stabækLars 1 977 Del Skrevet 7. Desember 2004 Del Skrevet 7. Desember 2004 Norges Bandyforbund ønsker å snu sesongen. "Hvis du spør oss om hva som er best å spille i, 20 minus eller 20 pluss, er det ikke tvil. Vi er sikker på å få flere supportere også." - sier Leif Hole i Norges Bandyforbund. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 7. Desember 2004 Del Skrevet 7. Desember 2004 Passer bra for Harreide ønsker å snu fotball sesongen... Idioter Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 7. Desember 2004 Del Skrevet 7. Desember 2004 Hele greia er ganske fantastisk. Fordi noen syke engelskmenn MÅ spille cricket midt på sommeren, så skal hele Europa spille fotball om vinteren?! Kanke resten av Europa gjøre som oss? Stem in Lahnstein und Lundeteigen i NFF, så skal nok Europa få kjørt seg.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 For å sette tingene i perspektiv vil jeg gjerne sitere Per Mathias Høgmo: "Det burde ringt en bjelle for lederne i fotball-Norge den dagen skøytesporten flyttet innendørs." Med andre ord: Denne diskusjonen handler egentlig om anlegg. P.t. er det meget få klubber i Norge som har mulighet til å investere i anlegg som holder helårsstandard (men de blir stadig flere!). Kortsiktig kan det altså vise seg vrient å snu sesongen, selv om Tromsø har vist at det går an. På litt lenger sikt derimot er diskusjonen svært relevant, og det er ingen ulempe å være på samme frekvens som resten av fotballeuropa. Og - når Fornebu Arena er ferdig driter vel vi en lang marsj i når kampene spilles..... ) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 Har alltid vært en stor tilhenger av gjørmefotball ala RBK-PSV. ....og hvem vet... kanskje kommer det fler på damefotball og (mulig man kan dra inn diskusjonen om mindre draket også her?), med dertil egnete sklitaklinger og catfights Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 Er jo litt festlig da at FIFA har utrykt ønske om at sesongen skal følge kalenderåret. Så i det Norge flytter til høst/vår flytter de øvrige land til vår/høst. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 Det er sikker mulig å snu sesongen, men tror ikke det blir mye samba fotball av å spille på humpete vintermatter. Tror også det vil møte opp vesentlig færre tilskuere på en match i januar med -10 grader. Hvis det skal spilles om vinteren så er det eneste fullgode alternativet innendørs. Regner med at NFF sponser alle klubbene med haller som tar fra 5000 til 20000 tilskuere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 Regner med at NFF sponser alle klubbene med haller som tar fra 5000 til 20000 tilskuere. 20548[/snapback] Og dette gjelder vel da også videre nedover i systemet. Eller hadde de tenkt at TL skulle spille på vinteren, og resten av divisjonene på sommeren? Er nok mooro å spille på Grefsen stadion i slutten av november. Det er ikke alle som har like fin Stadion som vi kommer til å få i 2007 (eller 2008 eller 2009 eller når den nå en gang blir ferdig) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 Et annet poeng som det ser ut som om ingen har tatt tak i, er hva som skjer med opprykk / nedrykk. Man kan jo ikke forvente at alle 1.divisjonsklubber har anlegg som kan tåle vinterkamper. Dermed forutsettes det vel at 1.divisjon skal følge kalenderåret som nå. Skal det laget som rykker ned fra eliteserien i mai/juni vente helt til april neste år før de får spille i 1.divisjon? Og skal det laget som rykker opp i oktober/november vente til august/september neste år før de får spille i eliteserien?? Noen som vet hvordan dette gjøres i Danmark? Når det er sagt, så synes jeg at det er høl i hue å ikke spille fotball 3 mnd midt på sommeren, når fotballbanene er på sitt beste! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 Når det er sagt, så synes jeg at det er høl i hue å ikke spille fotball 3 mnd midt på sommeren, når fotballbanene er på sitt beste! 20563[/snapback] Eventuelt 3 uker som i 2004! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 Det som er tull er at Norsk fotball har 4 mnd ferie mens resten av europa har 3 mnd, tror jeg da. Bør ikke være et alt for stort problem å spille i mars, eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 8. Desember 2004 (endret) Del Skrevet 8. Desember 2004 (endret) jeg synes norge burde følge skottlands modell for en serie, færre lag, men flere innbyrdes oppgjør. kutt ned til 10 lag og la de møte hverandre 4 ganger. Totalt 36 kamper på en sesong. det hadde etter min mening gjort både tippeligaen og 1 div. bedre. Endret 8. Desember 2004 av jokke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 jeg synes norge burde følge skottlands modell for en serie, færre lag, men flere innbyrdes oppgjør. kutt ned til 10 lag og la de møte hverandre 4 ganger. Totalt 36 kamper på en sesong.det hadde etter min mening gjort både tippeligaen og 1 div. bedre. 20586[/snapback] jeg kan ikke helt se at den Skotske serien har blitt bedre av det.. Danmark gjør jo samme greie. Syns det ville blitt ganske kjedelig, jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 alle lagene vil få bedre matching, og sesongen ville inneholdt flere store kamper, i mine øyne vill det gjøre både lagene bedre og gjøre det morsommere for tilskuerne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 alle lagene vil få bedre matching, og sesongen ville inneholdt flere store kamper, i mine øyne vill det gjøre både lagene bedre og gjøre det morsommere for tilskuerne. 20591[/snapback] Synes ikke dette er noen god ide. Det er vel det samme man prøvde i hockey, det ble ikke så spennende med VIF vs Storhamar for 4 gang den sesongen. Tror mange av de store publikumskampene er nettopp det, siden de kun er to ganger i året. Blir som å få en ny dame, spennende sex i begynnelsen, men det blir en vane etter hvert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 8. Desember 2004 Del Skrevet 8. Desember 2004 var vel ikke helt det samme man prøvde i hockey med bonuskampene hvis det er det du tenker på, der møtte jo vif storhamar 4 ganger på en uke, blir litt forskjell. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sveinjhag 50 Del Skrevet 10. Desember 2004 Del Skrevet 10. Desember 2004 jeg synes norge burde følge skottlands modell for en serie, færre lag, men flere innbyrdes oppgjør. kutt ned til 10 lag og la de møte hverandre 4 ganger. Totalt 36 kamper på en sesong.det hadde etter min mening gjort både tippeligaen og 1 div. bedre. 20586[/snapback] jeg kan ikke helt se at den Skotske serien har blitt bedre av det.. Danmark gjør jo samme greie. Syns det ville blitt ganske kjedelig, jeg. 20587[/snapback] Fint med serieinnspurt i juni. De som er med i toppen vil trekke fulle hus og folk vil komme hjem fra landstedet/ seilasen tidligere på søndager. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå