Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ad Ringos analyse, her er Olas (Bra sitat av Gibbon egentlig):

Skadene er færre, men ikke helt borte. Ørjan og Christer B er definitivt ute lørdag. Odd Inge, Torjus og Alex usikre. Men andre er tilbake igjen, og troppen har fått trent bra. Mange er sugne på å vise publikum på Lerkendal hva vi kan, etter merkbare formsvingninger. Noen dager uten kamp kan iblant gjøre godt, så lenge innstillinga er gnistrende god.

Vi har som mål å ta seriegullet, og er sterke i trua. Men det vil kreve mer bevegelse, tøffere duellspill, glødende entusiasme og en større porsjon kynisme på egen halvdel. RBK-rytme i høyt tempo er målet, men veien dit går via hardt arbeid.

I oktober 2004 vil det neppe holde med trange driblinger og pasninger på tvers. Vi må ha disiplin og vilje, være kompakte, ta sugende løp foran ballfører og ha framdrift. Og helst spille både kaldt og vakkert på samme tid.

«Vinden og bølgene er alltid på den dyktigste sjømannens side.»

Edward Gibbon (1737-94), engelsk historiker.

Hilsen Ola

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Rosenborgs problem er at de forsøker å finne tilbake til røttene sine, når de snarere burde ha søkt å utvikle stilen sin videre. Et spillesystem må tillpasses de spillerene man har, ikke motsatt. F.eks. har ikke Rosenborg lenger en Strand som kan løpe maraton på midtbanen 2X45minX26 serierunder.

Marcello Lippi har beskrevet det hele ganske godt. Når han vant CL i 96 med Juventus. Hadde han en spisstrio bestående av Ravanelli, Vialli og Del Piero. De to førstnevnte var sterke spillere som var dyktige til å holde på ballen, men manglet tempo. Lippis taktikk var da å stå høyt med laget for å vinne ballen så nært motstanderens mål som mulig, fordi Ravanelli og Vialli da hadde kortere vei til mål og deres mangel på hurtighet ikke ville spille så stor rolle. Senere med Bosic og Insaghi på topp, spillere med stor hurtighet så valgte Lippi en annen taktikk. Da handlet det om å få gitt disse spillerene ballen så tidlig som mulig, slik at de kunne få utnyttet sin hurtighet rettvendt mot motstanderene.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men krigen skal vinnes på banen og ikke nettet, Jeg setter min lit til at stabæk vinner 3-1. 2-0 til pause, Rosenborg redusering i det 80. minutt etter at gutta har begynt å slappe av litt for mye. 1. scoring, IA på corner fra venstre, deretter contring av Markegård, det tredje målet ja det blir selvmål av Vidar Riseth.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et raskt blikk på toppscorerlisten vår gjør vel 3-1 seier ganske usannsynlig. Men jeg blir veeldig fornøyd om RBK avgjør kampen som ender 1-0 på et nyyydelig selvmål av Riseth 2 minutter på overtid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter her på jobben med togbillett ikveld. Jævlig syk. Vurderer om jeg skal orke å dra, eller ikke.

Nyheten om Berntsen hjalp ikke akkurat så veldig mye...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Rosenborg - Stabæk
  • Opprett ny...