Gå til innhold

Eliteserien 2023, hvordan skal det gå?

Jan Fredrik
 Del

Anbefalte innlegg

Its a hope in the hanging snore. 

Viking og Glimt hjelper oss mot hhv Sfjord og VIF

Haugesund, Ham Kam og Godset er vi status quo med. 

Vi har en hengekamp på  VIF og Sfjord på 21 poeng. To hengekamper på FKH. alle de tre er tre poeng foran oss. Så det er up for grabs !

Lenke til innlegg
Del på andre sider

21 minutter siden skrev Marandinho:

Føler det faktisk ikke er kødd en gang heller 🙈😅😂 ikke mye som har gått vår vei siden det. 

Sant, kan bli overtroisk av mindre! Hadde en prat med Bakenga om spleisen hans før Sandefjord kampen og var inne på dårlig karma allerede da. Hvordan få «renset»😊 Nadderud igjen så det snur? Kontakte Lilly Bendriss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutter siden skrev arni:

Sant, kan bli overtroisk av mindre! Hadde en prat med Bakenga om spleisen hans før Sandefjord kampen og var inne på dårlig karma allerede da. Hvordan få «renset»😊 Nadderud igjen så det snur?

Du bare sende en mail til Jamaica så fikser de det med Voodoo. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 hjemmekamper på rad nå, skal vi overleve så må vi komme oss godt ut av de neste 3. Viktig med en sikkelig god trenings uke nå og få Høgh klar så fort som faen. Kan ikke starte med Luca noe mer nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 hours ago, arni said:

Sant, kan bli overtroisk av mindre! Hadde en prat med Bakenga om spleisen hans før Sandefjord kampen og var inne på dårlig karma allerede da. Hvordan få «renset»😊 Nadderud igjen så det snur? Kontakte Lilly Bendriss!

Jeg tror det er gir dårlig karma hvis spillerne går rundt og tror på at prestasjonene deres er tynget av dårlig karma.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 hjemmekamper nå. Disse 3 kampene blir uhyre viktig. 

Bare å mobilisere som bare det. Få med 1-2 ekstra på feltet og fyll opp. Vi skal i det minste gjøre det vi kan for at gutta holder seg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev fexter:

3 hjemmekamper nå. Disse 3 kampene blir uhyre viktig. 

Bare å mobilisere som bare det. Få med 1-2 ekstra på feltet og fyll opp. Vi skal i det minste gjøre det vi kan for at gutta holder seg. 

3 hjemmekamper i høstferien, skal jobbe hardt med å fylle stadion da dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 timer siden skrev Sindre:

3 hjemmekamper i høstferien, skal jobbe hardt med å fylle stadion da dessverre.

Klubben senker prisen til 300 for 3 kamper og går ut på sosiale medier. Er hvert et forsøk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for sist i Ålesund. Fantastisk å stå sammen med dere på Color Line. Nå er det ekstra viktig at vi står sammen om å snu tankegangen bort fra det negative og over i det positive. Bob sa til oss lørdag kveld: "We'll turn this together!" La oss ta ham på ordet! La oss finne tilbake til troen på at vi og laget er ett, (12. mann) og at det er NÅ det snur. Alltid. Uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

26 minutter siden skrev rykkinn:

Var nedrykkslaget/stallen vi hadde i 2021 bedre/sterkere enn i år??

Nei, det er ikke noe galt med spillertroppen, den er bedre enn mange av de vi konkurrerer med. Men den er mentalt brutt ned av motgang og dårlig ledelse.

Trenerkapasiteten nå er også en helt annen nå enn høsten 2021. Likevel, jeg stusser over laguttakene og prioriteringene til Bob. Samme som jeg kritiserte han for sist han var her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 minutter siden skrev @ringo:

Nei, det er ikke noe galt med spillertroppen, den er bedre enn mange av de vi konkurrerer med. Men den er mentalt brutt ned av motgang og dårlig ledelse.

Trenerkapasiteten nå er også en helt annen nå enn høsten 2021. Likevel, jeg stusser over laguttakene og prioriteringene til Bob. Samme som jeg kritiserte han for sist han var her.

Den voldsomme amerikanske selvtilliten til Bradley har til gode å smitte over på spillergruppa, men det må den jaggu meg gjøre snart om det skal være håp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fom 1 juni har vi i

siste 5 hjemmekampene scoret hele 2 mål !!!!(begge mot Rbk)
siste 8 borte har vi scoret hele 6 mål

Og uten øyeblikkelig effekt av å bytte trener verken på mål eller poeng, så redd dette blir blytungt….

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev @ringo:

Er spillertroppen virkelig det? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er blytungt, det har vært blytungt. Lenge. I mange år. 

Å lage mål er det vanskeligste i fotball, hadde det vært lett hadde alle gjort det hele tiden. United lagde ingen i går, city lagde ett, liverpool ett bare for å nevne noen av de stoe i premier league.

Det blir selvsagt magert med poeng uten mål, men tygg litt på at vi med Bob har vært best mot to av topp fire lagene som endte med 0 poeng  og en dårligere kamp mot bunnlaget som endte med ett poeng. 

Det er ikke topplagene vi MÅ ta poeng fra, men de andre dumpekandidatene. De kommer på rekke og rad fremover. 

Klarer vi levere på nivået som vi har vist mot tromsø og brann så blir det flere poeng fremover. Og det MÅ starte mot hamkam. Også får vi håpe at det kan gi oss blod på tann, det er tett der nede på tabellen.

Vi avslutter sesongen med vif, sandefjord og haugesund. Det kan bli meget spennende med den avslutningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om vi er marginalt bedre eller dårligere på spillerstallen er nesten umulig å si. Hva som bor i enkeltspillere er avhengig av kollektivet osv. Men at det skal være mulig å komme topp-14 i Eliteserien med stallen vår er jeg ikke i tvil om.

Er det bare jeg som tenker over at i kampbildet fra i går kunne plutselig feks Erik Botheim sett bra ut for oss også? I et par sesonger føler jeg at vi har slitt med å få ballen fra 30 meter til 10 meter. I går var vi et hakk nærmere, men manglet det aller siste. Spilleren som kommer seg foran motspiller i boks, og som kanskje trekker på seg litt ekstra oppmerksomhet som åpner for andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

49 minutter siden skrev @ringo:

Ja det mener jeg. SF, Haugesund, Kamma, Godset og AaFK har ikke bedre spillere enn oss. 

Det er så lett å skylde på spillerne og mene de ikke duger. 

En liten forskjell er at lagene du nevner har jevnt over bedre skyttere. 8 skudd igår og ett innafor stengene er horribelt på hjemmebane🥲

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte som @odd sier at vi definitivt manglet en spiss/avslutter sentralt igår. Sånn sett ville jeg kanskje heller (hvis man har «valgt sine 11») startet Kevin-Kai-Rasmus på topp. Hadde definitivt foretrukket Mush fra start og Kai på midten. Aller helst Hammy/Haugen-Vetti-Kai på midten og Kevin-Mush-Rasmus på topp. Vi ender opp med å måtte tråkle oss til 5metern for det er ikke én som skyter fra utenfor 16.. Å flytte Rasmus på venstre blir helt ekstremt bortkastet når han ikke forsøker å skyte. 

Så tendenser til et fint samarbeid mellom stopperne og Rasmus, men syns dette kommer bedre til rette med ham på samme side som Sturla. De har bedre dynamikk. Curtis og Krogstad har jeg fullstendig gitt opp. Det er så omstendelig og døden for absolutt alle overgangsmuligheter. De er trege med ball og fraværende uten ball. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2023, hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...