Gå til innhold

Eliteserien 2023, hvordan skal det gå?

Jan Fredrik
 Del

Anbefalte innlegg

Edwards og Krogstad har sine kvaliteter, men vi kan absolutt ikke ha begge på banen i hver sin indreløperrolle. Det blir for tregt, statisk og omstendelig, minst en av de rollene må fylles med en som truer rom, har mer bevegelighet, kreativitet, evne til å spille på ett touch. Typ Haugen, Kay, evnt Hammy. 

Eliteserien, hvordan skal det gå? Det er en klisjé, men nå mener jeg det virkelig gjelder: den neste kampen er sesongavgjørende. Vinner vi den har vi en sjanse og et berettiget håp, vinner vi ikke så er det bare å begynne å tro på høyere makter, hope in hanging snore.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krogstad kan true boksen - jeg mener det er hans kvalitet Vi så det i Obos. . Men det virker som om han forsøker å være mer en pasningslegger. Det overrasker meg at trenere ikke rendyrker spillernes sterke sider… Det avslører litt taktiske mangler hos trenerene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lukter litt at Bob prøver seg litt frem nå. Konstellasjonen med Kabran og Kai var overraskende. Generelt er midtspissplassen et problem. Bakenga viser at han er langt unna form. Kabran egentlig det samme, men hadde visst vært OK på trening? Kai på kanten virker litt rart med Jelacic i bakhånd. 

Nå har han prøvd Luca uten suksess. Han har prøvd Bakenga og Kabran noen deler av kamper. Tid for Hammy som falsk 9'er med Vinge og Kabran som innoverkanter? Evt Jelacic i stedet for Kabran?

Vetti, Haugen og Kai sentralt virker for meg helt opplagt når jeg ser alternativene. Så er det opp til Haugen og Kai å bevise at vi ikke trenger Krogstad til grovjobben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skuffelsen har lagt seg nå. Gjelder å se fremover. Klarer Bradley å nullstille? Laguttakene virker like ille som Bohinens til tider, men vi står i det minste høyere og har bedre spill på siste tredjedel føler jeg. Bare avslutningene mangler. Krogstad skuddet så jeg i mål. 

Bakenga virker bedre nå, synes han fortjener en start. Kabran er helt ute av det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke laguttakene er like ille som Bohinens. Nå spilles det tidvis fotball og vi er ganske tette bak. Det er jo faktisk underholdende minus elendigheten som inntreffer sånn ca fra når man er på skuddhold

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutter siden skrev knutta:

Synes ikke laguttakene er like ille som Bohinens. Nå spilles det tidvis fotball og vi er ganske tette bak. Det er jo faktisk underholdende minus elendigheten som inntreffer sånn ca fra når man er på skuddhold

Synes ikke vi har tettet igjen noe med Bob. Offensivt ser det en smule bedre ut, om man legger godvilja til. Men resultatene er like ille. Vi har hevet oss mot Brann og tromsø, men senket oss betraktelig mot aafk. Derfor er jeg lunken før onsdag. En ny bedriten kamp, men kanskje vi for engangs skyld kan ha litt stang-inn?

Vil se disse

Petterson

Pachonik Wangberg Næss Walstad

Haugen Vetti Kostadinov

Jelacic Bakenga Hammy

Benk: Ulla, Andresen, Ottesen, Pedersen, Edwards, Krogstad, Kjerrumgaard, Kabran, Vinge...Opps kanskje 2 for mye. Da ryker Edwards og Ottesen. Veum eller Piggy inn for Pedersen om han er skadet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sø. 8 okt. 17:0024LSK (H)

sø. 22 okt. 17:0025RBK (A)

sø. 29 okt. 17:0026S08 (A)

sø. 5 nov. 17:0027BG (H)

sø. 12 nov. 17:0028VIF (A)

sø. 26 nov. 17:0029SAN (H)

sø. 3 des. 17:0030FKH (A)

Er kun Glimt kampen jeg er sikker på tap. Men dette er tøffe kamper alle som en, tøffere enn den vi hadde idag. LSK hjemme bør være tre poeng om vi skal ha noen mulighet. Det er noe dødt over dem fortiden etter trenerskifte, i ingenmannsland, en likegyldighet og spillersalg. Vi bør ta dem, men vi sliter vel tradisjonelt siste årene mot denne klubben. Kan vi håpe på litt mer kynisme her? for det trengs. 

RBK og Sarp borte er tøft på papiret, men ikke umulig siden de også er veldig varierende og i ingenmannsland. VIF, Sfj og FKH siste tre kan bli litt av en trhiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig at Bob har funnet 11ern sin. Ikke noe poeng å gjøre mange bytter til neste kamp. Fortsett med disse så relasjonene får satt seg. Er vel bare Kabran som ikke fikk det helt til i dag, så Jelacic eller Hammy kan utfordre han. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev Tom Bruaset:

Denne sesongen skal den avgjørende duellen spilles over to kamper der laget fra Eliteserien får hjemmebanefordel i siste kamp. 6. og 10. desember er datoene der alt skal avgjøres.

https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter/2023/slik-spilles-kvalifiseringen/

Da er det endret på kort varsel. Noe som er ganske uryddig, men som oftest fordel Eliteserielaget 

Inntil helt nylig var det satt opp én kamp mellom ES14 og vinner av OBOS-kvalik på Intility 9. desember. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev Slum:

Da er det endret på kort varsel. Noe som er ganske uryddig, men som oftest fordel Eliteserielaget 

Inntil helt nylig var det satt opp én kamp mellom ES14 og vinner av OBOS-kvalik på Intility 9. desember. 

Mulig de endret det fordi VIF fort kunne ende opp der?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda. Men synes ikke bortekampen mot Jerv egentlig ga så mye glede i livet for eksempel. 

Synes bare en playoff-finale har vært et morsomt, underholdningsmessig, grep. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske sist vi slo Lillestrøm på Nadderud. Vi slo dem kanskje i deres nedrykksesong på Åråsen med Boli? Husker ikke helt, men Bradley må bryte en barriere idag! Mega boost med to strake seire, men uavgjort er heller ikke superkrise. Nytt tap vil være tidenes nedtur. 

Sfj-Hamkam og FKH-Godset idag og. Helt avgjørende for oss! Brann må også hjelpe oss . Hadde vært gøy om RBK tapte og! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

38 minutter siden skrev FranckTheBank:

Jeg kan ikke huske sist vi slo Lillestrøm på Nadderud. Vi slo dem kanskje i deres nedrykksesong på Åråsen med Boli? Husker ikke helt, men Bradley må bryte en barriere idag! Mega boost med to strake seire, men uavgjort er heller ikke superkrise. Nytt tap vil være tidenes nedtur. 

Sfj-Hamkam og FKH-Godset idag og. Helt avgjørende for oss! Brann må også hjelpe oss . Hadde vært gøy om RBK tapte og! 

STB.guru har svaret

Tre siste kampene mot Lillestrøm på Nadderud er et tap, en uavgjort og en seier. Så ikke helt sikker på hvilken barriere du snakker om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 minutter siden skrev BelgiskBlaa:

Merker RBK-tapet kunne vært litt mindre. At de er ydmyket og har noe å bevise er sjelden en fordel for laget de møter i neste kamp.

Ikke la navnet lure deg i år 😂 RBK er RÆVA, rett og slett. Vi kan fint ta poeng eller 3 poeng mot dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2023, hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...