Gå til innhold

Og Da Var Vi I Gang Med Lønnsforhandlingene

Rubbster
 Del

Anbefalte innlegg

er jo klart de må ned i lønn,det burde jo være helt klart!!!

har stor tro på at dette ordner seg!! :)

18327[/snapback]

Dette er amarør oppførsel fra Ledelsen i Stabæk. Det virker nesten som det er den mentaliteten hos de som styrer Stabæk om dagen: det ordner seg vel...

Det ordner seg alltid, men det som skjer her er at det blir bråk rundt klubben og det lønner seg aldri, nå er vel Morgan kontakta også så da blir det vel morsomt......

På tide noen tar hatten og går snart?

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

18347[/snapback]

På dette grunnlaget?

Det må iallefall være den som har laget kontraktene som det kan sås tvil rundt. I henhold til Aalbu er de imidlertid klare, og da er iallefall ikke dette noen skal tas på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18347[/snapback]

På dette grunnlaget?

Det må iallefall være den som har laget kontraktene som det kan sås tvil rundt. I henhold til Aalbu er de imidlertid klare, og da er iallefall ikke dette noen skal tas på.

18355[/snapback]

Nå tar jeg alt som står i media med en klype salt, men hvis man risikerer at alle spillerne kan kansellere kontrakten og gå er dette en grov feil fra de som har satt opp disse konrtaktene.

Hvis man ser på hva som har skjedd i år:

1. Sparking av trener

2. Underskudd på 5-15 mill

3. Klønete kontrakter

Da er det ikke vannsklig for meg å se at noen ikke har gjordt jobben sin, hva syntes dere?

Er det ikke på tide å få ordna forhold så gutta kan konsentrere seg om fotball snart?

Jeg vet av erfaring at når noen kødder med lønna mi blir det krig! hehe

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan da ikke være så veldig vanskelig. Enten så står det at det bonusordningen gjelder KUN for Tippeligaen, eller så står det ikke det. Burde være en smal sak å finne ut dette, og ikke nødvendig å tilkalle NISO-Silje!

Når det gjelder å gå ned i lønn, så er det vel ikke bare å kreve at spillerne må gå ned i lønn, og de kan vel gå hvis ikke kontrakten opprettholdes. MEN her gjelder det å vise måtehold både av spillere og ledere. Det er vel ikke bare spillerne som bør ofre noe her. Så vidt jeg skjønner er ledelsen også delaktige i at vi går ned en divisjon, og de kan ikke bare kreve at spillerne skal redusere lønnen sin, uten å ofre noe selv.

Tiden vil vise hvordan dette løser seg, men jeg velger å være optimistisk i forhold til dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du og alle dine kollegaer hadde gjort en så dårlig jobb at dere hadde mistet hovedoppdragsgiveren deres, og arbeidsgiveren din derfor sto i fare for å gå konkurs, hadde du ikke da kunnet gått med på å avstå fra f.eks. overtidsbetaling et år mens dere jobbet for å få inn en ny oppdragsgiver???

Noen hadde sikkert sagt opp uansett, men hadde arbeidsmiljøet og teamfølelsen vært god hadde vel de fleste brettet opp ermene, sagt ja til å avstå fra overtidsbetaling, og fått skuta på rett kjøl!

Når spillerne, som f.eks. Stian Ohr, vedgår at de var med på å spille laget ned i 1.div, innrømmer de jo også at de selv har gitt klubben et dårligere inntektsgrunnlag! Jeg er sikker på at dette løser seg! Skulle noen enkeltspillere likevel sutre, så la dem gå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aalbu har uttalt at det står i kontraktene at bonuordningene kun gjelder for eliteserien. Skuffende at det er I A Olsen som har gått i spissen for det her..

18360[/snapback]

Ha for all del langt foran i hjernen hvor dere leste om dette her: I en avis som om kun kort tid KUN kommer ut i tabloidformat. Som vi har vært inne på så mange ganger før på forumet her elsker journalister en krise. Og hvis ikke spillerne i Stabæk gir uttrykk for at de synes lønnskutt er kjipt (gudene skal vite at det hadde jeg gjort!), så vil avisen forsøke å lage en sak av det uansett fordi det selger. Litt dumt at den debatten tas i media, men ikke overraskende. Vi får vente og se.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du og alle dine kollegaer hadde gjort en så dårlig jobb at dere hadde mistet hovedoppdragsgiveren deres, og arbeidsgiveren din derfor sto i fare for å gå konkurs, hadde du ikke da kunnet gått med på å avstå fra f.eks. overtidsbetaling et år mens dere jobbet for å få inn en ny oppdragsgiver???

Noen hadde sikkert sagt opp uansett, men hadde arbeidsmiljøet og teamfølelsen vært god hadde vel de fleste brettet opp ermene, sagt ja til å avstå fra overtidsbetaling, og fått skuta på rett kjøl!

Når spillerne, som f.eks. Stian Ohr, vedgår at de var med på å spille laget ned i 1.div, innrømmer de jo også at de selv har gitt klubben et dårligere inntektsgrunnlag! Jeg er sikker på at dette løser seg! Skulle noen enkeltspillere likevel sutre, så la dem gå!

18367[/snapback]

Der har du et viktig poeng, nå diskuterer jeg utifra det jeg har fått med meg i media så ikke heng meg hvis det ikke er riktig:)

Hvis jeg gjør en eledig jobb så har man 2 alternativer.

1. Gå i dialog og forhandle om hva man må gjøre videre for å få saker og ting på rett kjøl. Da er man altid villig til å gjøre forandringer.

2. Gi meg beskjed om at jeg er satt ned i lønn og få en krig. Da er det ikke så mye som skal få meg til å gå.

Det er rett å slett snakk om å behandle mennesker på en ordentelig måte, alle spillerne har et liv ved siden av fotballen og sine økonomiske forpliktelser. Derfor burde man gå varsomt fram når men diskuterer lønn.

Husker jeg ikke feil gikk vel alle gutta med på lønnskutt i årets sesong eller var det forrige?

Bare sånn for ikke å bli missforstått så mener jeg og at alle burde gå ned i lønn etter denne svake sesongen, kanskje med noe i kontrakten som lover bonus ved opprykk:)

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nærmer partene seg hverandre?

Uttalelsen til I.A. kan tyde på det:

"Inge André Olsen sier at spillerne ikke er fremmed for en eventuell ny bonusavtale for 1. divisjon. Ei heller en avtale om kun opprykksbonus."

Aalbu uttaler ganske klart:

- Det eneste som betyr noe for oss er opprykk, og det eneste vi derfor ser som aktuelt er opprykksbonus. Vi kan ikke betale ut bonus for en fjerdeplass i 1. divisjon, mener Aalbu.

VI SKAL OPP!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Og Da Var Vi I Gang Med Lønnsforhandlingene
  • Opprett ny...