Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har sett et par treningskamper, og jeg føler meg ikke overbevist om at årets stall holder mål.

1. Juniorene har stor innsats, men mangler vesentlige kvaliteter for å hevde seg - åpenbart også mot 1. divisjonslag.

2. Avstanden mellom gamlegutta og juniorene er skremmende stor. Det er i praksis ingen konkurranse om plassene i startellevern.

Foreløpig har vi følgende sikre i startellevern: Jon - Tom - Mike -Muri - Holter - Sand - Stenersen - Chippen - Martin - Tryggvi

Spenningen er kun knyttet til hvorvidt Tryggvi skal spille på topp eller på venstrekant hvis vi fortsetter med 4-2-3-1, slik det ser ut som vi gjør. I så fall er Thomas eller Samir 11. mann. (Vurdert ut fra Lyn-kampen er Samir mest aktuell, og vurdert ut fra kampen mot Odd er Thomas nærmest startellevern) Ved skader har vi Mikkel(overalt), Inge(stopper, defensiv midtbane, back), Flem (stopper/spiss) og Skistad (stopper, defensiv midtbane, back) som aktuelle.

Det er dessverre ingen som pustes i ryggen. Forhåpentlig er Gaute en god motivator. Juniorene våre burde spilt fast i 1. divisjon et år før de kom inn i A-stallen. Joda, Hauger kan bekle rollen som høyrekant hvis vi selger Chippen. Men er Chippen i stand til å gå, ser vi neppe Hauger på plassen hans. Mikkel og Samir er vel også foran i køen. I forsvaret er vi godt besatt med 3 meget gode og erfarne innbyttere.

Selger/gir vi bort Chippen ser det alvorlig tynt ut forover.

Vi kan ikke risikere skader på nøkkelspillere før seriestart. Jeg synes det er en god ide å la dem slippe å spille flere treningskamper. Aromaterapi og varme lavendelbad med bobler er bra.

Alz

Dommedagsprofet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok de fleste juniorspillerne blir for lette i tl.

Mulig Samir og Hauger kan gjøre det bra men da må selvtilliten være på topp.

Flem på topp hadde vært et mye bedre alternativ en Floppen Finstad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det blir uretttferdig å trekke inn Hønefosskampen da det ble scoret på 3 dødballer. Dette må keeper Isaksen ta på sin kappe. Samme kamp overbeviste spesielt Holmvik, Markegård. Hauger og Skjønsberg gjorde også fine figurer.

Samir vil jeg se på førstelaget i år. Han er enkelt og greit den beste venstrekanten vi har og med tillit vil han slå igjennom. De andre vil nok ikke bli noen hit i år, men håper at Gaute vil gi dem sjansen som innbyttere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Holder juniorene mål i eliteserien?
  • Opprett ny...