Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal sies at vi neste år kun har 4 spillere på utgående kontrakt (Haugen, Pachonik, Piggy, Schie). Kan vel ikke sies at tapet av disse er heelt krise hvis det blir ES i 2025. Mulighet for resignering også ila den tid. Håper bare vi ikke har for mange på korte kontrakter fremover så vi kan bygge på den muligheten vi nå har for kontinuitet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

45 minutter siden skrev tobb:

Håper bare vi ikke har for mange på korte kontrakter fremover så vi kan bygge på den muligheten vi nå har for kontinuitet!

I vinter kan vi hente spillere som tenker at et år i Obos er tipp topp for karrieren deres. Jeg vil tenke at det vil være en fordel om en del av de spillerne kommer inn for å spille oss opp uten nødvendigvis å ha kontrakt for 2025. Forhåpentligvis vil det være en mulighet for å snappe opp et par unge spillere som ser på mye spilletid i Obos som mer spennende enn benken i Eliteserien. Gjerne på lengre kontrakter. Det jeg er redd for er at vi gir lange kontrakter til 3-4 "krogstader". Altså spillere som er gode nok til å være blant de beste i Obos, men som ikke vil kunne gjøre oss til et topplag i Eliteserien. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner at jeg både blir provosert og frustrert over at det er Budstikka som kommer med dette først, og ikke klubben til oss:

Stabæk: – Vi har gitt Bradley et tilbud, men vi vet at vi har konkurranse– Vi har gitt Bob Bradley og sønnen Michael Bradley et konkret tilbud. Det er et tilbud som strekker seg over to til tre år, litt avhengig av hva Bob Bradley selv ønsker, sier styreleder i Stabæk Fotball, Espen Moe til Budstikka. 

– Bob Bradley er vårt klare førstevalg. Det er det ingen tvil om, understreker Espen Moe.

Han sier at amerikanerne nå har fått et tilbud som de vurderer, og at klubben håper at de får et svar fra 65-åringen i løpet av en uke. Moe sier at Bob Bradley reiser hjem til Nord-Amerika i løpet av helgen, og at han forhåpentlig kommer til å svare klubben før jul.

– Vi ønsker å ha med Bob Bradley videre. Vi vil ikke legge for mye press på ham. Vi er for gode venner for å legge for mye press på ham, sier Moe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 timer siden skrev holhar60:

Kjenner at jeg både blir provosert og frustrert over at det er Budstikka som kommer med dette først, og ikke klubben til oss:

Stabæk: – Vi har gitt Bradley et tilbud, men vi vet at vi har konkurranse– Vi har gitt Bob Bradley og sønnen Michael Bradley et konkret tilbud. Det er et tilbud som strekker seg over to til tre år, litt avhengig av hva Bob Bradley selv ønsker, sier styreleder i Stabæk Fotball, Espen Moe til Budstikka. 

– Bob Bradley er vårt klare førstevalg. Det er det ingen tvil om, understreker Espen Moe.

Han sier at amerikanerne nå har fått et tilbud som de vurderer, og at klubben håper at de får et svar fra 65-åringen i løpet av en uke. Moe sier at Bob Bradley reiser hjem til Nord-Amerika i løpet av helgen, og at han forhåpentlig kommer til å svare klubben før jul.

– Vi ønsker å ha med Bob Bradley videre. Vi vil ikke legge for mye press på ham. Vi er for gode venner for å legge for mye press på ham, sier Moe.

Miøen dro på en fortjent ferie sist helg. Men kanskje vi får et julebrev fra Espen Moe som er den siste gjenværende👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ytringsfrihet er viktig, også på et fotballforum, ikke minst bare for å få ut litt frustrasjon. Dere som blir provosert av diverse innlegg som postes her på forumet, KAN la være å svare, eller bare godta innlegget. ACE svarte meg... Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men jeg er i alle fall gammel nok til å ha vært gjennom noen finanskriser opp gjennom. Arbeidsgiver lot det stå til, og informerte så og si aldri internt om negative nyheter.. som kunne få konsekvenser for de ansatte. Dagens Næringsliv derimot, ble vår nye internavis og hadde sannferdig informasjon hver eneste gang de publiserte noe om min daværende arbeidsgiver. Forresten en tidligere sponsor av STB. ACE! Jeg forventer meg ingenting av nåværende styre i klubben, men hvem har mest skylda for at Stabæk rykket ned? Spillerne? Trenere? Ansatte på brakka? Var det Bohinen som bestemte at vi ikke skulle være den klubben som STABÆK tidligere var, eller var det Styret i klubben som førte an. Tenk om BOB BRADLEY hadde kommet inn tidligere... Vel, bare noen tanker fra meg om at det er viktig å la alle få komme med sine synspunkter, selv om man ikke skulle være enig. Alltid. Uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 minutter siden skrev odd:

I respekt for de som lever steder der man kan bli fengslet eller drept for å si sin mening: Kanskje holde begrepet «ytringsfrihet» et stykke unna «kan ikke skrive noe på et fotballforum uten å risikere at noen motsier meg»?

Til saken så har klubben åpent svart Budstikka på spørsmål. Det er ganske langt unna en situasjon der noen i styret bevisst lekker informasjon til DN. Diskusjonen «bør det postes på forumet om mulige overganger før det er endelig i boks» er oppe rett som det er. Stort sett har de som sitter på informasjon såpass god selvjustis at de ikke postet før det er klart. Og stort sett synes vi andre det er bedre at klubben optimerer sjansen for at overganger og kontraktsforlengelser lykkes enn at vi får dekning minutt for minutt.

At Bob skulle sette seg ned med klubben og avgjøre relativt fort ble sagt allerede ti minutter etter nedrykket i et intervju med TV2. Så den informasjonen har vært ute i to uker allerede. 

Vi avslutter dette. Forståelsen deres står til stryk. - og min også sannsynligvis. Jeg har ikke i noe i mot at folk kommenterer og er uenige, men vær litt voksne, ikke hogg tilbake og sammenlign det jeg skrev med det du nå har skrevet. I am out of this shit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 timer siden skrev odd:

I respekt for de som lever steder der man kan bli fengslet eller drept for å si sin mening: Kanskje holde begrepet «ytringsfrihet» et stykke unna «kan ikke skrive noe på et fotballforum uten å risikere at noen motsier meg»?

Til saken så har klubben åpent svart Budstikka på spørsmål. Det er ganske langt unna en situasjon der noen i styret bevisst lekker informasjon til DN. Diskusjonen «bør det postes på forumet om mulige overganger før det er endelig i boks» er oppe rett som det er. Stort sett har de som sitter på informasjon såpass god selvjustis at de ikke postet før det er klart. Og stort sett synes vi andre det er bedre at klubben optimerer sjansen for at overganger og kontraktsforlengelser lykkes enn at vi får dekning minutt for minutt.

At Bob skulle sette seg ned med klubben og avgjøre relativt fort ble sagt allerede ti minutter etter nedrykket i et intervju med TV2. Så den informasjonen har vært ute i to uker allerede. 

Ser ingen grunn til å være en del av dette, med så lav toleransegrense blant enkelte medlemmer. Dette er endelig og mitt siste innlegg på forumet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å forstå hva du mener med lav toleransegrense og hvorfor du går sånn på defensiven over dette. Det er jo ingen som har vist tegn till ikke å ha tålt noe du har skrevet. Ace spurte bare på en helt normal, høflig måte om hva du egentlig mente klubben hadde gjort feil. Jeg tror ikke han var den eneste som ikke helt forsto hva du kritiserte klubben for eller mente burde vært gjort annerledes i dette tilfellet. Å stille spørsmål når man lurer på noe er ikke lav toleranse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 timer siden skrev holhar60:

Ser ingen grunn til å være en del av dette, med så lav toleransegrense blant enkelte medlemmer. Dette er endelig og mitt siste innlegg på forumet.

Eller bruk Ignore funksjonen og stå han av😊 

Her er restene av troppen

IMG_0816.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppsummering av toleransedebatten 2023:

Man burde ha høy toleranse ovenfor folk med lav toleranse, og lav toleranse ovenfor folk med lav toleranse.

Fra SNL:

Å tolerere noe er å tillate noe man misliker eller er uenig i, UTEN å gripe inn. Dette kan gjelde handlinger, ytringer, hendelser eller eksistensen av noe eller noen.

Man kan kanskje si at utpreget toleranse og fotballforum ikke glir sammen som snørr i kram snø, men hva vet jeg. Ingenting, som vanlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

41 minutter siden skrev @ringo:

Mye løser seg selv om man holder seg til sak og ikke person.

Back on topic folks?

Fryktelig lite som skjer om dagen og det er forståelig siden vi har en daglig leder på utgående, en sportslig leder på utgående og en trener som kanskje/kanskje ikke gidder å trene oss neste år. Jeg er redd vi havner i samme situasjon som mange ganger tidligere og må hastekjøpe/låne inn folk tett opp mot sesongstart. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@yiddo kjenner litt på det samme - vi har satt oss i en posisjon hvor vi venter på Bob - i mellomtiden så har vi kun 16 mann under kontrakt. Hvorav flere kanskje ikke er så keene på å fortsette heller. Så jeg kjenner på en viss hast med å få satt i allefall 80-90% av stallen før oppstart i Januar.

Nå har Bob (om jeg forstår det rett) jobbet med spillerlogistikk frem til han dro på ferie, så helt blanke ark starter han vel ikke på om han takker ja. Om det blir noen andre så starter man nok mer på scratch.

Det er sikkert noen som finner trøst i at IA har jobbet med å kartlegge spillere i høst - spørsmålet er om de er kartlagt med tanke på Elite eller OBOS spill i 2024. Jeg har NULL tillit til IA's evne til å vurdere spillere, så her er det bare muligheter for å bli positivt overrasket (alternativt få bekreftet frykten for avdanka spillere på lån ut sesong).

Jeg ønsker meg en kjerne av norske(nordiske) spillere inn, krydret noen utelendinger med veldig gode ferdigheter som er selvskrevne i 11'er. Men er redd vi ender med en tropp smekkfull av utenlandske leieknekter igjen....

Det blir uansett interessant å følge.    

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne misset jeg i helgen:

Fått inn ca 10 henvendelser for rollen som ny dagligleder, flere som har søkt som må forvente nedgang i lønn fra nåværende jobb, men ønske om å lede Stabæk trumfer (må vel være positivt?). Tar litt tid rent prosessmessig men skal ha det klart i januar. Moe og styret synes det hadde vært spennende med en kvinnelig leder, men understreker at det er først og fremst den mest kvalifiserte som får jobben. 

https://www.budstikka.no/dette-leter-de-etter-hos-en-ny-daglig-leder-det-hadde-vart-spennende-med-en-kvinne/s/5-55-1596612

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Budstikka melder at bare 3 av 15 spillere på utgående kontrakt har fått tilbud om ny kontrakt. De forteller at den ene er Isak Petterson, men hvem er de to siste. Dette er dem det kan være:

• Marius Ulla 
  • Simen Wangberg 
  • Sturla Ottesen
  • Thor Lange
  • Fredrik Krogstad
  • Curtis Edwards
  • Kevin Kabran

Jeg hadde kanskje satset på Wangberg og Edwards, gitt utsagnene til Ottesen og Krogstad om at de ikke ønsker å spille i OBOS ligaen igjen. La oss satse på de som vil være her. Forøvrig skulle jeg også ønske at Walstad blir med oss videre, men det krever vel en sum til FKH...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 minutter siden skrev StabækLegendePåFM:

Budstikka melder at bare 3 av 15 spillere på utgående kontrakt har fått tilbud om ny kontrakt. De forteller at den ene er Isak Petterson, men hvem er de to siste. Dette er dem det kan være:

• Marius Ulla 
  • Simen Wangberg 
  • Sturla Ottesen
  • Thor Lange
  • Fredrik Krogstad
  • Curtis Edwards
  • Kevin Kabran

Jeg hadde kanskje satset på Wangberg og Edwards, gitt utsagnene til Ottesen og Krogstad om at de ikke ønsker å spille i OBOS ligaen igjen. 

Helt enig!

Petterson, Wangberg og Edwards hadde vært fint å hatt med videre, både pga kvalitet og rutine. Resten er det like greit å rydde unna. Hvorfor skal vi på død og liv fornye med spillere som, satt på spissen, ikke var gode nok til å holde oss i eliteserien? Ottesen og Krogstad mener vi ikke er gode nok for de - jeg mener de ikke er gode nok for oss (i hvertfall i eliten)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 hours ago, @ringo said:

Det er sikkert noen som finner trøst i at IA har jobbet med å kartlegge spillere i høst - spørsmålet er om de er kartlagt med tanke på Elite eller OBOS spill i 2024. Jeg har NULL tillit til IA's evne til å vurdere spillere, så her er det bare muligheter for å bli positivt overrasket (alternativt få bekreftet frykten for avdanka spillere på lån ut sesong).

Ligger det ikke veldig i kortene at IAO i praksis er klubbens sportssjef og at det at han liksom er en ekstern konsulent bare er en måte å omgå regelverket på frem til det formelle er på plass? Jeg håper for all del at jeg tar feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bob bekreftet for flere år fremover. Da kjører vi i gang denne for fullt!

Vi kan regne med at det blir 4-3-3 og kvikke spillere fremover. 

Bakover tror jeg vi er godt forspent. Skulle vi trenge en ny back klarer vi å skaffe noe som fungerer.

Det mest spennende er at Bob har prioritert spillere som Vetti og Edwards som anker. Uten de to er det et rom å fylle. Er Haugen fysisk klar for det? Finnes det noen på Akademiet som kan gå inn som backup i den rollen? (Er Michael klar for å spille pub-fotball i Obos?) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

26 minutter siden skrev odd:

Bob bekreftet for flere år fremover.  

Ikke enige om lengden, sier Finstad iBudstikka. Hvor står dette?

«Blant annet er ikke lengden på kontrakten helt avtalt. Stabæk ønsker seg mer enn ett år.»

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det finsiktes etter en type ala Michael Stephens på midtbanen. Han var 2014’s viktigste spiller ifølge Bob dengang. Spiel fuhrer og balanserte midtbanen perfekt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Troppen 2023
  • Opprett ny...