Luringen 3 386 Del Skrevet 25. September Del Skrevet 25. September Vår sportssjef har aldri vært sportssjef før. Vår sportslig koordinator har aldri vært sportslig koordinator før. Vår daglige leder har aldri vært daglig leder i en fotballklubb før. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Celebi2 883 Del Skrevet 25. September Del Skrevet 25. September 2 minutter siden skrev Luringen: Vår sportssjef har aldri vært sportssjef før. Vår sportslig koordinator har aldri vært sportslig koordinator før. Vår daglige leder har aldri vært daglig leder i en fotballklubb før. Vår hovedtrener har aldri vært hovedtrener før. Og mange av spillerne har aldri spilt på dette nivået før årets sesong 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 25. September Del Skrevet 25. September 2 minutter siden skrev Celebi2: Vår hovedtrener har aldri vært hovedtrener før. Og mange av spillerne har aldri spilt på dette nivået før årets sesong Det er bare å konstatere at styret og stell har abdisert. Fluenes herrer gjelder når de ansvarlige tror at å sparke Bob vil kunne sikre opprykk; – Jeg er evig optimist. Det vet alle som kjenner meg. Jeg tror vi kan vinne de syv kampene som er igjen av serien. Sitat Daglig leder Stian Sunde i Budstikks 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 25. September Del Skrevet 25. September 1 time siden skrev Pompel: Moe slutter vel neste år, så vi må vel pine oss igjennom et par/tre trener ansettelser til.. Han bør slutte alt nå! Om han vil klubbens beste 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 844 Del Skrevet 25. September Del Skrevet 25. September Sagt det før sier det igjen. Lær av de beste og det er med god margin Glimt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet 31. Oktober Del Skrevet 31. Oktober 12 sjefer på 14 år. Det er helt gremmelig statistikk. Får håpe de treffer bedre neste gang som ser ut til å være før jul. https://www.budstikka.no/12-sjefer-pa-14-ar-kanskje-vart-for-darlige/s/5-55-1830482 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 844 Del Skrevet 31. Oktober Del Skrevet 31. Oktober Kanskje vært for dårlige må være tidenes understatement fra en styreleder. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 31. Oktober Del Skrevet 31. Oktober Styret har selvfølgelig gjort så godt de kan. Det er alltid vanskelig å avslutte en midlertidig løsning som har suksess i den midlertidige perioden, uten at noen blir skuffet. Slik var det bl.a. med Ordinas og Bob, og slik blir det med Riise. Kanskje han er rett mann for fremtiden, kanskje ikke. Spørsmålet er om styret har vist seg kompetent til å gjøre den vurderingen. Jeg mener svaret er NEI. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet 31. Oktober Del Skrevet 31. Oktober 1 time siden skrev mbh: Spørsmålet er om styret har vist seg kompetent til å gjøre den vurderingen. Jeg mener svaret er NEI. 12 trenere på 14 år er langt mer og entydig bevis enn hva som skulle være nødvendig for å sette to streker under svaret og slutte å stille det spørsmålet. At ikke det har skjedd for flere år siden, viser bare at de heller ikke er kompetente til å evaluere seg selv eller hverandre. Det er nærliggende å tenke at klubben i lang tid har hatt et kulturproblem i form av et positivitetstyranni. Hvis alle må mene at alt er bra hele tiden så er det bare et spørsmål om tid før det hele råtner på rot. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 31. Oktober Del Skrevet 31. Oktober Problemet ligger jo også i at klubbstyret er på valg, mens styret i ASet sitter så lenge de har lyst. Siden vi har organisert det slik at inntektene (den virkelige makten) havner i ASet, er vi prisgitt AS-styrets stamina og selvinnsikt. Det er derfor ikke sikkert at Espen Moe er den skyldige i denne sammenhengen. Hvis man har fulgt med en stund, har man sikker lagt merke til at Anders Bergh-Jacobsen gjerne stiller opp hver gang det (det snille ASet) skal satses på en ny trener/spiller, mens det er roligere når det viser seg å ha vært et dårlig valg. P.s. det er nok mange som synes jeg har mast lenge om dette, men den samme lengden av tid har ikke gitt meg feil. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 31. Oktober Del Skrevet 31. Oktober 44 minutter siden skrev Nøfyse: 12 trenere på 14 år er langt mer og entydig bevis enn hva som skulle være nødvendig for å sette to streker under svaret og slutte å stille det spørsmålet. At ikke det har skjedd for flere år siden, viser bare at de heller ikke er kompetente til å evaluere seg selv eller hverandre. Det er nærliggende å tenke at klubben i lang tid har hatt et kulturproblem i form av et positivitetstyranni. Hvis alle må mene at alt er bra hele tiden så er det bare et spørsmål om tid før det hele råtner på rot. Det er vel bare å se hvordan evalueringen ble håndtert! Folk kjente seg ikke igjen i rapporten, det negative og konstruktive som ikke passet ledelsen ble luket bort! Det ble ikke gjort endringer opp i systemet som ble etterspurt! Rapporten ble også holdt hemmelig, fordi den ikke satte de i godt lys! Det hjelper ikke å evaluere, om du ikke liker resultatet! En må faktisk handle og ta lærdom! Det gjorde ikke vi… 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 1. November Del Skrevet 1. November 15 timer siden skrev mbh: Styret har selvfølgelig gjort så godt de kan. Det er alltid vanskelig å avslutte en midlertidig løsning som har suksess i den midlertidige perioden, uten at noen blir skuffet. Jepp; det er alltid vanskelig å bryte med noe som tilsynelatende funker, også for betydelig større klubber enn oss. Med innledningsvis bra resultater og ny positivitet var det vanskelig å fortsette jobben med å finne en permanent manager etter at Solskjær kom inn i Manchester United. Med en "lokal"/"en av oss" så vil man så gjerne at det skal funke, ingenting hadde jo vært kulere enn det? BHR inn er ganske sammenliknbart. De samme stemmene hørte man nå også om van Nistelrooy i Manchester, men denne gangen ser det ut til at de har lært og hadde neste steg av planen klar før han kom inn (om Amorim er rette mann skal jeg ikke uttale meg om). Å ha litt for mange gamle blaa helter i og rundt systemet er antagelig derfor både en "blessing and a curse". 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 1. November Del Skrevet 1. November Resultatene taler for seg selv – jobbene som er gjort med rekruttering av nye trenere har ikke holdt mål. For eksempel er det vanskelig å se at det ble utført en grundig «due diligence» før Bob Bradley ble ansatt på nytt. Med bare 16 seire på 59 kamper i TFC, et poengsnitt på 1,03 og en målforskjell på -28, var Toronto preget av ustabile prestasjoner, hyppige skader og mangel på samspill. Hans personalbehandling førte til og med til et spilleropprør. Høres det kjent ut? Jeg kan forstå at Stabæk ble fristet; man hadde sannsynligvis et i overkant rosenrødt bilde av hvordan ting var sist han var her, og så skippet man å gjennomføre en fullstendig vurdering. Det fikk konsekvenser! Vi kunne sikkert gjennomgått flere ansettelser i etterpåklokskapens lys og funnet feil, men det er neppe alle som kunne vært unngått like lett som Bradley-ansettelsen. McKinlay møtte språk- og kulturutfordringer, Berg matchet ikke klubbens fotballfilosofi, og Kjønø ble vi kanskje lurt av? Han ble i allefall grundig avslørt. Det der med å vinne årets unge trener er ikke nødvendigvis noe kvalitetstegn viser det seg. Er vel kun Fagermo som har hatt brukbart med suksess. Ingen påstår dog at dette er lett. Men nå er jeg spent på hva klubben velger videre. Hvis vi ikke rykker opp, henter de en trener med erfaring fra opprykk, eller vektlegger de andre kriterier? Jeg tror det vil være stor forskjell på den trenerprofilen vi trenger avhengig av hvilket nivå vi skal spille på neste sesong. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 1. November Del Skrevet 1. November 1 time siden skrev @ringo: Jeg tror det vil være stor forskjell på den trenerprofilen vi trenger avhengig av hvilket nivå vi skal spille på neste sesong. Enig. Og spesielt hvis/når vi møter motgang. Da gjelder det å ha litt erfaring, samtidig som det da behøves overbevisende oppførsel rundt veien videre. Både Billy og Kjønø så ut som stive, skrekkslagne rådyr med frontlysene rett i øynene, da det buttet imot. Man kunne se at de ikke trodde på det de selv sa. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November Noen bør ta hatten å gå etter denne sesongen og prestasjonen i dag. Ikke godt nok og nedgående de par siste sesonger. Ikke bra det som har blitt gjort på brakka de siste årene. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November Akkurat nå skrev fexter: Noen bør ta hatten å gå etter denne sesongen og prestasjonen i dag. Ikke godt nok og nedgående de par siste sesonger. Ikke bra det som har blitt gjort på brakka de siste årene. Rettelse: siste 10 årene har vært nedadgående. Mens styret og as er samme gjengen. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 844 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. November Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. November Jeg synes Support aktivt bør starte en kampanje for at klubben endrer styringsform og blir kvitt dualmodellen. Vi har eiere som ikke har evnet å styre opp en toppklubb. Er vi som supportere moden for det. Jeg håper virkelig det. Denne gangen holder det ikke med en engere krets på Blaa som klubben snakker etter munnen og alle drar derfra med nyvunnet håp. Hvis vi ikke får til disse grepene kan vi fort bli en OBOS klubb med Norges kuleste stadion i MANGE år fremover. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November Kan en i regi av support be Moe trekke seg FØR vårens styremøte! Slik at vi får inn nye folk i utvalget som skal ansette ny trener! Folk som faktisk skal bli, og som prioriterer årets viktigste kamp foran en middag… Nå har de fått nok sjanser, min tillit til styret og stell i klubben er på all time high! Og jeg har fulgt med siden -98 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 317 Del Skrevet 9. November Del Skrevet 9. November 47 minutter siden skrev blaasoldat: Kan en i regi av support be Moe trekke seg FØR vårens styremøte! Slik at vi får inn nye folk i utvalget som skal ansette ny trener! Folk som faktisk skal bli, og som prioriterer årets viktigste kamp foran en middag… Nå har de fått nok sjanser, min tillit til styret og stell i klubben er på all time high! Og jeg har fulgt med siden -98 Moe gir seg i 2025 uansett, tviler på han går av tidligere… 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November 7 timer siden skrev Pompel: Moe gir seg i 2025 uansett, tviler på han går av tidligere… Hvorfor skal han sitte å ansette ny trener, nok en gang? Når ikke klubben er øverst på hans prio liste? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November Vi trenger nytt friskt blod inn i styret som tar utfordringene vi har på alvor. Er du styreleder bør du komme på kamp og hvert fall i en så viktig match. Drit i den jævla middag. Flaut. Det er ikke bra og vi har ikke utviklet oss på 10+ år og nå må folk i styret seg selv i speilet og gå av. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November Håper Moe skal på en middag når ny trener skal ansettes! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November 3 timer siden skrev blaasoldat: Hvorfor skal han sitte å ansette ny trener, nok en gang? Når ikke klubben er øverst på hans prio liste? Dette reagerte jeg også på. Her bør det arrangeres ekstraordinært styremøte for å skifte ut styreleder og evt andre, slik at nytt styre som skal ha ansvaret fremover faktisk blir ansvarliggjort for hvilken trener som ansettes 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November 2 timer siden skrev fexter: Vi trenger nytt friskt blod inn i styret som tar utfordringene vi har på alvor. Er du styreleder bør du komme på kamp og hvert fall i en så viktig match. Drit i den jævla middag. Flaut. Det er ikke bra og vi har ikke utviklet oss på 10+ år og nå må folk i styret seg selv i speilet og gå av. Vi har friskt blod i styret - blaa folk - supportere. De er nye, men de jobber strukturert og de jobber godt og mange i kretsen rundt klubben er involvert og får komme med innspill. Det jobbes også strukturert i trenerjakten og det jeg hører virker positivt, for det opplever jeg det ikke ble gjort da de valgte Bob, da gikk man på pur nostalgi og ignorerte fakta. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. November Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. November Vi kan selvfølgelig skifte ut alle, overalt - men med hvem? Det siste vi trenger akkurat nå, er enda en person med fremste egenskap " å være Blaa tvers gjennom". Mulig det også er en fordel, men det gir ikke nødvendigvis mat på bordet. Folk nevner f.eks. Øystein Olsen og Jan Tore Sanner (som selvfølgelig ikke kan sitte i et styre mens han er Statsforvalter), men hva er det disse kan bidra med i en fotballklubb - bortsett fra å "være Blaa"? Espen Moe fortjener respekt for den innsatsen han har lagt ned for klubben (og en stor takk for en del gratis drikke). Han har uten tvil gjort så godt han har kunnet, men nye tider krever nye evner og kunnskaper. Vi trenger derfor folk som har en plan for videre utvikling av klubben. Og, den planen må være noe annet enn selvfølgeligheter. Jeg tviler forresten på om laget blir så veldig påvirket i positiv eller negativ retning av om en styreleder i midten av sekstiårene er på kamp eller ei. Selv hadde jeg gladelig blitt hjemme og spist middag i går, for å slippe den forestillingen. Har jeg forresten nevnt at vi må kvitte oss med dualmodellen? 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 844 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November 3 timer siden skrev @ringo: Vi har friskt blod i styret - blaa folk - supportere. De er nye, men de jobber strukturert og de jobber godt og mange i kretsen rundt klubben er involvert og får komme med innspill. Det jobbes også strukturert i trenerjakten og det jeg hører virker positivt, for det opplever jeg det ikke ble gjort da de valgte Bob, da gikk man på pur nostalgi og ignorerte fakta. Spørsmålet her er om de har noen praktisk påvirkning eller blir spist opp av historien. Jeg tror det vi trenger er en ny modell for klubbdrift. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 387 Del Skrevet 10. November Del Skrevet 10. November 21 timer siden skrev blaasoldat: Kan en i regi av support be Moe trekke seg FØR vårens styremøte! Slik at vi får inn nye folk i utvalget som skal ansette ny trener! Folk som faktisk skal bli, og som prioriterer årets viktigste kamp foran en middag… Nå har de fått nok sjanser, min tillit til styret og stell i klubben er på all time high! Og jeg har fulgt med siden -98 Utfordringen er vel at ny trener blir presentert før 15.12.24, i flg. Finstad Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå