havardw 693 Del Skrevet 19. Desember 2023 Del Skrevet 19. Desember 2023 Kan vi få Walstad på en permanent overgang da? Har likt mye av det jeg har sett i løpet av høsten. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flem 243 Del Skrevet 19. Desember 2023 Del Skrevet 19. Desember 2023 Med Bradleys i boks nå blir det moro å spekulere litt i hvordan troppen blir. Keeper: Ulla om han er god nok. Har ikke sett han spille noe særlig så er usikker på nivået. Om ikke håper jeg vi ser på en ny keeper som er god med beina og med litt pondus. Forsvar: På kontrakt har vi Næss, Piggy, Pedersen, Andresen, Hornburg, Veum, Riise og Pachonik. På utgående Wangberg, Walstad, Lange og Ottesen. Hadde vi holdt oss hadde jeg ønsket Walstad videre. Ottesen synes jeg det er synd hvis drar. Per i dag er han ikke en god eliteserie-back, men med god coaching og en boost i selvtilit tror jeg at han kan bli det. Han er også blant det nærmeste vi finner av kontinuitetsbærer i troppen. Wangberg tror jeg blir for dyr ift hvor mye spilletid han får i løpet av en sesong og Lange er ikke god nok. Om alle på utgående drar står vi fortsatt godt forspent i midtforsvar med litt kortere vei frem for Veum, Hornburg og Piggy ( håper han kan snu utviklinga og ikke fortsette å stagnere). På back har vi Andresen på venstre, Pachonik på høyre potensielt og Filip Riise i bakhånd. Her er det ganske tynt. Andresen bør satses på. Avhengig at lønn kan Pachonik ta andre backen, men om vi finner en god offensiv høyreback som kan komme på overlapp og skape rom for kantene våre til å gå inn i banen så bør vi slå til. Trenger også en til for bredde her. Midtbane: På kontrakt har vi Kay, Haugen, Hammy, Olderheim, Spiten og Vinge. Utgående er Vetti, Krogstad, Edwards og Jelacic. Vetti er ferdig. Krogstad og Jelacic synes jeg ikke er gode nok. Edwards derimot vil jeg gjerne ha med videre. i løpet av de siste 5 kampene har han løpt og dekt store rom til tross for å ikke være så rask. Er i tillegg veldig ballsterk og kreativ til tider så lenge han minimerer nonchalente pasninger/balltap. Tror han kan bli en god ballsentral i et Bob-lag. Er også ifølge flere av spillerene den morsomte i troppen og det er sunt med noen sånne klovner i en klubb. Tenker vi hovedsakelig trenger bredde sentralt på midten om Edwards forlenger. Om ikke bør vi lete etter ballsentralen som kan styre spillet. I Haugen, Hammy og Kay har vi alle kreative gode spillere. Haugen kan ta ballsentral-rollen, men igjen skadeutsatt. Hammy og Kay på indreløperene selv om jeg synes Hammy er best i en 10-er rolle. Håper virkelig Hammy får tillt og finner tilbake til god form. Olderheim bør også få godt med spilletid. Her bør vi hovedsakelig se etter defensive fibre om vi skal signere noen, men er helt fint å bygge kontinuitet med å de vi har på kontrakt nå og se til akademiet eller en ekstra signering for bredde. På kantene håper jeg vi får beholde Vinge. I så fall har vi Spiten og Vinge på kantene. Spiten bør godt med sjanser, men tenker vi bør se etter en ny kant så kan Spiten være backup + rotasjon med både vinge og den nye kanten. Spiss: Kabran, Bakenga, og Luca på utgående. På kontrakt er det ganske tynt og kun ungt igjen med Schie, Wendt og Paul. Har ikke sett nok av de til å vite om noen har sjansen til å steget inn på laget med tid, men vi trenger ny spiss. Kabran synes jeg ikke har levert denne sesongen og er ikke glad i kroppspråket hans. Mush er ferdig og Luca har ikke vist noe som tilsier at vi skal hente han. Om vi skal spille 4-3-3 så synes jeg vi trenger en spiss som både er god til å linke opp med kanter som kan gå innover, samt en spiss som har noe tilstedeværelse i boksen. Blir nok det viktigste signeringen for sesongen. Oppsummert mener jeg vi står i en noe unik situasjon i forhold til foregående sesonger hvor vi har en tropp med en god bunch med spillere på kontrakt og attpåtil en god del spillere med godt med ferdigheter og spilleforståelse som jeg tror kan spille god Bradley-ball. I tillegg er de alle fleste på utgående kontrakt eldre spillere, så vi har muligheten til å finne tilbake til oss selv med en yngre tropp og drive spillerutvikling mikset inn med gode etablerte spillere med rutine. Vi er i en unikt god situasjon sammenlignet foregående sesonger hvor vi var nødt til å hente 8-10 spillere. I denne offseason tror jeg vi kan klare oss med 3-5 nye fjes inn. Ønskeliste: 1. Absolutt viktigst er å finne en god nok spiss som skal skyte oss opp igjen. Her bør ikke alder og videreutvikling være i førersete. 2. En solid kant som kan utfordre og skape ubalanse. 3. En back som kan bekle begge sider og enten ta plassen til Pachonik eller tilføre bredde. Drar Pachonik trenger vi to. Om Ottesen skulle bli er mye av problemet løst. 4. Om Edwards drar så er vi veldig avhengig av å hente en sittende midtbanespiller. 5. Ny keeper om vi ikke satser på Ulla. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 353 Del Skrevet 19. Desember 2023 Del Skrevet 19. Desember 2023 Kan noen oppsummere Petterson-saken i Stikka for oss som ikke har abbo? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 413 Del Skrevet 19. Desember 2023 Del Skrevet 19. Desember 2023 8 minutter siden skrev Blaakækse: Kan noen oppsummere Petterson-saken i Stikka for oss som ikke har abbo? Han roser klubben og spesielt keepertrener Granli, og mener at i Stabæk fikk han spillegleden tilbake. Liten sjanse for at han blir med videre etter nedrykk, flere klubber som er interessert. Angående «kassa» som årets spiller sier han: «Det var en veldig fin premie. Det er ikke så mange av de ølene igjen». https://www.budstikka.no/isak-26-fikk-gleden-tilbake/s/5-55-1600330 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 19. Desember 2023 Del Skrevet 19. Desember 2023 4 timer siden skrev Flem: Spiss: Kabran, Bakenga, og Luca på utgående. Bakenga har vel sagt han ikke er med? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flem 243 Del Skrevet 19. Desember 2023 Del Skrevet 19. Desember 2023 51 minutter siden skrev boie: Bakenga har vel sagt han ikke er med? Stemmer. Han er ferdig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 19. Desember 2023 Del Skrevet 19. Desember 2023 51 minutter siden skrev boie: Bakenga har vel sagt han ikke er med? Hørt samme. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kåre 10 Del Skrevet 19. Desember 2023 Del Skrevet 19. Desember 2023 Håper laget blir noe ala dette: Mande ny høyreback?, Pedersen, Næss, Walstad Kostadinov, curtis, olderheim vinge, diomande, spiten 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 20. Desember 2023 Del Skrevet 20. Desember 2023 Leander er for ung eller? Megatalent det jeg har sett. Beste keepertalentet jeg kan huske i Stabæk 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 353 Del Skrevet 20. Desember 2023 Del Skrevet 20. Desember 2023 7 minutter siden skrev Mihawk: Leander er for ung eller? Megatalent det jeg har sett. Beste keepertalentet jeg kan huske i Stabæk Ellevill på FM ihvertfall👍 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 392 Del Skrevet 20. Desember 2023 Del Skrevet 20. Desember 2023 Leander er under 180 er han ikke? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Yassine 1 550 Del Skrevet 20. Desember 2023 Del Skrevet 20. Desember 2023 13 minutter siden skrev Luringen: Leander er under 180 er han ikke? Pettersson er 1,81. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 20. Desember 2023 Del Skrevet 20. Desember 2023 Jeg får høre at enkelte ønsker å satser på Leander, og at det muligens blir planen. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 455 Del Skrevet 20. Desember 2023 Del Skrevet 20. Desember 2023 1 time siden skrev Mihawk: Leander er for ung eller? Megatalent det jeg har sett. Beste keepertalentet jeg kan huske i Stabæk Jækla god! Synes han var bra på treningene jeg så i år. Hadde vært kult å satset på han💪 kunne stilt meg bak det. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet 20. Desember 2023 Del Skrevet 20. Desember 2023 Akkurat nå skrev Marandinho: Jækla god! Synes han var bra på treningene jeg så i år. Hadde vært kult å satset på han💪 kunne stilt meg bak det. Han er kun 17 år så trolig også noen cm i vente de neste årene 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 392 Del Skrevet 20. Desember 2023 Del Skrevet 20. Desember 2023 40 minutter siden skrev Yassine: Pettersson er 1,81. Tror ikke det er lurt å sammenligne med Pettersson Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 413 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 Ulla Piggy Næss Pedersen Veum Kostadinov Olderheim Vinge Haugen Andresen Hammy Vår beste ellever per 01.01.2024? Mye uforløst potensiale i mange av gutta. Piggy, Veum, Kostadinov, Andresen og Hammy venter vel alle sammen på gjennombruddet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 605 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 59 minutter siden skrev yiddo: Ulla Piggy Næss Pedersen Veum Kostadinov Olderheim Vinge Haugen Andresen Hammy Vår beste ellever per 01.01.2024? Mye uforløst potensiale i mange av gutta. Piggy, Veum, Kostadinov, Andresen og Hammy venter vel alle sammen på gjennombruddet. Ville heller gått for: Pachonik - Pedersen - Næss - Andresen Hammy - Haugen - olderheim vinge - spiten - Kay men vi har jo noen tydelige hull😅 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 152 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 Men likevel et ganske godt utgangspunkt. Schie kan spille på topp også og bak der igjen Victorio. Så vil nok de yngste variere i prestasjonene gjennom sesongen. Piggen og Hammy var i fryseboksen i høst. For de så vil det være en vurdering om de skal bli eller gå videre om de ikke blir satset på gjennom oppkjøringen. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 392 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 Ulla er vel ferdig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 393 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 4 timer siden skrev @ringo: Men likevel et ganske godt utgangspunkt. Schie kan spille på topp også og bak der igjen Victorio. Så vil nok de yngste variere i prestasjonene gjennom sesongen. Piggen og Hammy var i fryseboksen i høst. For de så vil det være en vurdering om de skal bli eller gå videre om de ikke blir satset på gjennom oppkjøringen. Husker jeg feil, eller stemmer det at Victorio har scoret en del mål for rekruttlaget? I så fall bør jo han absolutt satses på. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 544 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 Fler Kjappe hoder med god orientering må inn. Det kampavgjørende målet i skjebnekampen er grelt eksempel. Hvit trøyene kjører tre mann opp på bakerste stolpe som venter innlegg, to av dem får enkelt løpe ballen i mål! Juniorfeil 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 702 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 8 minutter siden skrev arni: Hvit trøyene kjører tre mann opp på bakerste stolpe som venter innlegg, to av dem får enkelt løpe ballen i mål! Juniorfeil Hadde ikke skadet med bedre markering der, nei. Men for å sette det litt i perspektiv... Klokken viser 75 minutter, og vi ligger på dette tidspunktet an til å rykke ned. Fire minutter tidligere hadde vi tatt ut en midtbanespiller for å få inn Kjerrumgaard som en ekstra spiss. Spilleren som primært glipper er Vinge som har måttet trekke helt ned. I tillegg er Ottesen involvert og får to mann han må ta seg av. Ottesen har lenge slitt med akkurat de situasjonene, så der må det legges ned en jobb hvis han blir. Birger Meling hadde akkurat de samme problemene, og det ble spiller av han. Ottesen er fortsatt bare 22, så om Bob får fulgt "Meling-oppskriften" og et par kilo ekstra med muskler så vil han kanskje forbedre seg i akkurat de situasjonene. Når det gjelder Vinge sin rolle vil jeg egentlig heller ha en spiller med hans ekstremferdigheter enn en ving som er god på defensive dueller. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 544 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 9 minutter siden skrev odd: Hadde ikke skadet med bedre markering der, nei. Men for å sette det litt i perspektiv... Klokken viser 75 minutter, og vi ligger på dette tidspunktet an til å rykke ned. Fire minutter tidligere hadde vi tatt ut en midtbanespiller for å få inn Kjerrumgaard som en ekstra spiss. Spilleren som primært glipper er Vinge som har måttet trekke helt ned. I tillegg er Ottesen involvert og får to mann han må ta seg av. Ottesen har lenge slitt med akkurat de situasjonene, så der må det legges ned en jobb hvis han blir. Birger Meling hadde akkurat de samme problemene, og det ble spiller av han. Ottesen er fortsatt bare 22, så om Bob får fulgt "Meling-oppskriften" og et par kilo ekstra med muskler så vil han kanskje forbedre seg i akkurat de situasjonene. Når det gjelder Vinge sin rolle vil jeg egentlig heller ha en spiller med hans ekstremferdigheter enn en ving som er god på defensive dueller. Hvem er den tredje i blått som glipper, Pedersen? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 778 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 6 timer siden skrev M-A-N: Ville heller gått for: Pachonik - Pedersen - Næss - Andresen Hammy - Haugen - olderheim vinge - spiten - Kay men vi har jo noen tydelige hull😅 Tipper at vi slipper å se Pachonik i STB drakt igjen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 152 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 8 timer siden skrev h1912: Husker jeg feil, eller stemmer det at Victorio har scoret en del mål for rekruttlaget? I så fall bør jo han absolutt satses på. 9 mål på 12 kamper for 2. laget i år, 6 mål på 9 kamper for div Bærum lag. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 778 Del Skrevet 30. Desember 2023 Del Skrevet 30. Desember 2023 Litt over et døgn til året er omme, og flere spillere hos STB står uten kontrakt. Skjer det noe i løpet av morgendagen? Vi får vente å se.. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 152 Del Skrevet 30. Desember 2023 Del Skrevet 30. Desember 2023 Er vel bare 3 som har fått tilbud og 1 av de har takket nei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Del Skrevet 10. Januar Del Skrevet 10. Januar https://www.stabak.no/nyheter/takk-for-innsatsen-og-lykke-til-videre Mandag samles spillergruppa på Nadderud til årets første fellestrening. Det er alltid hyggelig å samle gjengen igjen, men samtidig vil flere fjes bli savnet når spillere fortsetter karrierene sine andre steder 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ÅsmundJ 455 Del Skrevet 10. Januar Del Skrevet 10. Januar Hvorfor er ikke Ottesen ønsket med videre? Løpet klart mest, og har et uforløst potensialet og er da enda relativt ung? Vi har ikke mange alternativer på høyrebacken 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå