kjakan 0 Del Skrevet 12. November 2004 Del Skrevet 12. November 2004 Dette er overskriften i TIPS idag på en lengre artikkel om Stabæk og lisenser for neste år. Et av lisenskravene er at klubber ikke kan ha uoppgjort forfalt gjeld til tidligere ansatte. Gaute: -nå har det gått 6 uker siden jeg fikk sparken, ifølgeavtalen skulle jeg hatt penga etter 14 dager, jeg fikk noe men ikke hele beløpet. Lisensnemndasjefsmannen bekrefter at dette lisenskravet vil bli fulgt, på generelt grunnlag altså! Gaute sier at han tror eksterne investorer må på banen for at klubbenskal greie å dekke beløpet og at det skal bli utbetalt, han kjenner til den svake økonomien og han tror ikke penga finnes idag. Schultz sier at årets underskudd på 15 mill er finansiert gjennom at gjeld er omgjort til aksjekapital i ny stadion. Han sier også at han har inntrykk av (et merkelig forsiktig uttrykk!!) at klubben klarer kravene til ny lisens... Videre: -klubben har fått inn 75% av sponsorpengene for neste år, men de penga kommer ikke før etter nyttår... blablabla ... Loe uttalte på et møte for 2.div klubbene at budsjettet i 1.div blir på 20 mill. Jeg må innrømme at jeg synes dette høres skummelt ut. Det lukter Martin-salg av dette her! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 12. November 2004 Del Skrevet 12. November 2004 hva tror du? tror du virkelig at martin har lyst til aa spille i1.div - som landslagsspiller??? kan ikke tenke meg at en av vaare landslagsspillere (baade a- og u21 lag) skal spille i 1. div neste aar. haaper bare at alle som blir solgt, blir solgt til en veldig god pris. (og jeg for min del tror at martin-pengene er allerede med i beregningen om neste aars budsjett...) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 12. November 2004 Del Skrevet 12. November 2004 Hvor mye er det Gauta skal ha, og hvor mye har han fått? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 12. November 2004 Del Skrevet 12. November 2004 landslagsspillere (baade a- og u21 lag) skal spille i 1. div neste aar. Når er det vel ikke noe problem å spille på landslaget (U-21) selv om man spiller i 1. divisjon. Det er vel flere spillere som kommer fra 1. div. klubber i den seneste troppen. (og jeg for min del tror at martin-pengene er allerede med i beregningen om neste aars budsjett...) 18881[/snapback] Å gå med pels før ulven er skutt, er vel ikke så lurt. Jeg håper virkelig ikke at det er budsjettert med penger for Martin-salg. Det er jo signalisert at man ønsker å beholde han. Det må hostes opp penger til å kjøpe en spiss eller to + en forsvarspiller, selv om Martin ikke blir solgt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 12. November 2004 Del Skrevet 12. November 2004 Det må hostes opp penger Problemet er vel at Stabæk ikke har klart å hoste på seg annet enn lyskebrokk, prolaps og nakkesleng de siste årene...... Rike bergensere derimot er klare til å drite ned Brann med penger. 40 mill ble det fortalt på TV i går, og selv om det hørtes vilt ut skal man ikke se bort fra at det må nettopp en bergenser til for å hoste opp slike summer. Misunnelig?? Jeg??? Kan ikke noen vekke fotballfølelsen i gode gamle Schibsted-Tinius? Han bor jo på Blommenholm og har en av de største pengebingene i landet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 12. November 2004 Del Skrevet 12. November 2004 Å gå med pels før ulven er skutt, er vel ikke så lurt. Jeg håper virkelig ikke at det er budsjettert med penger for Martin-salg. Det er jo signalisert at man ønsker å beholde han. Det må hostes opp penger til å kjøpe en spiss eller to + en forsvarspiller, selv om Martin ikke blir solgt. 18894[/snapback] man ØNSKER å beholde ham...men det betyr ikke at man IKKE selger ham når et bra nok tilbud kommer... forresten, hvor mange spillere ønsket stabæk å beholde? (ingen ønsket seg chippen, marel, peter osv vekk...eller?) og videre: - klubben er nesten blakk - det skal bygges nytt stadion, man trenger penger/sponsorer som gir penger - opprykk så fort som mulig => - salg av spillere kan gi penger - sponsorer gir bare penger når de får noe tilbake (fine vip tribuner med mat/drikke for dem (det koster en liten sum...), et lag som vinner (ikke så uviktig!), tippeligastatus i rekkevide neste år) - opprykk betyr: vi trenger et lag som scorer massevis mål og vinner = vi trenger noen nye gode spillere (spiss) - og nye spillere koster... fasit: salg av martin (og/eller noen andre landslagsspillere) = nytt stadion, mindre gjeld, ny spiss og opprykk ;-) (hvis det hadde vært så enkelt...) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 12. November 2004 Del Skrevet 12. November 2004 Ny stadion er egentlig overhode ikke avhengi av spillersalg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 12. November 2004 Del Skrevet 12. November 2004 - det skal bygges nytt stadion, man trenger penger/sponsorer som gir penger Det er jo på den positive siden at vi skal bygge ny stadio da!!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 12. November 2004 Del Skrevet 12. November 2004 og hvem betaler? sikkert ingen hvis stabæk sitter på en gigantisk haug med ubetalte regninger og har et for dårlig lag... du kan jo ikke forvente at en gir penger til deg hvis han ikke får noe tilbake. og det eneste stabæk kan tilbyr nå er et lag som vinner og rykker opp... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 12. November 2004 Del Skrevet 12. November 2004 holder ikke det? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 16. November 2004 Del Skrevet 16. November 2004 Lisensavgjørelsen er utsatt! Er det et godt eller dårlig tegn, eller har det ikke en dritt å si? (det betyr ihvertfall at den etterlengtede terminlista ikke kommer enda) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 16. November 2004 (endret) Del Skrevet 16. November 2004 (endret) Det går rykter om at VIF har scoret 0 i kategorien "Trenerens karisma" og dermed må spille i 2. div. til neste år. Det betyr i såfall at vi må ta den tunge veien tilbake til Eliteserien. Endret 16. November 2004 av atleten Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 16. November 2004 Del Skrevet 16. November 2004 Hvor mange poeng fikk vi i den kategorien da?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 16. November 2004 Del Skrevet 16. November 2004 Jeg tror vi fikk 4976 eller 4977. Er ikke sikker. Men skalaen er fra 0 til 10000. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 16. November 2004 Del Skrevet 16. November 2004 Jøss, trodde ikke vi hadde noen trener for tiden, jeg! Da sier det jo enda mer om VIFs trener-karisma. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 16. November 2004 (endret) Del Skrevet 16. November 2004 (endret) Dersom en klubb ikke har en trener, sier § 15.1c at man fritt kan velge en av hjelpetrenerne som stedfortreder. I disse tilfellene blir poengsummen desverre halvert. Stabæk valgte i år å nominere Flem. Hadde han vært hovedtrener hadde vi med andre ord fått nesten full pott: 4976,5 x 2 = 9953 Litt synd egentlig det der... Endret 16. November 2004 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 16. November 2004 Del Skrevet 16. November 2004 Lisensavgjørelsen er utsatt!Er det et godt eller dårlig tegn, eller har det ikke en dritt å si? Akkurat det lurer jeg på også. Noen orakler der ute? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 16. November 2004 Del Skrevet 16. November 2004 Lisensavgjørelsen er utsatt!Er det et godt eller dårlig tegn, eller har det ikke en dritt å si? Akkurat det lurer jeg på også. Noen orakler der ute? 19041[/snapback] Tror ikke det betyr noe som helst. Behandlingen er jo utsatt for alle klubbene, ikke bare for Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 25. November 2004 Del Skrevet 25. November 2004 ALLE klubber i TL og 1 div får lisens Alle klubbene i TL og 1 div har fått lisensene sine godtatt . Da var den saken ute av verden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå