Innkast 641 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Mai 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Mai 2022 15 timer siden skrev ingo: Et voldsomt aggresjonsnivå blant mange Forum-brukere her nå, og mye krisemaksimering. Ringo fastslo for fire runder siden at vi ikke hadde sjans til å vinne i en playoff (???) som altså eventuelt skal finne sted om 6 måneder. Alle spillere og trenere og sportsdirektører er elendige. Ottosen er elendig, Wernerson er elendig, Lange er elendig, Azemi er elendig, Olliver er en skygge av seg selv, Piggy virker nervøs og utilpass, matrikken er elendig, bussjåføren er elendig, Nadderudmatta er elendig, vi er kjørt av lasset etter 8 av 30 runder. Ærlig talt, folkens. Slik omtaler man ikke sitt eget lag og sine egne spillere, uansett hvor frustrert man måtte være over at vi har 15 poeng på 8 kamper og ett tap. I dag er vi klart best og skaper klart flest sjanser, slik vi har gjort i alle kampene hittil (så ikke Sogndal). Vi er best av alle i OBOS defensivt. Vi tok inn et poeng i forhold til opprykksplassen i dag. Brann og Mjøndalen spiller uavgjort til helgen og vi slår Kongsvinger, da er vi i verste fall fire poeng fra topp to - og det er 66 poeng igjen å spille om. Brann er kanskje gode, Mjøndalen er neppe gode nok til å cruise inn til noe som helst, og vi leverer vel på mye av det man ønsket å se før sesongen begynte? Ballbesittende og trygge bakover, vi blir ikke liggende langt bak og parkere bussen, vi dominerer midtbanen i hver eneste kamp og spiller mye i lengderetningen, vi kommer til mange innlegg og til og med til mange sjanser - i dag har vi tre 100% sjanser og mange nesten. Vi har tapt én kamp, sogar høyst ufortjent. Det ser ut som det er gått sport i å være mest mulig kritisk til alt og alle. Pust med maven nå, gutter. Bruk energien til noe positivt. Vi kommer til å rykke direkte opp. Sann mine ord. Det er med blandede følelser jeg gir meg i kast med å argumentere mot Ingo som alltid og fortsatt har min fulle respekt uansett ! Jeg vil gi deg rett Ingo at det er for mye spillerkritikk her inne - i alle fall ganske mye usakelig kritikk. Slik jeg ser det er spillerne utvalgt og ansatt og gjør så godt de kan. Jeg tror ingen går på banen for å gjøre en dårlig innsats. Alle som har spillt på et fotballag vet at det er mer gøy å vinne enn å tape - eller spille uavgjort. Min (og ganske mange andres kritikk) går på opplegget og organiseringen i Stabæk. Du er optimistisk nå som alltid og verden trenger optimister. Du mente i fjor at Stabæk ville greie seg blant annet fordi Brann hadde et tøffere sluttprogram enn oss. Det var dessverre feil. Vi rykket ned og på meg og mange andre, virker det som om det meste fortsetter som før. Mange sammenligner fotball med teater og i fjor sparket man regissøren/instruktøren litt ut i sesongen, og ansatte en uerfaren erstatter - mens selve rollebesetningen fortsatt var for tynn - et faktum som var klart for publikum som sviktet i skarer. Folk jeg kjenner og som har fulgt Stabæk i mer enn 25 år, sluttet å gå på kamp. Jeg og mange med meg er urolig i år fordi man ikke later til å ha tatt grep etter nedrykket: Vi spiller ikke overbevisende fotball: Vi blir fks. lurt av et tilsynelatende innøvd åpningstrekk av Grorud på egen hjemmebane og ligger under etter halvannet minutt. Vi får med oss 3 poeng mot bånnlaget Skeid på ved hva avisene kaller "en klart feildømt straffe." Den gamle reven Bjarne Berntsen lurer oss på Nadderud - som ventet. Det hjelper lite å spille bra mot Åsane og Raufoss - det blir ikke nok poeng av å slå bunnlagene. Jeg fulgte supporterbussen sist vi var på nivå 2 og det var aldri noen tvil om at vi kom til å gå rett opp. I år føles det langt fra opplagt. Jeg føler at det er noe som ikke stemmer - noe som ikke er godt nok. Jeg vil likevel ikke slakte spillerne og det må vi ikke gjøre- de viser innsats. For å trekke teater sammenligningen litt lenger (unnskyld til de som ikke liker teater) så opplevde jeg en gang i utlandet på teater at skuespillerne fikk trampeklapp for innsatsen, mens da regissør/instruktør og teatersjefen kom fram på scenen - da reiste publikum seg på stolene og peip i 10 minutter over en svært feig og dårlig planlagt oppsetning... 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 27. Mai 2022 Del Skrevet 27. Mai 2022 Det er vel også viktig å si at vi ikke kritiserer spillernes innsats - det går mer på at de brukes feil i forhold til de ferdighetene de har, eller at de ikke lykkes med å utføre de arbeidsoppgavene de er satt til å gjøre. Mot Grorud hang de litt med hodene og virket lite entusiastiske - men det var en observasjon og ikke en kritikk av spillerne. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Del Skrevet 27. Mai 2022 Del Skrevet 27. Mai 2022 54 minutter siden skrev Innkast: Jeg fulgte supporterbussen sist vi var på nivå 2 og det var aldri noen tvil om at vi kom til å gå rett opp. I år føles det langt fra opplagt. Regner med at du sikter til gangen før det igjen, i 2005? i 2013 hadde vi 8 poeng på de første 8 kampene. I 2005 hadde vi 20 poeng. hjelper ikke å slå bunnlagene sier du, men nå er det vel et par av bunnlagene vi ikke har klart å slå. Det viktigste er å slå de andre topplagene, og der har vi bare møtt ett foreløpig. Kommer en avgjørende periode snart! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Mai 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Mai 2022 Problemet er ikke mangelen av poeng, men underholdningsverdien av fotballen vi spiller. Det hele minner om Mohamed Ali etter at han egentlig hadde lagt opp. Vi er fortsatt Stabæk, men mest i navnet. Gutta rundt brakka tror tydeligvis at alle andre tar feil. Billettsalget og sponsorinteressen vil etterhvert etablere fasit. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 27. Mai 2022 Del Skrevet 27. Mai 2022 13 timer siden skrev @ringo: Det er det økonomiske som bekymrer mest - vi er «all inn» og vel så det denne sesongen - uten opprykk så blir det store kutt neste sesong. Opprykk da blir vesentlig vanskeligere. Derfor blir jeg stresset når vi ser Brann og MIF reise i fra - mens vi søler bort poeng mot Grorud og Bryne. Vi er alt avhengige av at de også snubler. At dette laget vårt skal beseire lag nr. 14 i eliteserien i kvalikk i høst er lite realistisk slik det har sett ut så langt - sånn med tanke på rot i virkeligheten. Reiste Mjøndalen i fra i går - når de tapte hjemme og vi tok ett bortepoeng? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 27. Mai 2022 Del Skrevet 27. Mai 2022 I går nei - takket være en tidligere blaa, men sesongen totalt sett - ja. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Mai 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Mai 2022 Sesongen er lang, og det er viktig å ta med seg ethvert poeng i kampen om opprykket. Mjøndalen tapte sist, det var bra - og jeg tipper det betyr at den bølgen de har surfet på hittil komme til å legge seg. Så viser dagens kamper at Bryne borte er en lei nøtt og ikke en "push over" som mange kanskje trodde. Start røk 0-2 på Jæren i dag. Start reiser altså ikke fra oss, de heller. Det viktigste er at vi holder trøkket oppe, vinner tre eller fire av fem jevnt og trutt og beholder vår fantastisk defensiv. Altså: Brann må gjerne vinne alle kampene sine - unntatt de to fra oss - og vinne serien. Da tar de poengene fra alle våre motstandere. Vi må male på, bli litt bedre for hver uke og runde, og stille, rolig gli i fra Mjøndalen, Start, Sandnes Ulf, Ranheim og Fredrikstad. Uavgjort hjemme må bli til seier hjemme. Seier borte må fortsette å bli seier borte. Og så må vi ha fokus på å støtte laget på en så fantastisk måte som Support har gjort også fremover. Kanskje vi kan trøkke til for fullt og levere sesongbeste på tribunene i morgen? Det hadde vært så deilig å ta "ferie" med en skikkelig festforestilling. Vi sees i morra. Som alltid og som uansett. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå