Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For å være litt negativ og litt tidlig ute. Vi har tidligere snakket om å bidra med en månedlig sum til $$$$ for å ha egenkapital klar når nye spillere skal kjøpes inn, her kommer en ny versjon med en liten endring.

Sett at vi rykker ned så vil antagelig Stabæks budsjetter måtte reduseres kraftig og noen spillere må helt sikkert forlate klubben.

Har vi mulighet til å kjøpe noen av disse spillerne ? Evt. dekke lønna til disse så de kan fortsette å spille i Stabæk.

Vi har tidligere regnet på summer og jeg må vel ærlig talt innrømme at jeg ikke aner hva en spiller i Stabæk tjener, men forslaget er som følgende.

Fast trekk i måneden kr 200,- engangsbeløp på 500,- og en upfront betaling på 1000,- Disse 1000 dekker da engangsbeløpet og 2,5 måned med fast trekk. Mao betaler man 200,- i 9 måneder og 100 den siste måneden.

F.eks

01.01.2005 1000

01.02.2005 200

01.03.2005 200

01.04.2005 200

01.05.2005 200

01.06.2005 200

01.07.2005 200

01.08.2005 200

01.09.2005 200

01.10.2005 200

01.11.2005 100

01.12.2005 0

Alle vil på denne måten støtte $$$£ med 2900 over 1 år, hvis man får med 100 stk på dette har vi 290 000,- får vi med 200, 580 000,- osv.

$$$£ må kreve at alle som tegner seg opp på dette lover å binde seg til 1 års betaling. For å gjøre det så enkelt som mulig foreslår jeg standard summer, vil man bidra med mer kan man kjøpe 2 av disse pakkene.

Hva tenker dere ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes tanken er glimrende Markus. Ideen om at en stor gruppe $$-folk spytter i kassa direkte til å holde på/lønne spillere = flott!

Noen synspunkter til videre diskusjon:

- kan en slik $$gruppe samarbeide med næringsdrivende om lønning/innkjøp av spillere? Tenker ikke på bigge greier som Nordea og tilsvarende, men kanskje la mindre virksomheter på Lysaker/Jar/Stabekk/Bekkestua være med på å gi kvartalsbidrag a f.ek. 25.000,-

- bør ikke $$ sette seg ned med Aalbu & co med en gang situasjonen er avklart (TL eller 1.div) og diskutere Markus´ forslag grundig, kreativt og målrette?

Det er allerede fradrag for bidrag til ideelle formål (på selvangivelsen). Dette fradraget foreslås økt i 2005. Er det en skattejurist som kan vinne ut om idrettsformål er ideelt nok???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes tanken er glimrende Markus. Ideen om at en stor gruppe $$-folk spytter i kassa direkte til å holde på/lønne spillere = flott!

Noen synspunkter til videre diskusjon:

- kan en slik $$gruppe samarbeide med næringsdrivende om lønning/innkjøp av spillere? Tenker ikke på bigge greier som Nordea og tilsvarende, men kanskje la mindre virksomheter på Lysaker/Jar/Stabekk/Bekkestua være med på å gi kvartalsbidrag a f.ek. 25.000,-

- bør ikke $$ sette seg ned med Aalbu & co med en gang situasjonen er avklart (TL eller 1.div) og diskutere Markus´ forslag grundig, kreativt og målrette?

Det er allerede fradrag for bidrag til ideelle formål (på selvangivelsen). Dette fradraget foreslås økt i 2005. Er det en skattejurist som kan vinne ut om idrettsformål er ideelt nok???

Er ikke skattejurist, men en skarve revisor :blink:

Kan vel med stor sikkerhet fastslå at privat sponsing av toppfotball ikke gir noe skattefradrag. Men for bedriftene du nevner så er det fradrag for maredsførings kostnader.

Når det gjelder sponsingen fra mindre bedrifter så regner jeg med at det ikke er noen bedrifter som gidder å sponse Stabæk hvis de ikke får noe igjen for det. Spørs hvor atraktivt det er å sponse en 1. div klubb med 100.000 i året.

Men skjønner ikke hvorfor vi gidder å snakke om dette, vi rykker jo ikke ned!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si at jeg selvsagt er med på alt som kan gjøre at Stabæk blir et bedre fotball lag. Men husk nå at disse gutta jobber i et ASA. Her bidrar vi faktisk med at Ulrichsen & co slipper å spytte inn penger, uten at vi får noe økonomisk igjen. Jeg synes Stabæk bør gjøre som ENGA, opphev ASA og bli et idrettslag igjen. Kun da kan man få tilbake dugnadsånden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
$tabæk $upport $piller £ønninger
  • Opprett ny...