Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tja...

Hva skal man si? I det minste vinner ikke Molde, Viking og Glimt, men de storkjeftede bergenserne gaar paa trynet mot Fredrikstad, og vif borte blir nok verre med dette resultatet.....Brannkampen var faktisk den ene kampen jeg var mest sikker paa skulle gaa vaar vei resultatmessig, men, men...tippeligaen er ikke hva den engang var, forutsigbar... :)

Vel vel, da er det bare aa brette opp ermene igjen og gruse Molde, saa er det meste gjort... B)

Forresten...Kan noen med mye fritid og statistikk kunnskap opplyse oss om sist det ble spillt saa mange 0-0 kamper i en runde? Helt utrolig merkelig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rosenborg bare maa vinne mot glimt, saa da gjor de det, saa enkelt er det...vi bare maa gjore jobben mot Moille, det er ikke fullt saa enkelt, men jeg tror allikevel vi klarer det...

Vinner vi over molde, mens bodo taper for rbk, saa ser det bra ut foran siste runde med tanke paa at nettopp bodo og molde motes i siste runde...det kan fort bli kampen som avgjor kvalik og direkte nedrykk...herregud, det er saa mange forskjellige muligheter at hodet snart eksploderer...

vinne mot molde!!!

forza forever! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var en bra runde for oss. Vi knappa inn 2 poeng på Molde, Glimt og Viking. Fredrikstad har jeg lyst til å se i TL neste sesong - dog ikke på bekostning av oss. Hadde vi - som alle ventet - tapt for rbk, så hadde denne runden vært en katastrofe. Alle "rivalene" tok poeng. Som vanlig prøver jeg å lete etter positive ting i tilværelsen. Men det er tungt - veldig tungt. Helt på siden, men et hypotetisk spørsmål; Kan leder i NSA representere en 1. divisjons-klubb, Richard?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes faktisk ikke resultatene var så helt dumme jeg.

1. Runar Berg fikk nok et gult kort og må stå over hjemme mot RBK...

2. Med uavgjort på Ullevål kan RBK vinne serien på bedre målforskjell enn Engen. Bodø/Glimt ligger over oss på nettopp målforskjell... Tror RBK kan finne på å virkelig slakte B/G om nødvendig. Med flyt, og et Bodø-lag totalt ute av form (og uten R. Berg) kan dette være avgjørende for oss!

3. Molde vinner ikke hjemme!

4. Viking vinner ikke hjemme!

5. FFK vinner med "bare" ett mål, og ligger således dårligere an enn oss på målforskjell. Dvs. Om vi skal kunne ta igjen FFK på poeng blir vi også nødt til å få minst et mål mer enn dem, og dermed også bedre målforskjell. Dette KAN bli avgjørende!

6. VIF vant ikke hjemme, og blir derfor helt nødt til å vinne over oss på Ullevål i siste runde. Vi så jo i går hvor bra det gikk for et lag som måtte slå oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan leder i NSA representere en 1. divisjons-klubb, Richard?

Jeg er ikke leder i NSA, bare talsmann. Spørsmålet er vel heller om folk vil ha meg og om jeg vil fortsette. De spørsmålene blir nok besvart uavhengig av hvilken div Stabæk spiller i

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig er eliteseriespill sesongen 2005 i egne hender. Vi kan avgjørde det selv.

At Molde må slå Ham-Kam hjemme og ikke gjør det ser jeg på som et svakhetstegn,

At Enga ikke banker nederste Sogndal ser jeg på som et svakkhetstegn,

at vi banker et Rosenborg som må vinne på bortebane ser jeg som et "sterkhetstegn"

ser ærlig talt ingen grunn til at vi ikke kan ta 6 poeng de neste 2 kampene (vi har faktisk 8 poeng på de 6 siste kampene 2s2u2t)

DETTE GÅR BRA GUTTA !!! DET ER JEG SIKKER PÅ !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser forresten ut til at Marcus Andreasson fikk sitt 3. gule i dag. Det betyr I TILFELLET at han slipper å ta turen til Bærum... Noen som kan bekrefte/avkrfte dette?

Ifølge Nettavisen så fikk han sitt 4. kort idag, så han stiller nok desverre.

Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, uanstt så ser det ut til at Hulsker ikke spiller... Fant dette på forumet til Tornekrattet:

Bernt Hulsker ute med brudd...!

Bernt ble i kveld gipset etter skaden han pådro seg i dagens kamp. Blir nok ikke å finne i startoppstillingen resten av sesongen.

Desverre.

Ønsker god bedring

Kjipt for Molde og Hulsker. Ikke meninga å glede seg over dette, men det er iallefall viktige opplysninger for kampen vi skal ut i...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mavric er eneste Molde-spiller som soner karantene, mens Finstad soner karantene hos oss.

Ellers ingen bombe at Runar Berg soner hos Bodø/Glimt. Blir vel sjette kampen han soner i år.

Viking har Sørli ute (i den grad vi tar dem med også), mens Fredrikstad ikke har noen i karantene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes vi bør skryte av gutta enda en gang for det viste seg jo med de andre resultatene denne runden at gårsdagens seier var svært viktig for ikke og bli hektet av, selvfølgelig ville det vær bedre med Brann, Ham-Kam og LSK seier, men tross alt to uavgjorte kamper og Stabæk har alle muligheter.

Dessuten Molde og Glimt skal spille mot hverandre siste kampen det betyr at ikke begge lag kan få 3 poeng der :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten Molde og Glimt skal spille mot hverandre siste kampen det betyr at ikke begge lag kan få 3 poeng der :)

Så hvis vi slår Molde og Glimt gjør det samme rykker nok Molde direkte ned på åden andre plassen.

Så blir det jo fight om kvalliken, skulle ikke forundren meg om det ble mellom to lag med samme poengsum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Markus' spådom

Rosenborg blir seriemestere, har lettere motstand enn Enga. Ved 6 poeng til begge lag er jeg overbevist om at Rosenborg har flere + mål etter kamp mot B/G borte og Lyn hjemme enn det Enga har mot Ham-Kam borte og oss hjemme. Faktisk er jeg usikker på om alt ikke kan være avgjort i neste serierunde. Med f.eks 3-0 til RBK over Glimt og ikke usannsynlig tap for Enga med et par mål mot Ham-Kam må Enga ta igjen 5 mål på Rosenborg som har lekestund med Lyn i siste runde.

I bunnen har også plutselig Viking meldt seg på når vi er kommet til siste serierunde, de taper sikkert borte mot Brann og har 30 poeng som i dag før siste runde. Vi tar poeng mot Molde, RBK banker Glimt, bare et av disse lagene kan i så fall gå forbi oss på tabellen. Vi er altså sikret dårligst kvallik når siste runde kommer.

Fredrikstad regner jeg som sikre, men ikke veldig, har igjen Tromsø hjemme (2 hjemmekamper på rad?) med seier over Odd er Tromsø plutselig 2 poeng bak RBK og Enga før siste serierunde. Selv om FFK har 5 hjemmeseire er et oppgjør mot Tromsø på ”gulljakt” ingen sikker kamp.

Jeg ser for meg en tabell hvor bånn ser slik ut – ikke tatt med målforskjellen som jeg kommer til senere

FFK - 32

Viking - 30

Stabæk - 30

Bodø/Glimt - 30

Molde - 25

Sogndal

Viking har –4 mål og er sikre på 30 poeng, Glimt –9 mål, Stabæk –10 mål, Vi har altså dårligst målforskjell pr dags dato av lagene som ender på 30 poeng. Vi skal dog vinne mot Molde og reduserer –10 til f.eks –8 – Glimt taper mot RBK og ender på omtrent – 11. Da må Molde slåes av Glimt med 4 mål hvis vi taper med 1 mot Enga. Noe vi ikke gjør.

Det eneste som er sikkert er at ingenting er sikkert.

Men jeg gjetter Rosenborg som seriemestere, Sogndal ned, Glimt ned (hvor kom den fra) og Molde på kvallik.

Forza Stabæk

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Markus' spådom

Rosenborg blir seriemestere, ...blah... blah....

...blah... blah.... Glimt ned (hvor kom den fra)  og Molde på kvallik.

Forza Stabæk

Kampen mot Molde, blir kampen ingen har råd til å tape. Og kamper som ingen har råd til å tape ender alltid uavgjort. Desverre. Vi blir nok nødt til å vinne mot VIF for å være sikre. Men klart vi vinner over VIF. Selv om vi må eller ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et Molde med 2 mål de siste 6 kampene, uten Hulsker, på bortebane (2-4-6) har jeg ikke troen på. Er overbevist om seier, og klarer vi U og med RBK seier er vi trygge på kvallik. Jeg anser kvallik som en seier i år. Når gikk sist 1 div. laget videre etter en kvallikrunde ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anser kvallik som en seier i år. Når gikk sist 1 div. laget videre etter en kvallikrunde ?

Sist var Sogndal mot Vålerenga. Den var en vakker, vakker, regnfull aften. Det var 30. oktober 2000. Vålerenga gikk ned på to uavgjorte kamper. 2-2 av Tommy Øren. Samtidig fikk Vålerenga hockey grisebank (6-2) i Askerhallen. Den var en vakker aften...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vil bare si at jeg tror og er ganske sikker på dette resultatet:

Molde følger sogndal ned og glimt spille kvalikk.

Når Stabæk skal spille mot molde blir det sånn(uavhengi av de andre kampene da... orket ikke å ta med de):

den som vinner av Stabæk og Molde beholder plassen. den som taper rykker ned

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Stabæk jente så må jeg vel tro at *Molde taper på søndag, det samme gjør Glimt. Den siste kampen skal disse to spille mot hverandre. Da tror jeg Molde vinner fordi "de ikke har noe og spille for". Dermed havner Glimt på kvalik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Stabæk jente så må jeg vel tro at *Molde taper på søndag, det samme gjør Glimt. Den siste kampen skal disse to spille mot hverandre. Da tror jeg Molde vinner fordi "de ikke har noe og spille for". Dermed havner Glimt på kvalik.

I dette tilfellet vil faktisk Molde havne på kvalik med 27 poeng, mens Bodø rykker ned... Målforskjellen er klart til Moldes fordel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis både Molde og Glimt taper til helga, så har jo faktisk Molde muligheten til å gå forbi B/G, er det ikke to poeng imellom de? Vinner Molde siste kampen, så er de på kvalik - og B/G rykker ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
De Andre Kampene...
  • Opprett ny...