jaffen 0 Del Skrevet 26. November 2004 Del Skrevet 26. November 2004 Jeg har bare en ting å si til deg Richard Jansen:GOD BEDRING!!!!!!!!!!!!!!!!!!Eli Landsem som trener............... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 26. November 2004 Del Skrevet 26. November 2004 Jeg har bare en ting å si til deg Richard Jansen:GOD BEDRING!!!!!!!!!!!!!!!!!!Eli Landsem som trener............... 19922[/snapback] Ja. Kanskje alle helst i Glimt. Hva er innvendingene? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 26. November 2004 Del Skrevet 26. November 2004 Jaffen og Viggo - er dere de samme, eller er dere bare glad i hverandre? Jeg kommer herved ut av skapet og kan si at jeg har vært enig fra dag èn i at Eli Landsem ville være et utmerket alternativ. Jeg har faktisk vært enig med meg selv før Richard var modig nok til å fronte det. Ellers var det godt å høre på supportermøtet i dag at spørsmålet om hovedtrener neste år er avklart - og at han kommer fra Sør-Amerika, og at Martin har signert til 2012. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 27. November 2004 Del Skrevet 27. November 2004 Ellers var det godt å høre på supportermøtet i dag at spørsmålet om hovedtrener neste år er avklart - og at han kommer fra Sør-Amerika, og at Martin har signert til 2012. 19925[/snapback] Hei, vi skulle jo ikke røpe det! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 27. November 2004 Del Skrevet 27. November 2004 Bare så det er klart - jeg støtter ikke Landsem som ny trener. Uten at det har noe med at hun har innovertiss å gjøre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ruudster 0 Del Skrevet 27. November 2004 Del Skrevet 27. November 2004 Jeg har bare en ting å si til deg Richard Jansen:GOD BEDRING!!!!!!!!!!!!!!!!!!Eli Landsem som trener............... 19922[/snapback] Dette anser jeg kun som "nå har jeg lyst til å komme på tv" oppgulp fra Herr Jansen. Godt mulig at Frøken Landsem er en dyktig trener, men herregud da mann. Du av alle bør vite at forskjellen er enorm på det hun driver/har drevet med, kontra det du nå vil ha hun til å gjøre. Dette forslaget havner i: jeg-glemte-å-tenke-før-jeg-ble-intevjuet bøtta. Men du skal ha ros for kreativitet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 27. November 2004 Del Skrevet 27. November 2004 ..og det er du helt sikker på at hun har? Sorry, men jeg blir bare litt mistenksom når du med så stor sikkerhet kan si noe sånt om noe så intimt. Du har vel ikke...? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 1. Desember 2004 Del Skrevet 1. Desember 2004 Synes Rich skal ha credit for å lansere tanken! Det burde ikke være mer oppsiktsvekkende at en kompetant kvinne trener et mannlig TL-lag enn at menn trener kvinnelandslag i håndball og fotball. Det er faktisk 29 år siden kvinneåret , over 90 år siden kvinner fikk stemmerett, mer enn 20 år siden 1.kvinnelige statsminister,,,,, osv.osv... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 1. Desember 2004 (endret) Del Skrevet 1. Desember 2004 (endret) sannheten er at jeg i løpet av en 3-4 ukers perioden sa NEI 5 ganger til TV2 om å stille opp på denne saken. Mitt utgangspunkt var som følger: Skal vi få noe PR i 1. div så må vi tenke nøye på det når vi ansetter trener. Det sa jeg på en trening mens jeg pratet med Leslie Tnagen. Jeg sa noe sånt som at skal vi bli husket av riksmedia så må vi velge enten Drillo eller Landsem. Vel kort tid etter gikk jo Drillo til FFK og da sto vi igjen med Landsem. Jeg ønsket ikke noe oppslag på det fordi jeg mener jeg strengt tatt ikke har noe med hvem som blir ansatt som ny trener. Samtidig er jeg litt forundret over at ingen norske herrelag i de to øverste divisjonene anser Landsem som kvalifisert. De har rappa mange assistenter fra henne opp gjennom årene og hun vinner jo et trofé eller to vært jævla år, så hun kan jo ikke være helt udugelig. I intervjuet som TV2 laget ble jeg også spurt om det mange fremholder - at det er så sinnssyk forskjeld på dame- og herrefotball. Ja det er det, blant annet hva gjelder tempo. Men treneren skal da for faen ikke spille selv. Og jeg tror ikke Eli Landsem flytter brikkene på taktikktavla noe særlig langsommere enn f.eks Nils Arne Eggen eller Mons Ivar Mjelde. Dessuten har vi mange eksepler på at folk har gått fra dame- til herrefotball som trenere. Noen har gått på tryne som Even Pellerud og noen har hatt suksess - sånn som Per Mathis Høgmo. Poenget er at det eneste som holder Landsem utenfor diskusjonen er at hun er kvinne. Det synes jeg er pinlig på fotballenes vegne i 2004. Folk må gjerne være uenige med meg i det, men Vi har kvinner over alt ellers, uten at ting går til helvete av den grunn. Den øverste administrative lederen i NFF er kvinne. Det fungerer utmerket. Et av de, etter min mening, mest oppegående styremedlemmen i Stabæk Fotball ASA er kvinne. Det er ikke derfor vi rykka ned. En av de beste dommerne som dømte Stabæk i år, mot HAKA hjemme, var kvinne. Hun var pirketet, men hun gjorde ingen stor feil av typen vi har opplevd i TL i år. Eli Landsem står for en fotballfilosofi som hadde passet bra i Stabæk. Hun tilhører Eggen-skolen. Sånn sett hadde hun kanskje passet ennå bedre i Bodø/Glimt, men der het førstevalget Jarle Råum. En avdankaspiller uten trenererfaring på toppnivå. Jeg sa aldri at Stabæk burde ansette Landsem. Jeg sa at hun burde vært VURDERT som kandidat i Stabæk, Sandefjord, Glimt og på Kvinnelandslaget. For selv ikke på kvinnelandslaget er du god nok hvis du er kvinne. Merkelig. NFF ville heller ha Ola By Rise. Men jeg fornøyd jeg. Målet var IKKE å komme på TV. Målet var å skape debatt. Og det har jeg jo lyktes med til en viss grad. Jeg ser ellers av tidligere innlegg at Ruuster hadde Høgmoe som sin favoritt. Da brukte han riktignok et annet nick, men pytt, pytt. Minner igjen om at Høgmoe OGSå hadde suksess som kvinnetrener Endret 1. Desember 2004 av Rich 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 1. Desember 2004 (endret) Del Skrevet 1. Desember 2004 (endret) upps, fant ut at jeg tok litt feil Endret 1. Desember 2004 av Rubbster Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 1. Desember 2004 (endret) Del Skrevet 1. Desember 2004 (endret) Jeg har bare en ting å si til deg Richard Jansen:GOD BEDRING!!!!!!!!!!!!!!!!!!Eli Landsem som trener............... 19922[/snapback] Rich er nok bedre enn du tror Jaffen...og i motsetningen til deg har han forlatt århundre som gikk foran forrige århundre,,, eller: Du Jaffen tilhører ikke den "gamle skolen", du tilhører den skolen som ble etterfulgt av den "den gamle skolen". Endret 1. Desember 2004 av palau Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Klodrik 74 Del Skrevet 1. Desember 2004 Del Skrevet 1. Desember 2004 Jeg er helt enig med Rich om at det trist hvis Landsem ikke blir vurdert. Jeg er faktisk også tilbøyelig til å ønske henne velkommen til oss. Særlig når det har blitt spekulert i kapasiteter som Davidsen og Teitur, mener jeg helt klart hun holder faglig mål. Men tror rett og slett ikke mentaliteten er der, hverken blant klubber eller blant publikum. Klubbene tenker for konservativt. Hvis de er redde for at spillerne ikke vil respektere en kvinnelig leder, bør de ta en liten titt på arbeidslivet generelt (kanskje ikke Avinor). Publikum tror jeg kan være med å stenge igjen/presse ut kvinner. Husker med skam "hore"-ropene som ble den meget gode dommeren til dels under kampen mot Haka, og vi er da et relativt sivilisert publikum. Mulig det er grense for hvor mange Hore/Lesbe- rop Landsem gidder å ta i mot gjennom en sesong også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 1. Desember 2004 Del Skrevet 1. Desember 2004 Der hvor jeg sto ble det ganske fort slått ned på akkurat de ropene.......merkelig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Klodrik 74 Del Skrevet 1. Desember 2004 Del Skrevet 1. Desember 2004 Der hvor jeg sto ble det ganske fort slått ned på akkurat de ropene.......merkelig! 20205[/snapback] Ja, og det var bra. Men poenget mitt er at de var der, og komme til å være på andre steder gjennom en sesong, ikke minst hvis stabæk gruser over de andre laga som planlagt for neste sesong. Når et lag får juling er kanskje ikke disiplinen så sterk innad i de ymse supportergjengene, at dette vil bli slått ned på. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 1. Desember 2004 Del Skrevet 1. Desember 2004 Poenget mitt vat at det er mange nokav oss på stadion som mener at slike ord ikke hører hjemme til at det hadde blitt stoppet ganske fort. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 1. Desember 2004 Del Skrevet 1. Desember 2004 Jeg tror heller ikke mentaliteten er der. Hverken i Stabæk, Glimt, Sandefjord eller NFF. Det sa jeg da også på TV2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 1. Desember 2004 Del Skrevet 1. Desember 2004 Glimrende "forsvar", Richard. Jeg er kanskje enda mer tilbøyelig enn deg til å anse Landsem som et reellt alternativ. Det hadde rett og slett vært morsomt å oppnå noe stort med en kvinnelig trener. Hakeslepp over hele linja. Og uten grunn. Eneste bekymringen er selvsagt garderobe-situasjonen. Ser for meg noen litt kinkige seanser der. Men bevares - likefullt nyskapende. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 2. Desember 2004 Del Skrevet 2. Desember 2004 Tviler på at noen kan få erotiske tanker i det hele tatt i en klam og svett garderobe, gitt - hvis du var rett Landsem ville miste fokus. Uansett er det vel ikke så utrolig viktig å komme inn i garderoben ETTER kampen - da er det jo for seint å komme med smarte tanker uansett... La det være helt klart: Er alternativet Teitur eller By Rise stemmer jeg også for Landsem. Davidsen synes jeg er vanskelig å vurdere ut fra de snodige rammebetingelsene lagene hans har hatt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 8. Mars 2018 Del Skrevet 8. Mars 2018 På tide å fortsette denne diskusjonen? https://www.aftenposten.no/100Sport/idrettspolitikk/Kvinnetrener-i-Eliteserien-er-utenkelig-251510b.html Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 8. Mars 2018 Del Skrevet 8. Mars 2018 sannheten er at jeg i løpet av en 3-4 ukers perioden sa NEI 5 ganger til TV2 om å stille opp på denne saken. Mitt utgangspunkt var som følger: Skal vi få noe PR i 1. div så må vi tenke nøye på det når vi ansetter trener. Det sa jeg på en trening mens jeg pratet med Leslie Tnagen. Jeg sa noe sånt som at skal vi bli husket av riksmedia så må vi velge enten Drillo eller Landsem. Vel kort tid etter gikk jo Drillo til FFK og da sto vi igjen med Landsem. Jeg ønsket ikke noe oppslag på det fordi jeg mener jeg strengt tatt ikke har noe med hvem som blir ansatt som ny trener. Samtidig er jeg litt forundret over at ingen norske herrelag i de to øverste divisjonene anser Landsem som kvalifisert. De har rappa mange assistenter fra henne opp gjennom årene og hun vinner jo et trofé eller to vært jævla år, så hun kan jo ikke være helt udugelig. I intervjuet som TV2 laget ble jeg også spurt om det mange fremholder - at det er så sinnssyk forskjeld på dame- og herrefotball. Ja det er det, blant annet hva gjelder tempo. Men treneren skal da for faen ikke spille selv. Og jeg tror ikke Eli Landsem flytter brikkene på taktikktavla noe særlig langsommere enn f.eks Nils Arne Eggen eller Mons Ivar Mjelde. Dessuten har vi mange eksepler på at folk har gått fra dame- til herrefotball som trenere. Noen har gått på tryne som Even Pellerud og noen har hatt suksess - sånn som Per Mathis Høgmo. Poenget er at det eneste som holder Landsem utenfor diskusjonen er at hun er kvinne. Det synes jeg er pinlig på fotballenes vegne i 2004. Folk må gjerne være uenige med meg i det, men Vi har kvinner over alt ellers, uten at ting går til helvete av den grunn. Den øverste administrative lederen i NFF er kvinne. Det fungerer utmerket. Et av de, etter min mening, mest oppegående styremedlemmen i Stabæk Fotball ASA er kvinne. Det er ikke derfor vi rykka ned. En av de beste dommerne som dømte Stabæk i år, mot HAKA hjemme, var kvinne. Hun var pirketet, men hun gjorde ingen stor feil av typen vi har opplevd i TL i år. Eli Landsem står for en fotballfilosofi som hadde passet bra i Stabæk. Hun tilhører Eggen-skolen. Sånn sett hadde hun kanskje passet ennå bedre i Bodø/Glimt, men der het førstevalget Jarle Råum. En avdankaspiller uten trenererfaring på toppnivå. Jeg sa aldri at Stabæk burde ansette Landsem. Jeg sa at hun burde vært VURDERT som kandidat i Stabæk, Sandefjord, Glimt og på Kvinnelandslaget. For selv ikke på kvinnelandslaget er du god nok hvis du er kvinne. Merkelig. NFF ville heller ha Ola By Rise. Men jeg fornøyd jeg. Målet var IKKE å komme på TV. Målet var å skape debatt. Og det har jeg jo lyktes med til en viss grad. Jeg ser ellers av tidligere innlegg at Ruuster hadde Høgmoe som sin favoritt. Da brukte han riktignok et annet nick, men pytt, pytt. Minner igjen om at Høgmoe OGSå hadde suksess som kvinnetrener Morsomt å lese dette innlegget 13 1/2 år etter. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 8. Mars 2018 Del Skrevet 8. Mars 2018 Ikke for å disse kvinnelige trenere, men jeg er ganske glad for at JJ fikk jobben til slutt. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 8. Mars 2018 Del Skrevet 8. Mars 2018 Landsem fikk jo også på landsen vist seg som særdeles ubrukelig, så vi kan nok være glad det ikke ble henne... Tar en råsjans og tipper at Hege Riise blir Norges første eliteserietrener. Om ca. 4 år? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå