Gå til innhold

Anbefalte innlegg

41 minutes ago, Path said:

Jeg kommer i hvert fall ikke på så mange norske navn som er mer interessante og oppnåelige. Internasjonale alternativer har jeg ikke så mye greie på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper at Hoseth er et godt eksempel på en som kan gjøre det veldig bra inntil det begynner å bytte. Da havner han fort i samme kurv som Kjønø.

Jeg håper på en trener som har vært ute en vinterdag før, og ikke bare et navn. Ihvertfall ikke fler av Drillos disipler.

Men, hva vet jeg? Not much, men jeg stemmer uansett NEI til Hoseth.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 minutter siden skrev Torres:

Ellers er det jo et par danske navn som gikk igjen før Bob ble lansert. 

Orker ikke en trener man ikke skjønner hva sier... Noe skal jeg som supporter ha igjen og...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at IA sikkert bistår med trenerjakten også så er det jo ikke unaturlig at det kan stå noen danske navn på blokka. Men jeg hørte også 2-3 danske navn nevnt i sommer før Bob kom. 

Men uansett Bob har visstnok vært i full vigør oppe på brakka etter sesongslutt.

Så vi får se hvor den haren hopper - det vi trenger er en avklaring enten ene eller andre veien og det helst i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 timer siden skrev mbh:

Forskjellen er vel at hos oss er alt som det pleier. 

Og at jeg tror Enga er ganske frustrerte over at de har så mange spillere på kontrakt. Det er en god del spillere der de gjerne skulle sluppet å ha med videre. Trolig har en del så gode lønnspakker at de vanskelig kan gis bort også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ver igrunn det som var mitt poeng også - mulig det var dålig formulert. 

Av alle de spillerne vi har på utgående kontrakter er det ikke fryktelig mange (om noen) det er helt avgjørend å få med seg videre. I Vålerenga så er de stuck med den troppen de har - somom ryktene stemmer er temmelig overlønnet. Det er en tyngre prosess som kan skape  mye misnøye. Hos oss så forsvinner halve stallen, og vi slipper sannsynligvis å ta lønnskutt på spillerne.

Klart det hadde vært nice å beholde Pettersson - men vi skal nok klare å finne en god sisteskanse uansett. Av de andre Bosmannspillerene er det ingen vi MÅ ha med videre. 

I andre kategorien så har vi Pachonik, Næss, Pedersen og Haugen. Næss virket motivert til å reise kjerringa etter nedrykket. Klart han kan det komme gode bud på, men der håper jeg vi/han klarer å stå i mot. Så er spørsmålet hvorvidt Haugen og Pachonik er motivert for OBOS spill. Det må avklares ASAP. Men i sum så virker det håndterbart kontra VIF - som alt før nedrykket måtte selge spillere for 20 mill i 24 for å holde hjulene igang.... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de fire, hvem vil du egentlig si er viktige å ha med videre?

Næss har jeg i den kategorien. Mulig han ikke er god nok strategisk til å være forsvarssjef som organiserer, men han virker som en god kaptein generelt. God nok defensivt i Obos, og en pasningsfot som er gull verdt når vi styrer kamper. Pedersen er nesten motsatt. Han er best når vi møter gode lag som står og stanger. Da kan han være god på å klarere, og kanskje også score et mål på en heldig corner. 

En frisk Haugen tar jeg gjerne med videre. Han fikk det aldri til i Aalesund og har vært mye skadet. Hvilke tilbud vil han egentlig ha? Pachonik tenker jeg vi kan slippe hvis han vil hjem.

* Standberg i Enga har veldig mye av det samme som Pedersen. Vil nesten si han passer bedre for Norge mot Spania enn for Enga mot Ranheim. På motsatt ende av skalaen er spillere som Vinge og Ilic som vil fremstå enda farligere når de kommer et nivå ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel 90% sikkert at Bob Bradley ikke fortsetter. Jeg personlig håper på Christian Michelsen. Rykket opp med bitte lille KBK fra ingen steder og stabiliserte de innenfor topp 6 i fire sesonger. Det at de til slutt rykket ned lå i kortene. Han var også nær Hammarby jobben og takket nei til Sarpsborg for noen sesonger tilbake. Han hadde ikke vært klubbløs hadde han ikke vært så lojal. Bonus at han er tidligere blaa og.

Jeg er heller ikke imot Karadas. Gode attester fra Brann og virket ikke beskjeden i Bobs nærvær, noe jeg tror flere trenere ville blitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedersen vil være hands down den beste stopperen (defensivt) i OBOS ligaen neste sesong. Jeg tror ikke på en parademarsj gjennom ligaen, og jeg tror vi fort kommer til å få god nytte i en defensiv kjempe som Pedersen. Han scorer fort et par viktige mål også. Så han vil jeg gjerne ha med videre. 

Næss er en nobrainer.

Haugen OM han er motivert og fit kan også være en fantastisk midtbanegeneral for oss - men jeg er usikker på motivasjonen.

Pachonik skulle aldriv vært signert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haugen har alt for høy lønn vel? Om han vil dra så tenker jeg at det får være greit. Samme med Pachonik.

Christian Michelsen? Da er vi tilbake på like underholdende fotball som Berg og Bohinen. Nei takk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som har blitt nevnt tidligere. Nå som vi er så "heldige" at vi står uten sportsjef, daglig leder, trener, osv.. så må det utnyttes! 

Vi må først være krystallklare på identiteten vår både på og utenfor banen før vi ansetter noen. Nå har vi faktisk muligheten til å signere tre nøkkelroller som alle kan dra i nøyaktig samme retning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

27 minutter siden skrev Petter Westlye:

Detaljer om denne identiteten må da bli presentert snart

Det sitter nok ingen og jobber på en ny sportsplan per nå.

Men det trenger ikke å være så komplisert heller. Det går på ansettelser - at det er en rød sportslig tråd.

F.eks. vi er gode på å utvikle små, tekniske offensive spillere. Da må vi ansette trenere som spiller en fotball som matcher det. I min bok betyr det f.eks. flankespillere. Så ikke en trener som ønsker vingbacker og 3 stoppere. 
Det betyr kanskje mindre langpasninger, mer driblinger. En trener som lykkes skape resultat med lav gjennomsnittsalder. Osv osv

Så må man hele tiden aktivt kartlegge trenerkandidater som matcher det. Her kan man gjøre masse skrivebords research og scouting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev mbh:

Hvis vi skal bygge opp noe som på sikt gjør oss til et stabilt lag i Eliteserien, så sier jeg Ordinas. Hvis vi bare skal samle sammen en haug som får oss opp i 2024, med påfølgende kamp mot nedrykk i 2025, kan svaret være en trener med større ambisjoner enn Stabæk.

Bradley med en langsiktig plan sier jeg jatakk til.

Jeg mener det nå må tenkes langsiktig og da bør også Johan Andersson være en aktuell kandidat hvis Bob drar. Rykket opp til nivå 2 med et snitt på 4 mål per kamp med offensiv og ballbesittende fotball. ETF har også en spiss som bøtter inn mål (Curtis Kaba) som kan være interessant å teste ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange gode navn som foreslås her som ikke er en del av det vanlige resirkulerte blant trenernorge. Håper selvsagt på Christian Michelsen dersom det ikke blir Bob. Artig med Johan Andersson som også trekkes frem.

Men, vi kan ikke ha en ny trener diskusjon og ikke trekke inn Tom Stenvoll. Skulle vi bygge klubb eller? 🙌 minst like kvalifisert som Johan Andersson. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 minutter siden skrev Marandinho:

Men, vi kan ikke ha en ny trener diskusjon og ikke trekke inn Tom Stenvoll. Skulle vi bygge klubb eller? 🙌 minst like kvalifisert som Johan Andersson. 

Hyggelig type, Tom Stenvoll.

Johan Andersson har nå i hvert fall tatt Eidsvoll til det jeg antar er poengrekord i Norges 4 øverste divisjoner. (Noen som på strak arm kommer på lag som har vunnet alle kampene sine?) Tom Stenvoll har ... ? OK, et par år som førstetrener for Lyns damelag. Og nå assistent for J19-landslaget. 

Skal vi først hente inn hovedtrener basert på å være en likanes fyr vil jeg også foreslå Skjønsberg 🙂 (eller vi kunne hentet Petter Belsvik tilbake for n'te gang)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timer siden skrev odd:

Hyggelig type, Tom Stenvoll.

Johan Andersson har nå i hvert fall tatt Eidsvoll til det jeg antar er poengrekord i Norges 4 øverste divisjoner. (Noen som på strak arm kommer på lag som har vunnet alle kampene sine?) Tom Stenvoll har ... ? OK, et par år som førstetrener for Lyns damelag. Og nå assistent for J19-landslaget. 

Skal vi først hente inn hovedtrener basert på å være en likanes fyr vil jeg også foreslå Skjønsberg 🙂 (eller vi kunne hentet Petter Belsvik tilbake for n'te gang)

Stenvoll er en klubbygger og samfunnsbygger. Du gir han lite kred her. Men ser poenget. Men poenget mitt står. Skal man kaste Johan Andersson inn i miksen, er ikke Tom ett dumt alternativ heller. Uansett håper jeg på Bob eventuelt Christian Michelsen i lag med Azar. Tror det kunne vært bra krutt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christian Michelsen er en sympatisk og lojal type, men bortimot mitt verste mareritt når det gjelder ny trener (av realistiske alternativer). Fotballfaglig svak og står for en lite attraktiv fotball. Tom Stenvoll er også en fin fyr, men har ikke relevant erfaring som trener. Johan Andersson har levert fantastisk på Eidsvoll. Dog et klart steg fra 3 div til Stabæk som ikke skal undervurderes. Har ikke sett noen av kampene til Eidsvoll, men kunne vært verd å sjekke ut hvis det skulle aktualisere seg.

Pri er uansett å få forlenget med Bob. @ringos opplysninger om at fortsatt suser rundt på brakka er unektelig et godt tegn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 timer siden skrev @ringo:

Det sitter nok ingen og jobber på en ny sportsplan per nå.

Men det trenger ikke å være så komplisert heller. Det går på ansettelser - at det er en rød sportslig tråd.

F.eks. vi er gode på å utvikle små, tekniske offensive spillere. Da må vi ansette trenere som spiller en fotball som matcher det. I min bok betyr det f.eks. flankespillere. Så ikke en trener som ønsker vingbacker og 3 stoppere. 
Det betyr kanskje mindre langpasninger, mer driblinger. En trener som lykkes skape resultat med lav gjennomsnittsalder. Osv osv

Så må man hele tiden aktivt kartlegge trenerkandidater som matcher det. Her kan man gjøre masse skrivebords research og scouting.

Prøver du her å beskrive Toni, eller en Toni kopi?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 timer siden skrev Marandinho:

Stenvoll er en klubbygger og samfunnsbygger. Du gir han lite kred her.

De er visst veldig fornøyd med det gan har gjort som trenerutvikler i Hålogaland fotballkrets. Så fornøyd at han altså fikk jobben som assistent for j19-landslaget. Så all ære til han.

Det er mange mennesker rundt om som gjør en god jobb. Miøen er on fire som mediesjef. Likevel, det er et stykke fra å gjøre en god jobb som mediesjef til å være hovedtrener for A-laget. Som det er å gå fra assistent på j19.

Ser på ingen måte bort fra at Tom Stenvoll (så en gang en challenge om å komme opp med fotballspillere som «må» omtales med både for- og etternavn..) kan gjøre mye bra for Stabæk. Hvis han er interessert burde det jo være mulig å finne plass til han, feks som trenerutvikler i akademiet? Da er vi på en rolle han faktisk har erfaring fra. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 12.12.2023 den 17.20 skrev FranckTheBank:

Kjempestemning bør det jo være siden det blir mer spilletid på de gjenværende. Paul det er han Ogunkoya eller noe fra Nigeria eller noe som ikke spilte et sekund ?

Var det ikke han som skulle erstatte juvelen Gift Orban? Forresten et veldig bra portrett av Gift Orban på V3 i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

23 timer siden skrev RedWhiteandBlaa:

Hoseth blir landslagstrener om noen år. Bare å benytte muligheten mens han ennå er innenfor vår prisklasse.

Hoseth er ønsket av IK Start, bak ryggen på nåværende trener

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev holhar60:

Hoseth er ønsket av IK Start, bak ryggen på nåværende trener

Men Tjelmeland har ett år igjen av kontrakten, og slik jeg har skjønt det har Start en økonomisk situasjon der å sparke en trener ikke er noe de har råd til. Men det Start-styret der kan fort finne på å gjøre mye rart, de, når jeg tenker meg om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Troppen 2023
  • Opprett ny...