Gå til innhold

Eliteserien 2023, hvordan skal det gå?

Jan Fredrik
 Del

Anbefalte innlegg

20 timer siden skrev ErikErik:

Kan være en fordel at de er utenfor fare for nedrykk siste match..

Absolutt, eller så kan det slå motsatt. Et lag med lave skuldre som bare kan gå ut på banen å kose seg og gi hjemmefansen en kul avslutning på sesongen er i mange tilfeller farligere enn et lag med masse press på seg og som er fulle av nerver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 minutter siden skrev BlaaSpanjol:

Absolutt, eller så kan det slå motsatt. Et lag med lave skuldre som bare kan gå ut på banen å kose seg og gi hjemmefansen en kul avslutning på sesongen er i mange tilfeller farligere enn et lag med masse press på seg og som er fulle av nerver.

Det fine med fotball er at man kan alltid finne en historie som passer. Vi kan forklare at et lag vinner fordi de MÅ vinne, og vi kan forklare at et lag vinner fordi de IKKE må vinne og derfor kan slappe av.

Historien har imidlertid vist seg at mot slutten av sesongen gjør lag som har noe å spille for det relativt sett bedre. Jeg har ikke eksakte tall å komme med her, men har fulgt bettingmarkedet såpass lenge at jeg har sett en generell trend. Og den gjengen setter ikke oddsen konsekvent feil på den måten..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 timer siden skrev BlaaSpanjol:

For all del.. Gjelder å finne positive ting i den situasjonen vi er i.

halmstrå osv…

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 kamper uten tap, og tror vi fint kan gå hele sesongen uten å tape heller. Det at vi klarer å slå tilbake to ganger på en svak dag som dette er imponerende.

I tillegg til Sandefjord og Aafk, så tror jeg vi holder både Ham-Kam og Enga bak oss også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier det igjen - at Jacob Storevik 

A.) I det hele tatt er en del av en eliteseriestall og faktisk er spiller er smått utrolig!

B.) Øker sannsynligheten betraktelig for at vi kommer til å unngå nedrykk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

37 minutter siden skrev @ringo:

Jeg sier det igjen - at Jacob Storevik 

A.) I det hele tatt er en del av en eliteseriestall og faktisk er spiller er smått utrolig!

B.) Øker sannsynligheten betraktelig for at vi kommer til å unngå nedrykk!

Og da har du ikke omtalt landslagsstopperen til Enga..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Livsviktig poeng idag. 

Helt nødvendig, og vi trenger nok minst et poeng mot Glimt og. Sandefjord er skumle, og VIF borte er jeg redd vi ikke klarer presset , og spesielt dommerne. 

Sfjord slår AAfk neste kamp. 
VIF slår Sarp
HamKam slår Viking. 

Vi taper mot Glimt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 minutter siden skrev fexter:

Blir viktig match borte mot VIF. Mobilisere til Vif away 12. nov. 

Glimt hjemme først. Vi kan ta poeng. Alt er mulig med Bob, selvom jeg ikke tror det skjer, så må vi gi alt. Et poeng der er gull verdt. Glimt lever fint med en u i Bærum. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir tøft. Sandefjord har et ganske greit program og vi har helt avgjørende kamper mot Sandefjord og VIF - alt kan jo skje i de kampene. Vil LSK legge seg mot Sandefjord i siste om det kan sende Enga ned? 

Får virkelig håpe Vetti er tilbake til de avgjørende kampene. Vi har virkelig sett hans betydning på midten når han nå har manglet i tre omganger.

Hadde jo vært veldig gøy om Høgh plutselig var tilbake helt på tampen og - vi trenger jo en bedre spiss bak Bakenga! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag i bunnstrid med spillere som får karantene ved neste gule kort:

Spiller    Ant gule    Lag
Isaac Atanga    3    Aalesund
Ole Martin Kolskogen    3    Aalesund
Erlend Segberg    3    Aalesund
Pål Alexander Kirkevold    3    HamKam
Halvor Opsahl    3    HamKam
Magnus Christensen    3    Haugesund
Julius Eskesen    3    Haugesund
Ulrik Fredriksen    3    Haugesund
Kevin Krygård    3    Haugesund
Ian Smeulers    5    Sandefjord
Keanin Ayer    3    Sandefjord
Jakob Dunsby    3    Sandefjord
Franklin Nyenetue    3    Sandefjord
Filip Ottosson    3    Sandefjord
Curtis Edwards    3    Stabæk
Eneo Bitri    3    Vålerenga
Henrik Bjørdal    3    Vålerenga
Magnus Riisnæs    3    Vålerenga

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamp av gangen. Vi må gi alt for poeng mot Glimt. Litt flaks trenger vi, men mest av alt at vi gjør jobben. Vi trenger arbeidsbikkjer. Foreslår Edwards på benk. 

Så får vi håpe på mirakler fra de andre kampene. At formen snur for Viking mot et Kamma også utenfor form. Begge har jo ting å spille for. Aalesund røk hardt sist, men hadde to strake seire før det , håper de kan bite fra seg hjemme mot et Sfjord som har levert gode prestasjoner mot Glimt og Brann. Vålerenga borte mot Sarp får vi også håpe går vår vei, men skummelt at Sarp ikke har noe å spille for. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 timer siden skrev SuperDungeonMaster:

Glimt er tricky, men de tre siste er faktisk kamper vi kan vinne. Vi må nok ha iallfall 6 poeng på de neste fire for å ha sjans, og jeg har faktisk troa. Det er det som tar livet meg.

Vi kan håpe på at Glimt allerede på søndag er mentalt i Istanbul, der de spiller viktig kamp torsdag 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 timer siden skrev SuperDungeonMaster:

Glimt er tricky, men de tre siste er faktisk kamper vi kan vinne. Vi må nok ha iallfall 6 poeng på de neste fire for å ha sjans, og jeg har faktisk troa. Det er det som tar livet meg.

Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan få det til at vi må ha seks poeng på de neste fire for å ha sjans. Seks poeng på de siste fire er garantert sikker plass. Ett mot enga og tre mot Sandefjord holder antagelig til det samme, men minimum til kvalik. Men selvsagt, det å tape en eller begge disse kampene kan være kritisk. Per nå er jeg nesten mer redd for å møte Sandefjord enn enga, men sistnevnte er strengt tatt helt bingo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev @ringo:

Så lenge seieren kommer mot Sandefjord så tror jeg vi klarer oss unna direkte nedrykk med 1 seier på de siste 4 

Agreed. Om ikke det skal holde, må Sandefjord slå enten RBK eller Lillestrøm hjemme (pluss Aafk borte). Dette kan de selvsagt finne på å gjøre, så vil gjerne ha dette ene ekstra poenget. Da må Sandefjord vinne to av de tre siste, pluss ta poeng i den tredje kampen. Hamkam har 27. Det kan de fort bli stående på, med mindre de slår enga. Gjør de ikke det, er vi forbi med denne ene seieren. Og om de gjør det, må enga faktisk slå oss. Eller ha fire poeng mot Sarp borte og Tromsø hjemme, pluss ende på en bedre målforskjell enn oss. Det er faktisk ganske mye drit som skal skje for at dette skal gå til helvete, gitt at vi tar disse tre poengene mot Sandefjord. Og helst (minst) ett mot enga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja vi kan ikke tape for Enga heller. Men jeg tror Seier mot Sandefjorod, Uavgjort mot Enga og tap i de to siste er  det mest sannsynlige utfallet av de gjenstående kampene. Så poeng mot Glimt og Haugesund er som bonus å regne for meg :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2023, hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...