vi noen sinne vært mindre interessante i mediene? 

Vi trenger en samling i bånn. Da kan det ikke henge igjen noe Moe, Sunde, Finstad, Wangberg etc som forteller hvordan vi alltid har gjort det. 

Inkompetanse mikset med fullstendig mangel på selvinnsikt gjennomsyrer dessverre klubben vår nå. Resultatet synes både på banen og tribunen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Styret og ledelsen i Stabæk Fotball Herrer
  • Opprett ny...