Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Føler behovet for å innhente noe moralsk støtte av likesinnede. Min tålmodighet hva gjelder hets og dissing i forhold til en veldig stor del av livet mitt er i ferd med å ta slutt.

Hvem faen er alle disse krypene som synes det er så ustyrtelig morsomt å hetse/disse en av de største delene av livet mitt og dermed en stor del av hvem jeg er?

Det er nå en gang slik at de fleste har et forhold til fotball på et eller annet vis. Noen hater det, noen er likegyldige, noen har en favoritt, noen har flere favoritter (horer), og noen, som oss, har et lidenskapelig forhold til en bestemt klubb. På samme måte er det med alt annet. Noen elsker jakt og fiske. Noen elsker frimerkesamlingen sin. Noen elsker dattera, og noen elsker mora. Men for alle andre fritidsinteresser gjelder noen "regler" som tydeligvis ikke er gjeldene når man kommer til fotballen. Det å til stadighet bli påminnet at laget sitt har gjort en dårlig sesong og stå og le av det, ja det er faktisk så provoserende at man kan "miste grepet" av mindre.

Jeg har kamerater som er lidenskapelig opptatt av jakt og fiske. Men jeg står da for f... ikke og ler når det kommer meg for øret at de har bommet på en fugl eller valgt feil flue på fisketuren. De bruker selvfølgelig masse tid og penger på sin hobby og store interesse, og forventer respekt for de valgene de gjør i forhold til dette. DET GJØR JEG OGSÅ!!!!

Jeg bruker enormt med tid på hobbyen min. Jeg bruker av ferien min. Jeg bruker masse penger i forhold til sesongkort, reiser, effekter, aksjer og spillespareklubb. Også kommer det altså folk til meg og ler meg mitt opp i ansiktet i forhold til at klubben i mitt hjerte har gjort en dårlig sesong. Man mottar tekstmeldinger, mailer, telefoner. Alle med det samme "festelige" budskapet: "Din fritidsinteresse, og det du bruker en stor del av livet ditt til, har feilet. ha-ha-he-he-ho-ho"

De ivrigste på denne dissingen og hetsen er selvfølgelig de som "elsker" en eller annen klubb, men som har vært på to fotballkamper i hele sitt liv. De som vet hva dette går ut på ( les: vanlige supportere ) skjønner betydningen av dette, og holder seg for gode til det. Så kan man si at dette er noe som bør tåles. Og ja kanskje bør man tåle noe dissing, men da skal det ihvertfall gies av en som virkelig elsker fotball, og ikke jakt og fiske.

Noen vil kanskje synes at dette ble vel mye sutring på en gang. Men jeg er dritt lei av å ta imot drittprat fra folk som ikke har peiling på hva det vil si å være en fotballsupporter. Jeg bare måtte få det ut.

Sånn, nå ble det mye bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så, så - dette skal nok gå bra skal du se. Selv har jeg kolleger fra Tromsø og Drammen som så altfor godt vet hva dette dreier seg om. Blir møtt med medfølende blikk og klapp på skulderen. Han fra Lillestrøm,derimot..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jeg skjønner hva du mener. Det er forferdelig irriterende. Særlig når det kommer fra folk som f.eks. akkurat har hengt seg på VIF hypen. Følgende er sakset fra KFL forumet:

Jeg hadde vært på Maxi på Bjølsen for å handle. Ved utgangen til butikken står det alltid noen og selger ett-eller-annet. Denne gangen var det folk fra Hafslund som sto der, de ønsket å selge meg strøm og alarm.

Selger: "Hei, kan jeg friste med markedets beste betingelser på strøm?"

Meg: "Det er dere som støtter Vålerenga, er det ikke?"

Selger: "Jo, det stemmer. Bli med på vinnerlaget du og da vel!"

Jeg har kuttet ut KFL fansens svar, kun fordi det var alt for vennlig. Hadde det vært meg så hadde antagligvis selgeren fått føle hvordan det er å gå med en alarm stukket et sted det solen sjelden skinner. Hvilket bringer meg tilbake til poenget mitt. Jeg har fått ubetydelig med dissing fra omverdenen fordi Stabæk har gått ned. Det kan skyldes at de fleste jeg omgås er skikkelige fans de også, og vet hvordan jeg har det. Eller at de har vært i nærheten den ene gangen i tiåret jeg blir sint, virkelig sint! Ellers så tilstreber jeg året gjennom å være mest mulig objektiv i betraktningen av mine bekjentes klubber, ihvertfall når de hører på! Men jeg forventer fremdeles litt tyn utover våren når de begynner å forberede seg til tippeligaen og vi skal igang med 1 divisjon. Derfor har jeg bestemt meg for at til neste år er første divisjon SERIEN og tippeligane noe uinteressant... Vi skal bli SERIEmester neste år og det gleder jeg meg til! Cupmester også! Dermed basta!

@ringo

The Double 2005!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler med deg, og opplever også det samme, fra flere hold. Min egen svoger, som sier han er så fantastisk interessert i fotball, (jeg tror ikke han har vært på en eneste fotballkamp i hele år), kommer med hets og hånlig latter. Jeg tror interessen hans strekker seg til engelsk fotball og sjikanering av norske lag generellt og Stabæk spesielt. Men, jeg hever meg over det. Måtte bare nevne det så du ser at du ikke er alene.

I tillegg får jeg også mail tilsendt av en såkalt supporter som bl.a. lyder som dette:

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA

DERE ER LATTERLIGE!!!! MEN DET KAN JO HENDE DERE VINNER NOEN KAMPER I 1 DIV OG KOMMER TIL SEMIEN I CHAMPIONS LEAGUE I 2007...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

MVH

FORZA FUGLA"

Er det rart man kan bli litt forbanna?

Og han som skulle komme, men som ikke engang gadd å møte opp på Nadderud for å se Stabæk-LSK i år......!!!

MEN DET SKAL BLI SÅ UTROLIG DEILIG Å SLÅ TILBAKE

STABÆK - SERIEMESTER 2005

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor har jeg bestemt meg for at til neste år er første divisjon SERIEN og tippeligane noe uinteressant... Vi skal bli SERIEmester neste år og det gleder jeg meg til! Cupmester også! Dermed basta!

Hør, hør!

Endret av KongKjakan
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott innlegg Pedagogen, her fanger du nok opp manges tanker om dagen. Manns minne er dessverre fryktelig kort, og jeg har selv flust av kolleger (inkl. VIF og TIL-supportere) som benytter enhver anledning til å utøve essensen i ditt innlegg. Og dessverre er det alt for mange som finner sin glede i andres ulykke.

Da jeg nylig kom tilbake på jobben etter ferie var det som supporter av et førstedivisjonslag. Mitt flotte Stabæk-skjerf med sugekopper (takk Espen!) lå i en krøll på gulvet foran kontordøren der det tidligere hadde hengt så stolt. Tilfeldig? Kanskje. Symbolsk? Veldig. Derfor foretok jeg en symbolsk handling selv: Jeg hang det opp igjen.

Husk: Hevnens time er søt.

(Og Pedagogen: Det enkleste er pistol.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes faktisk jeg har fått for lite pepper etter nedrykk. Men jeg tror det kommer av to ting. a) Hvis ikke man har hjertet i Stabæk, så har man nok hypofysen eller minst en testikkel i Stabæk. B) Mange har laget sitt i 1. div. Og jeg tror de faktisk er litt stolte av at laget dems skal spille i samme div. som Stabæk til neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig Pedagogen. Nå er det jo slik at jeg kjenner; 10 $$-supportere, 3 enga fans og resten av vennekretsen driver enten med langrenn eller er likegyldig til fotball.

Kan dere gjette hvem som hetset mest?

Nei, ikke engasupporterne, de sa faktisk ikke en dritt. Langrennsgutta var først ute med hets mandag morgen, så utrolig irriterende det er! De vet jo ingenting men alikevel snakker de som om det kunne vært kommentatorer på tv.

Hva er det med folk...? Ellers kan jeg jo meddele at jeg har hatt min verste Halloween noensinne og at den fra nå av burde vært sørgedag..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo Pedagogen... den opplevelsen din deler jeg. De litt skadefro smilene og hintende bemerkninger. Det er som om noen godter seg noe jævlig over at nettopp Stabæk rykket ned, og de som godter seg mest er de med minst interesse for (les: kunnskap om) fotball.

Vi skal ta hevn etter 05-sesongen. Men vi skal aldri falle så dypt at vi heller salt i sårene på de som da rykker ned fra TL. Det holder å glede seg over eget lag!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

til Pedagogen:

Jeg har ført høre drit ange ganger på jobben "ja,ja så rykka Stabæk ned, humre, humre" eller "Det gikk dårlig det her, med Stabæk"

Da svarer jeg alltid; - JEG VET DET. Det pleier å avslutte slike samtaler ganske effektivt

Så et Halloween tips. Jeg ga Redbull til alle drittungene og tipset dem om at det var veldig lurt å drikke rett før sengetid. Følelsen av å få hevn veier opp mye

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så et Halloween tips. Jeg ga Redbull til alle drittungene og tipset dem om at det var veldig lurt å drikke rett før sengetid. Følelsen av å få hevn veier opp mye

18211[/snapback]

Men hvor mange drittunger gjør som voksne sier da? er det ikke derfor de blir kalt nettopp drittunger da? fordi de gjør faen ikke som en sier!!

Du skulle nok sagt: denne burde du ikke drikke rett før du legger deg.

Hvorfor tror alle her at 1div lag er så mye dårligere enn alle andre lag? mange tippeligaklubber som får deng der ja :)

05 i 1div blir nok ikke det letteste.....

Jaja, da blir det Marinlyst i 05 !

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med deg Pedagogen, vi vet alle om en eller annen dust som heier på alle andre enn Stabæk når de taper, men er de første til å ringe og høre om du kan skaffe billetter når det går bra.

Jeg har folk rundt meg i arbeidslivet som driter i tippeligaen, bare Stabæk gjør det dårlig. Skal sikkert ikke hisse meg opp tre-barns far som jeg er, men jeg blir dritsur.

Ganske likegyldig ang. engelsk fotball, landslaget har ikke vært så gøy før Hareide tok over. Men når Stabæk taper, ikke vinner over lag jeg mener de bør slå eller rykker ned da tar hele følelsesregistret over. -oppriktig lei meg, skikkelig sint for og så bli "overopptimistisk" og fungere som et menneske igjen.

Underlig, men sant.... la meg for faen få lov til å ha lidenskaper.

Den ene heter Stabæk Fotball og slik er det. Alltid uansett.

Jøss dette funker som terapi også dette !!!

Hvem sender giro ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert innlegg pedagogen!

Har flust med likegyldige folk.. en dum blondi fra ålesund kan nevnes i farta.. og kommentaren jeg fikk på mandag var: koresen gikk det med stabæk i helgen? da slo jeg henne. har en Lyn supporter og en bryne supporter i klassen og. ekte supportere som ikke har kommentert en dritt.. men rbk folka ja! de har ikke peiling på fotball, hvertfall ikke de to av tre. og den siste heier på dommern når rbk taper.. medgangupporter av værste sort. men skal faen meg le folk rett opp i trynet dems når ting de brenner for går dårlig. det skal jeg huske

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da slo jeg henne.

Huff Tore da, man slår ikke damer, det sa du selv på veien hjem på blaa. ;) Hvem var det forresten?

Du hadde det nok ikke gøy nei, Mads kan være utrolig plasom.. Men det at Labbe ikke sa en dritt er faktisk ganske bra gjort.

Rich: Takk for flott tips; JEG VET DET skal brukes mye framover, spesielt i gymtimene når folk spør om hvorfor jeg TØR å gå med Stabæk-drakta (patetisk..)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spesielt i gymtimene når folk spør om hvorfor jeg TØR å gå med Stabæk-drakta (patetisk..)

den samme replikken får jeg gang på gang på gang, men jeg bryr meg ikke en døyt av hva dem sier, jeg må si at jeg kan det der å ikke bry meg om hva andre mener om laget i mitt hjerte, men man blir litt oppgitt aav å høre fra en person "aaaaa,,, Stabæk suger så jææææævlig", men han anser jeg som en stor taper også da

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. enig med de som har erfart at det er de EKTE supporterne som klarer aa holde den verste skadefryden i sjakk, de vet hva det dreier seg om. Har en utrolig sympatisk sjef som er STOR engasupporter og han har vaert den som har vaert snillest til aa holde kjeft. Men saa vil han jo kanskje at jeg skal fortsette aa jobbe for ham da...Ogsaa den eneste EKTE rbk supporteren jeg kjenner var meget skaansom naar nedrykket var et faktum selv om jeg disser ham naadelost hver gang vi slaar dem...

Ellers er det mest dumme kjerringer som synes det er goy aa sporre hvordan det gikk med Stabak. Stupide nek som synes haandball er supert osv...Hvem bryr seg egentlig...

Men den verste er ei dame jeg kjenner som er stooor viging supporter. Der er en dame jeg faktisk kunne ha slaatt etter denne sesongen. Det bitre tapet mot viiiging og dissinga i etterkant av nedrykket i en sesong de faenmeg burde rykka ned selv er lavmaal...Viging er det laget jeg gleder meg mest til aa KNUSE naar vi spretter opp til TL igjen... :)

Vi skal faenmeg rett opp igjen, og naar vi staar

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Moralsk Støtte
  • Opprett ny...