@ringo 22 149 Del Skrevet 5. November 2004 (endret) Del Skrevet 5. November 2004 (endret) Da har jeg tittet i krystallkula og sjekket hvordan jeg tror ståa er i Serien nå på tampen av fotballferien. Det er selvsagt langt frem til sesongstart og mye kan skje med lagene i løpet av vinteren og våren, men likevel forsøker jeg meg med en preliminær analyse av neste års serie. Jeg tror og håper at Bodø-Glimt klarer å slå KIL i kvalifiseringen, uansett så har jeg forutsatt dette i omtalen nedenfor. Har heller ikke vært for nøye med kildesjekken denne gangen så faktafeil kan forekomme. 16. Løv-Ham Hjemmebane Kronsminde Krøllgress Drakter: Grønne/Hvite (Celtic) Kjente spillere: Martin Hollund (Eks. Brann og Hartlepool), Tarjej N Jacobsen (Eks Haugesund) Toppscorer 2004: Jostein Aga De nye lagene sliter alltid etter opprykket. Løv-Ham er et bydelslag fra Bergen som normalt blir rangert under naboklubbene Åsane, Fana og Fyllingen. Overraskende opprykk? Neppe midler til å forsterke laget nevneverdig, rett ned igjen? 15.Alta Hjemmebane: Alta Idrettspark/Finnmarkshallen Drakter: Gule/Blå Kjente Spillere: Alf Harald ”Faya” Johansen (Superveteran og lokal fotballhelt, tar han ett år til?) Toppscorer 2004: ? Samme som for Løv-Ham, nyopprykket lag som kommer til å få det tøft. Slet fælt sist de var i Serien. Rykket opp fra 2. Div avdeling 4. Normalt den svakeste 2. Divisjonsligaen, men holdt lag som Byåsen og RBK2 bak seg på tabellen. Slo RBK 2. Klart på hjemmebane. Kan komme til å ta en del hjemmepoeng. Det holder uansett neppe til fornyet kontrakt. 14. Follo Fotball Hjemmebane: Ski Stadion Drakter: Mørkeblå med Hvite effekter Kjente spillere: Glenn Arne Hansen (eks. Strømsgodset), Ronny Løvlien (eks. Skeid) Toppscorer 2004: ? Et tredje nyopprykket lag. Et av de nyopprykkede lagene bruker å gjøre det bra, men vi tror ikke det blir Follo. Overbygningsklubben fra Follo trenger å forsterke stallen betraktelig før debuten i Serien. Har hatt lav publikumsappel så langt. Et spennende prosjekt, men jeg tror de blir for lette i år. Har godt av å føle på nivået, men det blir nok hastig retrett til 2. Div. Morsomme internettsider! 13. Hødd Hjemmebane: Høddvoll Drakter:Blå/Hvite Kjente Spillere: Geir Televik, Tommy Sylte, Sindre Eid Toppscorer 2004: Magnus Myklebust Siste nedrykkslaget er kanskje en overraskelse for de som følger med på norskfotball. Tok 6 plass i fjorårets serie, men slapp inn nest flest mål av de lagene som berget plassen. Mister de to mestscorende spillerne fra 2004 sesongen (over 30 mål til sammen), dersom de ikke tetter igjen bakover så tror jeg de kommer til å få det tøft. Ellers håper jeg på å unngå høstkamp på Høddvoll. 12.Pors-Grenland Hjemmebane: Pors Stadion Drakter: Hvite/Blå Kjente Spillere: Knut Helge Hagen, Tomas Røed, Erik pedersen Toppscorer 2004: John-Erling Kleppe Ble tatt fra to poeng før sesongstart, men reddet plassen med et nødskrik likevell. Jeg tror det kan holde en sesong til, men det blir med knapp margin. Andre sesong i serien blir alltid tøff. Har en del meritterte spillere som kan trekke lasset. Må bedre forsvaret. 11.Moss Hjemmebane: Melløs Drakt: Gule/Sorte Kjente Spillere: Joachim Waltin, Christian Michelsen Toppscorer 2004: Håvard Sakkariasen Kråkene flakser videre, stram økonomi gjorde at de måtte selge mange av klubbens spillere midtveis i forrige sesong. Reddet med seier over Aafk i siste serierunde. Knut Tørum ny trener, kjenner oss godt. Blir spennende å se hva han kan utrette i Kråkebyen. Jeg tror Moss har kvaliteter nok til å berge plassen igjen, men de må fylle hullene i stallen etter spillerne som forlot klubben under fjorårsesongen. 10.Strømsgodset Hjemmebane: Marinlyst Drakt: Mørkeblå/Hvite Kjente Spillere: Thomas Andre Ødegaard, Kim Larsen Toppscorer 2004: Kim Larsen Mye turbulens i klubben sist sesong. Samarbeidsvansker mellom trener og resten av ledelsen har gjort det vanskelig for klubben. Ganske tynn spillerstall. Mye avhenger av at de får på plass forsterkninger. Kan fort få en ny tung sesong med mindre Anders Jacobsen får sving på sakene. Vi gleder oss til derby på Marinlyst. 09.Hønefoss Hjemmebane: Hønefoss Idrettspark Drakt: Hvite/Grønne Kjente Spillere: Lennart Steffensen, Thomas Øvreby Toppscorer 2004: Kamal Saaliti og Thomas Øvreby Fjorårssesongen var en gedigen skuffelse. Jeg mener laget antagelig underpresterte i fjor. Imponerte i treningskamp mot oss før fjorårsesongen. Normalt svært effekteive, Satser å at de klarer å stabilisere seg til neste sesong og klatrer noen steg oppover tabellen. 08.Skeid Hjemmebane: Voldsløkka Match Drakt Røde/Blå Kjente Spillere: Samir Fazlagic, Jonas Krogstad Toppscorer: Mohammed Abdelloui Slår Talentfabriken fra Thorshov tilbake? Berget plassen med god margin etter å ha mistet spillere som Daniel Braathen, Daniel Freheim Holm, Stian Theting samt veteranene Anders Jacobsen, Erik Noppi og Andre Ulla. Trener Kjell Sverre Hansen Wold er i ferd med å få en ny generasjon med talenter til å blomstre. Spiller artig og underholdende fotball. Jeg tror de blir middelhavsfarere igjen. Se opp for Mohammed Abdellaoui, Dawda Leigh og Birger Madsen. Kan slå alle og tape for alle! 07 Tønsberg Hjemmebane: Drakt Mørkeøde/Hvite Kjente Spillere: Kent Karlsen, Carl Axel Andreassen Toppscorer 2004: Lars Petter Hansen t av de nyopprykket lagene gjør det bestandig bra! FK Tønsberg har det største potensialet av årets kandidater. Trener Reine Almquist er en luring. Se opp for mange svenskeimporter i vinter. Jeg tror Tønsberg kommer til å gjøre en god sesong og havne opp mot øvre halvdel av tabellen. 06 Mandals Kammeratene Hjemmebane: Idrettsparken Kjente Spillere: Eivind Karlsbakk, Toppscorer 2004: Henrik Nyhus Kultlaget fra det blide Sørland er i ferd med å bli et stabilt Serie lag. Ingen store profiler, men et jevnt bestatt arbeidsmannskap. Kommer til å gjøre skarpt i fra seg i år også. 05 Sandefjord Hjemmebane: Storstadionen Drakt mellomblå Kjente Spillere: Trym Bergman, Tom Helge Jacobsen, Andreas Augustsson Toppscorer: Hans Erik Ødegaard Jeg tror lufta er i ferd med å gå litt ut av Sandefjordballongen. Har et lag som kan spise kirsebær med de største. Men har fallt sammen spillemessig mot slutten av sesongen. Dokkenb neppe en like god trener som Nordlie, nå er norlie effekten i ferd med å slippe. Erfaren og god spillerstall. Kan blande seg helt i den ypperste striden, men jeg tror de får en reaksjon. Har også begrenset økonomi. 04 Bryne Hjemmebane: Bryne Station Drakt Røde/Hvite Kjente Spillere: Kai Ove Stokkeland, Marek Lemaslu Toppscorer: Paul Oyuga Kjempet lenge i toppen i fjor, men falt litt av på slutten. Får viktige Stokkeland tilbake etter langt skadeavbrekk, har en potensiell toppscorer kandidat i Oyuga. Blir et lag å regne med i årets Serie, men er litt i tvil til at det holder helt inn i år også. 03 KIL Hjemmebane: Gjemselunden Drakt Røde/Hvite Kjente Spillere: Andre Ulla, Patrik Holtet, Frode Birkeland Toppscorer: Foday Scattred Tror ikke KIL ønsker å rykke opp, de har neppe økonomi til det, derfor forventer jeg å se laget fra skogene i Serien neste år også. Har et homogent, seiersvant lag som har fått nyvunnet erfaring. Flere av spillerne holder antagelig tippeligastandard. 02 Sogndal Hjemmebane: Fosshaugane Drakt: Hvit/Sort Kjente Spillere: Alexander Ødegaard, Håvar Flo Toppscorer: Alexander Ødegaard Talentfabrikken fra Saftbygde får antagligvis beholde de fleste av spillerne sine og vil kjempe med oss om Seriemesterskapet. Vi tok seks poeng fra dem i fjor og gjør det i år igjen. Det blir avgjørende når regnskapet skal gjøres opp på slutten av sesongen. 01 Stabæk Hjemmebane: Nadderud Drakt Blaa Kjente Spillere: Alle gutta Toppscorer 2004: Thomas Finstad Vi beholder største delen av stallen, har størst ressurser i Serien og derfor best utgangspunkt. Slo både Sandefjord og Sogndal greit forrige sesong. Men er samtidig laget alle ønsker å slå. Vi må ut og styre kamper og kjempe mot øag som vil legge seg bakpå. Det blir en utfordring for oss i og med at vi ikke er spesiellt glade i å møte dennne typen motstand. Men vi har de mest erfarne spillerne, de største talentene og de beste supporterne. Sesongen avslutter vi med folkefest på Ullevåll. Vi går for the double i 2005! @ringo Endret 5. November 2004 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Kan jeg legge den ut på forsiden? Vi trenger nyheter der i disse tider hvor det skjer lite... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Helt grei den der ringo.. For øvrig er det den samme infoen om MK og Skeid. Den eneste feilen jeg fant. Det er leeeeeenge til seriestart og mye kan og vil skje innen den tid. Men opprykk er et være eller ikke være for stabæk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Det føles rart å måtte forholde seg til 1. divisjon. Men vi skal ihvertfall ha en morrosesong! Klapp! Klapp! Klapp-klapp-klapp! Klapp-klapp-klapp-klapp! @ringo! Klapp! Klapp! Klapp-klapp-klapp! Klapp-klapp-klapp-klapp! @ringo! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pondus73 0 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 jamen er det ikke samme info også på FK Tønsberg, som på Skeid og MK lag som både skeid og sogndal vil vel kanskje miste noen av sine beste spillere til Eliteserien, og det er vel ikke utenkelig at dere også gjør det??? Økonomien kan vel tvinge frem litt av hvert???? pondus eLSKe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Selvsagt Slum, nå skal den være riktig også! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pondus73 0 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Selvsagt Slum, nå skal den være riktig også! @ringo 18253[/snapback] Ikke helt riktig godeste Gringo;) her er det vel litt feil???: 07 Tønsberg Hjemmebane: Drakt Mørkeøde/Hvite og så mangler draktbeskrivelsen på MK. Ikke for å være pirkete, men jeg vet du vil at ting skal være korrekte!!! Blir det trenerjobb i Stryn på deg @ringo??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Takker, prøver å finne passende bilde også. Det er ikke så lett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Hva med et bilde fra en av hatkampene Stabæk-Godset (Flem-Flo) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Hva med dette her? 1. Div = venterom? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 1 div = venterom hvis vi får noen som kan score mål til klubben. Har sett en spiss fra Bærum og han er kontra våre spisser: *Raskere *Bedre skudd *Bedre teknikk *Bedre på hodet *Bedre fighter Han heter Kim og etternavnet begynner på N -noen som blir med å spleise. Det gir garantert bedre avkastning enn Jørgensen/Pall Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Hepp, Først til Pondus73, pettimeter! Så til Nystedt, det er en spille vi bare MÅ sikre oss... Men jeg lurer på om jeg ikke har lest et sted at Lyn har en avtale med Bærum... Så da ender han vel der... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Hva med et bilde fra en av hatkampene Stabæk-Godset (Flem-Flo) Bra idè. Har du noen bilder? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Jeg har lett, men ikke funnet. Mail Flem, han kan sikkert ha noe. I værste fall kan jeg klippe og lime litt. Uansett fant jeg denne artikkelen fra 2001: *mimre-mimre* : Råtassene Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Jeg er også en petrimetrisk kverrulant! Godset spiller vel ikke hjemmekampene sine på Hønefoss Idretslag??? Men ellers en veldig god oppstilling av hva vi kan forvente oss neste år! Kanskje kunne oversikten også vært supplert med lenker til hjemmesider for klubb og supportere? Du nevnte noe om at Follo hadde morsomme hjemmesider! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Jeg har lett, men ikke funnet. Mail Flem, han kan sikkert ha noe. I værste fall kan jeg klippe og lime litt. Uansett fant jeg denne artikkelen fra 2001: *mimre-mimre* : Råtassene 18272[/snapback] Savner Flem!!!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Hepp, Først til Pondus73, pettimeter! Så til Nystedt, det er en spille vi bare MÅ sikre oss... Men jeg lurer på om jeg ikke har lest et sted at Lyn har en avtale med Bærum... Så da ender han vel der... @ringo 18266[/snapback] Mener også at Nysted bør sikres, han har de rette kvaliteter. Kanskje ta med Nick Rios i samme slengen ? En kommentar til dette om å styre spillet, og lag som legger seg bakpå : Ja, vi er dårlige på det. Men det som er fint er at vi får et helt år til å trene på kun dette, og da vil vi utvikle nye ferdigheter. Når vi så kommer tilbake i den øverste divisjon, har vi flere strenger å spille på. Fantastisk. FORZA STABÆK Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Aporopos Nysted: Er han fra området rundt Bærum/Asker? Synes det er kjekt med "local lads", i hvert fall så lenge de leverer varene.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr.Stabæk 8 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Er enig i at vi bør sikre oss Kim Nystedt og Nick Rios Haugen. Haugen er midlertidig ute med skade ( til februar/mars) Tror at Kim hadde passet bra til vår spillestil. Han har jo nettop undertegnet kontrakt med Bærum tror jeg men......... Vi skal rocke 1.ste divisjon 2005! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 5. November 2004 Del Skrevet 5. November 2004 Nick Haugen har vel tidligere gjort det klart at han er stor fan av VIF, og VIF har tidligere ønsket spilleren i stallen så fort som mulig. Dette er imidlertid lenge siden, og Haugen oppga selv trener Skullerud som grunnen til at han valgte å bli i Bærum. Vet ærlig talt ikke mye om hvordan Haugen har utviklet seg i det siste, men talentet kunne kanskje ha godt av et år i 1. divisjon med Stabæk? Hvis han er god nok selvfølgelig....... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå