Gå til innhold

Hvem har best fotballjournalistikk?  

42 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

Stemmer Dagbladet selv, selvom jeg ikke synes de er spesielt bra. De har mindre slike "mamma stolt av jan derrik" overskrifter. Liker ikke slik Se og hør mentalitet i disse spaltene. NRK faller på det faktum at deres sportsreportasjer oftest handler om noe helt annet enn selve kampene. "Faren satt og så guten med silkefoten skaut himmelhøgt over. Han rista på hovudet og tenkte vel tilbake til kampen mot Mjøndalen i 1967, da han ble offer for ein humpete bane. Det heile starta i eit lite bygdesamfunn i Aust-agder for omlag 40 år sia....osv".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer på Donald kvakk kvakk, de er alene om å ikke finne noe negativt om Stabæk. Ellers så pleier jeg å lese alle de andre avisene for å få en god latter :lol:

Nettavisen er vel mest seriøs av de andre valgene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt svar er TIPS. Den siste måneden har de hatt to store saklige artikler på Stabæk. Er vel totatlt 3-4 slike artikler totalt i hver utgave av avisen. En handlet for noen uker siden om Martin og hans syn på Stabæks tette kampprogram, motstanderne og saklige vurderinger av klubbens situasjon og hvordan han opplevde det mener jeg å huske.

Sist uke en artikkel og intervju med Petter spunnet rundt det faktum at han møter fire av sine tidligere klubber i de siste kampene. Fantastisk lesning...

Selv om de ofte skriver om endel sære saker så er det nesten bra nok å bare kunne lese artikler som er basert på positivitet og objektivtitet. Selv om det handler om toppscoreren i 3dje divisjon, en same på Salangen FC.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilfellet FC Oslo er interessant iår. De gjør sin beste sportslige sesong på mange år, men denne sesongen har det blitt skrevet mindre om klubben enn noen gang tidligere. Selv om bl.a. deres juniorsatsing burde ha vært omtalt i en haug aviser hver bidige mandag. Tilfeldig? Selvsagt ikke.

Det er to muligheter for en klubb som ikke heter RævBK til å bli lagt merke til i mediaNorge. Enten må du ha noen profiler som media elsker, slik som vi hadde i Fjørtoft for noen år siden og som vi delvis har i Martin idag. Eller så må det være skandaler som kommer til overflaten, eller i det minste være grobunn for å dikte opp endel skandaler, der har vi vært skikkelig gode iår.

All PR er god PR. Sålenge vi ikke ruler i CL, så er det er altså viktig for Stabæk å drite seg skikkelig ut innimellom for ikke å bli helt glemt i foppallNorge. Det finnes liksom ingen mellomting mellom disse ytterpunktene for en liten klubb. Det er spesielt viktig overfor sponsorene som betaler en stor del av gildet.

Derfor synes jeg vi kan kalle denne sesongen for en av de mest suksessfulle siden opprykket...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat fra Budstikka:

For Martin Andresen er fotballhverdagen en helt annen. Fra å være med å innkassere seks poeng i VM-kvalifiseringen, skal han lede Stabæks kamp for å overleve i eliteserien på det som i år har vært glisne Nadderud-tribuner.

Har det vært mer glisne tribuner i år enn tidligere? Trodde snittet var økende?

Hele saken

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når så det er sagt så ligger tilskuertallet på Nadderud i år noe under det for i fjor men ikke med mer enn ca 100. (Moldekampen trekker vel neppe opp heller). 2002 derimot var tallet nede på ca 3750. Oppe på 2003 nivå i 2001, men lavere i 2000 og 1999 (omtrent som i 2002). Før det var tallene enda tristere, men nå husker ikke jeg når de bygde om stadion heller. Fant bare en side med statiskikk for og vise at Budstika har fakta feil i sin artikkel (igjen!).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville bare tipse om at det nå er startet salg av dopapir i norske dagligvarebutikker. Man må gå til butikken og kjøpe det selv, i motsetningen til abonnementsordningen med Brunstikka. Imidlertid blir man ikke svart i baken med dette nye dopapiret, så jeg tipper mange vil konkludere med at det er verdt turen til butikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Journalistikk - En Gang For Alle
  • Opprett ny...