Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette går bra folkens! Jeg har ekstremt god tro, og nå skal dere som ikke har det få noen gode grunner til å se litt lysere på tilværelsen.

* Vi spiller mye bedre når vi slipper å styre spillet. Og når vi da får med Thomas med fart igjen og samtidig har Stian så er det nødt til å bli store overgangsmuligheter.

* Vif MÅ vinne med mer enn Rbk. Det betyr igjen at de må blotlegge seg bakover. Hvis det står uavgjort en stund og Rbk leder så må de frem og putte minst to. Da vinner vi kampen! Det er jeg sikker på.

* Vif har vist før at de sliter når de har muligheten (ref Sogndal-kampen).

* Vif vil aldri få ro fordi de må score flere enn Rbk. Lyn har ingenting å spille for hvis de kommer under og ofrer nok ikke livet. Cupfinalen er det ingen som vil gå glipp pga en skade. Dessuten tror jeg Lyn synes det er like greit at Rbk vinner.

* Vif (spillerne) driter innerst inne i om Stabæk holder seg eller ikke, alt fokus er på seier i serien. Så hvis Rbk tar ledelsen tidlig blir de deppa og taper, hvis Rbk ikke gjør det får de høye skuldre og taper. Mao vi vinner!!

* Vi har statistikken på vår side. Totalt 15 kamper spilt, 8 seire 5 uavgjort og 2 tap (siste i 98)

*Vif har vært i god form over en lang periode, men det er ingen tvil om at de har vært dårligere i det siste.

* Vi slo Rbk borte forholdsvis lett, da er det ingen tvil om at vi kan slå Vif borte.

* De tre som kommer til å ta medalje i år er Rbk; Vif Og Brann. Vi har på fem kamper mot disse lagene tapt 2 poeng. Og det var en kamp hvor vi rundspilte Rbk. Gode mot topplag, dårlige mot bånnlag. Vif er i år et topplag!

* Vi har aldri rykket ned fra Tippeligaen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er denne type innlegg jeg vil se her på forumet fram til lørdag!

Jeg tror det er en fordel for oss å møte VIF i den siste kampen, framfor å møte f.eks. Ham-Kam, Viking, LSK, Odd eller andre lag som ikke har allverdens å kjempe for. Vi har jo alle sett hvordan det har gått i år mot lag som vi på papiret burde slå.

Rosenborg måtte vinne - og vi slo dem.

Enga må vinne - og vi slår dem!!!

Og så utrolig deilig det skal bli ! ! ! ! ! !

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig!!!!! Det er slik innstilling som må dominere forumet nå. Her hvor jeg jobber er det nesten bare VIF tilhengere, og de bare går og ler, og slenger med leppa om stabæk.

Jeg har så utrolig lyst å komme på jobb mandag og fortelle hvem som er best, og spille stabæksanger til vif-tilhengerene ber på sine knær om å slutte.

Dette må bare bli seier

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget gode poenger Øyvind.

Når det står 0-0 etter 20 minutter på Ullevaal og vi begynner å ta over mer og mer av kampen, får en av gutta våre si til de andre at rbk leder 3-0 på Lerkendal. Selv om det er sant eller ikke. Det vil nok ta gløden fra rekdals slaver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere har helt glemt at det er viktigere for Stabæk å vinne denne kampen enn det er for VIF å vinne den, så Stabæk-spillerne kommer til å ha et minst like stort press på seg som VIF-spillerne. Sølv vil heller ikke være noe nederlag med tanke på hvor VIF var i fjor og ikke minst i 2001...

Klansskalle som "tilfeldigvis" forvillet seg inn her... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NIFS mener at det er nesten like stor sjanse at vi vinner som at enga skal gjøre det... (38% 28% 34%)

Hadde kampen vært spilt på Nadderud er det nesten 50% sjanse for at vi hadde vunnet.. (29% 25% 45%)

Jeg tør dessverre ikke stole helt på tallene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette går bra folkens! Jeg har ekstremt god tro, og nå skal dere som ikke har det få noen gode grunner til å se litt lysere på tilværelsen.

Jeg har også kjempetro på gutta på Lørdag.

Jo mer prat om gull = enda større prestasjonsangst.

Vi skal vinne denne kampen, det finnes ikke noe annet alternativ!.

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra VPN's debattforum:

"Vi har spillt 13 seriekamper på Ullevaal i år (Inkludert "bortekampen" mot Lyn).

I 5 av disse kampene har det vært over 15000 tilskuere, og vi står med 0 seiere, 4 uavgjort og 1 tap på disse 5 kampene.

I de 8 kampene med under 15000 tilskuere står vi med 7 seiere, 1 uavgjort og 0 tap.

Er det tilfeldigheter, eller blir det for mye av det gode for spillerne våre?"

Dvs. jo mer mennesker som kommer, desto mer sannsynlig blir et enga-tap...Om vi tror på statistikken vel og merke!

Blir vel ikke bedre når alle forventer seier og gull!

-vi rykker ikke ned- -forza forever-

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TAKK Ø Y V I N D....

den trengte vi ALLE. Måtte de ti punktene bli hovedgreia i taktisk gjennomgang med gutta på siste trening og på peptalken lørdag!

Tenk hvor deilig det skal BLI::::::::::::: seier over Enga, slukørete Klanmedlemmer hjem med "bare" sølv (de skal ha kredit for en bra sesong),,,,,, eneste malurt i begeret lørdag blir at jeg gjerne skulle ha sett en annen gullvinner enn RBK. Men i nøden spiser faen fluer... jeg tolererer at hele landets gullbeholdning sendes til Trondheim lørdag, bare de Blaa sikrer TLkontrakt.

Endret av palau
Lenke til innlegg
Del på andre sider

I know Rich..

men jeg har så liten tillit til Lyn.. :P Men fy fa... så godt det hadde smakt! Innerst inne tror jeg på at Enga blir hyperstressa, uavhengig av RBKscoringer eller ikke, om resultatet på Ullevål er 0-0 (eller verre: 0-1) til pause...... DA blir skuldrene høye og 11 spillere + "i" som ser gullet forsvinne i dimman.... DEILIG!!!

DET åpner for masse muligheter i et krampaktig offensivt Enga-lag...

tips: 1-3. DEILIG TANKE

Endret av palau
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å sove med drakta hele uken, håper flere gjør som meg. Stille spredning av vakre blaa vibber i Asker, Bærum og Oslo (og i periferien der jeg vet noen også kan bo...).

FORZA STABÆK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømmescenario:

* Kampen mot Rosenborg endte 0-2 til Lyn etter at Derek satte 2 billige straffer.

* Bodø Glimt og Molde spilte U 0-0

* Stillingen er 1-3 til Stabæk, Rekdal gjør årets Oscar prestasjon og filmer seg til et dårlig straffespark. Dommeren signaliserer til Reka som stiller seg opp for å ta staffen at dette blir siste spark på ballen.

Scorer Reka vinner VIF cupen, redder Jon hindrer vi Enga gull. Årets Stabækspiller redder en lumpe av en straff, RBK vinner gull, Reka legger opp etter å ha bommet på straffe på sitt siste spark på ballen mot Stabæk. og vi får grise bank av 18000 klansmenn...

Å så digg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se det fra den lyse siden: Reka har ALDRI slått oss.

Se det fra den mørke siden: Med Lille Ivers på banen har ikke VIF tapt èn kamp

Vålerenga har heller aldri spilt mot Stabæk med Ivers. Derfor har de ikke tapt. Iversen har spilt tre kamper mot Stabæk på østlandet:

1995 Stabæk - RBK 2-1

1996 (Cup) Stabæk - Rbk 4-2

1996 Stabæk - Rbk 4-4 (hvor forøvrig Iversen var sistemann på ballen da Stabæk utlignet til 4-4 rett før slutt, kan dog ikke karakteriseres som selvmål).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har de gaatt saa lenge uten tap med Iver, er det faenmeg paa hoy tid at de faar seg en paa trynet. haaper og tror dette gaar veien paa lordag. jeg tror jeg kommer til aa faa infarkt for kampen er over...

Glad for at Thomas er tilbake. Tror han er en mann for de store anledninger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Jeg Er Optimist!
  • Opprett ny...