Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ironi: det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom

Et lite eksempel:

Jada, klart jeg har spart på papirutgaven av Anne Holts innlegg om Stabæk! Jeg sparer på alle hennes utklipp i en lekker rød perm.

:P:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ironi: det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom

Et lite eksempel:

Jada, klart jeg har spart på papirutgaven av Anne Holts innlegg om Stabæk! Jeg sparer på alle hennes utklipp i en lekker rød perm.

Et annet eksempel:

Ja, fordi jeg mente jo papirutgaven av den artikkelen hun skrev for 1 1/2 år siden.

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hi hi! :D

Mortimer - tilbød hun deg boka med eller uten tegnsettingsfeil? Og er du sikker på at det bare var ett eksemplar hun tilbød? Tror nemlig hun har 29.998 stk som tar opp plass på badet hjemme (dassen gikk tett etter to stk).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hi hi!  :D

Mortimer - tilbød hun deg boka med eller uten tegnsettingsfeil? Og er du sikker på at det bare var ett eksemplar hun tilbød? Tror nemlig hun har 29.998 stk som tar opp plass på badet hjemme (dassen gikk tett etter to stk).

bare 29998 stk? Inviterer alle til en litt sen sankthans feiring hjemme hos meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det ikke finnes på nett; Er det noen som har det i papirutgave, så kan jeg evt skanne det inn.

Hvis det kan være til noe hjelp, så tror jeg kronikken hennes sto i dagbladet 29 august 03. Jeg husker dama lo av artikkelen. Bitch.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta for all del imot dritten og fyr opp i peisen med den...det varmer sikkert godt på en kald høstkveld... :)

her i huset finnes det en holt bok, den tilhører romkameraten, men skal ut av huset okkesom....

Hmmm...lurer på om bokpapir egner seg til å tørke seg i ræva med?

:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skaffet oss utskrift (måtte skrive den selv) av det hun skrev sist uke.

Mangler fortsatt artikkelen "stadion fra helvete" som sto i VG 7 aug. 2003

Noen som har glemt å gå ut med gamle aviser på en stund?

Her er saken hun skrev forrige torsdag:

Exit Gaute Larsen

Han har vært en litt sånn fremmed fugl. Passa liksom ikke i Stabæk, selv om han har vært der lenge. I gjengen av eplekjekke, overiverige Bærumsgutter, som aldri virker å ha blitt helt voksne, virket han malplassert.

Dialekten er for det første helt gæern. Det er noe mykt over den, noe nesten feminint tilbakeholdent, ett flat flegma. Den evighese Ingebrigt Steen Jensen farer rundt som en diger ballong som noen glapp taket i og fellesdrømmene har vært både digre, hårete og gjentatt utbasunerte, ble Gaute Larsen den stille gutten på sidelinja. Han som ble valgt aller sist på løkka, liksom, og bare fordi det ene laget manglet en venstreback og måtte ta til takke.

På mange måter passer’n ikke i fotballen i det hele tatt, Gaute Larsen. Han virker alt for skikkelig. Redelig liksom, og ikke helt med på guttas bulder og bråk, knuffing og høylytte skryt og pral.

Selvsagt er det ikke slik. En mann er ikke trener for et eliteserielag i flere år uten å kunne si fra hvor skapet skal stå, uten å kunne sitt fag. Men det er likevel noe betegnende over mannens egne knappe kommentar til å få sparken: ”jeg har vel vært litt for lojal.” Selv om jeg bare har lest uttalelsen i en avis, ser jeg ham for meg og hører stemmen: Tam og litt trist.

Bli rasende, Gaute! Bann og svert! Forlang millioner, slik du lojalt har gitt etter for økonomiske krav fra de samme gutta som sparket deg, og latt selge spiller etter spiller til du står igjen med en stall som ligger nettopp der de har sitt samlede kompetansenivå: I nedrykksposisjon på tabellen.

At trenere sparkes når resultatene uteblir, hører fotballen til. Som regel skjer det på de mest idiotiske tidspunkt, under stort stress, og det hjelper sjelden. Men det er nå engang slik spillet er. Det triste i denne sammenhengen er at Gaute Larsens sorti fra Nadderud også blir stående som et symbol på at Stabæk er i ferd med å bli noe helt annet enn klubben en gang var.

Det var umulig ikke å la seg sjarmere av Steen jensen, Erik Loe og de andre i guttegjengen fra Asker og Bærum som skulle til seters å gjøre seg fete den gangen Stabæk var en klubb for særdeles spesielt interesserte. Gutta lo og bråkte og trodde på egne drømmer. De var freidige, dristige og åpenhjertige. De visste de kunne penger, og de hadde sære hjerter for fotballen. Og på mange måter innførte de noe ganske nytt på fotballens toppnivå: De var SNILLE.

Med mer enn lange øyekast mot Lerkendal og guru Nils Arne Eggen ville Stabæk vært en varm klubb, en lidenskapelig klubb, en klubb der fellesskapet var viktigere enn individet. Så skar det seg. Stabæk var ikke Rosenborg. Kunne aldri bli det. Kan aldri bli det. Å ansette Jan-Erik Aalbu, en mann med uomtvistelige resultater i annen (og induviduell) idrett, var muligens greit nok. Å fyre Gaute Larsen fire kamper før serieslutt var derimot dumt. Det var dessuten ganske slemt. Det er bare Brann og Vålerenga som kan være dumme og slemme med stor sjarm. I Bærum virker det bare udannet.

Lykke til i 1. divisjon.

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi kunne anbefale TIFO-fondet til henne?

Sendte henne en mail med kto nr til tifofondet og oppfordret henne til å sette inn honnoraret der. Spent på svaret

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He-he. Sitte å skrive av Anne Holts poesi for videre publisering... Kvalmt. Det må da føles som å pirke ut maisbiter fra en spyklase på gata.

Hun er nesten like flink skribent som justisminister.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk svar fra Holt gitt. Hun bidrar nok ikke til tifofondet. her er hva hun skriver:

Jeg takker for anbefalingen av

tifofondet. Det er sikkert bra, akkurat som de formålene jeg har sett

meg ut. De har ingenting med fotball å gjøre, forresten.

Tør vi tippe at formålet det er snkk om er personlig forbruk?

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er egentlig ille at vi tar henne alvorlig, men når èn liksomdame uttaler seg om fotball generelt - og Stabæk spesielt - da er det god grunn til å reagere. Og jeg som trodde at jeg hadde definert begrepet megge for lenge siden. Det eneste gledelige her er at hennes siste utspill er litt mindre uspiselig enn det om hennes besøk på Nadderud for et par (eller ett) år siden. Jeg tror hele greia har med det å gjøre at dama ser på kvinnelig lagidrett som et marked for egen ufoldelse. Noe hun verken har kropp eller baller til. Æsj!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg, eller får Anne Holt Anne Enger Landsteen og Valgerd S. Haugland til å virke som morder theresa og florence nightingale i forhold...Hun er jo omtrendt like sympatisk som Maggie Thatcher med mensen!

Jeg mener, herregud. Det er så jævlig tydelig og gjennomsiktig i det hun skriver og måten hun fremtrer på at det aller, aller største ønsket hennes er å ha et par baller og en pikk dinglende mellom beina slik at hun kunne kanskje kan tas HELT alvorlig, ja som en av gutta...

Tør ikke tenke på de rollespillene fom foregår på soverommet hjemmet hos fru og fru Holt... :ph34r:

Men over til viktigere poeng...

Kan dere tenke dere hva slags overskrifter det ville bli i mediene om noen hadde gått ut mot Enga på samme måte. Dama hadde allerede mottat dødstrusler, måttet flytte fra landet og bytte identitet...

Den fine, blanke Volvoen hennes (dama gir jo dansen rundt gullkalven en helt ny dimensjon) hadde hun kanskje endog funnet med fire punkterte dekk i oppkjørselen hennes (wait a minute...are you guys thinking what Im thinking...? :rolleyes: ) og det som verre er...

Og hvilken andre tidligere norsk statsråd gjennom TIDENE har så konsekvent, og i så pubertalt ordlag lagt seg i selen for å rakke ned på en gruppering eller organisasjon KUN fordi de representerer noe som er litt annerledes enn de hun er tilhenger av...

Dama holder sikkert kurs i å kaste stein i glasshus. Skulle faenmeg forvente mer av en tidligre JUSTISMINISTER i den norske REGJERING, som attpåtil er en HOMOFIL KVINNE, jeg mener HALLO, WAKE THE FUCK UP!!!?? ANNE HOLT....DU av alle burde jo faenmeg skjønne viktigheten av å ikke henge ut noen offentlig gjentatte ganger kun fordi de ikke er som deg....eller har livet ditt som homse vært en dans på roser fra ende til annen. Da tror jeg du er ganske alene om det...Grattis...

Seriøst folkens...Kan dere tenke dere Jagland gjøre noe liknende? Ikke det? Knut Vollebæk? Dørum? eller for den saks skyld Bondevik, en 100% mer EKTE fotballsupporter enn Anne Holt kan drømme om å bli...Ikke det? Nei, for disse personene har faktisk litt integritet...Hva sier du? Nei Anne, integritet er ikke et fremmedord nei...trodde du var forfatteren jeg? Eh...:blink:

Synes nesten dette aspektet er det verste ved hele saken. Det faktum at denne intolerante, arrogante, turbokapitalistiske, sneversynte og dilletantiske personen, en tidligere Justisminister nedverdiger seg selv ved å henfalle til å skrive slik offentlig om en gruppering hun misliker...

Og hun ser på OSS som blærete kapitalister....Piratforlaget?TimeWarner?Volvo-onani?

Seriøst Anne Holt, se til faen å ta en titt i speilet....

Eller...forresten...ikke gjør det, det synet tror jeg ikke engang at jeg unner deg... :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra innlegg om Anne Holt, men, sitat:

En kvinne som ikke engang behersker tegnsettingens enkle regler får ikke gi ut bok etter bok på et ærverdig forlag, med mindre hun ligger seg til kontrakten.

Skulle det ikke vært et komma etter enkle regler?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kvinne som ikke engang behersker tegnsettingens enkle regler får ikke gi ut bok etter bok på et ærverdig forlag, med mindre hun ligger seg til kontrakten.

rich er ironisk - skjønte du ikke det ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kommentar til saken på forsiden.

KONGE!!!!!

Rich: Jeg sendte også kontonnummeret til tifo fondet og det eneste jeg oppnådde var en bok..

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

rich er ironisk - skjønte du ikke det ?

Jeg skjønner alt, bare jeg får en grundig og lettforståelig forklaring..... :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Anne Holt?
  • Opprett ny...