Gå til innhold

Eliteserien 2023, hvordan skal det gå?

Jan Fredrik
 Del

Anbefalte innlegg

30 minutter siden skrev odd:

I hvilke situasjoner kan målforskjellen bli avgjørende?

1. Vi slår Sandefjord, taper mot Haugesund og Sandefjord spiller uavgjort mot Lillestrøm. Med mindre vi slår Sandefjord med 5 mål er vi bak dem på målforskjell.
  2. Enga spiller uavgjort i en av de to siste kampene, og tar like mange poeng i den andre som vi tar på vår to (feks Enga vinner og uavgjort, vi seier og tap). En teoretisk mulighet her er at Enga spiller uavgjort og taper med 6, mens vi taper med 1 to ganger. I praksis er vi altså bak Enga i disse scenaroiene.
  3. Vi spiller uavgjort mot Sandefjord og slår Haugesund. Haugesund taper mot Tromsø. Dette er det scenarioet der vi har "best" sjanse til å klare oss på målforskjell. Taper Haugesund med to mål i Tromsø og vi slår dem med 3 eller mer går vi foran. (Altså "best" i anførselstegn..)

Da tror vi skal satse på poeng ikke målforskjell gitt :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Yassine:

Det er Start som fikk 5. plassen, Ranheim er utenfor kvalifiseringsplass. Uansett en grei tur med tog/buss.

Har du sett. Der får jeg bare legge meg flat. Nå får jeg heller ikke endret eller slette innlegget, så da får jeg bare finne frem brillene neste gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Kamma og LSK ønsker vel å gjøre sitt til å sende VIF ned. Og om vi leder på Nadderud vet Kamma at med seier så er Enga ferdig nedrykket på Briskeby. Og det tror jeg de er litt keene på… Om ikke det gjør susen aner det meg at LSK åpner slusene siste serierunde

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 minutter siden skrev knutta:

Både Kamma og LSK ønsker vel å gjøre sitt til å sende VIF ned. Og om vi leder på Nadderud vet Kamma at med seier så er Enga ferdig nedrykket på Briskeby. Og det tror jeg de er litt keene på… Om ikke det gjør susen aner det meg at LSK åpner slusene siste serierunde

Hva er greia med rivaliseringen mellom Kamma og VIF?

Lillestrøm er vel tjent med å ha VIF oppe, rent økonomisk. De tjener stort på disse derbyene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev knutta:

Helt 100% er det jo ikke, Enga vil fortsatt kunne ta igjen Sandefjord. Men kan kreve en god del plussmål i side runde sammenlignet med Sandefjord, avhengig av resultatet av de to kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev FranckTheBank:

Hva er greia med rivaliseringen mellom Kamma og VIF?

Lillestrøm er vel tjent med å ha VIF oppe, rent økonomisk. De tjener stort på disse derbyene. 

Lillestrøm vil nok gjerne ha disse derbyene, men med tanke på at de selv var nede en sesong tror jeg de gjerne ser Vålerenga ned et år også. Dog er det kanskje forskjell på supportere og spillere/ledelse her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 timer siden skrev sexxes:

Lillestrøm vil nok gjerne ha disse derbyene, men med tanke på at de selv var nede en sesong tror jeg de gjerne ser Vålerenga ned et år også. Dog er det kanskje forskjell på supportere og spillere/ledelse her.

Hva supporterne håper på og hva spillerne gjør er to helt forskjellige ting. Supportere flest hadde i større grad gladelig tatt et tap om det hadde gått ut over en rivaliserende klubb, men spillerne har neppe de samme følelsene. Det er vår jobb som supportere å minne spillerne og klubben på disse tingene, de kommer ikke av seg selv. Jeg tror mange av spillerne er mye mer likegyldige til hvem som står på motsatt banehalvdel enn det vi håper på - de legger omtrent samme innsats i det uansett hvem de møter. At det er ekstra tenning i feks VIF-LSK og RBK-Molde er fansen sin fortjeneste. For tomme tribuner tror jeg ikke det hadde vært det samme tenningsnivået.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev boie:

Hva supporterne håper på og hva spillerne gjør er to helt forskjellige ting. Supportere flest hadde i større grad gladelig tatt et tap om det hadde gått ut over en rivaliserende klubb, men spillerne har neppe de samme følelsene. Det er vår jobb som supportere å minne spillerne og klubben på disse tingene, de kommer ikke av seg selv. Jeg tror mange av spillerne er mye mer likegyldige til hvem som står på motsatt banehalvdel enn det vi håper på - de legger omtrent samme innsats i det uansett hvem de møter. At det er ekstra tenning i feks VIF-LSK og RBK-Molde er fansen sin fortjeneste. For tomme tribuner tror jeg ikke det hadde vært det samme tenningsnivået.

Kan jo sjekke 2020-sesongen, eller det kan vi ikke med Vålerenga-Lillestrøm. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på følelsen at Enga slår Kamma, vi slår Sandefjord, Haugesund taper mot TIL. Da skiller det vel bare et par poeng fra 12. og 14. plass. Tror det blir helt jævlig å MÅTTE vinne i Haugesund 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

50 minutter siden skrev Snæss:

Det som er skummelt er at vi har alt i egne hender 😬

Det er faktisk skummelt. Enig. Får meg til å tenke på Ålesund kampen. Når vi har det i egne hender kommer det for mye press vi ikke vil ha 🙈

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev Stian1359:

Jeg finner ikke retur oppgjøret til start mot bryne eller er det bare et oppgjør og vinneren spiller mot kristiansund?

er det bare et oppgjør mellom alle obos lag helt til dem møter et eliteserie lag? så er det to?

Jepps

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haugesund har nå noe  å spille for. Uavgjort vil sende oss rett ned. Stoler hverken på Tromsø eller Lillestrøm ! Man får ikke hjelp fra noen, det har vi fått erfare så langt i bunnstriden. 

Tromsø har heldigvis noe å spille for, men en fjerdeplass vil gi dem e-cup så lenge Glimt slår Molde i cupfinalen. 

Lillestrøm regner jeg md kollapser helt mot Sandefjord. 

Vi må rett og slett ut å vinne borte mot Haugesund og ta vår andre bortseier denne sesongen i Eliteserien. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 timer siden skrev FranckTheBank:

Haugesund har nå noe  å spille for. Uavgjort vil sende oss rett ned. Stoler hverken på Tromsø eller Lillestrøm ! Man får ikke hjelp fra noen, det har vi fått erfare så langt i bunnstriden. 

Tromsø har heldigvis noe å spille for, men en fjerdeplass vil gi dem e-cup så lenge Glimt slår Molde i cupfinalen. 

Lillestrøm regner jeg md kollapser helt mot Sandefjord. 

Vi må rett og slett ut å vinne borte mot Haugesund og ta vår andre bortseier denne sesongen i Eliteserien. 

VIF-TIL

Haugesund-Stabæk

Sandefjord-LSK

Megalvis er inne på noe, LSK har nok blødd mer for drakta tidligere i sesongen...

LSK spiller for å beholde 6. Plassen, kan forbigås av S08

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som gjør meg bekymret her er utviklingen over de siste kampene. Vi har fått med oss 4 poeng og takk og lov for det, men spillet mot B/G, VIF og Sandefjord er neppe godt nok til å vinne i Haugesund. Vi så da bedre ut før disse tre. 

At Vetti forsvant kan ha noe med dette å gjøre. Den treeren på midten er jo ikke god nok. Krogstad er en nydelig type men har ikke tempoet inne, Olderheim har megapotensiale men er 16 år, og Edwards er Jekyll & Hyde. For noen uker siden hørte jeg at Tom Schelvan mente det beste vi kunne stille med på midten var Vetti/Kostadinov/Haugen. Nå spiller ingen av dem (selv om Kostadinov fortsatt er disponibel). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutter siden skrev @ringo:

Hepp,

Problemene våre koker ned til dårlig kvalitet i spillerlogistikken, slik det har vært siden Schelvan sluttet egentlig.

Jeg hadde håpet på en forbedring da vi endelig ble kvitt IA, men det har strengt tatt bare fortsatt. Vintervinduet før årets sesong var en katastrofe. For mange spillere på tilsvarende eller dårligere nivå enn de vi hadde fra før. ALT for mange signeringer totalt sett -det minner strengt tatt om en dårlig FM save. Det er  også påfallende at den beste signeringa i år er en fyr fra nivå 3 og som ikke ble landet før i sammer. Lucca som liksom skulle styre midtbanen vår i år... tenk om vi hadde droppet å signere han og 2-3 andre mann som Skovgaard, Pachonic, Jelasic (ok han kom midtveis) og heller funne EN god spiller til å styre midltbanen...

La gå vi hentet Haugen - men han har vært skadet hele jævla året, Geelmuyden har vært i fryseboksen/skadet han også - der har vi 2 mann som burde vært en del av midtbanen - men skader kan man ikke garantee seg mot selvsagt.

Synes du ikke at signeringen av Paul Ogunkoya veier opp for alt det feilslåtte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev @ringo:

- men skader kan man ikke garantee seg mot selvsagt.

Ja og nei, henter man mye kjeks og skadeplagede spillere så får vi oftere spillere ute med skade…

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2023, hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...