palau 0 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Del Skrevet 25. Oktober 2004 (jeg tar sjansen på å bli oppfattet som nederlagsfokusert. Vi må begynne alle gode ideers prosesser NÅ,, dersom......) Forumet er fullt av trofaste, idérike sjeler. Jeg er overbevist om at vi er en rekke folk som er med på å ta "samling i bånn", kaste oss frempå med idealisme og engasjement for å gjøre et opphold i 1.div kortest mulig. La oss være forberedt og starte noen ideprosesser allerede nå! Skulle det beste skje at TLplassen reddes, kan sikkert noen av ideene som kommer i denne uken brukes likevel... Utfordringen er: - hvordan holder vi på supportere og holder engasjementet varmt i 2005? - hvordan kan vi allerede etter kommende helg vise gutta at vi står med dem i tykt og tynt? - hvordan kan vi få (ref foregående pkt) de spillerne som måtte tvile på om de vil være med også neste år, til å bli med på å løfte laget opp igjen fra 2006? - kan VI gjøre noe som sikrer at sponsorene og investorene blir med et langt, tungt "nødår" i 1.div? (jeg tror svikt i inntektene, + risken for spilleravgang, er klubbens største risikomoment nå) - hva kan vi sammen med gutta og klubben gjøre for å minimalisere fall i tilskuertallet? - har vi gode ideer på hvordan vi kan kompensere for jravdelingens tapte inntekter, så vi ikke får svakere trenerløsninger, dårligere satsing og avgang av "coming stars" ? - kan vi (bortsett fra å øke eget forbruk..) bistå Onkel Blaa på en konstruktiv måte i et unntaksår? (frykter kjempesvikt for et sted som nok allerede sliter pga bl.a. Høybråten) - kan vi foreta oss noe i forhold til stadionprosjektet? Annet enn å stønne og bære oss over vanskelige og tildels upålitelige forhandlingsmotparter.... Nytt stadion avtalefestet tror jeg er alfa og omega for klubbens videre liv i toppfotballen. og sikkert også andre sentrale spørsmål og utfordringer folk her på forumet kan formulere. Vi tåler 12 måneder på nestøverste hylle, men jeg er helt sikker på at vi kan gjøre veien opp raskere og morsommere både for gutta, klubben og oss selv... hvis vi kommer opp med noen gode løsninger allerede nå. Tenk og bidra!! (Styret i $$ utfordres til å samle det som måtte komme av alrighte ideer og bringe dem til torgs overfor ASA; Aalbu, Ingebrigt osv.osv.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Toretøsch 1 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Uansett åssen det gåt på lørdag syns jeg vi skal venete ved spiller slusen etter kampen for å klappe for gutta... no mer utover det veit jeg ikke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Del Skrevet 25. Oktober 2004 kan vi (bortsett fra å øke eget forbruk..) bistå Onkel Blaa på en konstruktiv måte i et unntaksår? (frykter kjempesvikt for et sted som nok allerede sliter pga bl.a. Høybråten) Sliter ikke Slum går der fortsatt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 25. Oktober 2004 (endret) Del Skrevet 25. Oktober 2004 (endret) "Sliter ikke Slum går der fortsatt" ?? HÆ? Kanskje en god ide' ville være å støtte Stabæk Fotball uansett? Endret 25. Oktober 2004 av PerS Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Samlig ved spillerslusen etter kamp er en god idee. Uansett så må vil tromme sammen til et medlemsmøte relativt raskt etter et nedrykk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Del Skrevet 25. Oktober 2004 "Sliter ikke Slum går der fortsatt" ?? HÆ? Kanskje en god ide' ville være å støtte Stabæk Fotball uansett? Støtte Stabæk fotball ja, men hvorfor i hule heite skal jeg støtte Onkel blaa? De andre er jeg litt enig i, det er derfor jeg bare reagerte på den med OB. Gi meg en god grunn til å støtte Onkel Blaa. (Jeg har slutte helt å gå der og kommer ikke til å gå der igjen - kanskje det er den beste reklamen jeg kan gi OB) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Ikke heng dere opp i det med OB. De greier seg nok uansett. Det er de andre sakene som er viktig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Del Skrevet 25. Oktober 2004 godt sagt Rich.. det er alt det andre som er viktig. Ikke OB. OB er likevel en liten del av greia rundt laget og supporten. for en del... derfor med i scenario Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Del Skrevet 25. Oktober 2004 Jeg er helt enig i det og synes sånn sett det er greit å ta med i vurderingen, men ber folk ikke gjøre det til et hovedpoeng Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Samlig ved spillerslusen etter kamp er en god idee. Ja! Bare å få bussen til å vente litt så blir jo ganske mange som kan klappe for gutta våre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Hepp, Sesongkort 2005 = julepresang til slekt og venner? @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Hva er sannsynlig? At martin blir solgt pga gjeld eller at vi låner han ut? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 26. Oktober 2004 (endret) Del Skrevet 26. Oktober 2004 (endret) Kan ikke spille i 1.div med så stor gjeld og uten inntektene fra publikum og sponsorer lukter det 2.div og amatør klubb. :angry: Så vis Stabæk rykker ned MÅ de selge Maritn for å bli kvitt litt gjeld. Og uten Martin ikke så mye folk på tribunen som igjen gir mindre inntekter fra sponsorene osv. Det er en kjiip spiral Stabæk er kommet i nå. Dette ser mørkt ut - vis vi taper mot enga. Endret 26. Oktober 2004 av Pondus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Hepp, En ny utlånsavtale synes jeg med respekt å melde er idioti! Vi trenger Martin hvis vi skal klare å rykke rett opp igjen, hvis han ikke vil være med ned, så må vi selge Martin for så mye penger som mulig og frigjøre kapital til å finne en erstatter. Mitt forslag blir da å forsøke å hente hjem David Hanssen, han er bosmansspiller og med mindre han alt har forpliktet seg til Start så burde han være en aktuell kandidat for oss. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Foreslår at vi beholder Martin, uansett divisjon. Det er ikke her vi må spare penger!!!!!!!!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 selg martin, kjøp en skikkelig spiss. og la mads og henning spille sammen et år i 1 div for å være klare til å herje i tippeligaen året etter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 1. Hvor skal de spare penger? 2. Hvor skal man få penger fra til å kjøpe en skikkelig spiss? Tror det blir Martin salg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Hepp, Vi må innse at ettersom vi ikke hadde råd til å beholde Peter og Samir i stallen i Eliten, så er det ganske sikkert at vi ikke har råd til å beholde Andresen (samt en del andre av spillerne) i første.... Jeg er redd nedrykk betyr store endringer i spillestallen. Vi må få kontroll på kostnadne våre uansett om vi spiller i Eliten eller i 1. div. men det blir hårda bud dersom vi går ned! Jeg vil ikke være pessimist! Derfor sier jeg; Se til Bryne. De taklet overgangen fra Eliten til 1. div ganske bra med en liten kjerne med spillere fra fjorårets tippeligastall supplert med lokale 3 div spillere og har bitt godt i fra seg sportslig. Nå må vi gjøre det bedre en dem dersom vi skal ha ambisjoner om direkte opprykk. Men jeg tror 1 div er i ferd med å bli svekket jamført med et par sesonger siden. Samtidig som vi har en mer solid stamme med unge spillere i stallen enn det bryne hadde i fjor. Muri, Morten, Bjørnar, Mads, Henning, Christian, Branmir og Eirik vil alle være solide spillere i 1. divisjon. I tilleg er vel lasse og Trond fra jr troppen aktuelle får innhopp. Supplerer vi dem med veternaene Holter, Kjølø og Stenersen, samt Finsi, Stenvoll og I.A har vi fundamentet for et godt 1. divisjonslag. (Det er ikke sikkert vi får beholde alle disse da men) Jon kan fort forsvinne, for både Aafk og Start trenger ny keeper. Samtidig tror jeg ikke hverken Ohr, Veigar eller Mads blir med ned. Men jeg vet ikke om Isaksen er god nok som 1. keeper, så jeg ville ha strukket meg lengst for å beholde Jon av samtlige spillere i dagens stall. Andresen kan fort bli værende, man vet aldri med ham, men er samtidig er han den spilleren som kan generere mest inntekter ved et eventuellt salg! Som nevnt ovenfor kunne jeg godt tenke meg å se Hansen som erstatter for Andresen. Stallen 2005??? Keeper Isaksen Forsvar: Morten, Muri, I.A., Holter, Bjørnar, Tanum. (Lasse) Midtbane Branmir, Hansen, Stenersen, Stenvoll, Henning og Mads Angrep Finsi, Eirik, (Trond) Det er 17 mann...(Hvorav 2 er juniorer) 1. div sesongen er lang vi bør ha 20 mann i troppen I forhold til ovennevnte spillergruppe trenger vi 1-2 angripere (Kim Nystedt!!!), en Keeper og kanskje en flankespiller. Går vi ned blir det en duell mellom oss, Sogndal, Sandefjord, Bryne og Kongsvinger. Men vi går ikke ned! Det er bare morro å drodle litt! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Jeg ser ikke noe moro ved å drodle 1.div... Men vi må vel snart bare innse at 1.divisjon er 90minutter unna.. Hvis ikke noe spesielt skulle skje.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 At vi ta poeng fra Enga er ikke så spesielt....heller en vane! Vi må ikke gi opp, men gi alt til lørdag, på og utenfor banen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 hør! hør! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Jepp. vi har da faen ikke rykket ned enda. Vi kan til og med redde plassen uten aa maatte spille kvalik med seier over Enga. Det har vi klart mange, mange ganger. At Vif kommer til aa gi alt for aa vinne er en fordel for oss, det vil skape rom. Det samme kan nok sies om oss, men jeg har tro paa at forsvaret vaart spiller mer kynisk i denne kampen... Nekter aa snakke forstedivisjon for nederlaget er et faktum. Vi er kun 90 minutter unna fornyet kontrakt og det absurd deilige scenariet aa snyte et FULLSATT ullevaal for seriegulllet...Da har vi robbet vif i begge ender av tabellen... Forza Forever! Vi gir ALDRI opp for det er over!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Hepp, Bare for å understreke det! Jeg tror IKKE vi rykker ned! Men jeg prøver alltid å lete etter en positiv vinkling på ting. Innimellom kan det være lurt å ta et skritt tilbake for så å ta to skritt frem! Mer om det dersom det blir aktuellt! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Hey, syns det er litt vel mange negative sjeler der ute Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Toretøsch 1 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Del Skrevet 26. Oktober 2004 Har tenkt litt på 1. div jeg og men ikke på hva som skjer i spillerstallen.. TRor ikke vi rykker ned. Enga kan slåes selv om alle i media er imot oss om dagen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg