Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra ressome Alz, jeg liker ikke at han gikk til Brann, heller RBK faktisk, men jeg er stolt over å vite at Martin har vært i denne klubben, jeg er stolt over å kunne fortelle at Martin var tidenes beste norske spiller i klubben noensinne har hatt. Jeg ønsker Martin lykke til videre men på andre siden ønsker jeg Brann alt det værste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle bukker for Martin og alt det han har gjort, nå la oss se framover. Henning kommer grantert til å bli vår nye landslagsstjerne. Hans makkerrolle er det mange som kjemper om, så der er vi godt utrustet. Det vi trenger er en spiss som fyller rollen ved siden av Eirik, så har vi et lag som vinner serien om tre år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Martin forlater klubben med hevet hode og fortjener alles honnør. Vi ble litt fattigere, tross millionene vi får for ham. Men jeg har en følelse av at han kommer tilbake..."

HVA?!

Er jeg den eneste som syntes dette er forkastelig av Martin Andresen? Hvor mange sjangser har ikke vi gitt denne primadonnaen? Hver gang han har driti seg ut har vi åpnet armene og ønsket han velkommen. Og med en gang det går dårlig med klubben løper han så for han får sjangsen. For å sitere Judas selv; "jeg valgte å prioritere min egne sportslige utvikling". Mao, han valgte den egoistiske løsningen. Han er jo selv en av hovedgrunnene til at vi rykket ned. Han av alle burde være klar over at han var elendig i høst. For en ryggløs pyse. Jeg er forresten glad vi er kvitt han, hvis han har så lite følelser for klubben som alltid har behandlet han som en gullkalv. Gleder meg til neste år, når Henning takler han langt inn i Hansa bryggeri!!

Martin hvem?

20861[/snapback]

Må si meg helt enig med deg der AndersBD

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i helvete fortjener han å være på hall of shame, man kan ikke si at man kan legge skyld på han blaae hjerte, men han måtte tenke på sin fotball framtid, kan ikke skylde på ha for det, spillere som basma og svin dal larsen er spillere som aldri må bli tatt av hall of shame. Martin har vist at han elsker denne klubben. Martin er en konge i mine øyne, selvom han gikk til haterklubb nummer 1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde han elsket klubben så hadde han tatt et år i 1.div!

det Hareide sier om at du blir dårligere av 1 div er tull...han tok da ut Braathen på den asia turen i fjor,og han spilte da i 1.div .... nei,min respekt for han er borte....han kommer vel krypende tilbake en gang...som altid

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo skrevet så mye her om at Martin er den minst problematiske å erstatte, og at han ikke har vært spesielt god i år. Når i tillegg alle, selv folk innen Stabæk nærmest anbefaller han å bytte klubb synes jeg ikke det kan kritiserers. Heller noen andre som bør ta selvkritikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, nå er han vekk og jeg lurer på hvordan det blir når vi møter Brann i 1. runde i Cupen til våren...

20873[/snapback]

Enkelt: Som enhver annen motstander. Han har ikke blaa drakt. :o)

Men for så se litt videre:

99 av 100 fotballspillere i dag er kun lojale til seg selv (og i mange tilfeller sin egen lommebok). Jeg tror ikke Martin er så fryktelig styrt av pengene, men han har nå bevist at han ikke er den spilleren nr. 100. Derfor velger jeg å se på det slik: Martin Andresen var en god spiller for Stabæk og hadde hatt mye å tilføre oss også i 2005. Martin valgte imidlertid å dra fra klubben, så da blir mitt fokus de som fortsatt bærer den blaa drakta. Heia STABÆK!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde han elsket klubben så hadde han tatt et år i 1.div!

det Hareide sier om at du blir dårligere av 1 div er tull...han tok da ut Braathen på den asia turen i fjor,og han spilte da i 1.div .... nei,min respekt for han er borte....han kommer vel krypende tilbake en gang...som altid

20890[/snapback]

Ville du(dumt å spørre en supporter da men) ofret din karriere for å være lojal med klubben? De aller fleste ville sagt NEI! Ville du ifølge Hareide miste plassen på landslaget for å være lojal mot klubben? NEI! Martin er denne sesongen blitt landslagskaptein, ville du kastet vekk det bindet for å være lojal mot klubben? NEI!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gjort det...bare tull av Hareide og gå ut og si at man blir dårligere av 1. div ....etter min mening kan han bli enda bedre,kan få briljert enda mer....ikke nødvendighvis dårligere det....

20895[/snapback]

Det er vel langt dårligere matching i 1. div.. Spille mot LøvHam en helg og så møte Italia neste helg, blir litt forskjell..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare tull av Hareide og gå ut og si at man blir dårligere av 1. div

20895[/snapback]

Sorry, men jeg tror du er ute på viddene her. Ingen tvil om at nivået er lavere i 1. div., og dermed er også matchingen dårligere.

20898[/snapback]

Nettopp denne innstillingen som gjør meg bekymret med tanke på opprykk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, nå er han vekk og jeg lurer på hvordan det blir når vi møter Brann i 1. runde i Cupen til våren...

20873[/snapback]

(og i mange tilfeller sin egen lommebok).

20892[/snapback]

*skuffa* Det skal være sikkert og visst. Aftenpostens morgenutgave melder at 6 mill av overgangen tilfaller Martin selv... Svarte!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gjort det...bare tull av Hareide og gå ut og si at man blir dårligere av 1. div ....etter min mening kan han bli enda bedre,kan få briljert enda mer....ikke nødvendighvis dårligere det....

20895[/snapback]

Skjønner ikke at det er mulig å komme med sånn shit. Kan du virkelig så lite om tempoforskjell på øverste og nest-øverste divisjon i Norge ? Forøvrig en forskjell som finnes i de fleste ligaer i Europa, bortsett kanskje fra i England. Der er tempoet høyt også i den nest øverste divisjon, men kvaliteten på spillet står ikke i stil. Tempo er en av de viktigste årsakene til at mange nyopprykkete lag sliter, det er ikke nødvendigvis de fotballmessige ferdigheter. Alt går kjappere; Du har mindre tid, motstanderne beveger seg raskere enn hva du er vant til, og ikke minst, spillet går hurtigere.

Du tror det er mulig å omstille seg på et par tre treningsøkter med landslaget ? Er det hva du sier ? Ikke få meg til å le.

Det er liten eller ingen forskjell på Asia-turne, og avgjørende kvalifiseringskamper, er det hva du mener ? Italia eller Hong Kong All Stars, ett fett ?

Martin har knapt nok tempo nok i kroppen til å spille på landslaget som TL-spiller, og klarer i beste fall å skjule dette internasjonalt gjennom hardt arbeid og god plasseringsevne. De fleste har sett at Martin har slitt med holde rommet mellom midtbanenleddet og forsvaret pga manglende tempo, og dette er ikke noe en forbedrer ved å briljere i 3.girs tempo i 1divisjon.

De rent tekniske ferdighetene blir nok ikke noe dårligere i 1divisjon, men det blir garantert tempoet i spillet. Derfor må Martin spille i TL, og bare slik har han mulighet til å kunne spille sitt eneste VM. Tenk på det, han har en (kanskje to) sjanse® til å spille VM, og det er om 1 1/2 år. Tror du hadde gjort det samme.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig, Superblaa.

Se bare hvordan Martin og resten av Norge falt helt i gjennom da vi spilte mot Spania. Spesielt borte. Runar Berg viste også at han var mange nummer for liten. En tempoøkning på 10-15% er enormt mye i fotball. Norske spillere mangler simpelthen presisjon og ferdigheter til å spille så fort, og får ikke med seg hva som skjer på banen.

MEN det er usedvanlig lett å falle ned på motstanders tempo - noe vi har sett i utallige cupkamper for Stabæks del, og i spill mot antatt svakere lag. Vi har alltid spilt jevnt mot antatt dårligere lag og gitt bort massevis av unødige poeng. I Norge er det kun RBK som har hatt tradisjon for å klare å holde høyt nivå (les: høyt tempo) også mot de svakere lagene. Derfor vinner de tosifret mot 2. divisjonslagene,

Som Sexxes er inne på ligger her den store utfordringen for Stabæk: Å spille 1. divisjonsfoppall i eliteserietempo - ikke i tempoet til Løvham

Jeg må for Hareides del si meg helt enig i hans betraktninger. Landslaget legger vekt på raske overganger (fremdeles) noe Stabæk til fulle viste i 2004 at de ikke behersker i det hele tatt. Ikke rart at det ikke vrimlet med Stabæk-spillere i landslagstroppen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Martin har forlatt oss, og det er tydelig at dette skaper mange følelser hos folket der ute. Få emner har vel klart å skape så mange innlegg på så kort tid som akkurat dette. Positive og negative reaksjoner florerer, og det er forståelig. Det er tross alt kapteinen vår som har forlatt skuta, (dog ikke et synkende skip) og vi var vel mange som hadde en spesiell følelse i sommer når Martin løp ut på gresset i pausen i Brannkampen.

Men, ikke så mye vi får gjort med dette nå. Om man har gode eller dårlige følelser i forbindelse med overgangen, så er han borte. Han har ikke blaa drakt neste år, og vi får konsentrere oss om de som er igjen. Og så vidt jeg kan se, så er det en skapelig gjeng, (selv om vi skulle miste et par til). Vi får vel forhåpentligvis også noen nye!

Lykke til videre Martin. Men jeg vil likevel sitere det gamle heltene, Raga Rockers:

"Trist, så trist, at det skulle ende slik"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våttefuck (noe for lista til stabaeklars?)

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/el...ticle929647.ece

Sitter han igjen med halvpartene selv?

20924[/snapback]

Der har vi artikelen jeg refererte til. Kan ikke tro det..

20953[/snapback]

Det er jo ikke noen bombe at han får halvparten, når han selv eier halvparten av segselv

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt ålreit å ikke være fotballstjerne likevel. Jeg eier meg sjøl 100%, og ikke behøver jeg dra til Bergen for å få råd til hår i suppa heller. Jeg slipper å ha Mons Ivar Mjelde som sjef. Jeg kan spille bridge hvis jeg gidder. Jeg kan til og med velge nr. på drakta sjøl, og er i ferd med å kassere en drakt jeg har med nr. 8 på ryggen. Bare synd keeperdraktene er så stygge - eller kanskje Puma har noe bedre enn kolleksjonen til Adi Dasser?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våttefuck (noe for lista til stabaeklars?)

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/el...ticle929647.ece

Sitter han igjen med halvpartene selv?

20924[/snapback]

Der har vi artikelen jeg refererte til. Kan ikke tro det..

20953[/snapback]

Det er jo ikke noen bombe at han får halvparten, når han selv eier halvparten av segselv

20962[/snapback]

Kan ikke tro han finner på å få til en klausul som gjør at han eier halvparten av seg selv når han veit hvor sårt klubben vår trenger pengene..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva var poenget med å eie 50% av seg selv når han skulle bli i stabæk.. hmm.. lukter svidd av dette her.. All ære til martin, han ante at markedet var på vei opp, stabæk på vei ned og sikret seg en lukrativ klausul.. smart kar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Martin Klar For Brann
  • Opprett ny...