Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Velger å legge årets sesong bak meg så fort som mulig..

Handler om å se framover nå.. Viktig at vi prøver å beholde så mange spilere som mulig, regner vel egentlig med at martin drar, men spillere som muri, knudsen, ohr må vi beholde.

Beholder vi alle andre enn Martin, + at vi kanskje får oss en ny spiss, tror jeg nok det skal mye til at vi ikke klarer å rykke opp.

Et sted vi kan se etter spillere er jo haugesund, de hadde vel en ganske lik sesong som oss, målsettningen var å kjempe i toppen, men endte med nedrykk. De har masse spenende unge spilere, og de blir vel ikke så altfor dyre.

Aksel- som gleder seg til å herje i 1. divisjon neste år (30 kamper uten tap??)

Stabæk. Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De Blaa har faktisk spilt en hel sesong uten tap, en gang for "lenge, lenge siden". :grin:

En god opplevelse for en supporter det, og slett ikke dumt å ha som målsetning. Selv om det høye antall kamper i dagens 1-div. klart gjør utfordringen langt større.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vi igang...

Mads J vil vekk

Mats var en flopp i Ancona, og har heller ikke gjort seg spesielt bemerket i Stabæktrøya... han kan gå, men skjønner ikke helt hvem som vil ha han.. Greit nok at han spilte bra i Brøndby, men det begynner å bli lenge siden...

Er det en spiller vi må gjøre alt for å beholde er dette Henning! Et VIF eller LYN -bud betyr krig!

Ellers var innlegget "ti bud" i dagens budstikka bra skrevet. Enig i alt som står der faktisk..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes faktisk det er synd hvis Mads J blir borte. Gutten har et stort potensiale, som dessverre ikke har kommet helt til sin rett i år. ( stort sett syk eller skadet ) Men som enkelte skriver er vel lønnsslippen hans av de feteste i troppen, og sånn sett greit for budsjettet å kvitte seg med. Jeg har skrevet det før, og gjentar det gjerne. Det er faktisk slik at det er de som har spillt kampene som har spillt oss ned en divisjon, og da mener ihvertfall jeg at det i utgangspunktet er deres fordømte plikt å spille oss opp igjen. ( Takk Stian ) Jeg kjenner forøvrig de som eier hans høyre stortånegl, noe det etter sigende skal være ganske smertefullt å spille uten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk reddet plassen for Mercantile

Og da er det vel bare rett å rimelig at vi får til følgende utlånsavtale for 2005-sessongen som takk for hjelpen!

-Vi låner ut alle våre spillere på 2.laget til Mercantile

-Mercantile låner oss sine spillere til vårt andrelag.

Dermed vil Mercantile-spillerne få rykke ned i 3.divisjon slik de egentlig skulle ha gjort, samtidig som våre 2.lags spillere fortsetter å spille i 2.divisjon!

Vi mister muligheten til å "flexe" mellom 1.laget og 2.laget, men man kan jo ikke få alt heller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes faktisk det er synd hvis Mads J blir borte. Gutten har et stort potensiale, som dessverre ikke har kommet helt til sin rett i år. ( stort sett syk eller skadet ) Men som enkelte skriver er vel lønnsslippen hans av de feteste i troppen, og sånn sett greit for budsjettet å kvitte seg med. Jeg har skrevet det før, og gjentar det gjerne. Det er faktisk slik at det er de som har spillt kampene som har spillt oss ned en divisjon, og da mener ihvertfall jeg at det i utgangspunktet er deres fordømte plikt å spille oss opp igjen. ( Takk Stian ) Jeg kjenner forøvrig de som eier hans høyre stortånegl, noe det etter sigende skal være ganske smertefullt å spille uten.

18014[/snapback]

At Mads ikke skulle passe i førstedivisjon er tull! Fysikken hans har et klart forbedringspotensialet er greit nok det, men det er mange rundingsbøyer som passer for Mads med hans teknikk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig. ser meget gjerne at mads blir, men regner det som helt usannsynlig etter de signalene han sender...synd.

18058[/snapback]

Mads er jo en mann som også brukes sammen med Thomas på topp ikke bare på midtbanen. Og årets mål det har han!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Derimot får vi vel et gjennsyn med Tore Hollund, eks Brann og utenlandsproff i Hartlepool nå sisteskanse i Løv Ham

@ringo

18090[/snapback]

Så Løv Ham i noen 2. div matcher i år, og hvis vi ikke slår dem så fortjener vi ikke å rykke opp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LITT OPPSAMLING:

KAASA spiller i Oslo Øst! Toppscorer i klubben der i 2004sesongen så vidt jeg vet. Så han mot Lillstrøm2 i høst. Goalet da, og var gjennomgående mer giftig enn noen spiss på årets Blaa..

Vi skal ikke savne Mads. Kanskje alright profil og potensiale. Leverte GLIMTVIS (bl.a. mot Sogndal). For mye skadet, For høy lønn, for høye bonuser.

Vi skal overleve tap av Martin. Glitrende spiller, Fantastisk i 03, noe laber i 04. Kult med kaptein på landslaget fra Stabæk.Lojal, - signet 3årskontrakt da det så som mørkest ut: Kan gi penger i kassen nå. NØDVENDIGE penger. Til kjøp av nye spisser, f.eks. Erstattbar: Hauger tar den rollen i løpet 1-2 år, på glimrende vis.

La Finstad gå (selv om han vil prestere bedre (skulle bare mangle) på 1divnivå enn TL). La oss rydde foran TLplassen i 2006. La Bærum få han vederlagsfritt. Så får vi Nysted med kontrakt på to år, mens vi samler fokus på å kjøpe 1-2 spisser som blir gode scorere på TLnivå i 2006 og videre.

La Holter gå. Under forutsetning av at Kjølø blir. Forsvinner Kjølø, - keep Holter som "oldermann" i bakre firer. Ellers: KEEP Mike,,, sorry Christian: too old and too slow.

La Stenersen gå. La Tom Stenvoll omskoleres til jobben. Kanksje det kan komme noen korrekte pasninger for den plassen også i 05 og 06...?!!

Glem Woowoah, Veigar og annet "B-kjøp/leie" fra 04.

Behold for all del:

Stian, Jon, Mike, IA, Muri Henning Markegård Clausen og noen flere. Gi større prioritet til Bjørnar, Tanum og noen andre spenstige 1års (snart 2års).

Lag en 2-3 årsplan for utvikling av gode jrspillere. Ikke bare la dem utvikle seg gjennom hospitering, - la dem får krystallklare mål for hvilken plass de skal ha i TLlaget, hvrodan vi skal spille, og hva som vil kreves av dem frem til 06 eller 07. Potensialene er mange.

Endret av palau
Lenke til innlegg
Del på andre sider

En digresjon fra den pågående diskusjonen om gamle "stjerner":

La unguttene prøve seg!!!

Let's face it: 1. div er ikke like jevn som tippeligaen. Mange ungutter er gode nok i mine øyne..

Bjørnar er jo allerede ett hett alternativ (Sier det meste når du får din A-lagsdebut i Uefa cupen) De to kampene han har spilt for A-laget i år har jo vært mot topplag i Europa (I den grad RævBK er det lenger)

Det er verdt et forsøk, særlig i 1. divisjon.. En annen ungutt (dog veldig ung), Alex Kristensen kan sikkert få noen innhopp mot de mindre gode lagene neste år.

Min mening er at vi bør begynne å skifte ut gamlegutta mens vi har sjansen, og siden vi ikke har mange gamlinger bør den prosessen bli rimelig smertefri..

Det ville jo være synd å la de mange talentene våre "råtne" eller bli skadet i knokkelkamper i tredjedivisjon...

Det kan bli riktig så moro...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere sier at dere vil kvitte dere med Tommy, Hvem skal være vei "viseren" for Mads C og Henning på midtbanen hvis Martin forsvinner da??? Christian Holter vil være en god "veiviser" for Tanum. Vi må beholde de eldre for å tilføre rutine i spillergruppa. Vi kan ikke gå mot neste sesong ved at den eldste spilleren er rundt 30 (Mike), da ender vi opp som Start, de har nå brukt noen år på å få spilt inn de unge gutta i laget og har vel ikke mange gamle spillere der, men jeg tror ikke at det er målet vårt, målet vårt MÅ og ER å gå rett opp igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig! Tom og Tommy kommer til aa bli MEGET viktige spillere neste aar. Jeg tror egentlig at ogsaa Finstad kan faa en opptur, men setter ham gladelig paa benken dersom vi faar en ordentlig goalgetter til klubben.

Holter er jeg mer usikker paa. IA blir en fantastisk viktig spiller aa ha, det samme blir Mike (om han blir) og Muri. I ettertid kan vi nesten vaere 'glade' for Muris tabber, i det at han ikke er like ettertrakted paa markedet naa...

Men for pokker! Realistisk sett folkens...naa som vi er i 1. Hvem er aktuelle som spisser?

Jeg vil se alternativer. Finns de blandt andre 1.div lag? Finnes det Bossmenner som vi kan lokke hit?

HVEM i all verden kan det tenkes at vi legger inn bud paa?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Neste Sesong
  • Opprett ny...