Alzheimer 2 525 Del Skrevet 3. Februar 2003 Del Skrevet 3. Februar 2003 Synes "sesongen som kommer" heller får fortsette under vignetten Chippen.... Til det Henrik skrev: Slik det ser ut nå tror jeg Chippen vil prestere sin beste sesong noensinne. Det er ikke lett for Bosmenn uten meritter å få kontrakt. Hittil har Chippen vært briljant i enkeltkamper, elendig i andre og stort set litt over gjennomsnittet på Stabæk. Javisst er fintene og farta fantastisk, men vi har hatt slike talenter før, som heller ikke har produsert alt for mye ut av sine talenter. Chippen må få mer fokus på at vi skal score - personlig driter jeg i underholdninga. Han velger ofte vanskelige og dårlige løsninger, i stedet for det enkle og effektive. Han har mye å gå på som lagspiller. Og han må unngå "down-periodene". Når det kommer - blir han kanonbra. Da - og først da - kan Chippen selv velge og vrake i klubber, og vi får muligens noen millioner for ham. Kanskje 5, hvis ikke markedet endres dramatisk. Hvis han ikke slår skikkelig til i år, blir han fullstendig verdiløs for oss, og han går gratis til en svensk bakgårdsklubb (Häcken) i oktober mot at de overtar lønnsforpliktelsene. Han ender som alkoholisert trygdemisbruker i Göteborg. Ellers er jeg enig i at vi godt kan legge litt press på at han skal signere for nye 4 år, men jeg vil gjerne se hvilken innsats han legger for dagen først. Jeg var blant dem som jubla da Tommy Svin signerte ny og dyr kontrakt. Så feil kan man ta... Derfor - banner "skriv ny kontrakt" er på sin plass etter at han har storspilt i de 3 første kampene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 4. Februar 2003 Del Skrevet 4. Februar 2003 Bør vel kanskje ta med at det lover jævli bra at Chippen er tatt ut på landslaget. (Marel også var landslagsspiller.. Hmm..) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 5. Februar 2003 Del Skrevet 5. Februar 2003 signerer ikke chip kontrakt (noe han selvsagt ikke gjør), vil han gå gratis til en annen klubb i sommer ved kontraktens utløp. deretter ser vi at chippen blir plassert på benken og vil dra før. joviale og snille som ledelsen er gir de ham bort for 500.000-1.000.000. dette skjer mer eller mindre hver gang stabæk har bosmenn. utenom petur da. han ville bare suge ut maks mulig av stabæk mens han var skadet sine siste måneder av kontrakt. laksen - som begynner å bli lei av at stabæk ALDRi lærer på dette området.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 320 Del Skrevet 5. Februar 2003 Del Skrevet 5. Februar 2003 Hva mener du Stabæk bør gjøre? Drite i å benke ham, og heller la han spille ut? Det kan jeg muligens være enig i. Noe annet kan man ikke klandre Stabæk for i denne saken. Chippen vil ikke skrive under for Stabæk, selv om Stabæk skulle tilby ham en svært god kontrakt. Slik er det jo bare. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 13 001 Del Skrevet 5. Februar 2003 Del Skrevet 5. Februar 2003 Hva mener du Stabæk bør gjøre? Drite i å benke ham, og heller la han spille ut? Det kan jeg muligens være enig i. Noe annet kan man ikke klandre Stabæk for i denne saken. Chippen vil ikke skrive under for Stabæk, selv om Stabæk skulle tilby ham en svært god kontrakt. Slik er det jo bare. Helt enig. Blir litt lei av folk som skal kritisere Stabæk Fotball, bare for å kritisere. Samme folkene holder munnen lukket når de gjør noe bra. Men heldigvis er det få av dem. Jeg kan heller ikke se hva annet Stabæk kunne ha gjort. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest gladlaks Del Skrevet 5. Februar 2003 Del Skrevet 5. Februar 2003 Hva mener du slum? Har jeg oppført meg på en måte som ikke harmonerer med nesegrus beundring og ukitisk syn på alt som angår Stabæk Fotball? Jeg mener ikke nødvndigvis at Stabæk har gjort en stor feil, og kritiserer absolutt ikke for kritikkens skyld. Stabæk graver sin egen grav i slike tlifeller. Slik jeg oppfatter det (arrester meg gjerne), så inngås kontraktfornyelser når en kontrakt går mot slutten. Vær hardere. Krev spillere å signe over et år i forkanten, hvis ikke er det ut døren. Virker litt på meg som holdnnigen er at de prøver å selge spiller hvis han ikke signer i løpet av året kontrakten løper ut. Det holder ikke. Har de åpenbart vært knallharde forhandlere og gjort sitt ypperste for å få penger for spilleren, men spiller vil skru klubben og gå kontraktstiden ut uansett (alltid?) er stabæk ikke klandringsvredig. Slik føler jeg det ikke er nå. Skal prøve å spre det glade budskap oftere for deg slum. Skjønner at savnet er tilstedeværende. Nå er det kamp...tjoohoooooo... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fullemann 611 Del Skrevet 5. Februar 2003 Del Skrevet 5. Februar 2003 Tror ikke Stabæk kunne gjort noe fra eller til. Han hadde bestemt seg for å dra videre i det han kom til klubben. Synes det er bra at vi har hatt han. Ikke noe å engasjere seg videre i. Han er en tapt sak. Vi kan evt. håpe på en langtidsskade som gjør at han blir glemt og at han blir nødt til å signere ny kontrakt. Her har Flem en jobb å gjøre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 5. Februar 2003 Del Skrevet 5. Februar 2003 Jeg ser heller ikke hva Stabæk kunne gjort annerledes her, selv om jeg er enig i at Stabæk tidligere har vært altfor harelabb mot spillere som ikke vil signe ny kontrakt. Men min oppfatning er at om Chippen ikke vil signe ny kontrakt, så skal innsatsen og prestasjonene være VESENTLIG bedre enn konkurrenten på samme plass om han skal få spille. Er han så profesjonell at han spiller på oppsigelse, må han tåle å bli vurdert på sine prestajoner, ikke på at han spiller sine siste måneder i verdens feteste fotballtrøye. Men før han ikke blør for drakta får vi gi ham den goodwill han fortjener. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg har større feiltoleranse for andre spillere på laget enn Chippen nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 646 Del Skrevet 5. Februar 2003 Del Skrevet 5. Februar 2003 Slik jeg tolker det jeg har hørt fra foka som bestemmer i Stabæk så er det to mulige senarioer: 1) Chippen spiller som en gud i vårsesongen; - Stabæk selger ham i juni 2) Chippen spiller elendig de 3-4 første kampen; - Gaute setter ham på benken med henvisning til at han ikke har hode i Stabæk. Både Chippen og Stabæk er avhemgige i at han presterer på banen for at det skal bli noen penger igjen i klubbkassen. Hvis Chippen ikke presterer så driter Stabæk i hvordan hans videre karriere blir. I en slik situasjon er valget til Chippen - finne en eller annen klubb i Sverige eller skrive ny kontrakt med Stabæk Problemet blir selvsagt hvis lan leverer sånn nogelunde. Da tror jeg Stabæk selger ham i juni, uansett hvor lite de får Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 7. Februar 2003 Del Skrevet 7. Februar 2003 Cippen har ikke kommet for å bli, det må vi innse. Satser på at vi får et par mill for han Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg