Mortimer 4 395 Del Skrevet 2. Desember 2004 Del Skrevet 2. Desember 2004 http://www.nrk.no/sport/fotball/4314361.html Stabæk- nest beste lag i norge.... Valencia har skjøvet Manchester United ned fra toppen på statistikkforeningen IFFHS' verdensranking for klubblag. Publisert 01.12.2004 20:00. Den spanske mesterklubben topper den nyeste rankingen, som gjelder det siste året, foran Manchester United, Juventus, Real Madrid, Milan og Boca Juniors fra Argentina som er høyest plasserte ikke-europeiske klubb. Sju av de ti første på lista er fra Europa, de tre øvrige fra Sør-Amerika. Rankinglisten tar hensyn til både nasjonale og internasjonale kamper spilt i perioden. Et blikk nedover på listen viser at statistikerne kanskje ikke får med seg alt som skjer. Mens Rosenborg som ventet er høyest rangerte norske lag (delt 106. plass med Union Sportive Alger fra Algerie), er Stabæk neste norske lag på liste. Bærumsklubben har beholdt sin 334. plass fra i fjor, selv om fjorårets bronsevinner i mellomtiden har rykket rett ned i 1. divisjon. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 2. Desember 2004 Del Skrevet 2. Desember 2004 Ikke værst Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 2. Desember 2004 Del Skrevet 2. Desember 2004 Dette må jo føre til at NFF innser at fjorårets poenggivning i kampene var helt feil, og flytter oss opp i eliteserien igjen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 2. Desember 2004 Del Skrevet 2. Desember 2004 Regner med at var egen Scheie/Drillo (les: Tonje) vil plukke denne statestikken fra hverandre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 2. Desember 2004 (endret) Del Skrevet 2. Desember 2004 (endret) Verdensrankingen er en nøyaktig klassifisering og viser det virkelige nivået til klubbene helt blottet for subjektiv påvirkning Jeg vil påpeke at RBK har falt som et lodd fra plass nr 70 til plass 106 og har 111 ranking poeng. Stabæk som beholder sin rankering som nr 334 har 62 poeng. Jeg vil konkludere med at Stabæk har nærmet seg RBK denne perioden med 36 plasseringer (eller 13,6%) Altså har Stabæk i norsk målestokk blitt 13,6 % bedre....... elller missbruker jeg statisikken nå? Uansett.... ingen av de andre norske klubbene er rangert i det heletatt blandt de 350 beste klubblagene i verden. Endret 2. Desember 2004 av Tonje Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 2. Desember 2004 Del Skrevet 2. Desember 2004 Akkurat nå føler jeg meg stolt...av å holde med en klubb i 1 divisjon men som allikavel er 334 beste laget i verden ¤STOLT¤ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 2. Desember 2004 Del Skrevet 2. Desember 2004 Litt overraskende at vi har RBK over oss Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 2. Desember 2004 Del Skrevet 2. Desember 2004 Det er kjempekult..! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sveinjhag 54 Del Skrevet 2. Desember 2004 Del Skrevet 2. Desember 2004 Verdensrankingen er en nøyaktig klassifisering og viser det virkelige nivået til klubbene helt blottet for subjektiv påvirkning Jeg vil påpeke at RBK har falt som et lodd fra plass nr 70 til plass 106 og har 111 ranking poeng. Stabæk som beholder sin rankering som nr 334 har 62 poeng. Jeg vil konkludere med at Stabæk har nærmet seg RBK denne perioden med 36 plasseringer (eller 13,6%) Altså har Stabæk i norsk målestokk blitt 13,6 % bedre....... elller missbruker jeg statisikken nå? Uansett.... ingen av de andre norske klubbene er rangert i det heletatt blandt de 350 beste klubblagene i verden. 20237[/snapback] Du har vist tidligere at du ikke har peiling på statistikk. Kan jo ikke misbruke det en ikke kan! Ingen tvil om at RBK har nærmet seg oss. og ikke motsatt. :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå