Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må først av alt ønske alle velkomne til Perlen i nord, til neste år! Håper folk kommer (kun 1 time og 45 minutters flytur) og lager liv på tribuna! Det blir bra artig. Endelig er Alta IF tilbake til den divisjonen de hører hjemme i. (Det samme sier sikkert ikke dere om Stabæk... :-p)

Deretter er jeg nødt til å fortelle litt om laget vårt, ser det ut til (særlig å ha lest det som står under "spåkule-visjonen" deres). Greit at spåkona ikke har god greie på hva som har skjedd i alle avdelinger i 2. divisjon, men prøv ikke å late som det, da! ;-)

Det nevnes "Faya" (veteran, kanskje han legger opp) som kjent spiller, men hvor blei det f. eks. av Tore Reginiussen (fast G18/U19-landslagsspiller), Magnus Andersen (med på samme landslag) og Jørn Hansen? Sistnevnte er kantspiller/indreløper - og toppscorer med 23 mål i årets sesong. Forrige gang vi var i 1. divisjon, var han skadd... Laget er helt et anna nå. Ny trener, ny lagledelse, nytt styre, flott økonomisk utvikling, kjempeengasjement, samt mange unge, nye og gode talenter... Gjennomsnittsalderen på gutta er ca 22 år, og de ivrer skikkelig etter suksess. Forrige gang det var 1. divisjonsspill, rykka vi opp midt i et generasjonsskifte!

Dessuten, det blei sagt at vi slo Byåsen og RBK2 stort. Ja - men de er jo ikke de laga som er gode i 2. divisjon, avdeling 4. Det er nemlig Strindheim, Levanger og Mo. Bare til en liten opplysning...

Men det er jo å håpe på, for vår del, at laget deres undervurderer Alta IF like mye som den berømmelige glasskula (som burde ha blitt pussa litt...)!

Lykke til!!! :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Alright at det kommer nye supporteraktører på banen. Dessuten er det saklig og innholdsmessig bra og korrekt.

Men ikke tro at jeg gleder meg til 1div av den grunn. det blir bare et hyggeligere mellomspill når det dukker opp "frk Alta"´ere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Takk for informasjon! Vi kommer nok tilbake med en langt grundigere analyse av laget deres både før sesongen og før kampene mot dere! Arbeidet med å kartlegge motstanden i Serien neste år er godt igang.

Jeg har tittet litt på noen videoklipp av kampen deres mot RBK2. Det ser ut til å gå fort i svingene når dere angriper. Særlig langs høyresiden. Men Alta er ikke det laget i norge som er mest tilgjengelig informasjonsmessig, så vi tar imot all informasjon om laget med stor takk!

Med sportslig hilsen

@ringo

TD05

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan nok være at glasskula vår ikke hadde riktig styrke for så lange avstander. Vi burde kanskje skaffe en bifokal glasskule?

Ellers er pappaguttfaktoren såpass liten i Stabæk Support at jeg sterkt tviler på om vi stiller i 4-sifret antall på Finnmarksvidda mellom snøscootere og kvigende reinsdyrkalver for å se laget vårt pådra seg koldbrann. Fly er dyrt, og få konkurrerer om å fly på Alta...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan nok være at glasskula vår ikke hadde riktig styrke for så lange avstander. Vi burde kanskje skaffe en bifokal glasskule?

Ellers er pappaguttfaktoren såpass liten i Stabæk Support at jeg sterkt tviler på om vi stiller i 4-sifret antall på Finnmarksvidda mellom snøscootere og kvigende reinsdyrkalver for å se laget vårt pådra seg koldbrann. Fly er dyrt, og få konkurrerer om å fly på Alta...

19729[/snapback]

Har ikke noe med saken å gjøre men hva er "kvigende reinsdyrkalver"??????

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint å lese at dere driver og oppdaterer dere ;-) Det er helt greit for meg at dere tipper Alta på en 15. plass til neste år (noe jeg selvfølgelig er dypt uenig i - men det er jo en annen sak), det var den manglende informasjonen jeg reagerte på... Alta IF-informasjon fåes f. eks. på forskjellige nettsider: www.altaif.no, www.steinberget.no, samt i aviser: www.altaposten.no, www.finnmarkdagblad.no.

Kan si litt om treneren, som var ny, da han overtok et "nedbrutt" lag forrige året. Han heter Roger Finjord, og er ung, svært engasjert, entusiastisk og dyktig trener. Engasjert på samme måte som f.eks. Nils Arne Eggen. Sitter ikke mye stille i løpet av en kamp! Artig å se på. Dessuten har det versert mange rykter om at han har vært ønska i både Bodø/Glimt og i Tromsø... (men han blir i Alta, såh! :-)) Han snudde i alle fall alt som het depressive tanker på laget! og han satser stort på unge talenter. Alta spiller for øvrig en meget angrepsvillig fotball, med vanligvis tre på topp...!

---

PS: Kvigende reinsdyrskalv? Kanskje var det ment som drektig reinsdyrskvige? :-p

PPS: Både Norwegian og Braathens går med direkterute til Alta. Er man tidlig ute, koster det ikke mer enn ca 1000 kr tur/retur... Ta en liten "eksotisk" ferie og skryt av å ha vært sååå langt nord etterpå... Hehe! Siden jeg egentlig er fra Østlandet, ønsker jeg jo at flest mulig får lov til å oppleve det eventyr-riket det er, med nydelig natur, midnattssol og nordlys (av naturlige årsaker, ser man sjelden nordlys samtidig som det er midnattssol...)! :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres litt ut som hunderfossen familiepark der oppe... det er god nok grunn til å dra i seg selv da.

PS: Grattis med innlegg 1000 rich

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han heter Roger Finjord, og er ung, svært engasjert, entusiastisk og dyktig trener. Engasjert på samme måte som f.eks. Nils Arne Eggen. Sitter ikke mye stille i løpet av en kamp! Artig å se på.

19816[/snapback]

Det var vel han som var Alta sin radiokommentator florrige gang dere var oppe? Han hadde iallefall en uforglemmelig "opptreden" da Alta slo FFK i Fredrikstad. Gikk jo fullstendig bananas da Alta scoret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var den manglende informasjonen jeg reagerte på...

Humre....

Nåja... mangel på info og tolkning av info er vel to forskjellige ting. Vi får se, føler meg rimlig sikker på at akkurat Alta skal vi nok få kartlagt ganske godt. Takk uansett for svært nyttig innput! Så får vi håpe på at mange Altaværinger tar turen ned til Oslo for å følge laget! Hjertlig velkommen til Nadderud skal dere iallefall være!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel han som var Alta sin radiokommentator florrige gang dere var oppe? Han hadde iallefall en uforglemmelig "opptreden" da Alta slo FFK i Fredrikstad. Gikk jo fullstendig bananas da Alta scoret.

"Det e det bæste æ har opplevd med buksan på..."

Hehe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det e det bæste æ har opplevd med buksan på..."

Hehe.

19846[/snapback]

Hele den seansen kan ikke beskrives, den må oppleves. Ubetalelig er den...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger Finjord var ganske riktig radiokommentator på fotballkamp i Fredrikstad. Han intervjua Jarle Mjøen, Altas oppmann, som var den som uttalte den uforglemmelige setninga: "Utrolig! Det e det bæste æ har opplævd med buksan på!". På www.steinberget ligger bl.a. lydsporet fra FFK-kampen.

Angående manglende informasjon og tolking av det; et faktum er det i alle fall at det ikke sto noe navn på toppscorern!! ;-)

Ellers er det jo "kjæmpeartig" å høre at folk har lyst til å ta seg en tur. Velkommen! :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FORT!! Start et nettverksselskap før Altaturen!!

Konseptet kan være å få dine venner til å kjøpe aksjer i Stabæk Support til en verdi av 150 kr. Få alle vennene dine til å kjøpe og du vil få din lønn i himmelen, jo flere som kjøper jo bedre blir det.

Fellesmøtene vil bli vanvittige med stemning helt utover det vanlige. Særlig hvis vi greier å verve like mange som T5PC. Burde ikke være noe problem..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sees 13. August.

20328[/snapback]

Ja, ja. Da blir det nord-Norge ferie på barne neste år også. I år lot jeg dem få oppleve Tromsø. Og jammen spilte ikke Stabæk helt tilfeldigvis borte mot TIL da vi var der. Snakk om flaks....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Priser til Alta ligger på følgende: SAS 1085 kr, Norwegian 892 kr. Sistnevnte selskap har imidlertid svært ugunstige flytider.

Følgende flytider til disse prisene:

SAS

Til Alta

12/8 1210-1405

12/8 1620-1815

13/8 1210-1405

Fra Alta

14/8 1435-1630

14/8 1845-2040

Norwegian

Til Alta

12/8 1055-1255

Fra Alta

14/8 1845-2040

Ingen fly opp på lørdag, og tidlig avreise på fredag, og sen tilbaketur på sødag gjør nok at SAS er å foretrekke. Evt. kan man jo leie fly til seg og sine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du har sjekket om landingsstripen i Alta er lang nok til å ta imot en slik massiv flymaskin. Det er mange bæringer som har brent seg på det før på vei til laksefiske!

20368[/snapback]

Hvis flyet er mindre enn et amerikansk lastefly C-17 A, så skal det gå bra... Det er det største som har landa her (et fly som gjør en Hercules til et lite lekefly i forhold).

Ellers er det jammen artig å høre at folk allerede planlegger turen nordover. Heldig med en lørdagskamp. Da er det fest på Smutthullet etterpå, regner jeg med! ;-) Og det er vel fest 1. mai på Nadderud? :-)

Endret av Frk Alta
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bonusbillett med fly til Alta 13.-14.august booka!

Alternativet er jo at det blir sein sommerferie iår og at jeg kjører, men det er jo leeenge til ennå!

20340[/snapback]

Bonusbillettene mine booket også. Drar opp på fredagen.

Anbefaller alle å booke kjapt da dette ser ut til å bli populært. Ellers kan det fort hende dere må bli der en stund i påvente av ledig fly.

Noen som kan anbefale overnattingsteder?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt og kjeda meg på jobb og wopps der hadde vi en billett til Alta. Hyggelig hvis vi får med så mange at generasjoner av altaværinger minnes kampen mot Stabæk i 2005 som en milpæl på linje med Wirkolas seire i hoppuka

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes noen lavvoer dere kan sove i, kanskje? :-p

I sentrum ligger det to hotell: Rica Hotell og Park Hotell. Fine begge to, sistnevnte er et miljømerka hotell, om det har noen betydning.

En billigere løsning kan jo være å leie en studenthybel for ei helg (ta kontakt med Studentsamskipnaden her), mange av dem ligger rett ved sentrum. Der trenger man i alle fall ikke å leite etter fester på en lørdagskveld. ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Hei På Dere, Stabæk-supportere!
  • Opprett ny...