Gå til innhold

Anbefalte innlegg

vi blir trent av enten dagens trio, eller en profil. med det mener jeg benny l. eller davidsen. kanskje en overraskelse som f.eks en ny svenske lusker i kulissene, men jeg tviler.

om det mot formodning skulle bli 1 div. er jeg relativt sikker paa at trioen beholder jobben, sikkert fordi det er en god og billig losning.

Tror de storste forandringene skjer i administrasjonen. positivt aa se at det skal omstruktureres fra topp til bunn med koch ved roret.

naar det gjelder stallen, saa er det ingen tvil om at vi MINIMUM trenger en forsterkning paa topp, og en i forsvar. en venstreback og en midstopper...

Dersom det kommer en ny trener, er jeg sikker paa at han eller hun (landsem...oioi, det hadde vaert interessant det...)

vil forme stallen litt og sikkert kvitte seg med en spiller eller to. Jeg vil ikke spekulere i hvem som evnt. maa gaa, men det er jo naerliggende aa tro at f.eks sammy sendes tilbake etter sesongen av okonomiske grunner og at utleide spillere som Samir og Branimir (ja jeg vet han er 'tilbake naa') selges videre.

Men i det store og hele tror jeg vi beholder spillerne vi har, samt faar inn en forsterkning eller tre. Det MAA vi, det skjonner sponsorer, det krever Aalbu, og det er sikkert en forutsetning for at en ny trener evnt. takker ja.

Naar det gjelder hvem vi vil ha inn er jeg helt blank. Odegaard, gjerne det? Tror han blir for dyr. Dioh W. Mer enn gjerne, men blir nok ditto dyr. Tror det som vanlig blir vanskelig for oss aa hevde oss i overgangsmarkedet dersom vi ikke f.eks selger en spiller for en god slump (les martin...)...

Oh well...that was my 2 cents worth...Det viktigste er uansett at vi griser Molde paa sondag, saa kan vi for alvor rette blikket fremover og si at vi er en meget viktig og styrkende erfaring rikere, selv om det ikke akkurat var slik vi saa for oss denne jubileumssesongen...

Saa var det det med stadion da... :blink:

:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jørgensen har ikke imponert noe særlig denne sesongen så det blir ikke noe stort tap. Vi har jo Kong Ohr!

Håper også på forsterkninger på topp og venstre flanke.. på topp kunne jeg tenkt meg braathen, men tviler sterkt på at rosenborg selger!

Har ellers full tillit til Markegård.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil mer enn gjerne beholde mads. tror baade han og veigar trenger en ordentlig forsesong for aa trene seg oredentlig i form og komme inn i stabaek systemet soom har vaert totalt fravaerende denne sesongen. det er veldig vanskelig aa spille seg god i en klubb det ingenting fungerer og hvor det rokkeres og byttes paa laget ustanselig. Tror baade mads og sammy kunne blitt gode aa ha neste sesong, men tror altsaa at sammy drar tilbake til dif...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper for all del at Mads blir, og at han kan få en god vinters styrketrening. Jeg kunne godt sett for meg Mads som hengende spiss, tror han passer perfekt der. Litt som Kaká i Milan. Han har mye av det samme drivet, og skuddet faktisk. I såfall må vi enten spille en slags 4-4-1-1, og da må vi i tillegg ha en stor og sterk spiss. En target-man.

Evt. kan vi spille 4-4-2, med diamant-formasjon på midten, slik som Milan spiller. Martin tar rollen i dypet, med pasninger og overblikk som kun Andrea Pirlo gjør etter han, Henning får rollen til Genaro Gattuso, og Stian blir vår Clarence Seedorf. Mads får den frie rollen på toppen av diamanten, akkurat som Kaká. Perfekt. Så mangler vi bare Jon Dahl Tommasson, og Shevcheno. Tror faktisk dette kunne vært en god formasjon for de blaa, og lagt opp slik som Milan spiller, så blir det uten rene kantspillere i trad. form. Det blir da viktig å ha to vingbacker som kan komme på utsiden av diamanten, og dermed må vi ha en ny venstreback. Morten "Cafu" tar lett den oppgaven på andre backen, så det er greit.

Noen synspunkter ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aboslutt! Mads skal vi ha! Uten tvil! Tenk på alle de herlige og deilige målene og fintene han har gitt oss når han har vært disponibel. Får han med seg hele oppkjøringen til neste år blir han KONGE!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig - Mads må vi beholde. Kommer til å bli konge neste år. Men bak Martin, som Martin spilte mot rbk. Offensivt. Mye Milan-snakk her. Er det betimelig med tanke på evt. bortekamp mot LøvHam neste år? Men jøss, all honnør til optimismen og selvbildet. Tar meg selv i det titt og ofte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig - Mads må vi beholde. Kommer til å bli konge neste år. Men bak Martin, som Martin spilte mot rbk. Offensivt. Mye Milan-snakk her. Er det betimelig med tanke på evt. bortekamp mot LøvHam neste år? Men jøss, all honnør til optimismen og selvbildet. Tar meg selv i det titt og ofte.

Hehe, en skal kanskje jekke seg ned litt. Jeg ser allikevel for meg at vi holder oss. Poenget var vel bare at Mads bør brukes riktig, og jeg tror faktisk at Mads skal være foran Martin. Han har mer fart, og i tillegg truer han målet på en annen måte. Så kan Martin ligge litt bak, og kose seg med å fore god baller til gutta rundt seg. Føles riktig.

Men vi har en jobb å gjøre fortsatt gitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne sett at vi fikk tak i en merittert trener fra et av landene som ligger på et nivå som økonomisk ligger under det norske, slik det svenske var da Linderoth ble ansatt. Han kjente det svenske markedet og vi fikk noen bra forsterkningen via trener'n. Idag er det jo mer penger i den svenske foppallen enn den norske så noen svenske gode forsterkninger kan vi bare se langt etter. De blir plukket av av mer pengesterke klubber enn vår.

Men en trener-kropp fra baltikum, øst-europa, island eller lignende som kjenner til sitt hjemmemarked hvor det finnes mange talenter som mer enn gjerne tar steget opp til Norsk tippeliga.

Stabæk har jo vært årets overgangs-flopp og det må ikke skje en gang til! Tror kubben trenger å knytte til seg en som kjenner xtra godt til noen andre spesifikke markeder. De i klubben som idag beskjeftiger seg med dette trenger litt hjelp....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En merittert trener med lang fartstid og ett stort nettverk hadde jo seff vært den beste løsningen. Nå er det likevel ikke slik at lønnen er avgjørende for om en trener velger Stabæk. Alle trenere liker å skape noe, gjøre et lag bedre gjennom sin fotballfilosofi. Utfordringen som ligger i det å overta en klubb som ligger nede, vil derfor på mange måter være mer attraktivt enn 200.000 mer i året. Trenere blir målt på resultater og ikke lønn. Å ta ansvaret for en klubbs spillergruppe, bygge den opp, og skape resultater vil være med på å forme den aktuelle treners CV. En CV som kan vise til resultater betyr alt.

Jeg er derfor rimelig sikker på at trenere som er etablert i svensk og dansk liga vil være høy-aktuelle, om vi unngår nedrykk selvfølgelig. Også med tanke på nettverk og kontakter nok til å hente inn et par som besitter de kvaliteter vi mangler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor dyr blir Magnus Myklebust ( Hødd) tror dere?

VEt ikke noe om han, bortsett fra at 16 maal i 1. div av en som er under 20 aar virker lovende.. Hødd rykker jo ikke opp paa noen aar uansett saa han er sikkert keen paa aa komme seg videre..

E.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eggen syns jeg kunne vært et artig og spennende alternativ. han som hovedtrener og pål berg som ass. trener (keeper og rehablitering) og petter belsvik som spiss koordinator som lærer gutta hvor målet står henne og lærer dem å skyte.. en veldig teit kombinasjon?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Hva Skjer Til Neste Sesong?
  • Opprett ny...