BigK 440 Del Skrevet 21. Desember 2021 Del Skrevet 21. Desember 2021 Tipper evaluering er godt i gang og strategi og plan for 2022 er på plass før første trening i midten av januar (det burde i hvert fall være slik) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 21. Desember 2021 Del Skrevet 21. Desember 2021 Jeg tenker evalueringen bør være ferdig før laget møtes igjen etter Jul. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 21. Desember 2021 Del Skrevet 21. Desember 2021 En oppdatering hadde jo vært fint… @Jon? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 21. Desember 2021 Del Skrevet 21. Desember 2021 Kanskje flere skal finne tilbake til sin identitet utover vinteren. https://www.nettavisen.no/sport/mathisen-bekrefter-samtaler-med-start/s/12-95-3424222739 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 22. Desember 2021 Del Skrevet 22. Desember 2021 VG tipper oss på 2. plass bak Brann: https://www.vg.no/sport/fotball/i/9KGzyd/jonssons-kamikaze-tips-slik-ender-obos-ligaen-2022 Altså direkte opprykk! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 22. Desember 2021 Del Skrevet 22. Desember 2021 56 minutter siden skrev Jan Fredrik: VG tipper oss på 2. plass bak Brann: https://www.vg.no/sport/fotball/i/9KGzyd/jonssons-kamikaze-tips-slik-ender-obos-ligaen-2022 Altså direkte opprykk! Skjer ikke. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 22. Desember 2021 Del Skrevet 22. Desember 2021 59 minutter siden skrev Jan Fredrik: VG tipper oss på 2. plass bak Brann: https://www.vg.no/sport/fotball/i/9KGzyd/jonssons-kamikaze-tips-slik-ender-obos-ligaen-2022 Altså direkte opprykk! Det er nok der de aller fleste kommer til å plassere oss, og der vi foreløpig er plassert hos bookmakerne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bluemaster 1 698 Del Skrevet 23. Desember 2021 Del Skrevet 23. Desember 2021 7 timer siden skrev fyR: Skjer ikke. Vi er ikke i nærheten av opprykk med 2021 årgangen til Stabæk. Til det har kvaliteten vært for dårlig- rett og slett! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 397 Del Skrevet 23. Desember 2021 Del Skrevet 23. Desember 2021 Mye må til før vi havner på den plassen. 2021 laget ikke godt nok for dir opprykk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Leskur 1 130 Del Skrevet 23. Desember 2021 Del Skrevet 23. Desember 2021 https://www.ikstart.no/nyheter/enighet-om-opphorsavtale-mellom-start-en-drom-as-og-ik-start Da går det mot slutten på den legendariske satsingen i Kristiansand. Har ikke sett de siden de rykket ned. Er de en trussel til neste sesong? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 23. Desember 2021 Del Skrevet 23. Desember 2021 59 minutter siden skrev Leskur: https://www.ikstart.no/nyheter/enighet-om-opphorsavtale-mellom-start-en-drom-as-og-ik-start Da går det mot slutten på den legendariske satsingen i Kristiansand. Har ikke sett de siden de rykket ned. Er de en trussel til neste sesong? Med Jesper Mathisen som ryktes til IK Start som Sportssjef, tror jeg vi kan le av den klubben i ytterligere noen sesonger. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 23. Desember 2021 Del Skrevet 23. Desember 2021 7 minutter siden skrev Slum: Med Jesper Mathisen som ryktes til IK Start som Sportssjef, tror jeg vi kan le av den klubben i ytterligere noen sesonger. Innertier for Start hvis de ønsker en impulsiv Sportssjef uten is magen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
WilliamStabæk4eva 537 Del Skrevet 23. Desember 2021 Del Skrevet 23. Desember 2021 3 timer siden skrev Leskur: https://www.ikstart.no/nyheter/enighet-om-opphorsavtale-mellom-start-en-drom-as-og-ik-start Da går det mot slutten på den legendariske satsingen i Kristiansand. Har ikke sett de siden de rykket ned. Er de en trussel til neste sesong? Liker den tilfeldig kursivbruken i den meldingen, f.eks: "Det er dessverre svært vanskelig å gi informasjon når man er i en forhandlingsprosess." Kan vi få til noe lignende på stabak.no? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 23. Desember 2021 Del Skrevet 23. Desember 2021 35 minutter siden skrev WilliamStabæk4eva: Liker den tilfeldig kursivbruken i den meldingen, f.eks: "Det er dessverre svært vanskelig å gi informasjon når man er i en forhandlingsprosess." Kan vi få til noe lignende på stabak.no? Ble vel prøvd en haug med varianter da Hilde Håve holdt på? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Innkast 641 Del Skrevet 24. Desember 2021 Del Skrevet 24. Desember 2021 Leste at Jerv vurderte 500 spillere foran 2021-sesongen og reiste rundt for å finsikte spillere. Ser intervju med Bjarmann at det virker som en bare tenker å foreta en intern opptelling og få inn noen få nye. Mannen har en utrolig defensiv holdning til at vi MÅ opp igjen etter neste sesong. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 24. Desember 2021 Del Skrevet 24. Desember 2021 Så lenge Kjønø blir sittende så er nye spillere litt underordnet… 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 24. Desember 2021 Del Skrevet 24. Desember 2021 5 minutter siden skrev @ringo: Så lenge Kjønø blir sittende så er nye spillere litt underordnet… Vel talt @ringo og God Jul! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
TheDriver 896 Del Skrevet 28. Desember 2021 Del Skrevet 28. Desember 2021 Tipper på 4-7 plass, opprykk er nok litt optimistisk. Da må man først skaffe noen som klarer å score mål eller så må noen bli flinkere foran kassa og klare å sette ballen i nettet. Pr nå er det kun Edvardsen jeg ser på som fullverdig goalgetter og han blir sikkert solgt innen 2-3 mnder. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Innkast 641 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Desember 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Desember 2021 Jeg kjøper som vanlig sesongkort og er med videre uansett, men andre i gjengen på 7-8 venter og ser hva som skjer - om det blir tatt grep som gjør at det blir noe spennende å se på. Husker forrige nedrykk - da var det en offensiv og optimistisk holdning. Denne gangen later skuta til å flyte fritt i ute på havet uten at noen har kontroll eller vet hvor vi skal ! 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 29. Desember 2021 Del Skrevet 29. Desember 2021 Vi har fornyet alle tre. Hva er vel livet uten lidelse og noe ekstase en gang i blant? 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 29. Desember 2021 Del Skrevet 29. Desember 2021 0/3 fornyet. Fornyer ikke før klubben kommer med en tydelig plan og en vei klubben skal leve etter i årene fremover. Fryktelig mye annet man kan bruke 4-5t på i uken man ikke blir rasende forbanna av. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 602 Del Skrevet 29. Desember 2021 Del Skrevet 29. Desember 2021 6 minutter siden skrev fyR: 0/3 fornyet. Fornyer ikke før klubben kommer med en tydelig plan og en vei klubben skal leve etter i årene fremover. Fryktelig mye annet man kan bruke 4-5t på i uken man ikke blir rasende forbanna av. Hva da? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 29. Desember 2021 Del Skrevet 29. Desember 2021 9 minutter siden skrev sexxes: Hva da? Antar du mener hva jeg kan bruke tid på. Familietid og hytteturer uten å stresse hjem på søndagen for å bli skuffa gang på gang. Ser jeg et lag og klubb som prøver er saken en annen, men det som skjer nå gidder jeg pdd. ikke å prioritere. Da blir det kamper de gangene det passer seg sånn. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Desember 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Desember 2021 Dette blir tidenes OBOS liga – med mange gamle kjenninger og noen nye bekjentskaper – Stabæk, Brann, FFK, Start, Kongsvinger, Sogndal, Mjøndalen, Skeid, Sandnes-Ulf, Bryne, Åsane, Ranheim, Stjørdals-Blink, KFUM, Raufoss og Grorud. Så jeg har tenkt at jeg trenger å gjøre meg litt kjent med hva vi har i vente og tenkte jeg skulle dele noen korte betraktninger om hvert enkelt lag fremover. Starter i bunnen og jobber meg oppover. Det blir litt sporadisk - 1-2 lag om gangen. Jeg begynner faktisk å glede meg litt. Starter med de nyopprykkede: KIL Kongsvinger vant 2. div avdeling 1 suverent. Med 68 poeng og 88 scorede mål endte de til slutt avdelingen med 8 poeng ned til Hødd, som igjen var hele 11 poeng foran Asker. Etter et skuffende nedrykk i 2020 har Kongsvinger slått tilbake med stor vilje framover, løpskraft, evnen til å skape overtall høyt i banen og særdeles aggressive uten ball har gjort de vært tøffe å møte for motstanderne i avdelingen. På topp er Adem Güven still going strong – 21 mål i serien og den aldrende spissen blir nok viktig for KIL i OBOS neste år også. Eirik Meland (32) fra Bømlo skal fra benken forsøke å lose laget gjennom OBOS ligaen i 2022. Stabæk relasjoner: Espen Nystuen er fremdeles sjef med stor S på Vinger. På midtbanen styrer Harald Holter og på styrerommet finner vi en annen gammel kjenning – Jon Inge Høiland. SKEID Skeid var ikke like overlegne i sin avdeling som KIL, men rykker likevel komfortabelt opp. Det er særlig evnen til å stå ut kampene som har gjort at de rykket opp. Det ble til slutt 56 poeng 8 fler enn de to neste lagene på tabellen - Arendal og Egersund. Egersund ledet til det gjenstod 5 runder, men vant bare 1 av de siste 6 og ga i praksis bort opprykket. Mistet den defensive nøkkespilleren fra midtbanen - Simen Hestnes til KFUM etter opprykket, men snudde seg raskt og hentet inn Hødds midtbanedynamo Bendik Rise – En litt mer offensiv type enn Hestnes. Men vo får anta at trener Gard Holme (37 – ex Wang/VIF 2) har en plan. Har også fylt på midtbanen med FRAM Larviks kaptein Erik Nordengen (ex RBK jr.) også han en offensiv midtbane spiller og ansett som en av de beste i 2. div i fjor. Johnny Buduson - tidenes toppscorer i Skeid har forlenget kontrakten og blir i likhet med Güven i KIL viktig med rutine og målteft for sitt lag. Stabæk relasjoner: Morten Renå Olsen har meldt overgang fra Strømmen til Skeid og bringer nyttig OBOS erfaring og en følsom venstrefot til Nordre Åsen. 2 mål og 6 målgivende for bunnlaget Strømmen i fjor er gode tall. Trener Holme har også vært innom akademiet (takk @Ace) Anders Johansen (Forsvar), Lars Kvarekvål (keeper), Felix Anthonessen (Midtbane) har også alle bakgrunn fra akadeiet. 32 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 30. Desember 2021 Del Skrevet 30. Desember 2021 Når starter sesongen? Blir gøy med litt god gammeldags breddefotball igjen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 30. Desember 2021 Del Skrevet 30. Desember 2021 27 minutter siden skrev @ringo: Men vo får anta at trener Gard Holme (37 – ex Wang/VIF 2) har en plan. Bra intitiativ, @@ringo! Kan legge til at også Gard Holme faktisk har en Stabæk-relasjon. Han er tidligere trener i akademiet vårt. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 30. Desember 2021 Del Skrevet 30. Desember 2021 2 minutter siden skrev Ace: Bra intitiativ, @@ringo! Kan legge til at også Gard Holme faktisk har en Stabæk-relasjon. Han er tidligere trener i akademiet vårt. Takk, det er bare å fylle på! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 30. Desember 2021 Del Skrevet 30. Desember 2021 Hva skjer med Grorud-samarbeidet nå som lagene konkurrerer i OBOS dassen? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 30. Desember 2021 Del Skrevet 30. Desember 2021 STJØRDALS-BLINK (14) Blink havnet på kvalikk for andre året på rad, men som Asker i fjor ble Hødd beseiret i år og Trønderne klorer seg dermed fast i OBOS ligaen til en 3. sesong. Blink startet sesongen 2021 svakt – kun 3 poeng på de 7 første kampene. Toppspissen Mads Lillebo hadde også en sesong preget av skader og hans fravær påvirker nok at De kun scoret 32 mål sist sesong. Dårligst i ligaen sammen med Strømmen. Blink er ok på hjemmebane – og tok like mange poeng som Sogndal på eget (kunst)gress (Delt 10.plass). Trenes av engelske Tom Dent (30) som kom til Blink fra Bodø Glimts akademi. Fotballen bør derfor være en gjenkjennelig 433 variant. Det har også vært en del lånespillere innom fra Glimt i årest sesong – bl.a. lillebror Hauge og vi kan nok forvente noe lignende neste sesong. Det er også, ikke overraskende, veldig mange tidligere RBK jr/reserver i troppen. Det er et skille i OBOS ligaen mellom helproffe og deltidsspillere – Blink tilhører sistnevnte kategori og vil sikkert bli spådd en tøff sesong også i 2022. Så får vi se om de klarer å klore seg fast enda en sesong. Stabæk relasjoner: Jeg har ikke funnet noen, 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Desember 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Desember 2021 GRORUD (13) Grorud er jo litt spesielt for meg som er født og oppvokst på Kalbakken, bare noen få langpasninger unna hjemmebanen til Grorud. Vi hadde aldri trodd at vi skulle få se toppfotball på det forblåste jordet langs trondhjemsveien. Men mye har skjedd på Grorud de siste årene med både klubb og fasiliteter. Siste nytt en tribune med tak levert av Gauseth og Karlsen i Klubbkameratene. For tilreisende supportere vil jeg anbefale en pit-stopp innom Pizzabua oppe ved Grorud senter på vei til eller fra kamp. Sportslig har Grorud i likhet med Blink klort seg fast i OBOS ligaen de to siste sesongene. De har også vært gode på å utvikle spillere – Aga skal vi komme tilbake til, men også Elias Hagen som er forventet å ta over taktstokken etter Berg på midtbanen til Glimt kommende sesong og Zafeiris som er klar for Haugesund i Eliteserien i 22. Kristian Novak spilte på Jerv laget som beseiret Brann i kvalikken. Ja også våre egne spillere Edvartsen og Høyland og sikkert noen fler jeg ikke har oversikt over. Grorud er åpenbart en god klubb for de nest beste talentene og «late bloomerne» og det er mange spillere med bakgrunn fra yngres avdeling i de større klubbene i Oslo og omegn. Om vi synes vi har en ung trener så slår Grorud oss med «god» margin. Johan Gjønnes Nilsen (27) rykket opp til hovedtrener i begynnelsen av september etter Axel Bergo (ny akademisjef i Brann fra nyttår) sluttet, og loset Grorud inn til en trygg plass på tabellen. For det ble han belønnet med en ny kontrakt ut 2024. Sportslig hadde Oscar Aga en fantastisk sesong i gult og blått i 2021. 24 mål på 28 kamper. Grorud scoret faktisk bare 38 mål totalt så det er klart Aga etterlater seg et massivt hull i Groruds angrep. Det hullet er tenkt dekket av Didrik Sereba. Sereba puttet 19 ganger for Asker i 2. div i årest sesong. Sereba er en smart spiller og god avslutter,og det skal bli spennede å se om han tar nivået i Obos. Men jeg vil tro at andre spillere også vil måtte øke målproduksjonen skal Grorud dekke opp for alle målene til Oscar Aga. Stabæk relasjoner: Det er denne samarbeidsavtalen da. Vanskelig å si for oss utenforstående hva den består i og hva som skjer med den nå som klubbene spiller i samme divisjon. Ellers har Simen Lillevik Kjellevold meldt overgang fra Strømmen. Noen glemt? 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå