arni 9 529 Del Skrevet 10. August 2022 Del Skrevet 10. August 2022 2 minutter siden skrev odd: Jeg vet ikke hvem som gjorde hva i den overgangen, men dette fikk jeg av en som normalt virker å være godt informert: Høres ut som en bankers kilde ja 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 10. August 2022 Del Skrevet 10. August 2022 4 minutter siden skrev odd: Jeg vet ikke hvem som gjorde hva i den overgangen, men dette fikk jeg av en som normalt virker å være godt informert: " Når det gjelder Kirkevold så vet jeg at han ikke akkurat topper ønskelista til trenerteamet - eller for å være helt presis - deler av trenerteamet. Særlig ikke på halvt års kontrakt hvor det å berge plassen strengt tatt ikke betyr noe for spilleren (utover egen ærgjerrighet). Men AS styret har pushet på Bjarmann for å vise handlekraft og det blir sikkert solgt inn som Kjønøs ønskesignering. OM den blir noe av. Men dette er Jon og AS styret sin spiller - ganske sikkert. " Wiggen var også en referanse og kilde for signeringen, så er ikke sånn at Jon har spilt FM helt elene her… 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. August 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. August 2022 2 timer siden skrev Marandinho: Forklar meg gjerne hva DU mener bra. Og forklar meg gjerne hva DU tenker vi gjør helt rett på vei mot 2.Plassen. Hvis du leser innlegget mitt før, så skriver jeg jo rett ut at 34 poeng ikke er der vi bør være. Vi burde vært på 38 til 40. Hvis du feks ser hva jeg har skrevet etter Skeid of FFK, så har jeg skrevet at det ikke har sett bra ut. (Skeid basert på hva jeg har fått referert.) Om du derimot leser hva andre skriver, vil du av og til måtte lete ganske dypt for å finne vilje til å hevde at noe som helst er bra. Ta feks Ulf-kampen som jeg til stadig trekker frem. Vi vinner 70-30 i possession, 15-6 i avslutning og 2,13-1,11 i xG. På forumet kritiseres vi for å ha blitt utspilt, utmanøvrert og latterliggjort. (Anbefaler de som ikke husker kampen å se målet om igjen. Se hvordan ballen spretter opp for et godt volleytreff og hvordan den sklir av foten og går i motsatt hjørnet av der det virker som han sikter.) Beste forsvaret mot statistikken er at "possesssion sier ikke alt". Men OK. Jeg skal si hva jeg mener har vært bra. Jeg mener vi lenge så ut til å ha et etablert mønster der vi er rolige med ball bakfra og ikke slår langt og håper det beste så fort vi kan. Vi maktet å vinne ballen og holde på den. Det som ikke har vært bra, er at vi ikke klarer å bryte ned lag som ligger med 10 bak. Det går for tregt. (Hvis man feks ser på kampen mot Brann så fremstår vi som et lag med mye mer fart, fordi vi har litt mer rom å spille i, og da klarer spillerne våre å bruke det.) Jeg synes likevel det er riktig å prøve å etablere en idé om hvordan vi skal spille, fremfor å spille på motstanderens premisser. Da ender vi opp med å variere fra gang til gang, og muligheten til fremgang blir mindre. Det er vel en del kamper i år der kanskje det beste ville vært å starte med Wangberg som spiss rett og slett fordi vi vet det blir en kamp mot ett mål. Jeg synes ikke vi har vært flinke nok til å finne spillertyper som passer dette. KNH og Azemi på topp har begge en klar styrke hvis de får mye plass og ikke skal forholde seg for mye til medspillere. De fungerer begge dårlig når det kommer til å være en del av et lag. Dessverre har den sentrale midtbanen vår også mangler når det kommer til å gå av pressledd. Ta en spiller som Edwards. Han har en god fot og er presis i langpasninger. Hvis han kunne klarte å dra av en mann og avansert 10 meter med ballen ville forsvaret fort vært i ubalanse. I stedet ender de aller fleste av ballberøringene på midtbanen med at vi spiller bakover. Så da blir det igjen en avveining. Skulle vi ha gått all inn for Hammy på midtbanen og akseptert at han ville feile mye i starten? Eller skulle vi ha gitt opp og prøvd å spille enklere. Her kan jeg også være enige i at vi har feilet. (Dog tror jeg at vi har forskjellig oppfatning av hva riktig løsning ville vært. Jeg mener vi burde tatt større sjanser og heller akseptert årligere resultater i starten.) Jeg mener at det ligger noe riktig i måten vi tenker på. Jeg tror det å være trofast mot det vi prøver nå vil gi et bedre grunnlag for å prestere i Eliteserien 2023. Men så ser jeg også at vi kanskje er for ambisiøse i forhold til det spillermateriellet vi har å jobbe med. Det største spørsmålstegnet for meg er hva som har skjedd defensivt. Jeg mistenker at vi feilberegnet inngangen til sesongen, tenkte litt mer på hva vi ville møtt i Eliteserien. For å vinne kamper der vi er klare favoritter må vi ha mer trøkk fremover og da forsvant mye av det innarbeidete defensivt. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 10. August 2022 Del Skrevet 10. August 2022 1 time siden skrev Petter: Folkens, nå skjerper vi oss. Diskuter innhold i innleggene, ikke person og hva personen eventuelt måtte ha ment tidligere. Skjult 11 innlegg her nå. Mulig det var noe fornuftig blant det jeg skjulte, men det var en del av alt tullet så da får dere heller prøve å få frem poengene deres på nytt, på en ordentlig måte. Innlegg som kun består av en eller to emojis er også unødvendig. Vi prøver å ha et høyere nivå enn som så her inne. Foreslår at samtlige tar seg en tur innom forumreglene siden mye tydeligvis er glemt. Bidrar ikke innlegget ditt i diskusjonen så trenger du ikke å poste det. Stemmer det at de skjulte innleggene kun vises på Fair Fans Forumet? Det påstår iallefall @Slum. Men, hvem vet; han bruker fortsatt tekst-tv og vet neppe engang hva emojis er. Sukk! 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 11. August 2022 Del Skrevet 11. August 2022 På 5.8.2022 den 11.16 skrev mbh: Du følger med på Tekst-TV? Du er en gammel mann, @Slum Rettet den for deg. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Noen som har hørt fra styreleder i det siste? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Akkurat nå skrev Slum: Noen som har hørt fra styreleder i det siste? Ikke siden i fjor sommer… Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 1 minutt siden skrev Slum: Noen som har hørt fra styreleder i det siste? Han er nok sammen med H.C Andersen og pugger Keiserens nye klær Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSpanjol 1 135 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Da er direkte opprykk ute av bildet. Kanskje vi klarer play-off, men aldri i verden at vi klarer å vinne 3 på rad der. Kanskje OBOS neste år blir enklere? Fingers crossed Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 2 minutter siden skrev BlaaSpanjol: Da er direkte opprykk ute av bildet. Kanskje vi klarer play-off, men aldri i verden at vi klarer å vinne 3 på rad der. Kanskje OBOS neste år blir enklere? Fingers crossed Obos neste år blir kun fokus på ikke å rykke ned. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Kan ikke huske en mørkere og tristere tid som Stabæksupporter. Med 4 poeng opp på 10 kamper så er direkte opprykk utrolig nok ennå mulig. Sånn som vi spiller så har vi naturligvis ingenting på øverste nivå å gjøre, men hvis Styret likefullt ennå bærer på et snev av ambisjon om opprykk, så er tiden inne for å vise handlekraft NÅ! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 754 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 2 seiere på siste 7 kamper i obos.. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Det er nettopp det Offside sier: det kan godt hende Stabæk rykker opp fordi de andre lagene dummer seg ut - men da har ikke troppen noe i Eliteserien å gjøre Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. August 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. August 2022 1 time siden skrev Slum: Noen som har hørt fra styreleder i det siste? Ja, han uttaler seg her. Det var forresten i disse periodene at Moe i et intervju på Stabak.no mente at "alle var enige om at styret gjorde en god jobb fra 2013 til 2019". https://www.adressa.no/sport/fotball/i/7K68E8/belsvik-ut-mot-stabaek-ledelsen-vet-ikke-om-han-faar-fortsette https://www.budstikka.no/sport/stabak-fotball/espen-moe/stabak-leder-espen-moe-mckinlay-er-god-nok/s/5-55-321667 https://www.budstikka.no/stabak-fotball/toni-ordinas/sport/toni-ordinas-og-stabak-enige-om-en-toarskontrakt/s/5-55-400599 Under Moe som styreleder har vi hatt 7 trenere (Belsvik, Bradley, McKinley, Ordinas, Henning Berg, Janne og Kjønø). Belsvik ble behandlet som en dritt, Bradley fikk vi god hjelp fra eksterne om å få inn, McKinley no words needed...., Ordinas var OK, Berg var trist, Janne startet bra og endte tristere, og Kjønø er vel all-time low. Når resultatene har vært som de er over så lang tid, så må man se i speilet og spørre seg; hvem er det som har vært i klubben under hele denne perioden? Og deretter fjernet ugresset! Kjønø må selvsagt gå, men det må de samme menneskene som har styrt klubben tilbake til (nesten) dårligere stand enn den var for 10 år siden, 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 55 minutter siden skrev 1369: Det er nettopp det Offside sier: det kan godt hende Stabæk rykker opp fordi de andre lagene dummer seg ut - men da har ikke troppen noe i Eliteserien å gjøre Rykker vi opp blir vi neste års KBK. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Jeg vet ikke hva formtabell de siste syv kampene sier om hvordan det skal gå, men den sier i hvert fall noe om hvordan det har gått i det siste: V U T + - +/- P Brann 6 1 0 20 3 17 19 Sandnes Ulf 4 2 1 20 7 13 14 Kongsvinger 4 2 1 13 8 5 14 Start 3 2 2 11 5 6 11 Sogndal 3 2 2 17 15 2 11 KFUM 3 2 2 13 11 2 11 Ranheim 3 2 2 12 11 1 11 Raufoss 2 3 2 11 14 -3 9 Åsane 2 3 2 11 17 -6 9 Bryne 3 0 4 8 17 -9 9 Stabæk 2 2 3 15 14 1 8 Skeid 2 2 3 8 9 -1 8 Fredrikstad 2 1 4 11 15 -4 7 Størdals-Blink 2 1 4 8 15 -7 7 Mjøndalen 1 2 4 5 11 -6 5 Grorud 0 0 7 4 16 -12 0 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Vår Billy McK jr. snakker om å vinne 10 på rad nå!, 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blanzinho 908 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Sånn sett i ettertid fremstår sparkingen av Janne mer og mer merkelig. Hva har vi oppnådd med Kjønø? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 2 minutter siden skrev Blanzinho: Sånn sett i ettertid fremstår sparkingen av Janne mer og mer merkelig. Hva har vi oppnådd med Kjønø? Sparkingen av Janne var 100% riktig. Så kan man si at det var feil å gi jobben til Kjønø, men det er nå en annen diskusjon. Akkurat nå vil jo de fleste sparke Kjønø uten en gang å vite hvem som overtar. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 1 minutt siden skrev odd: Akkurat nå vil jo de fleste sparke Kjønø uten en gang å vite hvem som overtar. Sier jo litt når det nesten ikke spiller noen rolle hvem som overtar.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 6 minutter siden skrev Blanzinho: Sånn sett i ettertid fremstår sparkingen av Janne mer og mer merkelig. Hva har vi oppnådd med Kjønø? Prosjekt Kjønø del 1, Berge plassen. Feilet Prosjekt Kjønø del 2, opprykk. Feilet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Vi har allerede Petter Belsvik, og jeg har mye mer tro på at han får til å berge opprykket enn Kjønø. Om klubben har en annen kandidat klar bør vedkommende selvfølgelig vurderes opp mot Belsvik. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Utifra hva som har skjedd det siste året tror jeg ikke Belsvik et noe alternativ for klubben. Slik tingenes tilstand er så MÅ man hente noen utenfra 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Belsvik kan ikke ta over. Trenger et nytt fjes. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 Vi må ha inn en som ikke skal være/er kompis med Muppet Show gjengen. En som ikke er redd for å sparke litt rumpe, uansett hvem som er mottakeren. En som driter i hva som skjedde i en kjeller i Parkveien en gang i forrige årtusen. En som driter i en fyr som heter Ona. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSpanjol 1 135 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 4 timer siden skrev Nr14: Obos neste år blir kun fokus på ikke å rykke ned. Tror dessverre du har rett der gitt. Så synd det er å innrømme, er det det som er realiteten 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. August 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. August 2022 Uansett hvem som skal ta over så må de levere med en gang. Vi må fort vinne 8 av de 10 siste skal vi berge opprykket og klubben… Vi har ventet alt, alt for lenge med å gjøre noe - det var tydelig alt i oppkjøringen at Kjønø ikke kom til å få til det her. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSpanjol 1 135 Del Skrevet 14. August 2022 Del Skrevet 14. August 2022 7 minutter siden skrev @ringo: Uansett hvem som skal ta over så må de levere med en gang. Vi må fort vinne 8 av de 10 siste skal vi berge opprykket og klubben… Vi har ventet alt, alt for lenge med å gjøre noe - det var tydelig alt i oppkjøringen at Kjønø ikke kom til å få til det her. Spot on Selv skal jeg være ærlig å si jeg hadde troa på Eirik til å begynne med, men nok er nok nå. Få inn en erfaren trener ut sesongen nå så kan vi heller diskutere ny mer langsiktig trener i desember/januar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 15. August 2022 Del Skrevet 15. August 2022 13 timer siden skrev Innkast: Espen Moe må også gå. Det er han som har påtatt seg ansvaret for å ansette en uerfaren trener. Ref dette med kritikk av at Kjønø ikke har mer erfaring. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Del Skrevet 15. August 2022 Del Skrevet 15. August 2022 Vi har jo faktisk alle muligheter til å rykke opp blant de minst dårlige. Nettopp derfor haster det med å ta noen store grep, det vil være å kaste bort muligheten å ikke gjøre det. Nå mener jeg det riktige er å skifte trener, men det er ikke noe Kjønø er herre over. Dersom han fortsetter (som jeg tror kommer til å skje) så må han virkelig ta de siste ukenes utvikling som kulminerte i denne hårreisende kampen til seg. Her må både startellever, spillestil og formasjon vurderes. Kanskje man må tenke som et nedrykkslag - som at nå må vi gjøre ting litt enklere og kynisk. Noe må skje med hvordan vi angriper, hvordan vi forsvarer oss og sist men ikke minst med mentaliteten til spillerne - som nå virker uengasjerte og likegyldige. 10 kamper igjen, og med resultater på nivå med det vi burde kunne forvente av klubben så rykker vi opp. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå